Tässä yksi tapaus
https://www.etlehti.fi/artikkeli/terveys/syrjitaanko-vanhuksia-terveydenhuollossa
Ikä ei ole peruste evätä kenenkään lääkäriaikaa
54
372
Vastaukset
- Anonyymi
Asiaa on turha kiistää. Mulla on ystäväpiirissä 3 tapausta joissa on ollut rehellinen syrjintä. Omassa tapauksessa kysyin yksityislääkäriltä, miten hän menettelee, kun on myös vanha.
Vastasi rehellisesti, että ei käytä yleistä puolta.- Anonyymi
Luulen että, systeemissä on se että työikäiset ensin hoitoon ja terveeksi että, ovat taas työmaalla veronmaksajana .
Itse huomasin , omalla kohdallani että hoitaja teki kovasti diagnoosia. Eikö antanut lääkärin aikaa.
Käski voidella. , ilmoitti että iäkkäillä usein on kuiva iho , siinä oli apu . Sanoin hänelle. Että osaan itse arvioida milloin tarvitsen ajan lääkäriin . Niin tömä vaan i selitti kuten lapselle että kun vanhuksillan nämä aariat ovat tavallisia . Sanoin että minulla on hoitokoulutus ja teen tästä nyt ilmoituksen potilas asiamiehelle ja laitoin puhelimen kiinni
Viiden minuutin päästä soitti ja sanoi että aika tuli kun joku muka peruutti.
Joten ihminen oli vissiin ajatellut kaksi kertaa sillä tiedän ettei useinkaan kukaan ala peruuttelemaan aikoja jonka on vaivalla saanut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulen että, systeemissä on se että työikäiset ensin hoitoon ja terveeksi että, ovat taas työmaalla veronmaksajana .
Itse huomasin , omalla kohdallani että hoitaja teki kovasti diagnoosia. Eikö antanut lääkärin aikaa.
Käski voidella. , ilmoitti että iäkkäillä usein on kuiva iho , siinä oli apu . Sanoin hänelle. Että osaan itse arvioida milloin tarvitsen ajan lääkäriin . Niin tömä vaan i selitti kuten lapselle että kun vanhuksillan nämä aariat ovat tavallisia . Sanoin että minulla on hoitokoulutus ja teen tästä nyt ilmoituksen potilas asiamiehelle ja laitoin puhelimen kiinni
Joten ihminen oli vissiin ajatellut kaksi kertaa sillä tiedän ettei useinkaan kukaan ala peruuttelemaan aikoja jonka on vaivalla saanut.Sehän on näin ,kun hengität ja puhesujuu hyvin ei hoidolle ole mitään tarvetta!?Turha mollata jos joku suuttuu,kun epäasiallista hoitoa ....
Anonyymi kirjoitti:
Joten ihminen oli vissiin ajatellut kaksi kertaa sillä tiedän ettei useinkaan kukaan ala peruuttelemaan aikoja jonka on vaivalla saanut.Mitä potilasasiamies olisi voinut asti alle tehdä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joten ihminen oli vissiin ajatellut kaksi kertaa sillä tiedän ettei useinkaan kukaan ala peruuttelemaan aikoja jonka on vaivalla saanut.Yleensä työikäisillä on työterveys. Kaikki +70 on saastaa, tuon alke saattaa vielä maksella jopa ansioveroja. Ei hoideta, kieltäytyvät hoitamasta vaan sakki kuolee hitaasti ja kivuliaasti, buranaa sentään määräävät, mutta eutanasiaa eivät hyväksy! Tuossa on jotain outoa. Tappavat hitaasti, mutta eivät halua tappaa eutanasialla, joka taatusti on armeliaampi tapa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä työikäisillä on työterveys. Kaikki 70 on saastaa, tuon alke saattaa vielä maksella jopa ansioveroja. Ei hoideta, kieltäytyvät hoitamasta vaan sakki kuolee hitaasti ja kivuliaasti, buranaa sentään määräävät, mutta eutanasiaa eivät hyväksy! Tuossa on jotain outoa. Tappavat hitaasti, mutta eivät halua tappaa eutanasialla, joka taatusti on armeliaampi tapa.
saman huomion olen tehny
nykyinen vanhushoito on hitaasti kiduttamalla tappavaa toimintaa,
kuinka kehtaavat
ovat MUKA tehneet lääkäri-valan hoitaa ihmisiä ja elämän ylläpitämisen puolesta,
VIUT teeskentelijöillä
heti kun ihminen on yli 70++++v jää hoidot ihmisen itsensä varaan
jos älyää hakeutua oikean lääkärin puoleen ja omalla rahalla pystyy maksamaan mahdolliset hoidot,
näillä on jonkinlainen mahdollisuus saada vielä kunnon hoitoa ,
yli 80++++ ovat haitta kuluerä tarpeettomia vanhuksia vain kitisemässä vaivojaan,
ja hakevat huomita itselleen vaivaamalla tervydenhoitoa turhilla vaivoillaan, tämmönen asenne, ja mikä törkeintä,
niin jopa syd. potilaat tapetaan lopettamalla asianmukainen lääkitys,
näinki on käyny suomessa todistetavasti.
- Anonyymi
Olisi kiva tietää mistä oli kysymys.
Pelkkä linkki ei kerro mitään. - Anonyymi
Linkki kertoo siitä, että julkisella puolella ei oltu otettu asiaa
tarpeeksi vakavasti, ei oltu annettu aikaa lääkärille, koska potilas oli vanha.
Kyse oli kutisevasta luomesta.
Yksityisellä puolella oli luomesta todettu syöpä.
Oliko se hoitaja, joka ei ollut aikaa antanut ?
Eihän lääkäri puhelimeen vastaa kun terveyskeskukseen soittaa,
vaan hoitajalle joutuu asiansa selittämään ja
hoitaja arvioi lääkärinhoidon tarpeen.
Oletan, että epäselvissä tapauksisssa hoitaja konsultoi lääkäriä.
Ikäviä tapauksia tällaiset arviointivirheet.- Anonyymi
No hoitajat ne vastailee puhelimeen ja päättävät sitten kuka saa jan ja kuka ei. Kas kun aina selitetään että vahalla on usein kaikenlaisia sairauksia .
Minun kokemukseni taas on se että usein vanhat tilaavat aikaa kun ovat muutaman viikon
”Katsoneet miten mikäkin oire on ja itsehoitiåoa myöakin ovat käyttäneet kuten esim aär särkylääkkeitä ja voiteita ja kun huomaavat ettei mikään auta sitten vasta yrittävät saada ajan lääkäriin, niin että ei iäkkäät ensi hädässä ole soittelemassa lääkäriin kuten hoitajat näyttävät luulevan , ja iäkkätkin ymmärtävät sen että vanhetessa tulee krämppöjä jos jonkinlaisia .joten ei riitä se että on vanha sillä vielä pidetään höperönäkin ihan vaan siksi koska ovat luuloissa että vahat eivät itse käsitä mitään.
Minä sain kyllä ajan ja ihanan lääkärin joka otti asiakseen tukimukset ilman että olisi selitellyt vanhemmat saa usein sitä sun tätä . - Anonyymi
Hoitajat selaa 10v vanhoja asioita,vaikka menisi nuhan vuoksi urkkijoita ovat!hoitaja selittää lääkärille tuntemuksiani,kyllä itse haluaisin lääkärille selvittä kahdenkesken asiani,tarvii mitään hoitajaa inisemään viereen.
Anonyymi kirjoitti:
Hoitajat selaa 10v vanhoja asioita,vaikka menisi nuhan vuoksi urkkijoita ovat!hoitaja selittää lääkärille tuntemuksiani,kyllä itse haluaisin lääkärille selvittä kahdenkesken asiani,tarvii mitään hoitajaa inisemään viereen.
