Nyt on ihmeellinen tarve julkaista tilastoja, joissa ei ole huomioitu sitä, että Suomessa liikenteessä olevia Toyotia on 400.000 ja seuraavaksi eniten Volkswageneita vain 290.000.
Vaikka monissa noissa autojen vioista kertovissa tilastoissa autoja ei ole suhteutettu liikenteessä olevien autojen määrään, niin Toyota on vähävikaisuudessaan aika kärjessä. Se on laatua ja luotettavuutta se.
Toyota on kaikissa tilastoissa vähävikaisin, joissa viat on suhteutettu autojen lukumäärään.
31
192
Vastaukset
- Anonyymi
Ken Toyotalla kulkee saa kaiken toivon heittää.
- Anonyymi
Tilastot kertovat aivan toista.
- Anonyymi
Vikojen määrästä ei voi mikään muu tilasto tietää kuin alla olevat joissa kerätään tiellä jätöistä tilastoa ja suurella otannalla. Mikään katsastustilasto tai kyselyjen joihin vastaa kuka haluaa tai viitsii, niin eivät kerro mitään.
https://moottori.fi/uutinen/adacin-tiepalveluraportti-pienempi-ja-isompi-keskiluokka-nama-autot-jattavat-eniten-tielle/- Anonyymi
Koko maailma nauraa ADACille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko maailma nauraa ADACille.
Vain ja ainoastaan Terot. Valitettavasti ADAC kertoo hiukan luotettavammin kuin Valitut Palat.
- Anonyymi
NÄMÄ TILASTOT OVAT TÄYSIN LUOTETTAVIA JA NIISSÄ ON VIAT SUHTEUTETTU LIIKENTEESSÄ OLEVIEN AUTOJEN LUKUMÄÄRÄÄN:
Toyotat ovat katsastus- ja hinaustilastojen sekä tutkimusten mukaan vähävikaisimpia autoja.
KATSASTUSTILASTOT:
Tekniikan Maailma 18.9.2024
Vuonna 2023 suomalaisilla katsastusasemilla useimmin vieraillut automalli on vuoden 2005 Toyota Corolla, jonka matkamittarissa oli keskimäärin 235 000 kilometriä. Se sai hylätty-leiman vain 31 prosentin todennäköisyydellä.
Vain yli 5 000 kertaa katsastusasemilla vierailivat myös esimerkiksi vuosimallin 2004 Volkswagen Golf (hylkäysprosentti 46,3) ja vuoden 2008 Mercedes Benz C (hylkäysprosentti 41,0).
Toistan: Volkswagen Golf (hylkäysprosentti 46,3) ja vuoden 2008 Mercedes Benz C (hylkäysprosentti 41,0).
15 suosikkimallin katsastustilasto vuodelta 2023 paljastaa isoja eroja hylkäysprosenteissa.
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/17b-2024/toyota-vahavikaisin-saksalaiset-hylatyimpia/
HINAUSTILASTOT:
Neljän peräkkäisen vuoden eri vakuutusyhtiöiden hinaustilastot, joissa Toyota on kaikkein vähiten hinattu automerkki
Vuoden 2022 hinaustilasto
https://www.kaleva.fi/vakuutusyhtio-kaivoi-tilastoistaan-useimmin-hinaus/4013430
Viuoden 2021 hinaustilasto.
https://www.is.fi/autot/art-2000008313115.html
Vuoden 2020
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32354b16-b763-4a94-b94d-7fc6429d520b
vuoden 2019 tilasto
https://hirvikota.wordpress.com/2019/01/07/nama-automerkit-ovat-hinaustilaston-karjessa/
LUOTETTAVUUSTUTKIMUKSET:
Toyota on ollut luotetuin automerkki Suomessa jo 21 kertaa. Tutkimus on teetetty Norstat-tutkimuslaitoksella viime vuodenvaihteessa.
