Tuota...

Obelix

...mulla olis tällanen ongelma, kun että olen hirveän ujo. Siksi en koskaan uskalla lähteä mihinkään wiccojen tapaamisiinkaan, kun en tunne ketään enkä kuitenkaan uskaltais avata suutani porukassa jne. Olisko jollain jotain "rohkeuden-lisäämis" -loitsua? ;)
Toiseksi; voi olla, että tästä on keskusteltu täällä aikaisemminkin (en ole lukenut ihmisten jättämiä viestejä...), mutta: En osaa kirjoittaa runoja (loitsut jne), en ole musikaalinen (vierastaa ajatus laulamisesta, kun tekee loitsua ja/tai kutsuu jumalia...), enkä muutenkaan koe itselleni läheiseksi mitään tanssia, laulua jms. Joten voisiko joku kertoa, miten tärkeitä nuo edellä mainitut asiat ovat? Olenko jotenkin puutteellinen (hassu sana...) wicca, kun en tanssahtele täyden kuun aikaan metsässä? :)
Kiitoksia avusta !!

3

355

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harmaavaris

Jos haluat osallistua miitteihin, niin mukaan rohkeasti vain. Kukaan ei tule sinua kotoa hakemaan. Miitit ovat vain ihmisten kohtaamisia, ei siellä kukaan pure tai arvostele sinua. :)

Jos et ole puheliaampaa sorttia, niin haittaako se ketään? Enemmän ihmiset kaihtavat sellaisia, jotka esittää olevansa ihan jotain muuta.

Mikä olisi pahinta, mikä miitissä voi tapahtua?

• devilived

Se wiccasta juuri tekee vapauttavan uskonnon: kukaan ei kuulustele sinua siitä, miten jumaluuksia palvot! Ei ole mitään yleistä kaavaa. Uskonto on sinua, ei muita varten. Sinun ei tarvitse tanssia tai laulaa, ei välttämättä edes avata suutasi. Tee niinkuin itsestäsi tuntuu hyvältä.

• shadow

Joku laulaa ja tanssii ylistystä jumalattarelle, joku toinen meditoi hiljaisuudessa. Vaikka tradiotionaalinen harjoitus koostuisikin tietyistä kaavoista, ei se tarkoita että sinun olisi pakko niiden mukaan toimia. Näin eklektisenä wiccana sanoisin, että kullakin on varmasti oma tapansa jumaluuksia kunnioittaa. Ei kellään muulla ole oikeutta sitä arvostella.
      Ja mitä tulee miitteihi, niin mukaan vainrohkeasti. Kukaan ei sinua kotoa hae, ja jos kaipaat samanhenkistä seuraa miitit ovat hyvä paikka tavata muita. Ei niissä mitään pelottavaa ole:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      150
      1999
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      308
      1191
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      83
      999
    4. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      898
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      829
    6. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      52
      809
    7. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      18
      756
    8. 71
      754
    9. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      56
      709
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      701
    Aihe