Suomen valmistajakohtainen rekisteröintitilasto tämän vuoden osalta kertoo seuraavaa
VW-konserni yhteensä: 6.041
Merkit:
VW 2.576
Skoda 2.051
Audi 1.009
Cupra 175
Porsche 149
Seat 81
Toyota-konserni yhteensä: 3.596
Merkit;
Toyota 3.435
Lexus 161
Toyotan polttisvetoinen syöksykierre jatkuu edelleen kun samaan aikaan VW-konsernin sähköautojen myyntiluvut jatkavat kasvuaa. Viime kuussa VW-konsernin:n johto oli 56% ja nyt yksi kuukausi eteenpäin ja VW-konsernin johto onkin jo 68%.
Todella rumaa jälkeä Toyotan näkövinkkelistä.
https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2025
Valmistajakohtainen rekisteröintitilasto Suomessa 2025: VW konserni- 6.000 / Toyota konserni - 3.600
34
213
Vastaukset
- Anonyymi
No huhhuh! Jopa on huimaa VW-konsernin ylivoimaa! Toki oli odotettavissa
- Anonyymi
VW on näköjään myös ottamassa takaisin sille pitkään kuuluneen merkkitilaston ykköspaikan. Toyotan polttisvetoinen mallisto on tulossa tiensä päähän jopa täällä junttien luvatussa maassa.
- Anonyymi
"Viime kuussa VW-konsernin:n johto oli 56% ja nyt yksi kuukausi eteenpäin ja VW-konsernin johto onkin jo 68%."
Ei ihme kun katsoo miten Toyotan myynti on romahtanut vuodessa yli 33 pinnaa.
Samaan aikaan VW on merkkinä kasvattanut myyntiään 40 prosenttia.- Anonyymi
Saattaa mennä Toyota myymälää kiinni vauhdilla kohta jos ei myyntiä saada lisättyä jollain konstilla. Konkkaan menossa moni liike noilla myynneillä.
- Anonyymi
Hienosti vetää VW lajalla valikoimallaan.
- Anonyymi
Vasta viisi kertaa vastasit itsellesi? Talutusnuorako velvoittaa? Harmittaako tuo Toyotan kaksoisvoitto? Kolme Toyotaa viidessä ensimmäisessä ottaa koville? Niin ja maailman ylivoimainen ykkössija?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vasta viisi kertaa vastasit itsellesi? Talutusnuorako velvoittaa? Harmittaako tuo Toyotan kaksoisvoitto? Kolme Toyotaa viidessä ensimmäisessä ottaa koville? Niin ja maailman ylivoimainen ykkössija?
Jopas sinua harmittaa VW:n ylivoima. Tuoreita tapauksia ovat vielä Toyotan törkeä kolaritestihuiijaus ja päästöhuijaus. Vielä kun on hinatuinkin, niin vähemmästäkin masentuu.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jopas sinua harmittaa VW:n ylivoima. Tuoreita tapauksia ovat vielä Toyotan törkeä kolaritestihuiijaus ja päästöhuijaus. Vielä kun on hinatuinkin, niin vähemmästäkin masentuu.
Seitsemän vuotta häkissä törkeästä huijauksesta on ylivoimainen saavutus valmistajatasolla!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Seitsemän vuotta häkissä törkeästä huijauksesta on ylivoimainen saavutus valmistajatasolla!
Aika pientä on verrattuna Toyotan yli 30 vuotta kestäneeseen kolaritestihuijaukseen. Millainen valmistaja vahvistaa korin kolaritestiä varten, eikä välitä kuluttajan turvallisuudesta lainkaan?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Aika pientä on verrattuna Toyotan yli 30 vuotta kestäneeseen kolaritestihuijaukseen. Millainen valmistaja vahvistaa korin kolaritestiä varten, eikä välitä kuluttajan turvallisuudesta lainkaan?
Törkeä huijaus maailmassa miljooniin autoihin on aivan jotain muuta kuin joku daihatsu tai hino jossain maapallon toisella puolella. Ei sitä muuten seitsemää vuotta joutuisikaan lusimaan ja maksamaan lisäksi kymmenien miljardien sakkoja. On siinä konsernin kovaosaisilla kärsimistä ja maksamista kun tyytyväiset Toyotan omistajat nauttivat huippulaadusta ja aidosta mielen rauhasta!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Törkeä huijaus maailmassa miljooniin autoihin on aivan jotain muuta kuin joku daihatsu tai hino jossain maapallon toisella puolella. Ei sitä muuten seitsemää vuotta joutuisikaan lusimaan ja maksamaan lisäksi kymmenien miljardien sakkoja. On siinä konsernin kovaosaisilla kärsimistä ja maksamista kun tyytyväiset Toyotan omistajat nauttivat huippulaadusta ja aidosta mielen rauhasta!
