TAAPEROIMETTÄJÄT

WINXIIII

Onko muita taaperoimettäjiä kuulolla?Minä imetän vielä 1,5v.Minkälaisia kokemuksia teillä on tai on ollut,asenteet ym.ym?olisi mukava vaihtaa kokemuksiaja ajatuksia.

22

4234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuntuu

      olevan aika kuhina.Koko imetyspalstan ja kirjoitukset läpi käytyäni huomasin imetyksen olevan aika kuuma peruna,varsinkin taaperoikäisten.Kannattaisi siellä käydä lukaisemassa.Ehkä aihe on jo niin kaluttu ja kohistu näillä palstoilla.Järkeviä juttuja löytyi nimimerkki Anya:lta ja riidanhaluisia ja negatiivisia kirjoituksia löysin nimimerkki Yx vaan.
      Tsemppiä sulle ja yritystä.

      • ei tällä

        palstalla kauheesti kannustusta saa... Mutta älä välitä, meitä on tosi monia taaperoimettäjiä, mutta emme yleensä käy tällä palstalla... Itsekin aina tämän tsekkaan, mutta yleensä en jaksa ruveta täällä väittelemään...

        Mulla on lapsi just kohta 2 vuotta ja imetän vielä. Käyn tosin töissä ja meillä lapsi on oppinut, että rintamaitoa saa aamulla ja illalla, edes viikonloppuisin tai nyt lomalla en anna päivällä, että opittu tahti pysyy...

        Alunperin ajattelin jatkaa tähän 2-vuoteen saakka, mutta saa nyt nähdä kuinka kauan vielä jatkamme. Mies just sanoi, että hänen mielestä vaikka viisivuotiaaksi, mutta se olis jo munkin mielestä aika hassua... =)

        Ja kaikille niille, jotka tässä asiassa vetoaa lapsen hampaiden puolesta yms.: kävimme juuri viime viikolla hammastarkastuksessa, ja vaikka hoitaja sielläkin vihjaisi, että äidin maito ei enää tämän ikäiselle olisi hampaiden kantilta hyvä, joutui kuitenkin toteamaan, että lapsen hampaat on erinomaisessa kunnossa...

        Tsemppiä! Älä välitä muiden mahdollisesti tuomitsevistakin mielipiteistä, asia kuuluu vain sun perheellesi! Meilläkin olis anopin, naapureiden ja kumminkaiman tuttujen mielestä pitänyt lopettaa jo yli vuosi sitten, mutta hittojako asia kellekään muulle kuuluu! =) Hyvää kesän jatkoa!


      • yx vaan
        ei tällä kirjoitti:

        palstalla kauheesti kannustusta saa... Mutta älä välitä, meitä on tosi monia taaperoimettäjiä, mutta emme yleensä käy tällä palstalla... Itsekin aina tämän tsekkaan, mutta yleensä en jaksa ruveta täällä väittelemään...

        Mulla on lapsi just kohta 2 vuotta ja imetän vielä. Käyn tosin töissä ja meillä lapsi on oppinut, että rintamaitoa saa aamulla ja illalla, edes viikonloppuisin tai nyt lomalla en anna päivällä, että opittu tahti pysyy...

        Alunperin ajattelin jatkaa tähän 2-vuoteen saakka, mutta saa nyt nähdä kuinka kauan vielä jatkamme. Mies just sanoi, että hänen mielestä vaikka viisivuotiaaksi, mutta se olis jo munkin mielestä aika hassua... =)

        Ja kaikille niille, jotka tässä asiassa vetoaa lapsen hampaiden puolesta yms.: kävimme juuri viime viikolla hammastarkastuksessa, ja vaikka hoitaja sielläkin vihjaisi, että äidin maito ei enää tämän ikäiselle olisi hampaiden kantilta hyvä, joutui kuitenkin toteamaan, että lapsen hampaat on erinomaisessa kunnossa...

        Tsemppiä! Älä välitä muiden mahdollisesti tuomitsevistakin mielipiteistä, asia kuuluu vain sun perheellesi! Meilläkin olis anopin, naapureiden ja kumminkaiman tuttujen mielestä pitänyt lopettaa jo yli vuosi sitten, mutta hittojako asia kellekään muulle kuuluu! =) Hyvää kesän jatkoa!

