Kopioitaessa tietoja Exceliin jonkin nettisivun taulukosta, tiedot menevät joskus yhdelle riville, tai samaan sarakkeeseen, vaikka jos saman tiedon kopioisi ensin esim. Notepad++:aan ja sieltä Exceliin, se tulisi oikein. Miten Excelin saisi toimimaan aina samalla tavalla?
Kopiointi Exceliin
4
60
Vastaukset
- Anonyymi
Käytä "Liitä erikseen" (Paste Special) -toimintoa
Kun kopioit taulukon nettisivulta ja haluat sen muotoilun olevan oikea, voit käyttää Liitä erikseen -toimintoa:
1. Kopioi taulukko nettisivulta.
2. Avaa Excel ja valitse solu, johon haluat liittää tiedot.
3. Napsauta "Koti"-välilehden alla "Liitä"-painiketta.
4. Valitse "Liitä erikseen" (Paste Special).
5. Valitse "Teksti" (Text) ja napsauta OK.
Tämä poistaa kaikki ylimääräiset muotoilut ja liittää vain puhtaan tekstin, joka on helpompi jakaa oikeisiin sarakkeisiin ja riveihin. - Anonyymi
Haluan tiedot ilman formatointia, mutta formatointi ei ole ongelma. Näyttää siltä, että Excelissä olisi jokin epäonnistunut tekoälyviritys ja se luulee tietävänsä minua paremmin, mitä minä haluan.
Nyt kopioin Wikipdiasta taulukkoa. Suoraan kopioitaessa se menee samaan sarakkeeseen. Notepadissa sarakevälit ovat välilyöntejä. Tähän mennessä ei mitään kummallista. Mutta, kun kopioin saman Notepadista Exceliin, se tulkitseekin välilyönnit (ASC32) sarake-erottimiksi. Samalle Excel-sivulle satunnainen lause kopioitui ensin samaan soluun, mutta kun lisäsin lauseen Notepadissa em. taulukkoon, senkin välilyönnit toimivat samalla tavalla. Nyt mikä tahansa lause splittaantuu sanoittain eri sarakkeisiin.- AnonyymiUUSI
Exelissä voi määritellä sarake erottimet itse.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Exelissä voi määritellä sarake erottimet itse.
Miten?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216565Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552261- 1471857
- 831235
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971032- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.81915Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 32830
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147757