Olen tehnyt testamentin ainoalle tyttarelleni, siten ettei hänen nykyisellä tai mahdollisesti tulevilla aviopuolisoilla ole oikeutta perintööni. Jos kävisi niin ikävästi, että tyttäreni kuolisi myös pian, niin periikö hänen alaikäinen lapsensa yksin minut eikä tyttäreni isällä, joka ei ole koskaan osallistunut hänen elämäänsä ( isyys vain vahvistettu) ole oikeutta perintöön ? Vai pitäisikö hänet myös poissulkea testamentissani ?
Kuka perii ?
12
407
Vastaukset
- Anonyymi
Tyttären lapsi perii sinut, jos ensisijainen perillinen (tytär) on kuollut ennen sinua.
Sen sijaan on mahdollista, että alaikäisen lapsen jäädessä ilman huoltajaa, hänen elämäänsä osallistumaton isänsä tulee lapsen huoltajaksi, jolloin hän tietenkin voi hallita ja käyttää lapsen perinnöksi saamia varoja. Siksi olisi myös tähän voinut varautua määräämällä toissijaisesti, että tyttären kuollessa ennen lapsen täysi-ikäseksi tulemista, hänelle on määrättävä edunvalvoja hoitamaan sinulta perinnöksi saatua omaisuutta.- Anonyymi
Toisaalta kuka sen edunvalvojan hakee, niin senhän hakee hohoojaksi tullut ja testamenttejanhan ei tarvitse näyttää kuin verottajalle, ne viis veivaa muusta kuin verotettavasta summasta.
Ehkä parempi olisi testamentti määräys, jolla holhoojan oikeutta perittyyn rajoitetaan niin, että holhoojalta kielletään täysin varojen käyttö myöskin ja aloittaja juttelee tyttärensä kanssa ja kehottaa häntä hakemaan kaiken varalta edunvalvojaa lapselleen.
Kaksoisvarmistus.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisaalta kuka sen edunvalvojan hakee, niin senhän hakee hohoojaksi tullut ja testamenttejanhan ei tarvitse näyttää kuin verottajalle, ne viis veivaa muusta kuin verotettavasta summasta.
Ehkä parempi olisi testamentti määräys, jolla holhoojan oikeutta perittyyn rajoitetaan niin, että holhoojalta kielletään täysin varojen käyttö myöskin ja aloittaja juttelee tyttärensä kanssa ja kehottaa häntä hakemaan kaiken varalta edunvalvojaa lapselleen.
Kaksoisvarmistus..Testamentissa voidaan määrätä myös testamentin toimeenpanija, joka on velvollinen toimimaan testamnetin määräysten mukaisesti ja hakemaan edunvalvojaa tyttären alaikäiselle lapselle, jos testamentissa on tälläinen edunvalvojamääräys.
Sellainen määräys testamenstissa, ettei lakimääräinen huoltaja/edunvalvoja saisi käyttää lapsensa varoja ei voine olla pätevä, koska jonkun niitä lapsen rahoja on hoidettava. Edunvalvojamärääys sulkee pois lapsen saaman perinnön osalta hänen isänsä niiden hoidosta. - Anonyymi
purra vie rahat
- Anonyymi
No perintöhän voi mennä lapsenlapsen isälle jos lapsenlapsi kuolee saatuaan perinnön.
Käsittääkseni tuohonkin voi varautua testamentin jälisäädöksellä.- Anonyymi
ei voi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei voi.
Tottakai voi tehdä toissijaismääräyksen, että lapsenlapsen kuoltua saatu perintö menee jollekiin määrätylle henkilölle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai voi tehdä toissijaismääräyksen, että lapsenlapsen kuoltua saatu perintö menee jollekiin määrätylle henkilölle.
Et sitten lukenut aloitusta lainkaan, vai onko luetun ymmärtämisessä ongelmaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sitten lukenut aloitusta lainkaan, vai onko luetun ymmärtämisessä ongelmaa?
Luettu ja aloittaja voi tehdä toissijaismääräyksen testamenttiin lapsenlapsensa kuolintapauksen johdosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luettu ja aloittaja voi tehdä toissijaismääräyksen testamenttiin lapsenlapsensa kuolintapauksen johdosta.
Luit mutta et siis ymmärtänyt. Aloituksessa toive on juuri se, että ehdottamasi asia ei missään tapauksessa tapahdu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei voi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei voi.korjaan edellistä viestiä,kyllä voi,olit oikeassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185141Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802- 352651
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302438Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭221710- 1181637
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101580Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231314Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101188- 961187