        Kyllähän se imetys kuuluu jo muillekin, jos äiti imettelee vuosikaudet. On vain hyvä, että muut puuttuvat tähän sairaaseen ilmiöön! Hyi hitto, lapsi kinuaa äidiltä rintaa "anna tissiä!" ja repii paitaa päältä...siis eikö muka ole sairasta??? Jos vastasit "ei", niin suosittelen terapiaa.


      • imettäjä itsekin
        yx vaan kirjoitti:

        Kyllähän se imetys kuuluu jo muillekin, jos äiti imettelee vuosikaudet. On vain hyvä, että muut puuttuvat tähän sairaaseen ilmiöön! Hyi hitto, lapsi kinuaa äidiltä rintaa "anna tissiä!" ja repii paitaa päältä...siis eikö muka ole sairasta??? Jos vastasit "ei", niin suosittelen terapiaa.

        muille kuuluu kuka mitenkin pitkään imettää. Meillä kans 14kk saa rintaa aamulla ja illalla. Ihmetellen ovat jotkut kyselleet, että vieläkö imetät ja että tuleeko sulta vielä jotain. Tuomitsijoita ei ole ollut. Olen aikeissa lopettaa, mut ei tiedä kummasta kerrasta ensin luopuisi. Aamulla on niin kiva jatkaa vielä hetki torkkuja taapero rinnalla ja illalla saa lapsen rauhallisemmin nukkumaan. Syksyllä meen töihin, joten ei ilkiäis liian paljon muutoksia kerralla nuin pienelle.


      • winxiii
        ei tällä kirjoitti:

        palstalla kauheesti kannustusta saa... Mutta älä välitä, meitä on tosi monia taaperoimettäjiä, mutta emme yleensä käy tällä palstalla... Itsekin aina tämän tsekkaan, mutta yleensä en jaksa ruveta täällä väittelemään...

        Mulla on lapsi just kohta 2 vuotta ja imetän vielä. Käyn tosin töissä ja meillä lapsi on oppinut, että rintamaitoa saa aamulla ja illalla, edes viikonloppuisin tai nyt lomalla en anna päivällä, että opittu tahti pysyy...

        Alunperin ajattelin jatkaa tähän 2-vuoteen saakka, mutta saa nyt nähdä kuinka kauan vielä jatkamme. Mies just sanoi, että hänen mielestä vaikka viisivuotiaaksi, mutta se olis jo munkin mielestä aika hassua... =)

        Ja kaikille niille, jotka tässä asiassa vetoaa lapsen hampaiden puolesta yms.: kävimme juuri viime viikolla hammastarkastuksessa, ja vaikka hoitaja sielläkin vihjaisi, että äidin maito ei enää tämän ikäiselle olisi hampaiden kantilta hyvä, joutui kuitenkin toteamaan, että lapsen hampaat on erinomaisessa kunnossa...

        Tsemppiä! Älä välitä muiden mahdollisesti tuomitsevistakin mielipiteistä, asia kuuluu vain sun perheellesi! Meilläkin olis anopin, naapureiden ja kumminkaiman tuttujen mielestä pitänyt lopettaa jo yli vuosi sitten, mutta hittojako asia kellekään muulle kuuluu! =) Hyvää kesän jatkoa!

        kannustuksesta.Jep mä kanssa kävin aiemmilla sivuilla lukasemassa ja aattelin et asiattomia kommentteja tulee niiltä,jotka ei imetä,ei oo lapsia tai ei oo onnistunut muuten.
        Mulle kans riittää et itse tiedän mitä teen ja tiedän et muitakin on.Ja näissä asioissa kannattaa kuunnella omia vaistojaan eikä muiden likaisia kommentteja,oot perverssi ym.juttuja.
        Mäkin ymmärtäisin,jos tässä pahoinpideltäisiin lasta tms.
        Mut eipä paljon heilauta ja enpä edes kommentoi noita asiattomia tyyppejä.Ja aina löytyy niitä mukamas fiksumpia,jotka tietää miten lapsi pitäis kasvattaa ym. ja joskus se empatiakyky vaan ei näköjään riitä toisilla ajattelemaan toisen elämää ja jokainen tietää oman perheensä tilanteen asioissa.
        Mutta sitten on mukava tavata sun kaltaisia tyyppejä,jotka kannustaa muitakin.Iso kiitos sulle ja tsemppiä.


