Olen tehnyt testamentin ainoalle tyttarelleni, siten ettei hänen nykyisellä tai mahdollisesti tulevilla aviopuolisoilla ole oikeutta perintööni. Jos kävisi niin ikävästi, että tyttäreni kuolisi myös pian, niin periikö hänen alaikäinen lapsensa yksin minut eikä tyttäreni isällä, joka ei ole koskaan osallistunut hänen elämäänsä ( isyys vain vahvistettu) ole oikeutta perintöön ? Vai pitäisikö hänet myös poissulkea testamentissani ?
Kuka perii ?
3
143
Vastaukset
- Anonyymi
Lapsenlapsesi perii yksin äitinsä jos hänestä aika jättää.
Isä ei peri mitään joten testamentilla on turha tehdä mitään.
Isä toki voi periä lapsensa jos hänestäkin aika jättää aikasin,sille et voi mitään jos niin sattuu. - Anonyymi
Käytännön periaatteellinen ongelma voisi seurata siitä, että kun alaikäinen lapsenlapsi perisi toisen vanhempansa, alaikäisen lapsen puheääntä käyttää jatkossa (elossa oleva) huoltaja. Jos isä on toinen huoltaja, varallisuus on kuin onkin hänen saatavillaan. Ei hänen, mutta annettu kuvio saattaa altistaa väärinkäytöksille.
- Anonyymi
Kiitos vastauksesta. Ymmärrän toki, että alaikäisen lapsen huoltaja hoitaisi ( käyttäisi) perintöä. Tärkeintä on kuitenkin vain se ettei tyttäreni isällä, joka ei ole osallistunut hänen elämäänsä, ole mitään mahdollisuutta saada osuutta perinnöstäni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185131Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332792- 342629
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302418Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭221660- 1181637
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101560Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231314- 961177
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli91154