laskut pitää maksaa - vaatimus on vahvempi kuin velvollisuus antaa koti
kodittomana joudut maksamaan laskuja niin kauan kunnes maksat
koska maksaminen on ensisijaisempi kuin kodin löytyminen myös talvisin
siten valtion velvollisuus on heikompi kuin valtion vaatimus
yksilö ymmärtää, ettei valtio ole velvollinen antamaan mitään
arvaukseksi jää miksi yksilö on velvollinen antamaan kaiken
valtiossa on vahva vaatimus ja heikko velvollisuus
3
231
Vastaukset 3
- Anonyymi
työtä ei kannata tehdä koska ei selviä elämästä
No niin, ensinnäkin laskut pitää maksaa vaatimus koskee kaikkia, myös niitä jotka "antavat" koteja. Koti ei tule ilmaiseksi kenellekään, varsinkaan jos kodillla tarkoitetaan rakennusta, jossa on lämmitys ja johon tulee sekä vesi että sähkö.
On tehtävä paljon töitä jatkuvasti, että rakennus pysyy ylipäätään asuttavassa kunnossa ja että sinne tulee vesi ja sähkö. Työ ei ole ilmaista, ellei siihen sitten pakoteta ruokaa vastaan, ja ruokakaan ei ole ilmaista. Sekin pitää jonkun työllään tehdä raaka-aineiden kasvattamisesta ja keräämisestä lähtien.
Ei siis voida lähteä siitä, että yhteiskunnassa olisi joku, jonka ei tarvitse maksaa laskujaan. Jos kukaan ei maksa laskujaan, ei ole ruokaa, ei ole asuntoja, ei ole sähköä eikä puhdasta vettä, eikä siten yhteiskuntaakaan.
Jos et maksa laskujasi, miten muka annat kaiken? Tai jos annat kaiken, annat sen silloin väärään kohteeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa751759- 251252
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as341142Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu135943Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189836- 64704
- 77662
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo198642On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79608- 49581
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32528- 55517
- 58507
- 36494
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457- 21448
Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 33423
- 40417
- 82398