      • winxii
        ei tällä kirjoitti:

        palstalla kauheesti kannustusta saa... Mutta älä välitä, meitä on tosi monia taaperoimettäjiä, mutta emme yleensä käy tällä palstalla... Itsekin aina tämän tsekkaan, mutta yleensä en jaksa ruveta täällä väittelemään...

        Mulla on lapsi just kohta 2 vuotta ja imetän vielä. Käyn tosin töissä ja meillä lapsi on oppinut, että rintamaitoa saa aamulla ja illalla, edes viikonloppuisin tai nyt lomalla en anna päivällä, että opittu tahti pysyy...

        Alunperin ajattelin jatkaa tähän 2-vuoteen saakka, mutta saa nyt nähdä kuinka kauan vielä jatkamme. Mies just sanoi, että hänen mielestä vaikka viisivuotiaaksi, mutta se olis jo munkin mielestä aika hassua... =)

        Ja kaikille niille, jotka tässä asiassa vetoaa lapsen hampaiden puolesta yms.: kävimme juuri viime viikolla hammastarkastuksessa, ja vaikka hoitaja sielläkin vihjaisi, että äidin maito ei enää tämän ikäiselle olisi hampaiden kantilta hyvä, joutui kuitenkin toteamaan, että lapsen hampaat on erinomaisessa kunnossa...

        Tsemppiä! Älä välitä muiden mahdollisesti tuomitsevistakin mielipiteistä, asia kuuluu vain sun perheellesi! Meilläkin olis anopin, naapureiden ja kumminkaiman tuttujen mielestä pitänyt lopettaa jo yli vuosi sitten, mutta hittojako asia kellekään muulle kuuluu! =) Hyvää kesän jatkoa!

        Unohdin kysyä sulta,et onko muuta palstaa taaperoimettäjillä ja missä palstalla on asiatietoatms.?Kiitos.


      • winxiiiiii
        imettäjä itsekin kirjoitti:

        muille kuuluu kuka mitenkin pitkään imettää. Meillä kans 14kk saa rintaa aamulla ja illalla. Ihmetellen ovat jotkut kyselleet, että vieläkö imetät ja että tuleeko sulta vielä jotain. Tuomitsijoita ei ole ollut. Olen aikeissa lopettaa, mut ei tiedä kummasta kerrasta ensin luopuisi. Aamulla on niin kiva jatkaa vielä hetki torkkuja taapero rinnalla ja illalla saa lapsen rauhallisemmin nukkumaan. Syksyllä meen töihin, joten ei ilkiäis liian paljon muutoksia kerralla nuin pienelle.

        Ja tsemppiä sulle myös.


      • 1-vuotiaan imettäjä
        ei tällä kirjoitti:

        palstalla kauheesti kannustusta saa... Mutta älä välitä, meitä on tosi monia taaperoimettäjiä, mutta emme yleensä käy tällä palstalla... Itsekin aina tämän tsekkaan, mutta yleensä en jaksa ruveta täällä väittelemään...

        Mulla on lapsi just kohta 2 vuotta ja imetän vielä. Käyn tosin töissä ja meillä lapsi on oppinut, että rintamaitoa saa aamulla ja illalla, edes viikonloppuisin tai nyt lomalla en anna päivällä, että opittu tahti pysyy...

        Alunperin ajattelin jatkaa tähän 2-vuoteen saakka, mutta saa nyt nähdä kuinka kauan vielä jatkamme. Mies just sanoi, että hänen mielestä vaikka viisivuotiaaksi, mutta se olis jo munkin mielestä aika hassua... =)

        Ja kaikille niille, jotka tässä asiassa vetoaa lapsen hampaiden puolesta yms.: kävimme juuri viime viikolla hammastarkastuksessa, ja vaikka hoitaja sielläkin vihjaisi, että äidin maito ei enää tämän ikäiselle olisi hampaiden kantilta hyvä, joutui kuitenkin toteamaan, että lapsen hampaat on erinomaisessa kunnossa...

