Kertokaapa hyvät reissuihmiset vinkkejä, miten kannattaisi (tai kannattaisiko ylipäätään) sisällyttää Intian matkaan pieni pyrähdys Himalajan juurelle. Suunnitelmissa olisi mennä Delhin seudulle ja siitä länsirannikolle. Kun aikaa olisi useampi viikko, niin muutaman päivän(siis tosiaankin vaan "käväistä") voisi vuoristoakin ihailla..
Olen lomaillut aikaisemmin Goan suunnalla ja Sri Lankan puolella, mutta pohj.Intiasta olisi kiva kuulla vinkkejä!
Himalajalle?
6
678
Vastaukset
- Rip
Mikäpä siinä. Ei tarvitse ihan juurellakaan olla.
Manalissa on Himalajaa ihmeteltäväksi. Bussilla pääse Delhistä. Pari yli kuusikilometrista vuorta ja vuoristolaiskulttuuria.
http://images.google.fi/images?q=manali&hl=fi&btnG=Etsi kuvia
Dharamsala on mukava kanssa jos haluat vaikka nähdä Dalai Laman. Olen pari kertaa mennyt bussilla Delhistä suoraan Dharamsalaan. Puuduttava matka, joka tosin hoituu yön aikana. Päällä oleva ripuli ei juuri auta asiaa...
Itsekseni olen miettinyt tulevaisuuden varalle toista vaihtoehtoa; junalla Delhistä Kalkaan, sieltä Toy trainilla Shimlaan ja sieltä bussilla Dharamsalaan, joka on vilkas ja meluisa pikkukylä Himalajan juurella. Sieltä löytyy majoituksia hotelleista tai luostareita, lukuisia ruokapaikkoja, pesulat, pikkukaupat ja mahdollisuus osallistua järjestettyihin patikkareissuihin.
Jos matkapäiväkirjat Dharamsalan reissuilta kiinnostavat, otahan yhteyttä!
[email protected]- hyvistä vinkeistä ja linkei...
Mites nuo bussit, ovatko yleensä täysiä, vai riittääkö jos edellisenä päivänä menee lippua ostamaan? Matkaa suunnitellaan tammikuulle...
Me majoituimme Delhiin saavuttuamme kaupungin toiselle laidalle Tibetan Colonyyn ja siellä olevaan Tiibetin pakolaisten ylläpitämään Wongdhen House -hotelliin. Hotellissa toimii Potala Tours and Travels, sieltä ainakin voi ostaa bussilippuja Dharamsalaan. "Luxusbussi" lähti illalla läheltä hotellia, myöhemmin pidettiin yksi ruokatauko ja aamun sarastaessa saavuimme Himalajalle, McLeod Ganjiin (ylä-Dharamsalaan).
Googlesta löydät haulla em. hotellin ja toimiston sähköpostiosoitteet.
(Vai tammikuussa, eikös Himalajalla ole vähän vilpoista siihen aikaan?)- möö
Kävin Manalissa ja Dharamsalassa touko-kesäkuussa. Varasin liput etukäteen paikallisen matkatoimiston kautta, ja bussi oli täynnä. Yksi sikäläinen tuttu osti lipun muutamaa päivää aikaisemmin ja sai vielä. Tammikuu kuitenkin lienee vähemmän vilkas, toukokuussa Delhissä on aivan liian kuuma, ja paikalliset lähtevät silloin vuorille viilenemään. Tammikuussa tosin Himalajallakin on kylmä... Delhikään ei ole tuohon aikaan mikään kauhean lämmin.
- Nimetön
pari vuotta sitten järjestettiin melko edullisia lentomatkoja delhistä katmanduun.4 yötä sas:nhotellissa 200 eurolla pelimerkkejä sen casinoon hintaan 400€.ilmoitus löytyi paikallisesta sanomalehdestä,mutta viisumi kai sinne pitää hommata.itse en silloin kerennyt ja olin muutenkin jo täysin kypsä koko maahan puolen vuoden jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1942035
- 1331128
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21795- 58786
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34711ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522