Näyttäisi siltä että simuloitu maailma teoria on mahdollista kuvata matemaattisesti. Teorian matemaattinen muotoilu esittää maailman informaatiojärjestelmänä. Nykyinen aineen olemassaoloon perustuva fysiikan teoriasetti on vaatinut kymmenien vuosien työn, joten eiköhän sama aika tarvita myös informaatioon perustuvan teoriasetin luomiseen.
Melvin Vopson, fyysikko, Portsmouthin yliopisto, on tutkaillut miten informaatioon perustuva fysiikka tuottaisi painovoiman.
https://pubs.aip.org/aip/adv/article/15/4/045035/3345217/Is-gravity-evidence-of-a-computational-universe
"A computational or simulated universe would exhibit specific signatures of the computational process, with the second law of infodynamics being one such indicator. This intriguing possibility invites us to revisit the entire physical description of our universe, where the laws of physics are just manifestations of computational rules within a source code. In other words, for an observer outside of the universe, everything follows a set of coding instructions, while for an observer inside the code (i.e., in our universe), these coding instructions manifest as mathematical and physical laws of nature."
'Maailma on simulaatio' teorian matematiikkaa
Anonyymi-ap
0
108
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824817- 1882178
- 1321822
- 1751445
- 331365
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161361ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj201309- 351116
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3161077- 781013