Keskipohjanmaan päätoimittajalle potkut

Anonyymi-ap

Tulipas yllätyksenä nuo Keskipohjanmaa - ja Kokkola- lehtien päätoimittaja Suvi Tannerin potkut. Kyllä on nyt Keskipohjanmaan johtopaikoilla tuulista, ensin Soiten johtohenkilöiden lähdöt, sitten maakuntaliiton johtajan tapaus ja nyt tämä juttu. Joko kohta kuullaan irtisanoutumisista kaupungintalon suunnalta?

56

792

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Näin se vain on. Nyt pitää erottaa kaupunginjohtaja välittömästi. En hyväksynyt akan valintaa alun perinkään. Kaiken lisäksi ämmä alkoi minulle vittuilla. Kenkää perseelle heti.

• Anonyymi

Tämä irtisanomisuutinen oli ikävä uutinen ja huonoa julkisuuskuvaa koko lehdelle ja sen ylimmälle johdolle.

• Anonyymi

Tannerin päätoimittajakaudella Keskipohjanmaa-lehti sai suurimman valtakunnallisen palkinon !

Samoin Kokkola kaupunkilehtien sarjassa.

Eli Tannerin ja toimituksen työn jälki oli kiitettävää!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tannerin päätoimittajakaudella Keskipohjanmaa-lehti sai suurimman valtakunnallisen palkinon !

Samoin Kokkola kaupunkilehtien sarjassa.

Eli Tannerin ja toimituksen työn jälki oli kiitettävää!!

Taitaa olla pitemmältä ajalta tuo minkä takia sai suurimman valtakunnallisen palkinnon, samoin kaupunkilehti Kokkola.
        Tanneri on ollut vain 2 vuotta virassa ja nyt potkut.

• Anonyymi

Eihän tuolla lehdellä ole näiden muiden mainittujen organisaatioiden kanssa mitään tekemistä.

• Anonyymi

Etsin miesparia salsa alkeisiin
      Haluan osallistua , mutta pari puuttuu. Siispä jos olet joskus ajatellut aloittaa tanssimisen tartu tilaisuuteen. Olen 72-v, 162cm pitkä. En ole aikaisemmin harrastanut tanssia, mutta liikuntaa kylläkin.
      Ilmoita itsestäsi pian!
      Reijo

• Anonyymi

Joo siis tuli kyllä ihan puun takaa! 😳🍃 Mä en tietenkään voi varmaksi sanoa mitä kaikkea kulissien takana on tapahtunut, mutta kun lukee noita juttuja ja työntekijöiden kertomuksia, niin kyllä aika vahvasti vaikuttaa siltä että tuo toimitusjohtaja on jonkinlainen ydin tässä sekamelskassa. 😬💥

Tuntuu oudolta, että päätoimittaja, joka on saanut toimituksen lentoon, voittanut jopa Suuren journalistipalkinnon ja saanut hyvää palautetta sekä omilta että lukijoilta, potkitaan pois noin vaan. Ja samaan aikaan puhutaan "johtamistavan kyseenalaistamisesta" ja vielä on tehty työsuojeluilmoituskin… kyllä se antaa vähän kuvaa siitä, että jotain aika vakavaa siellä on meneillään. 😔📝

• Anonyymi

Ei se yksin tj ole joka tähän malliin on asiat saattanut. Taustalla myös muuta organisaatiota. Ei ole ihan vain ja yksi tapaus, jossa potkut tulee kun esittää omia, fiksujakin näkemyksiä.
        Ikävää, että ns vaikenemisen kulttuuri on saanut valtaa. Sehän ei tunnetusti mitään kehitä, vaan avoin ja keskusteleva ilmapiiri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se yksin tj ole joka tähän malliin on asiat saattanut. Taustalla myös muuta organisaatiota. Ei ole ihan vain ja yksi tapaus, jossa potkut tulee kun esittää omia, fiksujakin näkemyksiä.
        Ikävää, että ns vaikenemisen kulttuuri on saanut valtaa. Sehän ei tunnetusti mitään kehitä, vaan avoin ja keskusteleva ilmapiiri.

follow the money , niin löydät syyt ja syylliset

• Anonyymi

Tulosta on syntynyt ennen Tanneria, aika outoa että hän nyt puhuu omaan piikkiin saavutuksena.