        Tsemppiä! Älä välitä muiden mahdollisesti tuomitsevistakin mielipiteistä, asia kuuluu vain sun perheellesi! Meilläkin olis anopin, naapureiden ja kumminkaiman tuttujen mielestä pitänyt lopettaa jo yli vuosi sitten, mutta hittojako asia kellekään muulle kuuluu! =) Hyvää kesän jatkoa!

        Millä hammashoitaja perusteli väitteen, että hampaat ei tykkää imetyksestä??
        Itse imetän 1-vuotiastani 1-2 kertaa päivässä ja sen verran lyhyen ajan jaksaa tyttö olla rinnalla, että ihmettelen miten se voi hampaita tuhota??


      • 1-vuotiaan imettäjä
        imettäjä itsekin kirjoitti:

        muille kuuluu kuka mitenkin pitkään imettää. Meillä kans 14kk saa rintaa aamulla ja illalla. Ihmetellen ovat jotkut kyselleet, että vieläkö imetät ja että tuleeko sulta vielä jotain. Tuomitsijoita ei ole ollut. Olen aikeissa lopettaa, mut ei tiedä kummasta kerrasta ensin luopuisi. Aamulla on niin kiva jatkaa vielä hetki torkkuja taapero rinnalla ja illalla saa lapsen rauhallisemmin nukkumaan. Syksyllä meen töihin, joten ei ilkiäis liian paljon muutoksia kerralla nuin pienelle.

        Mä imetän joka ilta, aamuisin silloin tällöin. Jätin tuon aamuimetyksen siten pois, että annoin aikaisina aamuina sänkyyn lehmän maitoa taikamukissa. Samalla laitoin kivoja leluja sänkyyn myös ja näin on saatu aamuja venytettyä ilman imetystäkin. :o)
        Iltaimetyskin varmaan kohta jää kun menee lähinnä leikiksi (menee ees taas rinnalta toiselle ja välillä laskee paitani päälle ja sitten taas maitobaari esiin..).


      • tutulta
        1-vuotiaan imettäjä kirjoitti:

        Mä imetän joka ilta, aamuisin silloin tällöin. Jätin tuon aamuimetyksen siten pois, että annoin aikaisina aamuina sänkyyn lehmän maitoa taikamukissa. Samalla laitoin kivoja leluja sänkyyn myös ja näin on saatu aamuja venytettyä ilman imetystäkin. :o)
        Iltaimetyskin varmaan kohta jää kun menee lähinnä leikiksi (menee ees taas rinnalta toiselle ja välillä laskee paitani päälle ja sitten taas maitobaari esiin..).

        toi maitobaarihomma.
        Meil uutena hommana tää tissiltä toiselle.Sama yöllä kiipeilee puolelta toiselle,mut viel ei hermo oo mennyt.


      • ...........
        yx vaan kirjoitti:

        Kyllähän se imetys kuuluu jo muillekin, jos äiti imettelee vuosikaudet. On vain hyvä, että muut puuttuvat tähän sairaaseen ilmiöön! Hyi hitto, lapsi kinuaa äidiltä rintaa "anna tissiä!" ja repii paitaa päältä...siis eikö muka ole sairasta??? Jos vastasit "ei", niin suosittelen terapiaa.

        Hanki elämä typerys.


    • anya

      Kaikkia lapsiani imetin pitkään, mutta erityisen pitkään imetin nuorimmaista, 2 v 8 kk. Talvella oli melkoisen pitkä keskustelu tällä palstalla - taisi olla yli 60 viestiä - taaperoimetyksestä ja silloin sain yhdeltä jos toiseltakin kuulla olevani sairas, pervo, kelvoton kasvattaja ym., mutta itse asiassa tällaiset kirjoittelut saivat vain entistä enemmän tuntemaan, että teen oikein. "Kuuntelin" lasta ja itseäni ja tein niin kuin itsestäni hyvältä ja oikealta tuntui. Meidän tyttö vieroittui itse ilman minkäänlaisia kitinöitä ja itkuja kevättalvella. Hänen imettämisestä jäi itselleni hyvä mieli ja parasta oli se, kun en väkivalloin (tarkoitan huudatusta) alkanut häntä vieroittaa.