Ei tuosta mielenrauhaa tai laatua saa väännettyä kun noin törkeästi huijataan kolaritesteissä yli 30 vuotta!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuosta mielenrauhaa tai laatua saa väännettyä kun noin törkeästi huijataan kolaritesteissä yli 30 vuotta!
Taas 2025 Yoyota mynsi syyllistyneensä päästöhuijaukseen ja maksaa kiltisti huimat korvaukset. https://www.france24.com/en/live-news/20250116-toyota-arm-hino-makes-deal-to-settle-emission-fraud-case
- AnonyymiUUSI
Ei tääkään helmitaulutilastopostaus lähde oikein lentoon, joutuu itelleen vastailemaan.😢
- AnonyymiUUSI
Kukaan muu ei vastaa itselleen kuin itään päin kallellaan oleva omapoika.
- AnonyymiUUSI
Kiitos että tulit apuun. Nyt lentää.paljon paremmin.
VW-konserni 6.000
Toyota-konserni 3.600 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos että tulit apuun. Nyt lentää.paljon paremmin.
VW-konserni 6.000
Toyota-konserni 3.600On se jotain koska vastaukset harmittaa tojotoopea! :D
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
On se jotain koska vastaukset harmittaa tojotoopea! :D
Usein tojotoope puolustautuu sillä, että tojo kilpailee vain kahdella merkillä volkkarin useita vastaan. Volkkari kyllä lyö tojon selvästi kahdella parhaiten myyvälläänkin ja ero vain kasvaa mitä pitemmälle kevät edistyy.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Usein tojotoope puolustautuu sillä, että tojo kilpailee vain kahdella merkillä volkkarin useita vastaan. Volkkari kyllä lyö tojon selvästi kahdella parhaiten myyvälläänkin ja ero vain kasvaa mitä pitemmälle kevät edistyy.
Se on kyllä typerä puolustus.
- AnonyymiUUSI
VW on ollut ykkönen Suomessa jo vuosikymmeniä!
- AnonyymiUUSI
Tänä vuonna VW-konsernin johto on jo 68%. Tuollainen etumatka on murskaava.
- AnonyymiUUSI
Toyotan ykköspaikkaa ei horjuta mikään, ei edes sinttifirmat.
- AnonyymiUUSI
On Toyota toki ykkönen.
Hienoa että on varaa maksaa näitä korvauksia.
https://www.reuters.com/business/autos-transportation/toyota-subsidiary-hino-motors-penalized-16-billion-over-emissions-fraud-scheme-2025-03-19/ - AnonyymiUUSI
Kaukana VW:n takana on Toyota.
VW 6.000, Tuhnu 3.600. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kaukana VW:n takana on Toyota.
VW 6.000, Tuhnu 3.600.Tjotoopen matikka ei riitä yhteenlaskuun.
- AnonyymiUUSI
Maailmanlaajuisesti Toyota kuitenkin myy paljon enemmän kuin VW. Jollain Suomen kaltaisen kääpiövaltion myynneillä ei ole suurta merkitystä.
Lisäksi jonkun automerkin myynneillä kerskailu ja automerkin fanittaminen on naurettavaa typeryyttä. En ainakaan itse piittaa paskaakaan onko autoni edes top 10-listalla. En osta autoani myyntilukujen perusteella ja pari edellistä automerkkiäni ei myyntilistojen kärkipäässä ollut eikä sillä ollut mitään merkitystä. En osta autoani myyntilistojen perusteella vaan sen perusteella mikä itselle sopii.- AnonyymiUUSI
Lisään... Itse asiassa en oikeastaan piittaa merkeistä missään tuotteissa. Kaikki elektroniikka on minulla eri merkkejä ja kengissä ja vaatteissa ja missään muussakaan en koskaan osta brändin perusteella.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lisään... Itse asiassa en oikeastaan piittaa merkeistä missään tuotteissa. Kaikki elektroniikka on minulla eri merkkejä ja kengissä ja vaatteissa ja missään muussakaan en koskaan osta brändin perusteella.