• Anonyymi

Tällaista siitä tulee, kun lest päästetään valtaan. On nähty Kokkolassa ennenkin.

• Anonyymi

Onko sieläkin lestat pilaamassa työilmapiiriä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko sieläkin lestat pilaamassa työilmapiiriä?

Pitää muistaa olla niin kuin niillä kotona ollaan...

• Anonyymi

lestat on vanha juttu...nykyään on lohtajalaiset ja muutenkin landelaiset jotka kaupunkia pyörittää ja kaupunkilaiset eivät osaa pitää puoliaan/toistensa puolia.

• Anonyymi

Onko uus kyky samaa seurakuntaa päällikön kanssa?

• Anonyymi

Miettikääs nyt tuota Soite uutisoinnista saatua kunnia palkintoa. Siellä oli Keparissa yksi toimittaja ja kaikki kyllä tietää kuka sen raakan kirjoitustyön teki ja tiedot etsi. Eikä se ollut päätoimittaja vaikka kunniaa siitä jaettiin ties kuinka monelle toimittajalle ja se oli outo ratkaisu päätoimittajalta. Mitähän senkin ratkaisun taustalta löytyy!

• Anonyymi

Soite on pyhä! Siellä ei koskaan ole ollut yhtään ainuttakaan ongelmaa niin hienosti on mennyt. Yhtään päihdeongelmaista työntekijää ei ole koskaan löydetty, kun "ei olla tultu sanomaan" eikä ole yhtään haiproakaan tehty!!

• Anonyymi

Pitäisikö Ressun penkoa tätä vähän, oikeusupseerilla varmaan on yhteyksiä ja keinoja selvittää asiaa.

• Anonyymi

Sai potkut kun julkaisi ressun kirjoituksia. Palaute asiakkailta ratkaisi asian.

• Anonyymi

Jos päätoimittaja saa potkut työnteosta, niin kaupungintalolla ollaan täysin turvassa siellä kun ei ole vaarana yliyrittäminen. Riittää kun muistaa tulla aamulla sisään ja lähteä iltapäivällä ulos, niin virka säilyy.

• Anonyymi

naiset ovat kaikkein pahimpia toisille naisille..katkeruus siitä jos toinen on kauniimpi tai fiksumpi ja kosto laulaa... käsittämätöntä touhua kaupungilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

naiset ovat kaikkein pahimpia toisille naisille..katkeruus siitä jos toinen on kauniimpi tai fiksumpi ja kosto laulaa... käsittämätöntä touhua kaupungilla.

Höpö höpö!

• Anonyymi

Luin tuon jutun noista potkuista ja jostain kumman syystä en mitenkään yllättynyt vaikken edes tunne sen tarkemmin juttua, mutta tuli vain mieleeni se, mitä mieltä olen ollut ja olen edelleen vuodesta 2019 alkaen.
      Naiset ei sovi johtopaikoille, ne tuovat tullessaan pelkkää paskaa, huonoa ilmapiiriä eivätkä osaa johtaa, ideologian sumentavat aivokopat! Ei muuta.

• Anonyymi

Tämä ilmeisesti on kestänyt huutoa ainakin, kun ei omasta tahdostaan eronnut.

• Anonyymi

Ei varmasti jää asia tähän! Nyt asiaa aletaan penkomaan ja laittomista potkuista määrätään korvauksia. Suvi vetää oikeuteen, journalisti liitto tekee semmoisen kampanjan että Luoma muistaa ikänsä! Vaarallista antaa (pää) toimittajalle potkut ilman mitään kunnon syytä!

• Anonyymi
        UUSI

Mutta miehiähän nämä kaikki johtajag ovst!!!

• Anonyymi

Ei taida ilmapiiri puhdistua Keparissa , vaatii myös Luoman irtisanomista?

