Kansalaisen ohjeet toimittajan varalle.
Jos saat puhelun tai jonkun muun yhteydenoton toimittajalta.
Muutama ohje sen varalle.
- toimittajan kysymyksiin ei ole pakko vastata
- toimittaja ei ole viranomainen tai mikään muukaan virallinen taho.
- voit aina pyytää kysymykset sähköpostilla, siihenkään ei ole pakko vastata.
- mikäli et halua vastata toimittajalle, hän voi esittää provosoivan kysymyksen jotta saisi sinut painostettua vastaamaan.
- toimittajat saattavat soitta useaan kertaan, voit estää numeron tai olla vastaamatta
- jos kuitenkin päädyt haastateltavaksi, sinulla on aina oikeus nähdä kirjoitettu teksti ja vaatia korjauksia. Muiden samaan yhteyteen haastateltujen sanomisia et pääse lukemaan
- toimittaja kysyy usein aluksi helppoja yleisiä kysymyksiä jonka jälkeen kysymysten luonne saattaa muuttua ikäväksi
- kun haastattelu on päättynyt, älä jää keskustelemaan toimittajan kanssa, hän saattaa esittää kysymyksiä jotka hän lisää artikkeliin
- mieti kahdesti suostutko vastaamaan tai haastateltavaksi
Journalistin ohjeet
https://jsn.fi/journalistin-ohjeet/
Listaa voi ja saa täydentää
Toimittajalle ei tarvitse vastata
Anonyymi-ap
2
90
Vastaukset
- Anonyymi
Kuulostaa samalta kuin huijarien kohtaamisiin liittyvät ohjeet. 🤣
- Anonyymi
Toimittajat pyrkivät luomaan artikkeleita joilla saadaan saadaan lukijat klikkaamaan ja sitä kautta saadaan mainostajille esittää hyviä tuloksia kävijämääristä, eli lisää tuloja mediatalolle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli306332Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144764Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle413314IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm623151Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3601770Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek111598- 721418
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861368Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2411328- 841244