opistoteknikot

Anonyymi-ap

Mitä ihmettä niille on aikanaan opetettu? Tunnen pari opistoteknikkoa jotka ei kyllä ymmärä hyvä jos omasta alastaan mitään. Eräs vaimon sukulainen joka pitää koulutustaan korkeassa arvossa, ei osaa edes kunnolla matematiikkaa eikä fysiikkaa. Kengät nauhta osaa sitoa avustettuna.

8

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

itse olen 80 luvun opistotekinikko.Eläkeellä tosin jo, Koneenrakennus ja konstruktiotekniikan opintosunnalta. Ihan hyvät matematiikan. laskentotaidon, geometrian,lujuusopin ja fysiikan käytännön taidot sieltä sain. Integrointi, derivointi,matriisit, nomografia ovat tuttuja. 80 luvulla tietokonemallintaminen vasta oli tulossa. Insinööritoimistolla teräsrakenne, laitos ja putkistosuunnittelijana. Suuri osa päivää kului laskemisen ja matematiikan parissa. Tietokoneita ei ollut alkuvaiheessa vaan piirustuspöytä, viivaimet ja tussit. Oli pakko osata laskea hyvin, Myohemmin kouluttauduin työn ohella insinööriksi ja diplomi-insinööriksi. Koskapa opistoteknikkona olin pätevöitynyt laskemaan hyvin niin jatko-opintojen matematiikka oli helppoa kuin aamupuuron syöminen aamulla.

• Anonyymi

Opistoteknikko? Teknikoita valmistui 90-luvulle asti teknisestä koulusta. Teknisestä opistosta valmistui insinöörejä.

• Anonyymi

Opistot olivat aivan kuin pelkkää matikkaa ja fyssaa opettavia lukioita. Syy oli jatkuvat säästöt labratilohin, labratkin olivat oppikoulutasoa. Minun pelastus oli DG ohjelmointikielet ja AutoCAD, missä opetus sattui olemaan parempaa kuin amkissa. Automaation opetus oli luokattoman huonoa amistasoa, mikä on jäänyt harmittamaan, erikoista kyllä kielten opetus oli erinomaista.

• Anonyymi

Erittäin hyvin luonnehdittu. Opistot olivat ainakin 1990 lähtien aivan kuraa opetuksen ja oppimisen kannalta. Silloisilla opiskelijapäivillä kuuli samaa tarinaa eri puolilta maata. Lukiossa opetuksen taso oli todella paljon parempaa kuin tekussa.

• Anonyymi

Opistoinsinöörejä ei projekteissa ole vaivaksi asti, vaan sähkösuunnittelija on se kivi ja pääsuunnittelija reki. Täysi turhake ja tymien kyselijä ja harhaanjohtaja, joka ei lupaa saa.

• Anonyymi

Eräs tuntemani opistoteknikko väittää mm. että ilmankosteus voi aamuisin olla yli 100 prosenttia koska tekussa opetettiin näin. Sama teknikko myös tietää varmana totuutena, että jos puuta ei ole kaadettu pohjoiseen päin, ei siitä tulee suoraa lankkua millään koska tekussa opetettiin niin. Lisäksi vettä löytyy varmasti kaivonkatsannolla.

Näin Lahden tekussa 1980 luvulla.

• Anonyymi

Huono trolli. Teknikko ei ole käynyt opistoa vaan teknisen koulun.

• Anonyymi

Tässä täytyy muistaa se, että opistossa pääaineen ja matikan tuntimäärät olivat valtavia, lähellä tuhatta tuntia verrattuna amk ehkä puolet tästä, siis opintojaksot huomattavasti suppeampia, mutta insinöörityöt paljon laajempia. Jopa tuon ajan gradut olivat onnettomia, lähinnä täynnä komealta kalskahtavia kirjallisuusviitteitä, MIT ja Harvard. Ymmärtää paremmin, miten raksalla toimarit on jotain vennamolaisia pärinäpoikia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5150
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      2347
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      262
      2342
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2329
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1564
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1438
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      49
      1028
    8. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      996
    9. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      929
    10. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      927
    Aihe