Vanhan talon haju

Anonyymi-ap

Kaipaisin neuvoja miten saisin huoneistosta vanhan talon hajun pois ilman, että tarvitsee ryhtyä remonttihommiin. Huoneistossa ei ole kosteusvauriota tai hometta viimeisimmän mittauksen mukaan. Kiitos <3

19

626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos puruista tulee kuten yleensä tulee niin eipä sitä puruja poistamatta saa. Paitsi jos saa höyrynsulun laitettua jotenkuten yhtenäisesti ja koneellinen ilmanvaihto.

      • Anonyymi

        Juu. Tässä on painovoimainen ilmanvaihto.


    • Anonyymi

      Mikä eriste on seinissä ja ylä/alapohjassa?

      • Anonyymi

        En osaa sanoa, pitää ottaa selvää.


    • Anonyymi

      Hajustetta hajustetta vaan suihkitte nurkkiin, hyvä rouva! Halvaksi tulee, ostaa halvinta oudekolognia vaikka Tokmannista tai Normalista ja suihkii heti lisää jos homeen haju nousee. Vaatteet suihkii myös hajusteella.

    • Anonyymi

      Ionisoinnilla tai vielä varmemmin otsonoinnilla lähtee hajut.
      Riittävän tehokkaalla otsonoinnilla, hajujen palaaminenkin on hidasta. Ja jos otsonoinnin jälkeen alkaa käyttää ionisaattorilla varustettua ilmanpuhdistinta, niin uutta otsonointia ei välttämättä koskaan edes tarvita.

      • Anonyymi

        Höpsis. Otsonaattori poistaa hajut vaan hetkeksi. Tai paremminkin korvaa ne omalla vielä kamalammalla hajulla. Joka kaiken lisäksi kestää kauan haihtua ja sinä aikana asunnossa ei voi asua. Ja haju tulee uudestaan ellei syytä poisteta. Ja jatkuvaan käyttöön sitä ei ole tarkoitettu. Otsoni on vaarallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsis. Otsonaattori poistaa hajut vaan hetkeksi. Tai paremminkin korvaa ne omalla vielä kamalammalla hajulla. Joka kaiken lisäksi kestää kauan haihtua ja sinä aikana asunnossa ei voi asua. Ja haju tulee uudestaan ellei syytä poisteta. Ja jatkuvaan käyttöön sitä ei ole tarkoitettu. Otsoni on vaarallista.

        Lisää. Autossa se toimii vain käyttöönotossa jos ei ole liian paha tapaus. Mutta siinäkin vain jos autoa käytetään. Jos navetta autoa otsonoidaan ja jätetään navettaann hetken päästä sama ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsis. Otsonaattori poistaa hajut vaan hetkeksi. Tai paremminkin korvaa ne omalla vielä kamalammalla hajulla. Joka kaiken lisäksi kestää kauan haihtua ja sinä aikana asunnossa ei voi asua. Ja haju tulee uudestaan ellei syytä poisteta. Ja jatkuvaan käyttöön sitä ei ole tarkoitettu. Otsoni on vaarallista.

        Riippuu hajun lähteestä. Otsonointi poistaa ilmasta ja ilman kanssa tekemisissä olevilta pinnoilta hajumolekyylit tehokkaasti. Jos hajun lähde on pikemmin siivottavissa kuin aidosti rakenteen sisässä, niin otsonointi hoitaa siivousurakan maaliin. Ja tosiaan vaikka hajuja pienessä mittakaavassa tulisikin rakenteista, niin ionisoiva ilmanpuhdistin pystyy pitämään ne kurissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu hajun lähteestä. Otsonointi poistaa ilmasta ja ilman kanssa tekemisissä olevilta pinnoilta hajumolekyylit tehokkaasti. Jos hajun lähde on pikemmin siivottavissa kuin aidosti rakenteen sisässä, niin otsonointi hoitaa siivousurakan maaliin. Ja tosiaan vaikka hajuja pienessä mittakaavassa tulisikin rakenteista, niin ionisoiva ilmanpuhdistin pystyy pitämään ne kurissa.

        Otsonaattori = nykypäivän käärmeöljy. Auttaa kaikkiin vaivoihin, ei mitään riskiä...

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/37f0bddd-954f-47e5-b88b-84084cf57c93

        https://www.kaleva.fi/hajujen-poisto-otsonoinnilla-herattaa-huolta-profe/1813197

        Otsoni on hyvin reaktiivinen kaasu ja se mm. vanhentaa pintamateriaaleja. Lisäksi syntyy vaikka mitä reaktiotuotetta eikä ne kaikki ole harmittomia....

        Otsonoiti voi olla OK kun saneerataan tulipalon jälkiä tai tupakoinnilla pilattua autoa, mutta noin niinkuin muutoin siihen turvautuminen, etenkin "lakaistaan roskat maton alle" eli piilotellaan kosteusvaurion tuottamia hajuelämyksiä tms. on hullun hommaa. Kutun muukin biosidien käyttö.

        Otsonoiva ilmanpuhdistin eli laite, joka jatkuvasti tuottaa ilmaa otsonia hajuja peittämään.... tämä on kusipäisin ehdotus, mitä on pitkään aikaan kuultu!

        https://www.hengitysliitto.fi/kodin-sisailma-ja-kunnossapito/sisailman-laatu/sisailman-epapuhtaudet-ja-hajut/otsonointi/

        "Otsonin on todettu aiheuttavan terveyshaittoja ja oireita jo pienissä pitoisuuksissa sekä pahentavan esimerkiksi astmaa. Siksi otsonia tuottavia laitteita ei pidä käyttää tiloissa, joissa on ihmisiä."

        "Otsoni saattaa reagoida erilaisten pintamateriaalien kanssa ja haurastuttaa niitä. Otsonointi voi vaikuttaa haitallisesti pintoihin ja materiaaleihin kuten betoniin, kipsilevyyn, luonnonkumiin, neopreeniin, lateksimaaliin, linoleumiin, puulattioihin ja kokolattiamattoihin. Se voi myös vanhentaa ja haalistaa materiaaleja."

        "Mikäli otsonointia käytetään hajujen ja epäpuhtauksien poistoon, tulee otsonin haitallisuus ja otsonoinnin johdosta mahdollisesti syntyvät terveydelle haitalliset sivutuotteet ja niiden vaikutuksen materiaaleihin huomioida."


    • Anonyymi

      Otsonoinnilla saa kaiken hajun pois.

      • Anonyymi

        Haju palaa takaisin, jos hajun lähdettä ei poisteta. Usein jo ennen otsonointilaskun erääntymistä.


      • Anonyymi

        Ainakin otsonin haju peittää muut hajut.


    • Anonyymi

      Hajuja ei saa pois poistamatta hajun aiheuttajaa.

    • Anonyymi

      meillä auttoi kun yläpohjanpurut vaihdettiin ekovillaan ja tuuletusventtiilit talon kumpaankin päähän,koton rajaan.

    • Anonyymi

      Hommaat hajustetta ja sillä siisti, mitään remppaa turhaan maksamaan, ei sata vuotta sittenkään haju haitannu

    • Anonyymi

      Oliko aloituksella muukin pointti kuin kysely vimman tyydyttäminen ja palstan aktivointi ?

      • Anonyymi

        Käärmeöjykauppiailla kauppa käy huonosti, joten täytyy vähän mainostaa myrkytyslaitteita.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe