Yksityiset myy

Anonyymi-ap

Minä en osta omakotitaloa jos myyjänä yksityinen ihminen.
Siksi myydään itse että saadaan hintapyyntö mahdollisimman ylös eli vaikka tinkisi 10.000-20.000e niin myyjä saa isomman hinnan mikä todellisuudessa on kiinteistön käypä hinta. Lisäksi joudut itse lainhuudatukset ym tekemään...no tuo pikkujuttu mutta hinta kiskotaan liian ylös.
Toukokuussa laitan taloni myyntiin ja välittäjän otan ja ostan seuraavan talon myös sellaisen mitä välittää kiinteistövälittäjä.

6

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä se on niin että välittäjät ne isomman hinta pyynnön tekee

• Anonyymi

Yksityisen luukkuahan sinä ostat vaikka välittäjän otatkin. En nyt ymmärtänyt tuota kitinääsi ollenkaan.
      Tottakai jokainen ottaa välittäjän vaikka se maksaakin. Paperityötä, kaikki mahdollinen pitää huomioida, ihan kaikki. Välittäjillä on näistä asioista tietotaito, tavallisella myyjällä ei ole käsitystäkään siitä, mitä kaikkea pitää huomioida.
      Mutta, kannattaa ne välittäjätkin vähän sitten kilpailuttaa ja ennenkaikkea seurata sen akueen hintatasoa, missä hinnat pyörii. Toiset välittäjät ylihinnoittelee, saavat enempi rahaa. Itse huomasin tämän, kun omaani myin. No, se välittäjä vaihtui aika äkkiä ja seuraava olikin asiantuntevampi.

• Anonyymi

Väärä johtopäätös. Yksityiset päätyy myymään itse kun säästävät välityspalkkion. Ei sen vuoksi että saisivat paremman hinnan tai kaupasta enemmän.

• Anonyymi

Kuten myös siksi, että sen säästetyn välityspalkkion voi huomioida myös hinnassa esim. 50/50% molempien eduksi - tai antaa koko summan alennusta. Samahan se omistajan kannalta on, meneekö raha välittäjän taskuun, vai hyötyykö siitä talon uusi omistaja.

Jos talon kauppasumma on esim. 350.000 € ja välittäjän palkkio 5 %, niin se tekee huikeat 17.500 €. Mieluummin sen ostajan hyödyksi antaisin ja miksenpä osan omaksikin hyödyksi.

Yhden talon olen ise myynyt ja toisen yksityiseltä ostanut.

• Anonyymi

No paremman hinnan saavat juuri siksi kun säästävät välityspalkkion

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No paremman hinnan saavat juuri siksi kun säästävät välityspalkkion

Tämä on yleinen luulo. Välittäjä saa paremman hinnan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      139
      7978
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      42
      4519
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      44
      4096
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      421
      2128
    5. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      79
      1844
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      35
      1508
    7. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1497
    8. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      200
      1333
    9. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      33
      1187
    10. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      12
      1178
    Aihe