• Anonyymi

Keskipohjanmaa-lehden päätoimittaja on irtisanottu – Suvi Tanner: ”En lähtenyt omasta tahdostani”

Tannerin lisäksi myös paikallislehtien johtaja sai lähteä. Journalistiliiton ammattilehden, Journalistin mukaan taustalla on toimitusjohtaja Mikko Luoman johtamistapa.

Keskipohjanmaa-lehden päätoimittaja on irtisanottu – Suvi Tanner: ”En lähtenyt omasta tahdostani”

Tannerin lisäksi myös paikallislehtien johtaja sai lähteä. Journalistiliiton ammattilehden, Journalistin mukaan taustalla on toimitusjohtaja Mikko Luoman johtamistapa.
      Liiketalo Mediakulman talo, jossa on Hilla Groupin lehtien ja yhtiöiden logoja.
      Hilla Groupin pääkonttori on Kokkolassa. Keskipohjanmaan lisäksi Hilla julkaisee Kainuun Sanomia sekä 16 paikallislehteä. Mediakonserni toimii viidessä maakunnassa. Kuva: Ari Vihanta / Yle

Keskipohjanmaa-lehteä julkaiseva Hilla Group on irtisanonut lehden päätoimittajan Suvi Tannerin. Hän on jo jättänyt tehtävänsä. Tannerin tilalle on nimetty väliaikaiseksi päätoimittajaksi Lestijoki-lehden päätoimittajana toimiva Joni Mäki-Petäjä.

Asiasta kertoi ensin Keskipohjanmaa-lehti
      Suvi Tanner ehti johtaa lehteä vain vajaat kaksi vuotta.

Ylen tavoittama Tanner sanoo, ettei hän lähtenyt lehdestä omasta tahdostaan.

– Irtisanominen oli yksipuolinen. Kyllähän tällainen tulee aina yllätyksenä, hän sanoo.

Ylen tietojen mukaan Hilla Group on irtisanonut Tannerin lisäksi myös paikallislehtien johtajan Jonna Nikumaan.
      Suvi Tanner ei halua kommentoida irtisanomisensa syitä.

– Se on työnantajan asia.

Mediakonsernin toimitusjohtaja Mikko Luoma suostui vastaamaan Ylelle vain lyhyesti tekstiviestillä:

– Keskipohjanmaa on tehnyt hyvää journalismia Suvi Tannerin aikana ja tulee tekemään sitä myös Joni Mäki-Petäjän aikana. Yksittäisiin työsuhteisiin liittyviä seikkoja en voi kommentoida.

• Anonyymi

Nyt tämä soppa Keskipohjanmaa-lehden ja tj Mikko Luoman ympärillä on saanut jo negatiivista valtakunnallistakin huomiota. Tämä tarkoittanee lähtölaskennan alkaneen hänen osaltaan, muuten pöytä ei puhdistune.

• Anonyymi

Jos Hillan toimari Luoma päättäis vastata median kysymyksiin niin yksi kysymys voisi olla että miksi Hilla osti Kainuun korvesta kasan pikku lehtiä muuttotappio aluueelta ja maksaa siittä nyt kovaa hintaa? Ei olluna se kauppa mikään neron leimaus.

• Anonyymi

No onhan sekin aikaansaannos kun hankki tappioyrityksiä.

• Anonyymi

äSiellä Kainuussa päin lehtien lukijat ovat äärettömän tyytymättömiaä ja pettyneitä nykyisin lehtiensä tasoon aj sisältöön.

• Anonyymi

Kohta taitaa Keparin otsikossa lukea ”Kaleva”.

• Anonyymi

Just luin Hesarista lisää tuosta Keskipohjanmaan päätoimittajan potkujutusta, ja tuli tosi kurja fiilis. Ei tämmöstä uutista toivoisi näkevänsä yhtään mistään, mut varsinkaan omasta kotiseudusta ja vielä päälehdestä, joka pitäis olla sellainen luotettava ja turvallinen ääni täällä. 😞

#KokkolaAnsaitseeParempaa

• Anonyymi

Koitat esiintyä miellyttävänä ja sitten toisaalta puolustat kaikkien karsastamaa häirikköä. Huono yhtälö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koitat esiintyä miellyttävänä ja sitten toisaalta puolustat kaikkien karsastamaa häirikköä. Huono yhtälö.

Siis hetkinen?? 😳🙃

En mä esitä mitään. Mä oon ihan oma itseni, ja jos joku ei sitä kestä niin se ei kyllä ole mun ongelma. Mä puhun täällä just niin kuin ajattelen joskus iloisesti, joskus napakasti, mut AINA rehellisesti. 💁🏼‍♀️✨

Ja sori vaan, mut musta asialliseen keskusteluun ei kuulu toi tyyli, että aletaan heitellä syytöksiä jonkun luonteesta tai motiiveista vaan siksi, että ei itse tykkää samasta ihmisestä kuin joku toinen. 😤✨ Ja sori vaan, mut sun viesti ei liittynyt alkuperäiseen aiheeseen yhtään mitenkään tulit vaan heittämään suoraan syytöksen mun persoonaa kohtaan, ilman mitään asiaa siihen aiheeseen mitä oltiin käsittelemässä. Se ei oo ok.

Jos sulla on jotain sanottavaa ITSE ASIASTA, niin sano se. Mut älä tuu leimaamaan tai hyökkäämään mun kimppuun vaan siksi että mun näkemykset ei satu miellyttämään sua. Mä en ala kyyristellä vaan siksi että joku ei tykkää siitä että mulla on omat ajatukset. 😌💖

Jos sä et tykkää Ressusta, niin se on ihan okei. Mut mä tykkään, ja mä arvostan häntä ja jos se ärsyttää sua, niin ehkä sun kannattaa miettiä miksi. 🙃

#LiisaOnOmaItsensä #MielipiteetEiOleEsittämistä #EiHyökkäyksiäKiitos 🙅🏼‍♀️✨

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Siis hetkinen?? 😳🙃

En mä esitä mitään. Mä oon ihan oma itseni, ja jos joku ei sitä kestä niin se ei kyllä ole mun ongelma. Mä puhun täällä just niin kuin ajattelen joskus iloisesti, joskus napakasti, mut AINA rehellisesti. 💁🏼‍♀️✨

Ja sori vaan, mut musta asialliseen keskusteluun ei kuulu toi tyyli, että aletaan heitellä syytöksiä jonkun luonteesta tai motiiveista vaan siksi, että ei itse tykkää samasta ihmisestä kuin joku toinen. 😤✨ Ja sori vaan, mut sun viesti ei liittynyt alkuperäiseen aiheeseen yhtään mitenkään tulit vaan heittämään suoraan syytöksen mun persoonaa kohtaan, ilman mitään asiaa siihen aiheeseen mitä oltiin käsittelemässä. Se ei oo ok.

Jos sulla on jotain sanottavaa ITSE ASIASTA, niin sano se. Mut älä tuu leimaamaan tai hyökkäämään mun kimppuun vaan siksi että mun näkemykset ei satu miellyttämään sua. Mä en ala kyyristellä vaan siksi että joku ei tykkää siitä että mulla on omat ajatukset. 😌💖

Jos sä et tykkää Ressusta, niin se on ihan okei. Mut mä tykkään, ja mä arvostan häntä ja jos se ärsyttää sua, niin ehkä sun kannattaa miettiä miksi. 🙃

#LiisaOnOmaItsensä #MielipiteetEiOleEsittämistä #EiHyökkäyksiäKiitos 🙅🏼‍♀️✨

Tietty moraalin ja oikeustajun puute tekee sinustakin samanmoisen vajakin.

• Anonyymi

Kyllä Luoman lähtölaskenta on alkanut. Varmasti yrittänyt jotain, ja ei saanut mitä toivoi. Kaikki tietää mitä tavoitti. Lopputulos oli tämä. Totuus paljastuu ennen pitkää.

• Anonyymi
        UUSI

Äkkiä vaihtoon ennenkin lehden tilaajatkin tekevät omat ratkaisunsa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Äkkiä vaihtoon ennenkin lehden tilaajatkin tekevät omat ratkaisunsa.

Juuri näin. Ilmassa alkaa olla liikaa paskan hajua.

• Anonyymi
      UUSI

Kepari on tärkeä koko Keski-Pohjanmaan maakunnalle. Se mitä Keparissa on tapahtunut viime vuosina ja tapahtuu nyt sekä Keski-Pohjanmaan liitossa vaarantaa koko Keski-Pohjanmaan maakunnan tulevaisuuden. Molemmissa organisaatioissa hallitukset ovat olleet isossa mahdollistajan roolissa. Ja tietenkin vielä Soite tähän päälle. Aika monessa muussa kulttuurissa väkijoukot olisivat jo aikoja sitten lähteneet liikkeelle vaatimaan parempaa johtamista.

• Anonyymi
      UUSI

Mikä se on tämä Luoma miehiään? Onkos hän jonkun puolueen tai uskontoryhmän johtajia vai niiden ohajauksessa?

• Anonyymi
        UUSI

taitaa olla samaa kastia kaupungin johtajien kanssa. ei välttämättä uskonto mutta kyky johtaa ihmisiä nolla. joka toistuu monessa yrityksessä tänä päivänä. politiikka monesti taustalla kun kaveria pitää jeesata.

• Anonyymi
      UUSI

Mikä on oikeassti syy potkuihin. Kai se tiedossa on, mutta onko se salaista?

• Anonyymi
      UUSI

Oliskoon syytä ruveta pikaisesti harkihteen Hilla Groupissa jonkin suuremman pomon potkuja?

• Anonyymi
        UUSI

Nuo pienet paikallislehdet....hohhoijaa..
        mihin tarpeeseen ne vastaa?

Uutisoitavaa ei ole.

Ne on vähän semmosia perhealbuumeita enää..samat naamat esitellään puolen vuoden välein,..
        monet ilman omia ansioita..
        keskiaukeamalla kilpailee villasukankutojat, puoli lehtä kylän urheilukisoja... ei ei ei

• Anonyymi
      UUSI

Miksi tannerille potkut tuli?

• Anonyymi
        UUSI

Raha, eli tappioputki lienee se syy. Toimari halunnee muuttaa toimituksellista linjaa mieleisekseen.

• Anonyymi
        UUSI

Eikö erotusprosessissa ole toinenkin nainen. Oletukseni on, että Keskipohjanmaan asukkaat eivät siedä homoutta - lesboutta. Kokkolasta on "karkoitettu" kymmeniä seksuaalisesti "vinoutuneita" henkilöitä neljän vuosikymmenen ajan. Haluatteko kuulla muutaman nimen, hah hah haaa!!!...

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö erotusprosessissa ole toinenkin nainen. Oletukseni on, että Keskipohjanmaan asukkaat eivät siedä homoutta - lesboutta. Kokkolasta on "karkoitettu" kymmeniä seksuaalisesti "vinoutuneita" henkilöitä neljän vuosikymmenen ajan. Haluatteko kuulla muutaman nimen, hah hah haaa!!!...

Tuo olisi laiton peruste, senkin pösilö.

• Anonyymi
        UUSI

"Digitaalinen maksullinen journalismi on se, mihin satsataan. Siihen tässä on tekijää haettukin, sanoo Tanner". Tällainen lausunto lähes parin vuoden takaisesta haastattelusta löytyy. Syy voi piillä tässäkin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo olisi laiton peruste, senkin pösilö.

On tai ei, niin eihän sitä kukaan ääneen sano. Totuus on vain usein "syvällisempi" kuin kukaan arvaakaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

On tai ei, niin eihän sitä kukaan ääneen sano. Totuus on vain usein "syvällisempi" kuin kukaan arvaakaan.

Tuolla perusteella tulisi toimarille lähdöt.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tuolla perusteella tulisi toimarille lähdöt.

Kyllä, erottamisperuste ei voi olla laiton.

• Anonyymi
      UUSI
    • Anonyymi
      UUSI

Toimari lienee itse pääsyyllinen kehnoon tulokseen. Psskakaan edes ei usein pakottamalla tule.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6404
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3833
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3210
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      370
      1736
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1340
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      979
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      966
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      890
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      869
    Aihe