Jos on kansanautokaupustelija niin kyllä silloin pitää olla hädissään ja huolissaan merkin menekistä kun nyt on jo johtajaa lainaten "kattotuoli palaa"! Vaikka tuskin se maailman ylivoimaista ykköstä haukkumalla sammuu Kun se luottamus valmistajaan on mennyt ja "käyttäjävirhe" tullut myyntiä rajoittamaan niin niillä mennään kun ykkösmerkin ostaneet nauttivat luotettavuudesta ja mielenrauhasta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos on kansanautokaupustelija niin kyllä silloin pitää olla hädissään ja huolissaan merkin menekistä kun nyt on jo johtajaa lainaten "kattotuoli palaa"! Vaikka tuskin se maailman ylivoimaista ykköstä haukkumalla sammuu Kun se luottamus valmistajaan on mennyt ja "käyttäjävirhe" tullut myyntiä rajoittamaan niin niillä mennään kun ykkösmerkin ostaneet nauttivat luotettavuudesta ja mielenrauhasta.
No kun ei ole minkään merkin kaupustelija, niin ei tarvitse olla mistään merkistä huolissaan, etenkään vanhoista höpöjutuista.
Luottamus Tojotaan on mennyt ajat sitten. Kuka voisikaan luottaa tuollaiseen huijariin? Päästöissä huijannut 20 vuotta ja törmäystesteissä 30.
Mielenrauhaa tuo saksalaisella automerkillä ajaminen. Kaikki osa-alueet kun ovat kunnossa. Millään riisipussilla en kehtaisi ajaa, en sitten millään. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No kun ei ole minkään merkin kaupustelija, niin ei tarvitse olla mistään merkistä huolissaan, etenkään vanhoista höpöjutuista.
Luottamus Tojotaan on mennyt ajat sitten. Kuka voisikaan luottaa tuollaiseen huijariin? Päästöissä huijannut 20 vuotta ja törmäystesteissä 30.
Mielenrauhaa tuo saksalaisella automerkillä ajaminen. Kaikki osa-alueet kun ovat kunnossa. Millään riisipussilla en kehtaisi ajaa, en sitten millään.Ja oletko sitten niin sokea ettet ole huomannut, että VW on vähintään yhtä paha huijari? Ja on jäänyt kiinnikin huijauksistaan.
"Mielenrauhaa tuo saksalaisella automerkillä ajaminen. Kaikki osa-alueet kun ovat kunnossa. Millään riisipussilla en kehtaisi ajaa, en sitten millään."
Tilastojen mukaan saksalaiset autot ovat pikemminkin heikkolaatuisempia kuin Aasiasta tulevat autot. Siis heikkolaatuisempia kuin sekä japanilaiset että korealaiset autot. Koko saksalainen laatu on myytti.
- AnonyymiUUSI
No se on niin kova paikka tuo Toyotan dominointi että joutuu tekemään tuskaisena kaikenmaailman helmitaulutilastoja joille nauraa hevosetkin.
- AnonyymiUUSI
Muista luvut 6.000-3.600 VW:n eli maailman ykkösen hyväksi!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Muista luvut 6.000-3.600 VW:n eli maailman ykkösen hyväksi!
Toyota on maailman ykkönen, jos tätä mitataan autojen myyntimäärillä. Suomen luvuilla ei ole väliä. Toyota myi viime vuonna maailmanlaajuisesti lähes 2 miljoonaa autoa enemmän kuin koko VW-konserni.
- AnonyymiUUSI
Taas näkee ettei tojotisti kasetti kestä totuutta vaan pieni mieli hajoaa faktan kohdatessaan.
VW-konserni 6.000
Toyota-konserni 3.600
Volsu on kasvattanut etumatkansa Suomessa jo 68 prosenttiin. Se murskaava johto.
Ps. Onnea Toyotalle menestyksestä maailmalla. Tällaiselle normaalille miehelle on helppoa onnitella toista menestyksen johdosta. Sen mahdollistaa terve itsetunto.- AnonyymiUUSI
Tuollainen aivottoman typerä lukujen spämmääminen ei merkitse mitään. Ei kukaan normaali ihminen piittaa paskaakaan kumpi on johdossa tai ei. Ei varsinkaan Suomessa joka on lähinnä pikkuinen kääpiövaltio eikä kumpikaan näistä yhtiöistä paljon Suomen luvuista piittaa.
Ylipäätään tietyn automerkin fanittaminen on idiotismin huippu. Varsinkin jos kuvittelee autojen myyntimäärän todistavan mitään auton paremmuudesta. Tuo on vähän samaa logiikkaa, että paska on hyvää ruokaa, koska miljardit kärpäset syövät sitä. Eikä autovalmistajat piittaa paskaakaan asiakkaistaan vaan lähinnä haluavat asiakkaidensa rahat.
Ja itse en ole ostanut kumpaakaan näistä automerkeistä. On oikeastaan ihan sama onko autoni listojen kärkipäässä, koska ostan autoni vain itseäni varten.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2251598- 371459
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊631299Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!741290- 781214
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761199Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans181002Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per181894