Kaipaisin neuvoja miten saisin huoneistosta vanhan talon hajun pois ilman, että tarvitsee ryhtyä remonttihommiin. Huoneistossa ei ole kosteusvauriota tai hometta viimeisimmän mittauksen mukaan. Kiitos <3
Vanhan talon haju
19
626
Vastaukset
- Anonyymi
Jos puruista tulee kuten yleensä tulee niin eipä sitä puruja poistamatta saa. Paitsi jos saa höyrynsulun laitettua jotenkuten yhtenäisesti ja koneellinen ilmanvaihto.
- Anonyymi
Juu. Tässä on painovoimainen ilmanvaihto.
- Anonyymi
Mikä eriste on seinissä ja ylä/alapohjassa?
- Anonyymi
En osaa sanoa, pitää ottaa selvää.
- Anonyymi
Hajustetta hajustetta vaan suihkitte nurkkiin, hyvä rouva! Halvaksi tulee, ostaa halvinta oudekolognia vaikka Tokmannista tai Normalista ja suihkii heti lisää jos homeen haju nousee. Vaatteet suihkii myös hajusteella.
- Anonyymi
Ionisoinnilla tai vielä varmemmin otsonoinnilla lähtee hajut.
Riittävän tehokkaalla otsonoinnilla, hajujen palaaminenkin on hidasta. Ja jos otsonoinnin jälkeen alkaa käyttää ionisaattorilla varustettua ilmanpuhdistinta, niin uutta otsonointia ei välttämättä koskaan edes tarvita.- Anonyymi
Höpsis. Otsonaattori poistaa hajut vaan hetkeksi. Tai paremminkin korvaa ne omalla vielä kamalammalla hajulla. Joka kaiken lisäksi kestää kauan haihtua ja sinä aikana asunnossa ei voi asua. Ja haju tulee uudestaan ellei syytä poisteta. Ja jatkuvaan käyttöön sitä ei ole tarkoitettu. Otsoni on vaarallista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpsis. Otsonaattori poistaa hajut vaan hetkeksi. Tai paremminkin korvaa ne omalla vielä kamalammalla hajulla. Joka kaiken lisäksi kestää kauan haihtua ja sinä aikana asunnossa ei voi asua. Ja haju tulee uudestaan ellei syytä poisteta. Ja jatkuvaan käyttöön sitä ei ole tarkoitettu. Otsoni on vaarallista.
Lisää. Autossa se toimii vain käyttöönotossa jos ei ole liian paha tapaus. Mutta siinäkin vain jos autoa käytetään. Jos navetta autoa otsonoidaan ja jätetään navettaann hetken päästä sama ongelma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpsis. Otsonaattori poistaa hajut vaan hetkeksi. Tai paremminkin korvaa ne omalla vielä kamalammalla hajulla. Joka kaiken lisäksi kestää kauan haihtua ja sinä aikana asunnossa ei voi asua. Ja haju tulee uudestaan ellei syytä poisteta. Ja jatkuvaan käyttöön sitä ei ole tarkoitettu. Otsoni on vaarallista.
Riippuu hajun lähteestä. Otsonointi poistaa ilmasta ja ilman kanssa tekemisissä olevilta pinnoilta hajumolekyylit tehokkaasti. Jos hajun lähde on pikemmin siivottavissa kuin aidosti rakenteen sisässä, niin otsonointi hoitaa siivousurakan maaliin. Ja tosiaan vaikka hajuja pienessä mittakaavassa tulisikin rakenteista, niin ionisoiva ilmanpuhdistin pystyy pitämään ne kurissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu hajun lähteestä. Otsonointi poistaa ilmasta ja ilman kanssa tekemisissä olevilta pinnoilta hajumolekyylit tehokkaasti. Jos hajun lähde on pikemmin siivottavissa kuin aidosti rakenteen sisässä, niin otsonointi hoitaa siivousurakan maaliin. Ja tosiaan vaikka hajuja pienessä mittakaavassa tulisikin rakenteista, niin ionisoiva ilmanpuhdistin pystyy pitämään ne kurissa.
Otsonaattori = nykypäivän käärmeöljy. Auttaa kaikkiin vaivoihin, ei mitään riskiä...
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/37f0bddd-954f-47e5-b88b-84084cf57c93
https://www.kaleva.fi/hajujen-poisto-otsonoinnilla-herattaa-huolta-profe/1813197
Otsoni on hyvin reaktiivinen kaasu ja se mm. vanhentaa pintamateriaaleja. Lisäksi syntyy vaikka mitä reaktiotuotetta eikä ne kaikki ole harmittomia....
Otsonoiti voi olla OK kun saneerataan tulipalon jälkiä tai tupakoinnilla pilattua autoa, mutta noin niinkuin muutoin siihen turvautuminen, etenkin "lakaistaan roskat maton alle" eli piilotellaan kosteusvaurion tuottamia hajuelämyksiä tms. on hullun hommaa. Kutun muukin biosidien käyttö.
Otsonoiva ilmanpuhdistin eli laite, joka jatkuvasti tuottaa ilmaa otsonia hajuja peittämään.... tämä on kusipäisin ehdotus, mitä on pitkään aikaan kuultu!
https://www.hengitysliitto.fi/kodin-sisailma-ja-kunnossapito/sisailman-laatu/sisailman-epapuhtaudet-ja-hajut/otsonointi/
"Otsonin on todettu aiheuttavan terveyshaittoja ja oireita jo pienissä pitoisuuksissa sekä pahentavan esimerkiksi astmaa. Siksi otsonia tuottavia laitteita ei pidä käyttää tiloissa, joissa on ihmisiä."
"Otsoni saattaa reagoida erilaisten pintamateriaalien kanssa ja haurastuttaa niitä. Otsonointi voi vaikuttaa haitallisesti pintoihin ja materiaaleihin kuten betoniin, kipsilevyyn, luonnonkumiin, neopreeniin, lateksimaaliin, linoleumiin, puulattioihin ja kokolattiamattoihin. Se voi myös vanhentaa ja haalistaa materiaaleja."
"Mikäli otsonointia käytetään hajujen ja epäpuhtauksien poistoon, tulee otsonin haitallisuus ja otsonoinnin johdosta mahdollisesti syntyvät terveydelle haitalliset sivutuotteet ja niiden vaikutuksen materiaaleihin huomioida."
- Anonyymi
Otsonoinnilla saa kaiken hajun pois.
- Anonyymi
Haju palaa takaisin, jos hajun lähdettä ei poisteta. Usein jo ennen otsonointilaskun erääntymistä.
- Anonyymi
Ainakin otsonin haju peittää muut hajut.
- Anonyymi
Hajuja ei saa pois poistamatta hajun aiheuttajaa.
- Anonyymi
meillä auttoi kun yläpohjanpurut vaihdettiin ekovillaan ja tuuletusventtiilit talon kumpaankin päähän,koton rajaan.
- Anonyymi
Hommaat hajustetta ja sillä siisti, mitään remppaa turhaan maksamaan, ei sata vuotta sittenkään haju haitannu
- Anonyymi
Oliko aloituksella muukin pointti kuin kysely vimman tyydyttäminen ja palstan aktivointi ?
- Anonyymi
Käärmeöjykauppiailla kauppa käy huonosti, joten täytyy vähän mainostaa myrkytyslaitteita.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032175
- 1341198
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34771ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 10560