Juu hoitajillahan on päivystyksessä aikaa lueskella vanhoja kertomuksia. Eikös itseasiassa hoitaja päätä pääsetkö päivystyksessä lääkärille vai et. Toimii niin kuin portinvartijana.
- Anonyymi
Siili25 kirjoitti:
Juu hoitajillahan on päivystyksessä aikaa lueskella vanhoja kertomuksia. Eikös itseasiassa hoitaja päätä pääsetkö päivystyksessä lääkärille vai et. Toimii niin kuin portinvartijana.
Siitähän se hyvä soppa syntyy!
Anonyymi kirjoitti:
Siitähän se hyvä soppa syntyy!
Pyritään blokkaamaan pois päivystyksen " turhakävijät". Huteja kuitenkaan sattuu, esim diabeetikkoystäväni silmäoire todettiin kuivasilmäisyydestä johtuvaksi. Kuitenkin kyseessä oli iriitti joka ei ilman hoitoa joudu ja vaatii silmälääkäri asiantuntemusta.
- Anonyymi
Koko suomen sisäpolitiikka on perseestä,
Kekkonen kun kuoli niin jopa omat kansalaiset siis SDP kun valtaan pääsi
VIHASI kaikkia maalta kaupunkiin tulleita työntekijöitä,
saatanan tunarit
maalta tulleet työntekijä oli vastuullisia ahkeria tunnollisa työntekeijöitä mutta tämä ei suomenKOMMUNISTEILLE kevannu
jumakauta kerranki yhdessä työpaikassa muualta tullu työntekijä teki tunnollisesti töitä, mutta täm sdp:n VALVOJA itteki oli työntekijä mutta otti oikeudekseen valvoa muita, ISTUI ja TUIOTTI seitä joka teki oikeesti sitä työtä,
ja kommunistit jopa talppoi maalta tuleen koulutetun sivistyneen työntekijä joka osallistu kunnaliseen politiikkaan ja edusti keskustaa siellä
hyiii helevetti lipposen aikaisia kommunisteja niitä voi sano hulluksi mielisairaaksi niitten politiikan takia, omia suomen kansalisia vihasivat
toivottavasti ne kommarit ovat kuoleet jo ja joutuneen HELVETTIIN itse pirujen holhottavaksi,
vasemmisto oli siihen aikaan just sitä mtä Kekkonen ehti nähdä ennnen kuolemaan hunvotteja laillistivat oman rikoksensaki halitukseen päästyään lakipykälät muutettiin niin että valtion velka miljaarditki kähmittiin omiin tarkotuksiin ja paratiisisaarille verottajaa pilloon,
inhoan kaikkea mitä sdp ja vasemmisto sai aikaan suomessa pelkä pahoivointi valtion saivat aikaa, ja nyt suomi on todella suurissa vaikeuksissa vain vasemmisto politiikan seurauksena,
helvetti on jo irti vasemmiston tekemiä virheitä on mahdottomuus korjata ellei sitten koko suomen kansalta oteta omaisuus pois kokonaan valtion omaisuudeksi kuten muinon on suomessa ollu pakko tehdäkki. - Anonyymi
Kyllä totuus on vain kylmä ja yksinkertainen. Mitä älliä on satsata vanhaan ihmiseen vähiä rahoja sairaalassa?
Saa vanhuksen elämään muutaman ajan isolla rahalla ja sukulaiset saa käydä katsomassa. Ei yhteiskunnalle tule yhtääjn lisää tuloja vanhuksen parantamisesta.
Monesti ja lähes aina se jatkoaika on sipsuttelua keinutuolin ja sängyn väliä.
80:pin jälkeen se alkaa olla suunnitelmien osalta kumma juttu. Niitä lisääntyy kummasti mutta se toteutus sakkaa pahasti. Nyt toteutuu ehkä 5% ja nuorempana 80% suunnitelmista.
Kivut pitää hoitaa pois, siitä ei saa tinkiä. - Anonyymi
Laki takaa tarpeellisen hoidon jokaiselle, mutta persuhallitus on
romuttanut julkisen terveydenhuollon, on vaikea päästä enää lääkärille.- Anonyymi
Suuressa persu vihassasi olet tätä mieltä.
Kyllä vanhat on priorisoitu ulos hoidoista paljon ennen persuja.
https://julkaisut.laakariliitto.fi/laakarin-etiikka/laakari-ja-yhteiskunta/priorisointi-terveydenhuollossa/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suuressa persu vihassasi olet tätä mieltä.
Kyllä vanhat on priorisoitu ulos hoidoista paljon ennen persuja.
https://julkaisut.laakariliitto.fi/laakarin-etiikka/laakari-ja-yhteiskunta/priorisointi-terveydenhuollossa/Noin kymmenen vuotta sitten yliki olin silloin muistaakseni noin 75v
menin lääkärin takastukseen
mutt on sepelvaltimo tauti, ohitusleikausineen tehty ja oli joka vuosi kerran vuodessa tarkastus,
mutta
tuolloin oli viimenen kerta kun kävin rutiini tarkastuskessa, ja kun olin lähdössä pois
niin lääkäri kiirehti mun poislähtöä ja sanoi " on meillä oikeitaki potilaita "
sieppasin vaatteni syliin ja pistin vasta käytävällä ne päälleni, hups, oli hiukan nolo olo,
jotenki tunsin , enkö ole oikea potilas, höh, tai olenko ihminen ollenkaan jota ratvis joskus hoitaaki ,
se kyllä uusi syd. resepitit mutta vaiva josta olisin hiukan saanu selvitystä jäi täysin sivuseikaksi, se kipu kyljessä on edeleen oelmassa , mutta kun näin kauan olen saanu elää ilman lääkäriä kipuni kanssa
ei kai se ole ollut sitten vaarallinen
ehkä jokin mutka vain suolessa,
sen jälkeen ei oikein lääkärissä käynnit tunnu luonnolisilta vaikka olis kuinka kipee,
koska " en ole oikea potilas " hymm, kauhistus, - Anonyymi
KYLLÄ SE OLI SDP joka ROMUTTI täydellisesti tervydenhoidon suomessa
se oli KIURU JOKA SUUNNITELI SEKAVAN
ihan hullun SOTEN
kuten varmasti persujen mollaajaki tietää,
KIURU oli ihan älytön ministerinä
Mariinin kanssa keksivät sekavan SOTEN joka EI TOIMI VIELÄ TÄNÄPÄIVÄNÄKÄÄN JÄRKEVÄSTI,
ja VANHUS HOIVA UNOHDETTIIN KOKONAAN
SDP on IDIOOTTIEN luvattu puolue,
siellä vouhakkeet saa tehdä suomen valtiole vahinkoa niin paljon kuin ikinä kehtaavat
VITUT KIURUN
sekavalle SODELLEKKI jossa ei ole päätä eikä häntää tänäpäivänäkään !
mielipide.
- Anonyymi
Orpon sanoin sekään ei voi estää valituksi pääsyä.
- Anonyymi
En minäkään ole lääkäriin päässyt. Kipuja monenlaisia. Ja ikää vasta 63 v. Vanhuus pelottaa. Kävely erittäin heikkoa.
- Anonyymi
jo on törkeetä
63 v on vielä nuori
kyllä pitäisi hoitaa vielä kuntoon.
- Anonyymi
se on nyky suomessa niin että jos ei ole oikea potilas eikä o i k e a ihminenkää, niin lääkäriin EI ole mitään asiaa,
- Anonyymi
Priorisointi on perin vanha ajatus:
Duodecim 2003;119:993–1000.
julkaisuja 18, 2006.
jne. - Anonyymi
alotukseen :
kyllä se vain näyttää olevan syy
terveyspalveluissa vanhusten pirorisointiin pois hidon piiristä,- Anonyymi
korjaus
hoidon piiristä
- Anonyymi
Tietoa vanhoille, jos iho on arka tai kutittaa niin ottakaa antihistamiini tapletti parina päivänä. Ei tarvitse mennä lääkärille. Ei ne välitä tutkia vanhaa.
