Pari sanaa sillee niinku ärsyttää

Anonyymi-ap

Tänään Tv1 jossain lähetyksessä haastateltiin tubettaja Beata'a. Ihan sympaattinen nuori nainen, mutta puheessaan häiritsi jatkuvasti toistuva niinku - sana. On se kumma ja ärsyttävä tämän niinku'n pesiytymien suomenkieliseen puheeseen. Pitäisi varmaan koulujen äidinkielen opetukseen sisällyttää suositus niinku'n välttämisestä. Ja ensi kesän retoriikan kesäkoulussa ysi teema voisi niinku'n virallinen eliminointi kielestämme. Toinen vältettävä sana on varsinkin nuorten ja teinien käyttämä sillee. Suoraan sanoen kyllästyttävä on myös varsinkin Voice of Finland musiikkiohjelman tuomarien käyttämä laulajien esitystä ylistävä mieletön-adjektiivi. Suositellaan vältettäväksi.

2

101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oletko miettinyt mistä tämä sinun ärsyyntyminen kumpuaa? Onko se kenties jotain lapsuuden traumoja kun et saanut käyttää jotain kakka ja pissa sanoja koska ne olivat rumia.

• Anonyymi

Aloittajalla voi olla myös lapsuuden traumoja ja ikävää jos niin. Mielestäni hän kaipaa kuitenkin lähinnä parrua hanuriin! Sillä lailla toi takakireys niinku poistetaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      168
      2857
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      62
      2243
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2159
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1786
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      95
      1703
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1581
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      92
      1343
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1100
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      206
      1080
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1059
    Aihe