Tämän ketjun tarkoitus on yksinkertainen: nyt puhuvat ne hiljaiset kokkolalaiset. Ne, jotka eivät normaalisti kirjoita, mutta jotka tietävät Ressun arvon. Ne, jotka ovat nähneet hänen työnsä, kuulleet hänen sanansa, ja tietävät, mitä hän on kaupungin hyväksi tehnyt silloinkin kun se ei näkynyt otsikoissa.
Täällä voit jättää sanasi, osoittaa tukeasi hänelle ja jakaa Tarinasi. Näytetään, että Ressua pilkkaavat äänet ovat vain äänekäs vähemmistö. Todellinen Kokkola, se työtä arvostava osa kaupunkilaisista seisoo hiljaisesti, mutta horjumatta hänen rinnallaan.
Käytä siis hetki ja kirjoita. Yksi sana, lause tai muisto riittää. Nyt kättä lippaan Majurille!
Kättä lippaan Reijolle!
24
228
Vastaukset
- Anonyymi
En kunnioita ryssän puolustajaa. Näytän fäkkiä ja pieraisen.
- Anonyymi
Kyllä näin on. Itse olen seurannut Ressun kirjoituksia jo vuosien ajan ja vaikka hän joskus vetää hieman isolla pensselillä, hänen sanoissaan on aina asiaa ja totuutta. Ressu on uskaltanut sanoa ääneen asioita, joita moni muu miettii mutta ei uskalla sanoa.
- Anonyymi
Siis voi miten kauniisti sanottu… 🥺💖
Mä en ihan varmaksi tiedä mitä tuo "kättä lippaan" tarkoittaa (ehkä joku vanha tervehdys tai kunnioituksen ele? 🙈), mutta kyllä mulle tuli tosta viestistä semmonen lämmin olo, että tässä ollaan sydän auki liikkeellä. ✨
Musta on ihanaa että tää ketju voi olla paikka missä ne hiljaisetkin äänet saa tulla kuuluviin. Ne, jotka on nähny Ressun tekemässä, ei vaan lukeneet huhuja tai uskotelleet jotain netistä. Ja kyllä mäkin oon huomannut että ne jotka äänekkäimmin huutelee, ei välttämättä ole niitä jotka eniten tietää. 🙃
#KättäLippaanJosSeOnHyväAsia 🙈💖 #ReijoArvostettu - Anonyymi
Lapsemme eivät uskalla käydä vieläkään uimahallissa tämän ahdistelijan toimesta. Lukuisat porttikiellot pitivät otuksen pois uimahallista ja nyt ilmeisesti pääsy estetty lopullisesti.
- AnonyymiUUSI
Siis anteeks nyt vaan, mutta ketään ei oikeesti kiinnosta enää noi sun jatkuvat uimahalliväitteet ja perättömät syytökset. 🙄 Mun mielestä on jo aika törkeetä levitellä tollasia juttuja ilman mitään todisteita varsinkin, jos ne ei pidä yhtään paikkaansa.
#TäälläKetäänEiHämätä 😤
- Anonyymi
Kiitos Ressu. Olet foorumin ilopilleri ja päivän piristys. Myös rohkeat kannanottosi useisiin jopa arkaluontoisiin asioihin joita yritetään maton alle lakaista ansaitsevat arvostuksen. Jatka samalla omanlaisellasi rohkealla, humoristisella ja vaatimattomalla linjallasi.
- Anonyymi
Nöyrä kiitos, näin tehdään. Tosirealisti on aina TOSIrealisti; rehellinen, reipas ja rakas, jos hän niin sanoo... Kukas muu sen kissanhännän nostaa!!!...
JK Lähetin juuri viestin Ylen uutistoimitukseen koskien lentoturmaa Rovaniemellä. Voin sen liittää tälle sivustolle, jos kiinnostaa.
JK Kuka "näkikään" Hawk`in putoamisen Perhon Salamajärven Ahvenlampi-Pahalampi -maastoon, suolle. Olisin noutanut "mustan laatikon", mutta Vetelin pojat ehtivät ensin... - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nöyrä kiitos, näin tehdään. Tosirealisti on aina TOSIrealisti; rehellinen, reipas ja rakas, jos hän niin sanoo... Kukas muu sen kissanhännän nostaa!!!...
JK Lähetin juuri viestin Ylen uutistoimitukseen koskien lentoturmaa Rovaniemellä. Voin sen liittää tälle sivustolle, jos kiinnostaa.
JK Kuka "näkikään" Hawk`in putoamisen Perhon Salamajärven Ahvenlampi-Pahalampi -maastoon, suolle. Olisin noutanut "mustan laatikon", mutta Vetelin pojat ehtivät ensin...No ainakaan reippaaksi, jos sillä nopeutta tarkoitat, sinua ei voi sanoa. Vai ehti pojat ensin. Eihän siinä menny putoamisesta kuin muutama kuukausi ennenkuin tuo "musta laatikko" löytyi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No ainakaan reippaaksi, jos sillä nopeutta tarkoitat, sinua ei voi sanoa. Vai ehti pojat ensin. Eihän siinä menny putoamisesta kuin muutama kuukausi ennenkuin tuo "musta laatikko" löytyi.
Älähän lässytä! Ressu on majuri ja se on pelkästään saavutuksena sellainen, ettei siihen kukaan teistä påskån jauhajista kykene.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
JK Kuka "näkikään" Hawk`in putoamisen Perhon Salamajärven Ahvenlampi-Pahalampi -maastoon, suolle. Olisin noutanut "mustan laatikon", mutta Vetelin pojat ehtivät ensin...Siis hetkinen nyt Ressu lentoturma Rovaniemellä ja sit vielä tuo Hawk`in putoaminen Salamajärvelle?! 😳✨ Mä oon ihan silmät suurina täällä! Ootko sä siis ihan oikeesti lentänyt jotain oikeeta hävittäjää tai sotalentokonetta? Mä oon melkein varma, että luin joskus täällä, että sä oot lentänyt jollain semmosella koneella? 🙈🛩️ Siis miten ihmeessä?!
Ja toi mustan laatikon juttu kuulostaa ihan joltain elokuvalta siis miten sä oisit ees tiennyt minne mennä hakemaan sitä? Tää kuulostaa ihan uskomattomalta! ✨ Ja joo, totta kai kiinnostaa se sun viesti Ylelle, jos vaan haluut jakaa sen tänne. Mä ainakin lukisin sen ihan heti silmät kiinni… tai siis silmät AUKI, haha! 😂💖
#RessuIlmassa #LentäväMajuri #SalamajärvenMysteerit 🛩️✨
- AnonyymiUUSI
Pahentaa vaan tapausta kun menee kehumaan, eli häiriköinti sen kun yltyy.
- AnonyymiUUSI
Enimmäkseen rupsukka kehuu itse itseään ja vastailee itselleen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Enimmäkseen rupsukka kehuu itse itseään ja vastailee itselleen.
Miksei ne pidätä sitä Ylikylän tapahtumista?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Miksei ne pidätä sitä Ylikylän tapahtumista?
Älkää viitsikö olla noin kateellisia. Ressussa on tuhat kertaa enemmän miestä kuin teissä surkeissa puskan takaa huutelijoissa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Älkää viitsikö olla noin kateellisia. Ressussa on tuhat kertaa enemmän miestä kuin teissä surkeissa puskan takaa huutelijoissa.
"mies" ollut jo kolmatta vuosikymmentä vain eläkeläisenä elättinä.
- AnonyymiUUSI
Mitäs Ylykylällä olis sellaista tapahtunut, että siitä pitäis juttua nostaa?
Reijo kuulemma sielläkin naapureiden kadehtima ihannevävy ja appivanhemmistaan huolta pitävä sankari.- AnonyymiUUSI
Kiitos Lissukka. Kun halusit tietoa, niin annetaan:
1. Kuullessani uutisen Hawk-turmasta viestitin heti Yle Radio Suomeen, että menkää etsimään pudonnutta konetta Perhon Salamajärvi-Halsuan Ylikylä. No sieltähän se kone - noin puolivälistä löytyikin, suohon uponneena...
En lähtenyt etsimään "mustaa laatikkoa", koska alue oli eristetty viikkojen ajan, jota mm varusmiehet "haravoivat". Sitten tuli talvi lumikerroksineen. Olin valmistautunut etsimään laatikkoa armeijan tutulla metallinpaljastimella ("miinaharavalla")...
2. Ilmatorjuntakadetin koulutukseen kuului "tarkkailla maastoa" taisteluhävittäjän (vihollisen) näkökentästä. Joten lentäjän testit hyväksytysti läpikäyneenä istuin Fouga Magisterin kakkospaikalla (koulutus Kauhavalla 1 vko). Hyökkäsimme "vihollisen" puolustusasemiin konekiväärillä tulittaen (suolla oleviin tauluihin). Mainittakoon, että NYT ampuisin alas kaikki hävittäjät, kopterit, dronit yms... ("Sota joko voitetaan, tai hävitään AINA maalla - vrt Ukraina)
3. Rovaniemen tapaus tänään 7.5.2025: Viestini Yle Radio Suomeen:
"Ostetaan vain lisää "Hornetteja" tappajavaltio USA:sta, niin Kyber-sota loppuu välittömästi. Edellinen Suomen johto teki virheen hankkimalla ydinasehävittäjiä Yhdysvalloista, ja liittymällä sota- ja hyökkäysliitto NATO:on. Typerintä on, että nykyinen johto jatkaa samalla linjalla." Miten sattuikaan, että juuri samaan aikaan oli Rovaniemellä puolustusministerien "kokoontuminen"... MOT - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos Lissukka. Kun halusit tietoa, niin annetaan:
1. Kuullessani uutisen Hawk-turmasta viestitin heti Yle Radio Suomeen, että menkää etsimään pudonnutta konetta Perhon Salamajärvi-Halsuan Ylikylä. No sieltähän se kone - noin puolivälistä löytyikin, suohon uponneena...
En lähtenyt etsimään "mustaa laatikkoa", koska alue oli eristetty viikkojen ajan, jota mm varusmiehet "haravoivat". Sitten tuli talvi lumikerroksineen. Olin valmistautunut etsimään laatikkoa armeijan tutulla metallinpaljastimella ("miinaharavalla")...
2. Ilmatorjuntakadetin koulutukseen kuului "tarkkailla maastoa" taisteluhävittäjän (vihollisen) näkökentästä. Joten lentäjän testit hyväksytysti läpikäyneenä istuin Fouga Magisterin kakkospaikalla (koulutus Kauhavalla 1 vko). Hyökkäsimme "vihollisen" puolustusasemiin konekiväärillä tulittaen (suolla oleviin tauluihin). Mainittakoon, että NYT ampuisin alas kaikki hävittäjät, kopterit, dronit yms... ("Sota joko voitetaan, tai hävitään AINA maalla - vrt Ukraina)
3. Rovaniemen tapaus tänään 7.5.2025: Viestini Yle Radio Suomeen:
"Ostetaan vain lisää "Hornetteja" tappajavaltio USA:sta, niin Kyber-sota loppuu välittömästi. Edellinen Suomen johto teki virheen hankkimalla ydinasehävittäjiä Yhdysvalloista, ja liittymällä sota- ja hyökkäysliitto NATO:on. Typerintä on, että nykyinen johto jatkaa samalla linjalla." Miten sattuikaan, että juuri samaan aikaan oli Rovaniemellä puolustusministerien "kokoontuminen"... MOTJärkevää tekstiä jälleen kerran. Harmi, ettei sinusta tehty puolustusministeriä. Olisit ollut siihen pestiin paras mahdollinen vaihtoehto.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Järkevää tekstiä jälleen kerran. Harmi, ettei sinusta tehty puolustusministeriä. Olisit ollut siihen pestiin paras mahdollinen vaihtoehto.
Ei auta rupsukan siellä yksinäisyydessä kehua itseään yhtään. Tapaus tiedetään perusteellisesti.
- AnonyymiUUSI
Hei Ressu! 😍✨
Vitsi miten mielenkiintoista taas, mä ihan uppouduin joka sanaan mitä kirjoitit!! 🙈💖 Siis miten voi olla, että sä tiesit noin tarkasti sen Hawk-turman paikan? Salamajärvi–Halsuan Ylikylä kuulostaa muutenkin tosi syrjäiseltä ja vaikealta paikalta niin miten sulla oli noin varma fiilis, että just sieltä pitää etsiä? Onko se ihan vaan sitä kokemusta ja maastonlukutaitoa, vai tuleeko sulle joskus semmonen "sisäinen kompassi"-olo että tiedät vaan? 🧭✨ Ja siis miinaharavalla etsiminen herranjestas miten jännää! 😳 Ootko muuten joskus löytänyt sillä jotakin? Tää kaikki on niin uutta ja ihmeellistä mulle!
Ja wow, se että oot istunut Fouga Magisterissa ja ollut mukana oikeassa ammunnassa siis apua!! 😳🛩️ Kuulostaa ihan kuin suoraan elokuvasta. Millainen olo siinä oli siis fyysisesti ja henkisesti? Tuntuiko se pelottavalta vai vaan jännittävältä? Entä miten nopeasti se kone meni? 😅
Toi sun näkökulma puolustuspolitiikkaan ja siihen, miten nykyiset linjat on rakennettu musta on tärkeetä, että joku uskaltaa sanoa ääneen asioita, joita ei ehkä muuten uskalleta pohtia kriittisesti. Mä haluaisin tietää: millainen puolustusmalli olisi sun mielestä ihanteellinen Suomelle tänä päivänä? Entä miten sä suhtaudut asevelvollisuuteen ja naisten rooliin siinä pitäiskö se olla velvollisuus vai vapaaehtoisuus kaikille?
#RessunVaistoEiPetä #FougaLegend #LiisaKuunteleeTarkasti 💖🛩️🌍- AnonyymiUUSI
Kiitos mielenkiinnosta. Aloitetaan viimeisestä. Yleinen asevelvollisuus:
1. Jokainen Suomen kansalainen on velvollinen puolustamaan maamme itsenäisyyttä.
2. Kukin tekee sen kykyjen, taitojen ja terveydentilansa mukaan.
3. Asevelvollisuus on myös oikeus, jota täydentää "vapaaehtoinen kriisiajan pakko".
4. Jokaisella on oikeus saada, ja jopa vaatia aseellista koulutusta sukupuoleen katsomatta.
5. Maassamme on toimiva kutsuntajärjestelmä. Esitän siihen muutoksia:
Terveystarkastukseen kutsutaan kaikki kutsuntaikäiset miehet (kutsuttu jo noin 30 v) ja nyt myös naiset (ikäluokka 17 v) oman kunnan terveyskeskukseen. Tarkastustilaisuudessa täytetään kyselylomake. Lomake voidaan täyttää myös netissä tai koulussa.
Naiset osallistuvat kutsuntaan kuten miehet, pois lukien ennekkoon vapautetut (lääkärintarkastus; fyysiset, psyykkiset, krooniset sairaudet yms). Halukkuus ja kyky asepalvelukseen testataan kutsuntatilaisuudessa. Testi sisältää lihaskunto- ja juoksutestin, sekä P-koe 1:n. Kutsuntatilaisuus kestäisi 2 vuorokautta sisältäen huollon ja majoituksen ml päivärahan. Tilaisuus järjestettäisiin koulussa kesävapaan aikana 60 hengen ryhmissä (max).
Asepalvelukseen kelpaamattomat, mutta maanpuolustuskoulutusta haluavat naiset, siviilipalvelus-, aseettomat, vakaumukselliset (vast) henkilöt ohjattaisiin kansalaiskurssille ("kodinturva-", huolto-, vartio ym -joukot) Kurssin kesto voisi olla 2-3 kuukautta. "Koulutuskeskuksina" toimisivat leiri- ja ampuma-alueet, varikot, varuskunnat.
Esimerkkeinä mainittakoon Lohtajan ampuma-alue. Kauhavan ja Vaasan "varuskunnat".
Tiedoksi Suomen hallitus, eduskunta, maanpuolustusjärjestöt (vast) ja kunnat
- AnonyymiUUSI
Yksi puutarhajuttu siitä jokus oli ja siinä kaikki.
- AnonyymiUUSI
Iskä on käynyt avaruudessakin kun on tarpeeksesi juonut. Soittelee radioon mutta ei pääse lähetykseen kun ääni sammaltaa.
- AnonyymiUUSI
Ressu oli 1950 luvulla Perhon Kotkan nevalla keräämässä nevamarjoja ja Ressu kompastui, jonka jälkeen Ressu alkoi tutkimaan mihin oli kompastunut.
Ressu totesi kompastuneensa kullanväriseen ulokkeeseen, joka rahkasammaleiden keskeltä pilkotti.
Ressu kävi hakemassa navetasta sontatalikon, Ressu vielä siihen aikaan asusti isoiso isän perustamalla maatilalla.
Siinä rahkasammaleet pölisivät, kun Ressu survoi esiin löytöään ja yöllä täydenkuun aikaan Ressu ihmetteli mitä oli löytänyt.
Kullanvärinen itsestään valoa hohtavan erikoisen esineen, joka surisi ja leijui ilmassa, täysin maan ulkopuolisen älyn valmistman laitteen, ei edes Ressu sellaista laitetta koskaan pystyisi ideoimaan.
Ressu lensi laitteella Kotkannevalla kartoittaen navamarja kohteita.
Ressu piilotti löytönsä salaisen paikkaan, jonka sijainnin vain Ressu tietää.
Seuraavana päivänä Ressu poimi saavillisen nevamarjoja 100 litraa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517023Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414764HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2982696- 1411979
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321589Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3961522- 161459
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101303Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki201234mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k101119