- Anonyymi
kiitos tiedosta,
nyt vaan ku muistais ostaa apteekista niitä antihistamiini tapletteja,
kummasti asiat unohtuu ku menee jotain ostamaan jos ei ole kirjoittanu lapulle, höh, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kiitos tiedosta,
nyt vaan ku muistais ostaa apteekista niitä antihistamiini tapletteja,
kummasti asiat unohtuu ku menee jotain ostamaan jos ei ole kirjoittanu lapulle, höh,Parempi on ostaa apteekista aloevera geeliä ihon kutinaan.
Se auttaa alle kymmenessä minuutissa kovaankin kutinaan ja hyttysen pistoksien
aiheuttamaan kutinaan ja pieniin palovammoihinkin, jos on sormensa polttanut
kuumaan astiaan tai muuta sellaista.
Aloevera geeliä voi levittää laajaltikin ja useamman kerran päivässä, mutta
yleensä pari kertaa riittää. Ei ohuelti eikä paksua kerrosta, sellainen sopiva,
mikä kuivaa 2-3 minuutissa. Jos ei auta, voi lisätä toisen kerroksen.
Antihistamiini väsyttää eikä se vie ihon kutinaa ainakaan minulta.
Siitä tulee minulle tokkurainen olo, josta en tykkää, kun en muutenkaan
ole niin virkeä. En halua tokkurassa kompastella.
Ehkä on uudenlaisia antihistamiineja keksitty, jotka ei väsytä, en tiedä.
- Anonyymi
kyllä syrjintää tapahtuu meidän vanhusten hoidon suhteen,
saa jopa pelätä lääkäriin menoa,
voi olla että y r i t t ä v ä t jopa vähentä elämälle tärkeitä lääkkeitä että vanha kuolis nopeemmin,
tämmöstäki tapahtuu, vaikka se taatusti on luvatonta.- Anonyymi
Joillakin on lääkkeitä niiin paljon, että joutaa kyllä hyvin vähentää. Jos ei elämää ole kuin lääketokkurassa, niiin eikö olisi aika mennä parempaan paikkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joillakin on lääkkeitä niiin paljon, että joutaa kyllä hyvin vähentää. Jos ei elämää ole kuin lääketokkurassa, niiin eikö olisi aika mennä parempaan paikkaan.
MITÄ HORISET
oletko sekasi,
vai oletko just yksi niistä joka toivoo vanhusten lianaikaista kuolemaa ?
onnksi JUMALA näkee tommosetki tappaja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MITÄ HORISET
oletko sekasi,
vai oletko just yksi niistä joka toivoo vanhusten lianaikaista kuolemaa ?
onnksi JUMALA näkee tommosetki tappaja.Minkä liian aikaisen, jos ihminen elää vain pillerilastin voimin / avuin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän lääkäri tiedä kuitenkin sinua paremmin kuinka paljon kukin lääkettä tarvitsee.
Esimerkiksi minä olen monisairas.
Otan aamuisinn 9 pilleriä, iltaisin 7 ja iltapäivällä yhden. Yhtäkään ei voi jättää pois.
Yhtään kipulääkettä ei ole joukossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä liian aikaisen, jos ihminen elää vain pillerilastin voimin / avuin.
Ei niitten voimin eletä, vaikka esim. sydänlääkkeet ovat monille
elämänehto. Lääkkeet myös parantavat elämänlaatua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä leiki lääkäriä ! Mitä sinä tiedät kenenkään lääkityksen tarpeesta ?
Mikä lääketokkura ? Sitten vasta tokkurassa olisikin jos ei söisi lääkkeitä.
