Mitä ihmettä niille on aikanaan opetettu? Tunnen pari opistoteknikkoa jotka ei kyllä ymmärä hyvä jos omasta alastaan mitään. Eräs vaimon sukulainen joka pitää koulutustaan korkeassa arvossa, ei osaa edes kunnolla matematiikkaa eikä fysiikkaa. Kengät nauhta osaa sitoa avustettuna.
opistoteknikot
8
112
Vastaukset
- Anonyymi
itse olen 80 luvun opistotekinikko.Eläkeellä tosin jo, Koneenrakennus ja konstruktiotekniikan opintosunnalta. Ihan hyvät matematiikan. laskentotaidon, geometrian,lujuusopin ja fysiikan käytännön taidot sieltä sain. Integrointi, derivointi,matriisit, nomografia ovat tuttuja. 80 luvulla tietokonemallintaminen vasta oli tulossa. Insinööritoimistolla teräsrakenne, laitos ja putkistosuunnittelijana. Suuri osa päivää kului laskemisen ja matematiikan parissa. Tietokoneita ei ollut alkuvaiheessa vaan piirustuspöytä, viivaimet ja tussit. Oli pakko osata laskea hyvin, Myohemmin kouluttauduin työn ohella insinööriksi ja diplomi-insinööriksi. Koskapa opistoteknikkona olin pätevöitynyt laskemaan hyvin niin jatko-opintojen matematiikka oli helppoa kuin aamupuuron syöminen aamulla.
- Anonyymi
Opistoteknikko? Teknikoita valmistui 90-luvulle asti teknisestä koulusta. Teknisestä opistosta valmistui insinöörejä.
- Anonyymi
Opistot olivat aivan kuin pelkkää matikkaa ja fyssaa opettavia lukioita. Syy oli jatkuvat säästöt labratilohin, labratkin olivat oppikoulutasoa. Minun pelastus oli DG ohjelmointikielet ja AutoCAD, missä opetus sattui olemaan parempaa kuin amkissa. Automaation opetus oli luokattoman huonoa amistasoa, mikä on jäänyt harmittamaan, erikoista kyllä kielten opetus oli erinomaista.
- Anonyymi
Erittäin hyvin luonnehdittu. Opistot olivat ainakin 1990 lähtien aivan kuraa opetuksen ja oppimisen kannalta. Silloisilla opiskelijapäivillä kuuli samaa tarinaa eri puolilta maata. Lukiossa opetuksen taso oli todella paljon parempaa kuin tekussa.
- Anonyymi
Opistoinsinöörejä ei projekteissa ole vaivaksi asti, vaan sähkösuunnittelija on se kivi ja pääsuunnittelija reki. Täysi turhake ja tymien kyselijä ja harhaanjohtaja, joka ei lupaa saa.
- Anonyymi
Eräs tuntemani opistoteknikko väittää mm. että ilmankosteus voi aamuisin olla yli 100 prosenttia koska tekussa opetettiin näin. Sama teknikko myös tietää varmana totuutena, että jos puuta ei ole kaadettu pohjoiseen päin, ei siitä tulee suoraa lankkua millään koska tekussa opetettiin niin. Lisäksi vettä löytyy varmasti kaivonkatsannolla.
Näin Lahden tekussa 1980 luvulla.- Anonyymi
Huono trolli. Teknikko ei ole käynyt opistoa vaan teknisen koulun.
- Anonyymi
Tässä täytyy muistaa se, että opistossa pääaineen ja matikan tuntimäärät olivat valtavia, lähellä tuhatta tuntia verrattuna amk ehkä puolet tästä, siis opintojaksot huomattavasti suppeampia, mutta insinöörityöt paljon laajempia. Jopa tuon ajan gradut olivat onnettomia, lähinnä täynnä komealta kalskahtavia kirjallisuusviitteitä, MIT ja Harvard. Ymmärtää paremmin, miten raksalla toimarit on jotain vennamolaisia pärinäpoikia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848485
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264588- 504158
- 543632
- 513156
- 502910
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262616- 382394
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382083- 292056