Kovassa seurassa ykkönen. Luotetuimmat automerkit 2024 (suluissa vuosi 2023)
1. Toyota (1)
2. Volvo (2)
3. Mercedes-Benz (4)
https://www.msn.com/fi-fi/autot/uutiset/katso-tästä-suomen-luotetuimmat-automerkit/ar-AA1qrcGk?ocid=nl_article_link&cvid=51a450dc63c644eca1e53886acc749ab&ei=50
Lehdet ympäri maailman kertovat Toyotan luotettavuudesta:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/6e9d022a-f63c-47cb-952a-1456ea8c9788
https://tekniikanmaailma.fi/usan-kuluttajaraamattu-arvioi-toyota-corolla-on-luotettavin-auto-hybridiautot-jyrasivat-sahkoautoissa-paljon-ongelmia/
https://www.is.fi/autot/art-2000009208622.html
https://autojaa2z.fi/toyota-vs-mercedes-luotettavuus/
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/laaja-tutkimus-tama-on-kaikkein-luotettavin-auto/b7848f1c-0668-397c-ab6b-691f9bc86792 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
NÄMÄ TILASTOT OVAT TÄYSIN LUOTETTAVIA JA NIISSÄ ON VIAT SUHTEUTETTU LIIKENTEESSÄ OLEVIEN AUTOJEN LUKUMÄÄRÄÄN:
Toyotat ovat katsastus- ja hinaustilastojen sekä tutkimusten mukaan vähävikaisimpia autoja.
KATSASTUSTILASTOT:
Tekniikan Maailma 18.9.2024
Vuonna 2023 suomalaisilla katsastusasemilla useimmin vieraillut automalli on vuoden 2005 Toyota Corolla, jonka matkamittarissa oli keskimäärin 235 000 kilometriä. Se sai hylätty-leiman vain 31 prosentin todennäköisyydellä.
Vain yli 5 000 kertaa katsastusasemilla vierailivat myös esimerkiksi vuosimallin 2004 Volkswagen Golf (hylkäysprosentti 46,3) ja vuoden 2008 Mercedes Benz C (hylkäysprosentti 41,0).
Toistan: Volkswagen Golf (hylkäysprosentti 46,3) ja vuoden 2008 Mercedes Benz C (hylkäysprosentti 41,0).
15 suosikkimallin katsastustilasto vuodelta 2023 paljastaa isoja eroja hylkäysprosenteissa.
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/17b-2024/toyota-vahavikaisin-saksalaiset-hylatyimpia/
HINAUSTILASTOT:
Neljän peräkkäisen vuoden eri vakuutusyhtiöiden hinaustilastot, joissa Toyota on kaikkein vähiten hinattu automerkki
Vuoden 2022 hinaustilasto
https://www.kaleva.fi/vakuutusyhtio-kaivoi-tilastoistaan-useimmin-hinaus/4013430
Viuoden 2021 hinaustilasto.
https://www.is.fi/autot/art-2000008313115.html
Vuoden 2020
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32354b16-b763-4a94-b94d-7fc6429d520b
vuoden 2019 tilasto
https://hirvikota.wordpress.com/2019/01/07/nama-automerkit-ovat-hinaustilaston-karjessa/
LUOTETTAVUUSTUTKIMUKSET:
Toyota on ollut luotetuin automerkki Suomessa jo 21 kertaa. Tutkimus on teetetty Norstat-tutkimuslaitoksella viime vuodenvaihteessa.
Kovassa seurassa ykkönen. Luotetuimmat automerkit 2024 (suluissa vuosi 2023)
1. Toyota (1)
2. Volvo (2)
3. Mercedes-Benz (4)
https://www.msn.com/fi-fi/autot/uutiset/katso-tästä-suomen-luotetuimmat-automerkit/ar-AA1qrcGk?ocid=nl_article_link&cvid=51a450dc63c644eca1e53886acc749ab&ei=50
Lehdet ympäri maailman kertovat Toyotan luotettavuudesta:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/6e9d022a-f63c-47cb-952a-1456ea8c9788
https://tekniikanmaailma.fi/usan-kuluttajaraamattu-arvioi-toyota-corolla-on-luotettavin-auto-hybridiautot-jyrasivat-sahkoautoissa-paljon-ongelmia/
https://www.is.fi/autot/art-2000009208622.html
https://autojaa2z.fi/toyota-vs-mercedes-luotettavuus/
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/laaja-tutkimus-tama-on-kaikkein-luotettavin-auto/b7848f1c-0668-397c-ab6b-691f9bc86792Katsastus ei kuin omistajan tunnollisuudesta. Katsastus ei tiedä tai kerää tietoa siitä kuinka paljon autoja korjataan muina aikoina ja onko auto huollettu tai korjattu ennen aktia.
