Yksityiset myy

Anonyymi-ap

Minä en osta omakotitaloa jos myyjänä yksityinen ihminen.
Siksi myydään itse että saadaan hintapyyntö mahdollisimman ylös eli vaikka tinkisi 10.000-20.000e niin myyjä saa isomman hinnan mikä todellisuudessa on kiinteistön käypä hinta. Lisäksi joudut itse lainhuudatukset ym tekemään...no tuo pikkujuttu mutta hinta kiskotaan liian ylös.
Toukokuussa laitan taloni myyntiin ja välittäjän otan ja ostan seuraavan talon myös sellaisen mitä välittää kiinteistövälittäjä.

6

292

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä se on niin että välittäjät ne isomman hinta pyynnön tekee

• Anonyymi

Yksityisen luukkuahan sinä ostat vaikka välittäjän otatkin. En nyt ymmärtänyt tuota kitinääsi ollenkaan.
      Tottakai jokainen ottaa välittäjän vaikka se maksaakin. Paperityötä, kaikki mahdollinen pitää huomioida, ihan kaikki. Välittäjillä on näistä asioista tietotaito, tavallisella myyjällä ei ole käsitystäkään siitä, mitä kaikkea pitää huomioida.
      Mutta, kannattaa ne välittäjätkin vähän sitten kilpailuttaa ja ennenkaikkea seurata sen akueen hintatasoa, missä hinnat pyörii. Toiset välittäjät ylihinnoittelee, saavat enempi rahaa. Itse huomasin tämän, kun omaani myin. No, se välittäjä vaihtui aika äkkiä ja seuraava olikin asiantuntevampi.

• Anonyymi

Väärä johtopäätös. Yksityiset päätyy myymään itse kun säästävät välityspalkkion. Ei sen vuoksi että saisivat paremman hinnan tai kaupasta enemmän.

• Anonyymi

Kuten myös siksi, että sen säästetyn välityspalkkion voi huomioida myös hinnassa esim. 50/50% molempien eduksi - tai antaa koko summan alennusta. Samahan se omistajan kannalta on, meneekö raha välittäjän taskuun, vai hyötyykö siitä talon uusi omistaja.

Jos talon kauppasumma on esim. 350.000 € ja välittäjän palkkio 5 %, niin se tekee huikeat 17.500 €. Mieluummin sen ostajan hyödyksi antaisin ja miksenpä osan omaksikin hyödyksi.

Yhden talon olen ise myynyt ja toisen yksityiseltä ostanut.

• Anonyymi

No paremman hinnan saavat juuri siksi kun säästävät välityspalkkion

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No paremman hinnan saavat juuri siksi kun säästävät välityspalkkion

Tämä on yleinen luulo. Välittäjä saa paremman hinnan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      93
      6484
    2. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      50
      5551
    3. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      62
      4329
    4. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      82
      4224
    5. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      76
      3974
    6. Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?

Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.
      Ikävä
      81
      1341
    7. Anteeksi kaikesta...

Olin tosi hölmö...
      Ikävä
      78
      1177
    8. Tylsille treffeille

Hiljaisen ukon kans nuotiolle?
      Tunteet
      328
      1155
    9. Onko kaivattusi muuttunut sinä aikana

Kun olet hänet tuntenut? Jos, mihin suuntaan? Mistä epäilet muuttumisen johtuneen?
      Ikävä
      32
      920
    10. Upeeta! Rauha tulee pian!

Hieno suunnitelma ja se on toteutumassa alle kahdessa viikossa. Jihuu! Tätä on odotettukin, nyt se tulee! https://www.is
      Maailman menoa
      295
      861
    Aihe