Ihmisen turha elämä liian hyvän sosiaaliturvan takia
Kävin Mikkelin torilla ennen puolta päivää. Silloin maahanmuuttajat vielä nukkuvat. Kauppakeskuksessa oli yksinäinen afrikkalainen noin 25 v nuori mies, joka räpläsi puhelinta aulan penkillä. Hänellä oli vieressään Lidlin kauppakassi kukkurillaan ruokaa. Kävin myöhemmin itse Lidlissä ja ostin omaan kestokassiini vähemmän ruokaa koko viikoksi.
Mietin nuorta miesrukkaa. Hänellä olisi paljon parempi elämä kotimaassaan perheensä, sukunsa ja ystäviensä kanssa. Hän voisi tehdä siellä työtä ja tuntea itsensä tärkeäksi elättäessään itsensä ja ehkä sukuaan laajemminkin.
Täällä Suomessa hän ei tule koskaan kotoutumaan ja integroitumaan maahamme. Tilastojen mukaan hän ei tule koskaan tekemään työtä, vaan on koko elämänsä veronmaksajien almujen varassa.
Joukossa tyhmyys tiivistyy. Kun näitä turhan elämän uhreja kerääntyy enemmän turvapaikan hakijoiden myötä, eikä kellään ole arvokasta elämää Suomessa, he alkavat rikollisiksi, huumekauppiaiksi ja jengeinä tehtävien pahoinpitelyjen tekijöiksi. Jengissä tämäkin ostoskeskuksen nuori mies tuntee olevansa tärkeä.
Olen nähnyt afrikkalaisen, joka oli tullut Italiaan ja teki siellä pienipalkkaisia töitä, mitä kieli- ja ammattitaidottomat saavat, jos saavat yleensä mitään. Hän kertoi elävänsä Roomassa köyhyydessä, mutta sukulaiset, joille hän lähettää rahaa palkastaan, elävät Afrikassa yltäkylläisesti mitään tekemättä. Paitsi toki lapsia, jos 15 lapsen kiintiö ei ole vielä täyttynyt.
Suomessa on niin hyvä sosiaaliturva, että siitä riittää rahaa Afrikkaan lähetettäväksi. Suomessa heidän ei tarvitse tehdä töitä, mutta silti voivat auttaa perheitään. Auttaa? Kun rahaa tulee Suomen taikaseinästä Afrikkaan, lasten määrää ei luonto hallitse eikä suurilapsiset perheet koskaan tule tärkeäksi osaksi omaa yhteiskuntaansa. Ja samalla tuhotaan Eurooppa, koska kantaeurooppalaiset eivät pysty elättämään tänne tulleita saatikka heidän sukuaan Afrikassa.
Sosiaaliturva
12
215
Vastaukset
- Anonyymi
Onhan näitä kansallispukuisia elätettäviä ollut jo satoja vuosia. Nyt vain kaikki toimeentulo ja asumistuet leikataan minimiin. Kyllä seurakunnat elättää alkuperäisrodun vaikka runsaita omistamiaan metsiä myymällä.
- Anonyymi
Romanit ovat kuitenkin eläneet täällä jo kauan. En kyllä sekoittaisi heitä muualta tulleisiin, vaikka ovatkin suurin osa tukien varassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Romanit ovat kuitenkin eläneet täällä jo kauan. En kyllä sekoittaisi heitä muualta tulleisiin, vaikka ovatkin suurin osa tukien varassa.
Miten se romanien integroituminen suomalaiseen yhteikuntaan on onnistunut noin niin kuin 500 vuoden kokeiluajalla. Omat lait edelleen, eivät tunnusta suomen lakeja, kansallispuvut työasuina (jos ihan semmoinen vahinko käy että töihin joutuvat). Ei voi sanoa ,että samaa sakkia kuin muut tulleet vaan suorastaan esimerkki näille maahantunkeutujille
- Anonyymi
liian hyvä sosiaaliturva on suoraa seurausta yli 40 vuotta jatkuneesta sosiaalipolitiikasta joka on paisunut kuin pullataikina, lisäten aina uusia etuja.
Alkusysäys oli Suomalaisten pakeneminen joukoittain Ruotsiin työn perässä.- Anonyymi
Ainakin on ehkäisty syrjäytymistä. Yhteiskunta olisi nyt paljon rikollisempi ilman sosiaaliturvaa.
- Anonyymi
Tämä teema ei tule enää saamaan persujytkyä aikaan. Tulee varmasti kuitenkin olemaan vahvasti tapetilla seuraaviin eduskuntavaaleihin.
- Anonyymi
Ainoa mahdollisuus pelastaa Suomi ja suomalaisten talous on poistaa kaikki sosiaalietuudet muu paitsi oikeasti työkyvyttömien n.500eur. kuukausittain avustus.
- Anonyymi
Jatkossa selvitettävä tarviiko työttömän peseytyä päivittäin yleinen sauna viikossa riittää. Yksi ateria päivässä esimerkiksi keitto ja jauhosäkki kuukaudessa avustusta mistä voi tehdä puuroa ja leipoa itse.
- Anonyymi
Yrittäjälläki on hyvä sosiaaliturva,menet palkkatuella töihin ni muut maksaa,ja voit vielä anoa päälle päivärahaa,ni ei tarvi yrittäjän maksaa työnteosta kun valtio ja kaupunki tukee,tämä on sitä piilo avustusta firmoille.
- Anonyymi
Siis apua… “Kävin Mikkelin torilla…” ja mä olin jo siinä vaiheessa silleen et öö anteeks mitä? 🙈 Tää paikka on Kokkola-alueelle tarkoitettu, ei mikään Mikkeli meets nettiromaanit -kerho… ja arvaa mitä, mä sit vähän kurkin nettiä (ihan salapoliisina, hih) ja BOOM, löytyhän se –koko juttu suoraan kopioitu jostain muualta! 😅📲
Mä en vaan tajuu miks joku tekee noin? Eikö tän koko homman idea oo jakaa omia juttuja, ei niinku liimata valmiita nettipostauksia jotka liittyy johonkin ihan muuhun paikkakuntaan? 🤷🏼♀️ Jos sulla on tarve kertoa jotain Mikkelistä tai vaikka Milanosta, niin eikö kannattais valita siihen sopiva paikka eikä liimata jotain nettiromaania tänne kuin se ois oma kokemus?
Kiva jos kirjoittelee, mutta vois se nyt olla edes omasta päästä eikä jostain netin arkistosta copy-pastettu… 😅
#MikkeliEiVälttämättä - Anonyymi
Ensin Putin nollas kaikki meikäläisen sijoitukset Venäjälle, nyt Trump kaikki länsifirmoihin. Alkaa riittämään, haluan siirtyä sosiaalitukien varaan nyt, miten toimia?
- Anonyymi
Demareiden, vasemmistoliiton ja vihreiden piiritoimistoista löytyy kyllä seikkaperäiset ohjeet sekä kokemusasiantuntijoita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043394
- 883083
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201933- 691906
- 381867
- 211741
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341439Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91349- 481337