Hoivalaitoksissa saatetaan joutua antamaan lääkkeitä, joista tulee tokkuraisuutta,
mutta nekin ovat varmasti tarpeeseen, vaikka tulisi sivuoireena tokkuraisuutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä liian aikaisen, jos ihminen elää vain pillerilastin voimin / avuin.
sinäkö kehtaat tappaa esm syd. sairaan jättämällä siltä elämää yllä pitävt lääkkeet pois,
sinähän ole murhaaja,
sinustahan pitäisitehdä HUOLI ILMOITUS VIRANOMAISILLE
suomessa EI vielä ole eutanasia laki voimassa
ketään EI TOINEN ihminen saa tappaa edes kieltämällä lääkitys joka on elämälle välttämättömyys,
jos niin tekee se on joko MURHA tai TAPPO sen laki määrää
on TÄYSIN ERI ASIA jos potilas ITSE PYYTÄÄ tai SUOSTUU jättämään elämlle täekeät lääkityksen pois tai vähentää joka johtaa taatusti pikaiseen kuolemaan, HUOMAATO
SE ON ERIASIA
kuin sairaanhoita tai farmaseutti, tai LÄÄKÄRIN oma päätös,
se on silloin potilaan toivomus,
kyllä näkyy suomessaki virkaateveäissä sairaanhoitajissa farmaseuteissa olevan todella murhaajia töissä,
uskoisin kutenki että LÄÄKÄEI oma aloiteisesti jättäis lääkityksen pois potilaalta mutta jos SAIRAANHOITAJA HÖYNÄÄ LÄÄKÄRIÄ niin yekemään ja vakuutaa olevansa oikeassa niin voisko lääkäri SORTUA NOIN SUUREEN VIRHEESEEN vähä älyisten hoitajien toimesta, empä usko lääkärit ovat tehneet virkavalan
sairaita potilita hoitamaan,
potkut farmaseuteille ja sairaanhoitajile jopa syyte rikoksesta jos syyllityvät valheelisiin lausuntoihin suhteessa sairastaviin asakaisiin ,
niinki on käyny että farmaseuti on kirjoittanu resetiin eri ohjeet kuin LÄÄKÄRI; eikös seki ole RIKOS tietääksen on ! Anonyymi kirjoitti:
Älä leiki lääkäriä ! Mitä sinä tiedät kenenkään lääkityksen tarpeesta ?
Mikä lääketokkura ? Sitten vasta tokkurassa olisikin jos ei söisi lääkkeitä.
Hoivalaitoksissa saatetaan joutua antamaan lääkkeitä, joista tulee tokkuraisuutta,
mutta nekin ovat varmasti tarpeeseen, vaikka tulisi sivuoireena tokkuraisuutta.Valitettavasti tämä tokkuraisuutra aiheuttava lääke hoivakodissa ei lähde asukkaan tarpeesta vaan resurssien puutteesta. Lääkitään liikkuva muistisairas liikkumattomaksi joten helpompi hoitaa koska liian vähän henkilökuntaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sinäkö kehtaat tappaa esm syd. sairaan jättämällä siltä elämää yllä pitävt lääkkeet pois,
sinähän ole murhaaja,
sinustahan pitäisitehdä HUOLI ILMOITUS VIRANOMAISILLE
suomessa EI vielä ole eutanasia laki voimassa
ketään EI TOINEN ihminen saa tappaa edes kieltämällä lääkitys joka on elämälle välttämättömyys,
jos niin tekee se on joko MURHA tai TAPPO sen laki määrää
on TÄYSIN ERI ASIA jos potilas ITSE PYYTÄÄ tai SUOSTUU jättämään elämlle täekeät lääkityksen pois tai vähentää joka johtaa taatusti pikaiseen kuolemaan, HUOMAATO
SE ON ERIASIA
kuin sairaanhoita tai farmaseutti, tai LÄÄKÄRIN oma päätös,
se on silloin potilaan toivomus,
kyllä näkyy suomessaki virkaateveäissä sairaanhoitajissa farmaseuteissa olevan todella murhaajia töissä,
uskoisin kutenki että LÄÄKÄEI oma aloiteisesti jättäis lääkityksen pois potilaalta mutta jos SAIRAANHOITAJA HÖYNÄÄ LÄÄKÄRIÄ niin yekemään ja vakuutaa olevansa oikeassa niin voisko lääkäri SORTUA NOIN SUUREEN VIRHEESEEN vähä älyisten hoitajien toimesta, empä usko lääkärit ovat tehneet virkavalan
sairaita potilita hoitamaan,
potkut farmaseuteille ja sairaanhoitajile jopa syyte rikoksesta jos syyllityvät valheelisiin lausuntoihin suhteessa sairastaviin asakaisiin ,
niinki on käyny että farmaseuti on kirjoittanu resetiin eri ohjeet kuin LÄÄKÄRI; eikös seki ole RIKOS tietääksen on !Farmaseutti tuntee ja tietää lääkkeet paaaljon paremmin kuin lääkäri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Farmaseutti tuntee ja tietää lääkkeet paaaljon paremmin kuin lääkäri.
olet naurettava luulet itsestäsi liikoja
mene psykiatrinvastaanotolle ja äkkiä ennekuin vahingoitat muitaki kuin vain itteäsi luuloillasi olevasi parempi kuin lääkäri HAH HAH
otahan lääkeesi että rauhotut, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Farmaseutti tuntee ja tietää lääkkeet paaaljon paremmin kuin lääkäri.
haloo EI tunne sairautta
eikä taatusti lääkeitä niitten vaikutusta sairauteen,
jos farmaseutti muuttaa lääkärin lausunto lääkeitten annosten suhtee farmaseutti syyllistyy RIKOSEEN
jokaisen asiakaan on syytä tarkailla lausuntoja lääkepurkin mukana sillä lääkärin määräys voi olla ihan erilainen kuin farmaseutun keksimä,
hulluja näkyy oilevan jokapaikassa ja pahajuttu kun jopa apteeksissa töissä, mielisairas farmaseutti voi olla todella hengenvaarallinen asiakkaille luulessaan olevansa parempi kuin koulutettu erikoislääkärit huh,
asiakitten kannattaa ottaa heti lääkäriin yhteyttä jos huomaa farmaseutin poikkeavat toiminnat.
on RIKOS muuttaa lääkärin lausuntoja.
- Anonyymi
Kyllä se nyt vaan on niin että yli 80+++ syrjitään tervyspalveluissa,
kylmästi todetaan liina vanha liina monisairas,
jotain kipulääkettä tai rauhottavaa lääkettä saa ja kotiin kuolemaan,- Anonyymi
Noinkin voi olla. Liian monet rasittavat terveydenhuoltoa luuloilla ja kuvitelmilla, joilla ei ole mitään tekemistä oman tilan / tilanteen kanssa.
En usko että paikkakuntien välillä hirveen paljon eroja, omalta kodaltani noin kuuden vuoden sisällä tarvinnut paljon hyvinvointi palveluja, aina saanut kohtuu ajassa. Sitä ennen olin terve, vähäisiin vaivoihin sain apua yksityiseltä terveyspalvelulta.
Kaiken kaikkiaan julkinen terveyspalvelu ollut kiitettävän hyvää.- Anonyymi
joskus kymmeniä vuosia sitten eräs terveyskeskus läkäri sanoi
" älä käy lääkärissä niisä tulee entistäki kipeemmäksi "
olin nuori silloin ja jotain pientä flunssaa valittamassa, höh,
jotenki jäi mieleen ettei lääkärissä kannata kaäydä, siellä tulee sairaamanksi, heh, Minä käyn yksityisillä jos jotain erityistä, esimerkiksi ku mitarkastuiset ihotautilääkärillä ja hampaat hammaslääkärillä. Pth:ssa sairauksien kontrollit kahden vuoden välein ja ne hoituneet oikein hyvin. Julkisen puolen esh:ssa sattunut pieniä komplikaatioita, aina vähän hirvittää jos sinne joutuu. Olen vissiin komplikaatioimuri😄.
- Anonyymi
Nyt kerrot varmaan menneestä ajasta? Ajasta enne hyvinvointipalvelujen keksimistä. (Tämä nimhän on kuin venäjän hyvistä uutisiata, eli täyttä soopaa).
Ei ole orpopurran ajoista lähtien kehumisia kuulunut! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt kerrot varmaan menneestä ajasta? Ajasta enne hyvinvointipalvelujen keksimistä. (Tämä nimhän on kuin venäjän hyvistä uutisiata, eli täyttä soopaa).
Ei ole orpopurran ajoista lähtien kehumisia kuulunut!Orpon persduhallitus on tuhonnut julkisen terveydenhuollon tarkoituksella
saadakseen yksityiselle puolelle lisää asiakkaita eli RAHAA. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Orpon persduhallitus on tuhonnut julkisen terveydenhuollon tarkoituksella
saadakseen yksityiselle puolelle lisää asiakkaita eli RAHAA.Surku juttu,
toisia syrjitää ja toiset otetaan hoidettavaksi,
vai otetaanko edes yksityisellä vanhuksia enään tarkempaan syyniin,
epäilen jo siinäki olevan ikäsyrjintää
kuolo korjaa meidät yli-ajalla eläjät,
on aika kuolla pois yhteiskunnan vastuksilta,
- Anonyymi
Aivan normaalia nykyään. Vielä vanhemmille annetaan tarpeeksi morfiinia, jotta henki lähtee.
- Anonyymi
Mutta ei terveille vanhoille. Ihmisen täytyy olla tooosi sairas, jotta saa morfiinia avuksi loppumetreilleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ei terveille vanhoille. Ihmisen täytyy olla tooosi sairas, jotta saa morfiinia avuksi loppumetreilleen.
Kyllä meidän on pakko vaan koittaa ittekseen pysyä hengissä,
valtiolta on rahat kaikki ei riitä vanhushoivaan
ku miljonääreille pitää antaa eteuuksia enemmän kuin ennen, sinne menee valtion velka miljaarditki,
me kuollaan pois hoidon puuteeseen yksin kotiin kenekää muistamata että olemmehan meki joksus työelämässä rakentamassa PAHOINVOINTI SUOMEA
enen muinoin se oli hyvinvointi suomi mutta miten tässä näin kävikää nyt vanhuutta
vietämme pahoinvointi suomessa.
koitetaan jaksa vaikka ei jaksetakka. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Morfiini on harvinaisempaa lääkettä kuin nuo rauhoittavat mieliala lääkeet.
Niitä syötetään jo nuorillekin, jopa lapsille.
Tulevaisuuden tietää, apaattisuus ja masennus jatkuu eikä aina tiedä edes olevansa olemassa. Liiat lääkkeeet minä hylkään, en ota mitään mikä ei ole tarpeen.
Yritetään pysyä nauravana ja vaikka kiukuttelevina, mutta silloin tietää elävänsä elämä, jossa on a pilviä ja aurinkoa, aitoa ikääntyvän elämää.
Olen vanha, mtta en liian vanha, koska vielä elän.
Iloakin löytyy, kun itse sotekee ja itse siivoaa.
Kaadoin kahvia puhtaalle pöytälinnalle, nauratti tohelointi, kun olin kaatamassa sitä kuppiin, vieressä oli juomalasi, ei osunut kumpaankaan liinalle meni! Kahvinhimo kostautui.
- Anonyymi
Lääkäreille on pitkät jonot.
Jos et ole kaatunut, sydänkohtaus tai joku vaikea ripuli tms, et saa lääkärille aikaa kuin jonnekin kahden kolmen viikon päähän.
Henkilökuntavajaus, ja lääkäreillähän menea aika potilaskertomuksen kirjoittamiseen, sillä ajalla ottaisi jo uuden potilaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!2122908Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2131289Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1181259Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi3591166- 1111063
- 921033
Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa402991- 66914
- 46904
- 53891