      Meillä pitkä imetys takasi helpot iltarauhoittumiset ja uskon, että imetyksellä on ollut myös osuutensa lapsen terveyteen. Hän ei ole sairastanut mitään muuta kuin pari pikkuflunssaa. Pitkässä imetyksessä ei ole kyse siitä, että lapsi saa päättää perheessä kaikesta, niin kuin täällä moni kuvittelee. Moni ei vain osaa erottaa imetystä ja kasvatusasioita toisistaan. Tällä palstalla et paljoakaan tule kannustusta saamaan (muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta), mutta minä toivotan hyvää jatkoa imetyksellesi. Tee imetyksen kanssa juuri niin kuin sinusta itsestäsi parhaalta tuntuu.

      • ja just sun

        kaltaisia tsemppaajia pitäis olla enemmän.Luin ne sun jutut tuolta aikasemmin ja kyllä täytyy sanoa,ett tosi hyvä että jaksat käydä kannustaa meitä muita täs taaperoimetyksessä ja muissakin jutuissa,koska niillä sä autat aika monia samassaelämäntilanteessa olevia.Mä olen tosi otettu,ett tulit mua tsemppaamaan tänne,koska itselläni tällä hetkellä sellainen tilanne,etten tiedä vierotanko vai en,koska huudon kanssa saisin sen varmaan onnistumaan,mut en yksinkertaisesti jaksa.Ja toi sun juttus oli just sopiva mun elämäntilanteeseen tällä hetkellä.Minä en tiennyt näistä vierotuksista muutakuin sen,ett olin kuullut et lapsi sitten aikanaan itse vierottuu ja tällä hetkellä meidän taaperolla ei oo aikomustakaan vierottua,vaik muu ympäristö ois jo sitä mieltä.Ja itse väsyneenä alkaa kuuntelemaan kaikenlaisia vihjailuja ja jopa moitteita just pervosta jopa insestiin saakka.Ja sit meikäläinen jo miettimään ett mitä jos ei se vierotukkaan ja meikäläineen tekee jotain väärää täs ja ym.ym.Ja kyllähän mä itse tiedän tai pitäis tietää,ett ei täs mitään väärää oo,mutta sit on kumminkin hienoa saada sitä tukea ja vaihtaa ajatuksia.Tämä vuodatus ainakin mua helpotti suunnattomasti ja SULLE ISOT KIITOKSET.
        Niitäkään,kun ei koskaan voi saada liikaa.Tuomitsijoita ym.negatiivista kritiikkiä on kaikkien helppo antaa.
        ja toivottavasti minäkin täällä jossain vaiheessa voisin olla kertomassa omista jo taaksejääneistä imetyskokemuksistani toisille.
        Ja tosi hyvä,että joku myös uskaltaa ylipäätänsä avata tälläistä keskustelua,että siinä mielessä olet rohkea ja edelläkävijä.
        HYVÄÄ KESÄÄ SULLE JA KOKO PERHEELLE.


      • Ei imettänyt

        Jokaisen äidin tulee toimia yksilöllisesti lapsensa parhaaksi. Jos lapsi haluaa rintaa miksi estää?


    • riittää

      Käsittämätöntä kuinka paljon ihmiset jaksavat kantaa huolta kanssaihmisistä ja heidän lapsistaan. Olen itse taaperoimettäjä; 15 kk tyttöni ei juuri juo muuta kuin äidinmaitoa. Kun yritän antaa pulloa tai mukia hän työntää ne kädellään pois ja sanoo ei. Joten en ole pahemmin yrittänyt vierottaa rinnasta. Kun iskä antaa pullon se kelpaa. Valitettavasti iskä ei vain aina ole paikalla. Tyttäreni on ollut erittäin terve - koko aikana kaksi flunssaa ja vauvarokko. Itse en juuri huolta kanna muiden asenteista niin kauan kun itse jaksan tytärtäni imettää. Lopetan sitten kun siltä tuntuu tai tytär ei enää rintamaitoa halua. Tuomitsijoita aina riittää asiaan kuin asiaa. Löysin juuri äskettäin netistä kannustavan artikkelin, johon kannataa tutustua. Osoite on http://www.imetys.fi/itu/taapero.html. tsemppistä kaikille imettäjille.