Suomalaiset pienet vakuutusyhtiöt keräävät vain tiedon kuinka paljon autoja hinataan ja meillä on todella paljon autoja joissa ei ole vakuutusta ja niitä hinaillaan kaveri ja naapuri avulla. Toisaalta vakuutusyhtiön edustaja kertoi mm. POP-vakuutuksen tilaston pohjaksi, että niitä hinataan eniten joilla ajetaan eniten ja ovat nuorison ja varkaiden suosiossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsastus ei kuin omistajan tunnollisuudesta. Katsastus ei tiedä tai kerää tietoa siitä kuinka paljon autoja korjataan muina aikoina ja onko auto huollettu tai korjattu ennen aktia.
Suomalaiset pienet vakuutusyhtiöt keräävät vain tiedon kuinka paljon autoja hinataan ja meillä on todella paljon autoja joissa ei ole vakuutusta ja niitä hinaillaan kaveri ja naapuri avulla. Toisaalta vakuutusyhtiön edustaja kertoi mm. POP-vakuutuksen tilaston pohjaksi, että niitä hinataan eniten joilla ajetaan eniten ja ovat nuorison ja varkaiden suosiossa.Selityksiä näköjään löytyy. Mitään uskottavuutta noilla jutuillasi ei kuitenkaan ole.
- Anonyymi
Miten käy vikojen määrän kun se suhteutetaan ajokilometrteihin?
Ai niin viat pomppaa räjähdysmäisesti.
Putoileeko muilsta sähköautoista vanteet kuin Toyotan tekemistä autoista?
Mites valitukset kuluttajasuojan suuntaan Toyota taitaa niissä olla ihan kärjessä.
Miksi Toyota joutui vaihtamaan yli 100 000 moottoria uusiin kun toivat uuden moottorin markkinoille 2023-2025? Koska valmistavat surkeaa laatua.
Tämä on näkynyt myös testeissä. RAV4 ei pysynyt hirvenväistökokeesa tiellä vaan pomppi miten sattuu. Autoa kuitenkin myytiin monta vuotta siinä kunnossa.
Eikä Corollan lämmönvaihtimia korjattu vaikka kyseessä on selvä valmistusvirhe.
GR mallit on suoranaisia pommeja ne syttyvät tuleen mutta tehdas ei korvaa.
Syyttävät kuskia ja renkaita. On muka ajettu ylinopeutta! Mielenkiintoista miten Toyota muka on kestävä auto. Turvallinen se ei ainakaan ole.- Anonyymi
Toyotilla ajetaan Traficomin tilastojen mukaan yhtä paljon kuin muillakin autoilla. Iso osa Toyotista on kestävyytensä ja taloudellisuutensa vuoksi taksiautoina.
- Anonyymi
Miksi tekstisi on pelkkää valetta??
- Anonyymi
Tuo kaikki koskee Volkswagen-konsernin autoja etenkin Skodia.
- Anonyymi
Miten käy vikojen määrän kun ostetaan Volkswagen-konsernin auto?
Viimeiset viisitoista vuotta ovat vaivanneet ja vielä tänäkin päivänä uusia Volkswagen-konsernin autoja vaivaavat nämä viat:
1. DSG -vaihteiston toimintaongelmat
2. Todella yleiset jakoketjuongelmat
3. Erittäin paljon öljyä kuluttavat TSI-moottorit
4. Ikkunoiden aukeilu itsekseen
5. Kovamuovisten kaasupolkimien katkeilu
6. Jäätyvät dieselien välijäähdyttimet
7. Turvatyynyjen jatkuvasti syttyvät vikavalot
8. Polttoainepumppujen vikaantuminen
9. Pyöränlaakereiden nopea jumittuminen
10. Hengenvaaralliset turvavyöt, jotka TM hiljattain löysi
11. Huonolaatuiset ovien lukot, jotka vikaantuvat monella tavalla.
12.Tuulilasinpyyhkijöiden hidastuminen jumiutuminen vaihtokuntoon.
13. Nopea ruostuminen, joista Passat on pahin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten käy vikojen määrän kun ostetaan Volkswagen-konsernin auto?
Viimeiset viisitoista vuotta ovat vaivanneet ja vielä tänäkin päivänä uusia Volkswagen-konsernin autoja vaivaavat nämä viat:
1. DSG -vaihteiston toimintaongelmat
2. Todella yleiset jakoketjuongelmat
3. Erittäin paljon öljyä kuluttavat TSI-moottorit
4. Ikkunoiden aukeilu itsekseen
5. Kovamuovisten kaasupolkimien katkeilu
6. Jäätyvät dieselien välijäähdyttimet
7. Turvatyynyjen jatkuvasti syttyvät vikavalot
8. Polttoainepumppujen vikaantuminen
9. Pyöränlaakereiden nopea jumittuminen
10. Hengenvaaralliset turvavyöt, jotka TM hiljattain löysi
11. Huonolaatuiset ovien lukot, jotka vikaantuvat monella tavalla.
12.Tuulilasinpyyhkijöiden hidastuminen jumiutuminen vaihtokuntoon.
13. Nopea ruostuminen, joista Passat on pahin.Hauska lista. Poika on kerännyt asioita vuosikymmenien ajalta ja ehkä hauskin on tuo kohta 10. jossa on "hengenvaaralliset turvavyöt. Muistamme kyllä tuon tapauksen kun TM teki uudelle Pololle väistötestin täydellä kuormalla ja takapenkillä oli kolme karjua ja keskimmäisen paikan turvavyö aukesi suuressa heilahduksessa kun lukon avauspainike otti osumaa toiseen lukkoon. No VW korjasi tämän ongelman kaikkiin autoihin, tosin niitä ei ollut vielä edes montaa ehditty toimittaa maailmalla. Näitä vastaavia tapauksia on ilmaantunut myös muilla merkeillä viimevuosienkin aikana.
Toinen mainitsemisen arvoinen juttu on tuo kaasupolkimien katkeilu, joka oli täysin kuskin omaa tyhmyyttä kun ensin kantaa kengissään lunta lattian täydeltä ja sitten kun se sulaa ja taas jäätyy polkee kaasua isolla voimalla, niin katkeaahan siinä poljin kuin poljin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hauska lista. Poika on kerännyt asioita vuosikymmenien ajalta ja ehkä hauskin on tuo kohta 10. jossa on "hengenvaaralliset turvavyöt. Muistamme kyllä tuon tapauksen kun TM teki uudelle Pololle väistötestin täydellä kuormalla ja takapenkillä oli kolme karjua ja keskimmäisen paikan turvavyö aukesi suuressa heilahduksessa kun lukon avauspainike otti osumaa toiseen lukkoon. No VW korjasi tämän ongelman kaikkiin autoihin, tosin niitä ei ollut vielä edes montaa ehditty toimittaa maailmalla. Näitä vastaavia tapauksia on ilmaantunut myös muilla merkeillä viimevuosienkin aikana.
Toinen mainitsemisen arvoinen juttu on tuo kaasupolkimien katkeilu, joka oli täysin kuskin omaa tyhmyyttä kun ensin kantaa kengissään lunta lattian täydeltä ja sitten kun se sulaa ja taas jäätyy polkee kaasua isolla voimalla, niin katkeaahan siinä poljin kuin poljin.Volkswagen-konsernin laatua vuonna 2028: Nippuside.
https://tekniikanmaailma.fi/volkswagen-konsernin-turvavyoseikkailu-jatkuu-nippuside-ei-enaa-kelpaakaan-ratkaisuksi-uusi-korjaus-luvassa-jouluun-mennessa?page=62
https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/2018/06/seat-arona-nippuside-e1529472175609-2000x1232.jpg - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hauska lista. Poika on kerännyt asioita vuosikymmenien ajalta ja ehkä hauskin on tuo kohta 10. jossa on "hengenvaaralliset turvavyöt. Muistamme kyllä tuon tapauksen kun TM teki uudelle Pololle väistötestin täydellä kuormalla ja takapenkillä oli kolme karjua ja keskimmäisen paikan turvavyö aukesi suuressa heilahduksessa kun lukon avauspainike otti osumaa toiseen lukkoon. No VW korjasi tämän ongelman kaikkiin autoihin, tosin niitä ei ollut vielä edes montaa ehditty toimittaa maailmalla. Näitä vastaavia tapauksia on ilmaantunut myös muilla merkeillä viimevuosienkin aikana.
Toinen mainitsemisen arvoinen juttu on tuo kaasupolkimien katkeilu, joka oli täysin kuskin omaa tyhmyyttä kun ensin kantaa kengissään lunta lattian täydeltä ja sitten kun se sulaa ja taas jäätyy polkee kaasua isolla voimalla, niin katkeaahan siinä poljin kuin poljin.Tuskissaan tehtyä selittelyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskissaan tehtyä selittelyä.
Sinulla se tuska on ja tuo näyttää käyvän jo "työstä".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volkswagen-konsernin laatua vuonna 2028: Nippuside.
https://tekniikanmaailma.fi/volkswagen-konsernin-turvavyoseikkailu-jatkuu-nippuside-ei-enaa-kelpaakaan-ratkaisuksi-uusi-korjaus-luvassa-jouluun-mennessa?page=62
https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/2018/06/seat-arona-nippuside-e1529472175609-2000x1232.jpgNiinpä, tuo korjattiin pätevällä tavalla muutamassa kuukaudessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, tuo korjattiin pätevällä tavalla muutamassa kuukaudessa.
Korjattiinko öljynkulutus myös nippusiteillä?
- Anonyymi
Hauskan hassun vakuutusyhtiön hassu omapoika julkaisee tämmöisiä hassuja tilastoja:
Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.- Anonyymi
Niin kuin tuolla edellä kerrotaan ja samaa on jankutettu jo vuosia, eli niitä hinataan joilla ajetaan, paitsi Toyotan hybridejä, niitä hinataan aina eniten.
https://moottori.fi/uutinen/adacin-tiepalveluraportti-pienempi-ja-isompi-keskiluokka-nama-autot-jattavat-eniten-tielle/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kuin tuolla edellä kerrotaan ja samaa on jankutettu jo vuosia, eli niitä hinataan joilla ajetaan, paitsi Toyotan hybridejä, niitä hinataan aina eniten.
https://moottori.fi/uutinen/adacin-tiepalveluraportti-pienempi-ja-isompi-keskiluokka-nama-autot-jattavat-eniten-tielle/Niin kuin tässä Suomen vaativissa olosuhteissa kootussa tilastosta selviää, näitä merkkejä hinataan kaikkein eniten:
Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kuin tässä Suomen vaativissa olosuhteissa kootussa tilastosta selviää, näitä merkkejä hinataan kaikkein eniten:
Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.Toyota on aina luotettavuudessa ykkönen oikein tehdyissä tutkimuksissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kuin tässä Suomen vaativissa olosuhteissa kootussa tilastosta selviää, näitä merkkejä hinataan kaikkein eniten:
Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.Kerrataanpa Toyotan omapojalle taas.
Vakuutusyhtiön edustaja kertoi tuon tilastonsa julkaisun yhteydessä, että niitä hinataan eniten joilla ajetaan eniten ja pitkään.
Tuo ADACin tilasto kertoo sen totuuden, että Toyota jättää tielle useimmiten ja mitä kylmempää on, niin sitä useammin tuo suurin ongelma tulee esiin, eli 12 voltin akun hyytyminen.
- Anonyymi
Toyotaa yritetään tahallaan musta takun tiedetään, että niitä 400.000 autoa liikenteessä. Ei mainita, että vikoja ei ole suhteutettu autojen määrään.
- Anonyymi
Kova tuska pojalla yrittää selittää ADACin tilastot toiseksi ja muutenkin Toyotan surkeutta paikkailla saduilla.
- Anonyymi
Ja näinhän se menee meillä:
Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto. - Anonyymi
Avaaja on pihalla kuin lumiukko helteellä. Ei Suomessa ole koskaan kerätty mitään vikatilastoja tai vastaavia. Ainoastaan katsastustilastoja ja nehän ei kerro autojen vioista mitään.
- Anonyymi
Nämä tilastot kertovat paljon:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32354b16-b763-4a94-b94d-7fc6429d520b
- Anonyymi
Joo kallis mersun hintainen tojo näyttäytyy vähävikaisempana kuin edullinen pikkuauto. Mutta jos taas viat suhteutetaan ajokilometreihin ei tohjo pärjää kaksisesti.
- Anonyymi
Tuo väite ajetuista kilometreistä on todella out. Toyotilla ajetaan yhtä paljon kuin muillakin merkeillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202793Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2371804Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3341626- 151398
- 301117
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai641095- 231010
- 64999
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.57921- 39874