Kaikkivoipa Jumala on riippuvainen pienestä ihmisestä

Anonyymi-ap

Jumalan olemassaolo riippuu ihmisen uskosta. Sillä hetkellä, kun viimeinen
ihminen lakkaa uskomasta, katoaa Jumala maailmasta eikä koskaan enää palaa.
Jumala ei voi olla olemassa ilman ihmisen uskoa häneen. Ihmisten usko on
Jumalan olemassaolon ehto.

Jumalalla on monia kilpailijoita. Maailma pursuaa jumaluuksia, joten Jahve vaatii, että "älä pidä muita jumalia".
Jumalat kilpailevat suosiosta keskenään ja joku onkin nerokkaasti sanonut,
että kaikki maailman jumaluudet ovat pohjimmiltaan samoja.
Uskonnon pahimmat viholliset ovat toiset uskonnot.

Kirkon, ja uskontojen ylipäätänsä tulevaisuus saattaa silti olla valoisa,
koska ihmisen mielikuvitus on vahva ja kyky kriittisyyteen heikko.
Lisäksi armoa kaipaa kukin, rakkauden aate lämmittää, eikä toivossakaan
mitään pahaa ole.

26

260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Totta, mutta joillekin mielikuva Jumalan armosta ja tuesta on ainoa lohtu.
      Jos usko on tuonut lohtua ehkä se on täyttänyt jonkun tehtävän ?

    • Anonyymi

      Empatia lämmittäisi myös.

    • Anonyymi

      Onko suomalaisilla muuta toivoa enää kuin Jumala ?

    • Anonyymi

      Jumala on olemassa, uskoi Häneen, tai ei.

      • Anonyymi

        Hehhehheeeeeeee


    • Entäs ,voiko Jeesus tulla takaisin fyysisenä henkilönä ja jos voikin, niin millä tavalla se olisi mahdollista? Tämä kysymys askarruttaa koko ristikansaa. Laajemmin, https://hatsheana.blogspot.com/

      • Miksi se askaruttaa ristikansaa, kun onhan se Raamatussa kerrottu? Lukisi ristikansa Raamattuaan.


    • Anonyymi

      Jumala on hallituksen puolella.

    • Anonyymi

      Hallitus luulee olevansa Jumala.

      • Anonyymi

        Tai kuvittelet omiasi.


    • Anonyymi

      Jumalan katoamisesta en tiedä enkä osaa sanoa, mutta se on satavarmaa, että se suuri Luoja, joka on tämän kaiken takana, ei katoa mihinkään, vaikka kukaan ei uskoisi ja luottaisi siihen.

      • Anonyymi

        Onks sulla varma tieto Luojasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onks sulla varma tieto Luojasta?

        Kyllä se on koodattu jokaiselle, kaikki eivät vain ymmärrä koodeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on koodattu jokaiselle, kaikki eivät vain ymmärrä koodeja.

        Varma tieto on mahdotonta, se toisaalta sitten mahdollistaa uskon olemassaolon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varma tieto on mahdotonta, se toisaalta sitten mahdollistaa uskon olemassaolon.

        Mutta varma tunne ei ole. Ja uskohan voi siirtää vuoria, jotta kannattaa ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta varma tunne ei ole. Ja uskohan voi siirtää vuoria, jotta kannattaa ...

        Uskon varassa on kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon varassa on kaikki.

        Ja toivon.


    • Anonyymi

      Monta jumalaa, yhtäkään jumalaa ei ole kukaan nähdyt eikä hän ole ikinä sanonut mitään.
      Raamatun Jumala esiintyi Moosekselle palavana pensaana ja jutteli hänelle.

      • Anonyymi

        Tutki ja tarkastele tarkemmin. Itseäsi.


    • Anonyymi

      Herraksi kutsuvat Jumalaa, tarkoittaako se sitä, et hän on mies? Onko olemassa ehkä myös rouva?

      • Rouva ja mies voivat olla yksi ja sama henkilö.
        Ainakin eduskunnassa. Jatkuvasti kuulee; "arvoisa rouva puhemies".


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Rouva ja mies voivat olla yksi ja sama henkilö.
        Ainakin eduskunnassa. Jatkuvasti kuulee; "arvoisa rouva puhemies".

        Hyvä huomautus, mut taivaan herra jolla on myös kuulemma poika, on arvoitus.


    • Anonyymi

      Ajatellaan ja mietitään miksi palstan ateistit on aina niin takakireitä? Hermostuvat kaikista pienistä.

    • Anonyymi

      Kun pyytää Jeesusta tulemaan sydämmeensä, niin silloin uudestisyntyy ja samalla myös Pyhö Henki tulee sydämmeen ja puhuu ja johdattaa omiaan ja siloin se ei ole enäää luuulottelua, vaan todellisuutta.

      • Anonyymi

        sä et ole käyny oppi kolua enään kun et osaa kijoittaa sydnä sanan tavutusta

        onko kansa kolussa on llut sydän pakallaan ihmisillä?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      122
      1241
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      919
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      835
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      621
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      600
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      567
    7. 52
      541
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      508
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      491
    10. Wille antoi juuri potkut 29 suojatyöläiselle!

      Soste aloittaa yt:t, jos kaikki menee hyvin, niin 29 suojatyöläistä 31:sta saa kenkää. Mitäpä sostelaiset jos menisitte
      Maailman menoa
      238
      461
    Aihe