      • ja mä kiitän

        taas.Kiitos myös sulle ja linkkivinkistä.
        Tsemppiä ja mukavata huomata,että täältä löytyy noita kannustajia enemmänkin.


    • niin pitkään kuin

      haluat.Kyllä kanattaa.

    • entinen taapero imettäjä

      imetin poikaani 1.5-vuotiaaksi. poika itse ei enää välittänyt maitoiluista ja maidon määräkin varmaan väheni kun olin/olen raskaana. maidon tulo nimittäin loppu kun seinään kun imetyskin loppu. ehkä 1.5-vuotiaaksi imettäminen on vielä suht hyväksyttävää. enemmän ihmettelyä olen saanut siitä, kun imetin raskauden aikana. ihmisillä tuntuu oleva hirveesti vääriä uskomuksia varsinkin imetyksestä raskauden aikana. eikö sinun pitäisi nyt lopettaa imetys kun olet raskaana tai että imevä taapero kuihduttaa sikiötä ja äitiä.

      itse koin parhaaksi jatkaa imetystä niin kauan kun poika halusi. en nähnyt mitään syytäkään lopettaa. mielestäni yli 1-vuotiaan imettäminen on ihan luonnollista. miksi muuten taaperoilla on tutteja sekä pulloja ja vielä imemisen tarve, jos imetys ei olisi normaalia. normaalimpana pidän sitä, että imetän kun ostan rinnan korvikkeeksi tutin tai pullon. äidinmaito kun myös pysyy ravintorikkaana eikä muutu sokerilitkuksi, niinkuin monet uskovat.

      • ja winxii kiittää

        taas ja toi sokerilitku juttu on aika monen käsityksessä.Mun työkaveri sanoi mulle,että sanokoot muut mitä sanoo,niin hän uskoo,että ei se äidinmaito voi olla enää muuta kuin sokerilitkua.


    • Lukekaa epäilijät

      WHO eli Maailman Terveysjärjestö suosittelee imettämistä kahden vuoden ikään. Lisää tietoa asiasta ja imetyksestä yleensä saa vierailemalla Imetyksen Tuki RY:n sivuilla www.imetys.fi

      Äidinmaidosta myös taaperoikäinen saa tärkeitä tautien vasta-aineita. Suomessa juuri pikkulapset sairastuvat helposti flunssiin, korvatulehduksiin jne. Aiemmin ainakin tässä artikkelissa ovat taaperoikäiset kehuneet lapsensa terveyttä. Imetyksellä on lapsen tulevaisuuden kannalta todistettua etua: vähemmän verisuoniperäisiä sairauksia, vähemmän joitakin suolistosairauksia, diabetestä jne, paremmat tulokset ÄO-testeissä jne. Myös äidin terveyden kannalta pitkällä imetyksellä on etua, se ehkäisee mm. kohdunkaulansyöpää, rintasyöpää, osteoporoosia. Lisäksi imetyksellä on tärkeä merkitys lapsen emotionaalisen kehityksen kannalta. IMETYS EI OLE LAPSEN HYVÄKSIKÄYTTÖÄ EIKÄ PERVERSSIÄ ja on suunnaton häpeä, että naispuoliset ihmiset voivat näin väittää, syynä on luonnollisesti tiedonpuute. Kyllä ne lapsien hyväksikäyttäjät ovat aivan toisia henkilöitä kuin pitkään imettävät äidit.

      Hyvää loppukesää kaikille imettäville ja ei-imettäville äideille!

      PS: Lukekaa Ritva Kuusisto: Imetän ja hoivaan

      • winxiii kiittää

        ja just tuo oli sen kirjan nimi,jonka luin imetyksestä,kun tuli ongelmia.Ja tänä päivänä olen taas hiukan viisaampi,onneksi myös luotin omiin vaistoihini,vaikka ympäristöstä sitä tukea ei aina tullutkaan.Mutta pakko se on tottua noihin epäilijöihin,kunhan eivät anna horjuttaa omaa itseluottamusta.


    • vim2012

      mistäköhän saisin tuon kirjan? Olen aikoinaan itse lukenut ja pannut sittemmin kiertoon, enkä nyt löydä

      mummo

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2048
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1942
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      147
      1544
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1207
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe