Miksi meillä ei Kasteta?

Anonyymi-ap

Raamatun mukaan upottamalla, jonka esimerkin Jeesus antoi.
Olen koettanut etsiä Raamatusta kastetta, joka annetaan vauvalle, ei löydy, joten voiko joku auttaa,

21

173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Koko perheen kastasmisetsa kyllä on kirjoitettu.

• Anonyymi

Niinhän kaste nykyisin tehdäänkin. Siinä menee kasteelle vauvat, lapset, isät, äidit, mummot ja vaarit.

Outo juttu ettei tätä ymmärretä.

Ainut ongelma siinä vain on se, että isät, äidit, mummot ja vaarit ovat eronneet jo kirkosta eikä niitä voi kastaa. Jäljelle jää vain vauva.

• Anonyymi

Ketään ei kasteta raamatussa ilman että ensin uskotaan ja sitten kaztetaan.

Vähälläkin järjellä pitäisi tajuta historiasta että kyse on kirkon valtapoliittisezta kähminnästä johon tarvitaan vauvan kastettakin monen muun sekotuksen lisäksi.

• Sekin on mahdollisuus.
        Olen ollut tilaisuudessa, jossa oli joukkokaste, sillä voihan Ihmiset lähteä seuraamaan Jeesusta samoihin aikohinkin.

• Anonyymi kirjoitti:

Ketään ei kasteta raamatussa ilman että ensin uskotaan ja sitten kaztetaan.

Vähälläkin järjellä pitäisi tajuta historiasta että kyse on kirkon valtapoliittisezta kähminnästä johon tarvitaan vauvan kastettakin monen muun sekotuksen lisäksi.

Eikö?

Matt 3;13 Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen kastettavaksi.
        14 Johannes esteli ja sanoi: "Sinäkö tulet minun luokseni? Minunhan pitäisi saada sinulta kaste!"
        15 Mutta Jeesus vastasi hänelle: "Älä nyt vastustele. Näin meidän on tehtävä, jotta täyttäisimme Jumalan vanhurskaan tahdon." Silloin Johannes suostui hänen pyyntöönsä.
        16 Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen.
        17 Ja taivaista kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt.

Toki niitä on muitakin, kirjattuna Raamattuun kymmenittäin, aukaise ja lue.

• Anonyymi

Perhekasteissa jokainen oli tullut uskoon. Eikä näissä missään ollut vauva ikäisiä lapsia.
        Uskoon voi tulla vain vapaaehtoisesti itse valiten.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Eikö?

Matt 3;13 Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen kastettavaksi.
        14 Johannes esteli ja sanoi: "Sinäkö tulet minun luokseni? Minunhan pitäisi saada sinulta kaste!"
        15 Mutta Jeesus vastasi hänelle: "Älä nyt vastustele. Näin meidän on tehtävä, jotta täyttäisimme Jumalan vanhurskaan tahdon." Silloin Johannes suostui hänen pyyntöönsä.
        16 Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen.
        17 Ja taivaista kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt.

Toki niitä on muitakin, kirjattuna Raamattuun kymmenittäin, aukaise ja lue.

Mutta hän, Jeshua, vastasi ja sanoi hänelle, ”salli tämä nyt, sillä meille on oikein, että täytämme kaiken
        vanhurskauden”. Ja silloin hän salli sen hänelle.
        Kun taas
        Minä kastan teitä vedessä, parannukselle, mutta hän, joka tulee minun jälkeeni, on minua mahtavampi,
        sillä minä en ole arvollinen noutamaan hänen kenkiäänkään. Hän kastaa teitä pyhyyden hengessä ja tulessa.
        Että myös te samoin hänen kauttaan, hänessä elätte, kasteen kautta, ei siinä, kun peseydytte ruumiin
        saastaisuudesta, vaan kun te puhtaalla omallatunnolla tunnustatte Jumalan, ja Messias Jeshuan
        ylösnousemuksen.
        Ilmeisesti kaste on vain nimellinen et sama kastaako lapsena vai aikuisena luonnollisesti sen voi tehdä lapselle kun se on uskovainen että se täyttää vanhurskauden kastaa voi aikaisemminkin mut missä vaiheessa vaikka jumalaton tekee parannuksen jos lapsi on pyhitetty toisen uskovaisen vanhemman kautta et jos kaikki lapset ei oo uskovaisia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta hän, Jeshua, vastasi ja sanoi hänelle, ”salli tämä nyt, sillä meille on oikein, että täytämme kaiken
        vanhurskauden”. Ja silloin hän salli sen hänelle.
        Kun taas
        Minä kastan teitä vedessä, parannukselle, mutta hän, joka tulee minun jälkeeni, on minua mahtavampi,
        sillä minä en ole arvollinen noutamaan hänen kenkiäänkään. Hän kastaa teitä pyhyyden hengessä ja tulessa.
        Että myös te samoin hänen kauttaan, hänessä elätte, kasteen kautta, ei siinä, kun peseydytte ruumiin
        saastaisuudesta, vaan kun te puhtaalla omallatunnolla tunnustatte Jumalan, ja Messias Jeshuan
        ylösnousemuksen.
        Ilmeisesti kaste on vain nimellinen et sama kastaako lapsena vai aikuisena luonnollisesti sen voi tehdä lapselle kun se on uskovainen että se täyttää vanhurskauden kastaa voi aikaisemminkin mut missä vaiheessa vaikka jumalaton tekee parannuksen jos lapsi on pyhitetty toisen uskovaisen vanhemman kautta et jos kaikki lapset ei oo uskovaisia

Mut kasteessa Johanna pesi pois syntejä oliko se parannuksen kaste joten joiden synnit anteeksi annatte liittyykö se jalkojen pesuun

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mut kasteessa Johanna pesi pois syntejä oliko se parannuksen kaste joten joiden synnit anteeksi annatte liittyykö se jalkojen pesuun

Jos kaste oli vain ennen helluntaina sen jälkeen sille jäi vain vanhurskautta naisen rooli

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos kaste oli vain ennen helluntaina sen jälkeen sille jäi vain vanhurskautta naisen rooli

Vai onko se aina vaan koko puhdistus synnistä ja liittäminen jeesukseen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai onko se aina vaan koko puhdistus synnistä ja liittäminen jeesukseen

Katsokaa heitä isän pojan ja Pyhän hengen nimeen Jeesukseen syntien anteeksi saamiseksi joten sillä verukkeella syntynyt vauva on syntinen vaikkakin uskovainen ja varmaan rääkyyki sen takia kun synnit ei ole anteeksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katsokaa heitä isän pojan ja Pyhän hengen nimeen Jeesukseen syntien anteeksi saamiseksi joten sillä verukkeella syntynyt vauva on syntinen vaikkakin uskovainen ja varmaan rääkyyki sen takia kun synnit ei ole anteeksi

Eli periaatteessa epäuskosta lasta ei sit voi kastaa jeesushan ei tehny syntiä mut silti anto kastaa ittensä se oli jo uskovainen joten jääkö uskovaisille nimellinen kaste

• Anonyymi

Joskin siinäkin se ongelma että vauvaa ei voi kastaa jos vanhemmat eivät enää kuulu kirkkoon.

Joten ei asiaa voi ihmismielellä pähkäillä, vaan täytyy vain jotenkin soveltaa luki Raamatussa mitä tahansa.

• Raamatussa se on aivan Jeesusken mielellä ja opilla pantu esille, ilman sitä ei ole pelastusta?

Ehkä johtajanne ei halua edes omalle Kirkkokansalleen pelastua Kasteella, joka on Jeesuksen selkein oppi, mja esimerkki.

• Uskomattomathan sen on Lut kirkon sääntöihin panneet, vaikka sillä ei ole mitään merkitystä, paitsi hiusten läträäminen.

• Anonyymi

Kimurantti juttu totta tosiaan.

• Anonyymi

Pastori on kyllä kovan paikan edessä kun alkaa perhekuntaa kastamaan ja osa ei kuulu kirkkoon eikä halua missään nimessä kuulua ja nekin jotka ehkä vielä kuuluvat harkitsevat eroa jos kuulee jostain jotain ikävää juttua.

Siinä kyllä pitää aika tarkkaan miettiä miten tämä pelastusasia nyt oikein hoidetaan siinä tapauksessa ei voi sitä vauvaa eikä muitakaan lapsia kastaa jos vanhemmat ovat sitä mieltä että jo riittää verojen maksu.

Ehkä pastori tekee sellaisen salakasteen, että kastaa kyllä, mutta ei kerro siitä kellekään eikä laita siitä mitään muistiinpanoja. Niin voi perhekunnan kastaa kuten kuuluu ja vain niin olla raamatullinen.

• Ei kasteelle mennä kirkkokunnittain, vaan halutaan toteuttaa Jeesusken tahto, jonka Hän antoi esimerkillään.

Kuitenkin se on pelastuksen ehto. Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

Room. 6:4 Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista.

• Anonyymi

Kirkkoon kuuluminen tai kuulumattomuus ei todista mitään uskosta tai uskomattomudesta.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Ei kasteelle mennä kirkkokunnittain, vaan halutaan toteuttaa Jeesusken tahto, jonka Hän antoi esimerkillään.

Kuitenkin se on pelastuksen ehto. Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

Room. 6:4 Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista.

Kastettu jeesukseen
        Vai ettekö tiedä, että ne, jotka ovat kastetut Jeshuassa, Messiaassa, ovat hänen kuolemansa kautta
        kastettuja?
        Meidän on haudattu hänen kanssaan kasteessa kuolemalle, että samoin, kuin nostettiin Jeshua,
        Messias, kuolleista, isänsä kirkkaudessa, siten meidänkin tulisi siinä uudessa elämässä vaeltaa.

• Anonyymi

Suomalaisia vaivaa syvä taikausko ja kirkon pelko yhä vain tälläkin vuosiluvulla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      67
      17477
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      43
      5291
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      303
      2886
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      166
      2307
    5. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      36
      2285
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      24
      1834
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      140
      1698
    8. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      12
      1672
    9. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      411
      1628
    10. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      5
      1627
    Aihe