Yksityiset myy

Anonyymi-ap

Minä en osta omakotitaloa jos myyjänä yksityinen ihminen.
Siksi myydään itse että saadaan hintapyyntö mahdollisimman ylös eli vaikka tinkisi 10.000-20.000e niin myyjä saa isomman hinnan mikä todellisuudessa on kiinteistön käypä hinta. Lisäksi joudut itse lainhuudatukset ym tekemään...no tuo pikkujuttu mutta hinta kiskotaan liian ylös.
Toukokuussa laitan taloni myyntiin ja välittäjän otan ja ostan seuraavan talon myös sellaisen mitä välittää kiinteistövälittäjä.

6

266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä se on niin että välittäjät ne isomman hinta pyynnön tekee

• Anonyymi

Yksityisen luukkuahan sinä ostat vaikka välittäjän otatkin. En nyt ymmärtänyt tuota kitinääsi ollenkaan.
      Tottakai jokainen ottaa välittäjän vaikka se maksaakin. Paperityötä, kaikki mahdollinen pitää huomioida, ihan kaikki. Välittäjillä on näistä asioista tietotaito, tavallisella myyjällä ei ole käsitystäkään siitä, mitä kaikkea pitää huomioida.
      Mutta, kannattaa ne välittäjätkin vähän sitten kilpailuttaa ja ennenkaikkea seurata sen akueen hintatasoa, missä hinnat pyörii. Toiset välittäjät ylihinnoittelee, saavat enempi rahaa. Itse huomasin tämän, kun omaani myin. No, se välittäjä vaihtui aika äkkiä ja seuraava olikin asiantuntevampi.

• Anonyymi

Väärä johtopäätös. Yksityiset päätyy myymään itse kun säästävät välityspalkkion. Ei sen vuoksi että saisivat paremman hinnan tai kaupasta enemmän.

• Anonyymi

Kuten myös siksi, että sen säästetyn välityspalkkion voi huomioida myös hinnassa esim. 50/50% molempien eduksi - tai antaa koko summan alennusta. Samahan se omistajan kannalta on, meneekö raha välittäjän taskuun, vai hyötyykö siitä talon uusi omistaja.

Jos talon kauppasumma on esim. 350.000 € ja välittäjän palkkio 5 %, niin se tekee huikeat 17.500 €. Mieluummin sen ostajan hyödyksi antaisin ja miksenpä osan omaksikin hyödyksi.

Yhden talon olen ise myynyt ja toisen yksityiseltä ostanut.

• Anonyymi

No paremman hinnan saavat juuri siksi kun säästävät välityspalkkion

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No paremman hinnan saavat juuri siksi kun säästävät välityspalkkion

Tämä on yleinen luulo. Välittäjä saa paremman hinnan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      110
      5762
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      56
      4271
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      47
      2587
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2428
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1845
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1514
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      33
      1362
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1230
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      25
      1131
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1081
    Aihe