Miksi pesukoneissa on kaksi lasia luukussa? Tai muovia se toinen. Ennen pärjättiin yhdellä. Mitä virkaa se toinen toimittaa? Ainakin hankaloittaa pesulämpötilan koittamista kädellä ja pyykin näkemistä rummussa.
Vai onko se tarkoituskin ettei käyttäjät huomaa että 90asteen pesu on huijausta.
Miksi kaksi lasia?
10
175
Vastaukset
- Anonyymi
Muovinen päällysikkuna on suojaikkuna, joka ei kuumu niin paljon kuin itse luukun lasi. Tämä siksi, ettei lähinnä lapset polta käsiään koskiessaan luukun ikkunaan. Luukun lasinen ikkuna voi olla jopa 90°C kuuma pesuohjelman aikana.
- Anonyymi
Ei mulla ainakaan ole pelkoa että käsi palaisi. Edes 90 asteen ohjelmalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä sinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä sinä.
Tarkoitus ei ollut tuoda esille omaa erinomaisuutta vaan kyseenalaistaa väitettyä 90 astetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elikkä koneesi on hieno ekomalli, jossa "90-asteen pesu" onkin 60 asteen eco-ohjelma, jossa alempi lämpötila kompensoidaan tunnin pidemmällä pesuajalla. Ja kas, näin säästyy 0,1 kWh ja maailma pelastui.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elikkä koneesi on hieno ekomalli, jossa "90-asteen pesu" onkin 60 asteen eco-ohjelma, jossa alempi lämpötila kompensoidaan tunnin pidemmällä pesuajalla. Ja kas, näin säästyy 0,1 kWh ja maailma pelastui.
Jotain tommosta. Heräsi kysymys onko ne kaikki samanlaisia ecomalleja kun ei tuokaan varsinaisesti halpamalli ollut.
- Anonyymi
Mikä vaatii 90 astetta, petivaatteissakin ja pyyhkeissä on 60 asteen merkintä.
- Anonyymi
Petivaatteet, pellavat ja työvaatteet voi pestä huoletta 90 asteessa kun ei pesukone sitä 60 astetta korkeammaksi lämmitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Petivaatteet, pellavat ja työvaatteet voi pestä huoletta 90 asteessa kun ei pesukone sitä 60 astetta korkeammaksi lämmitä.
Olen pessyt huoleti 40 asteessa kun ei ole muiden bakteereja tai elikoita ja nykyiset pesuaineet tehokkaita. Jos rakki makoilee sängyllä niin mikään pesu ei poista hajuja, karvoja, eikä tapa bakteereja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen pessyt huoleti 40 asteessa kun ei ole muiden bakteereja tai elikoita ja nykyiset pesuaineet tehokkaita. Jos rakki makoilee sängyllä niin mikään pesu ei poista hajuja, karvoja, eikä tapa bakteereja.
Nelkyt on ihan riittävä arkivaatteiden pesukiertoon. Samoin 30.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432121Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151399Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141366Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3701233Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21927Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist161819Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19796Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57716- 75712
Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101665