Oliko Gautama Budha?

Hramada

Oliko Sidharta Gautama todellinen "Budha"? Luulen, että lähempänä Budhaa ovat olleet sellaiset henkilöt kuin Laotse tai Jeesus. Uskon itseasiassa, että Jeesus saattoi olla jopa Budha, valaistunut. Ainakin osa hänen opetuksistansa on säilynyt meille valaistuneen sanoina. Tosin niitä on paljon käännetty/ ymmärretty väärin aikojen saatossa.

16

1957

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä kyllä

      Sinä vain arvuuttelet. Et ole lainkaan tutustunut asiaan, josta kysyt.

      Minä taas uskon, ettei mainitsemaasi Jeesusta ole koskaan ollut olemassakaan. Juuri siksi asiasta on niin ristiriitaisia tulkintoja, niin kuin itsekin toteat.

      • Hrmada

        Olet oikeassa, en ole perehtynyt Gautaman opetuksiin. Olen muodostanut kuvan hänen opetuksistaan pelkästään kuulemani perusteella.

        "Elämä on kärsimystä", olen kuullut hänen sanoneen. "Sammuttamalla elämän janon, saavutamme nirvanan.", olen kuullut hänen jatkavan.

        Minulla on sellainen käsitys Gautamasta, ettei hän tahtonut sitoutua luomakunnan kärsimyksiin, vaan julistautumalla Budhaksi, hän ikäänkuin kohosi kärsimyksen yläpuolelle. Mutta onko todellinen Budha kärsimyksen ulkopuolella?

        Yksi Jeesuksen opetuslapsista opettaa budhalaisuutta näin: elämän jano sammuu oivaltamalla olevansa kuollut, so. Kristuksen kanssa ristiinnaulittu. Valaistuminen on hänen mukaansa pois kuolemista "vanhasta ihmisestä" (vrt. elämän janon sammuttaminen), ja heräämistä kuolleista yhdessä Kristuksen hengen kanssa.

        Kuoleminen Kristuksen kanssa merkitsee sitoumista jokaisen ihmisen kärsimyksiin ja kuolemaan. Se on sitoutumista koko luomakunnan kärsimyksiin. Ihmisyys on osa luomakunnan katoavaisuutta. Sen lopputulos on KUOLEMA eli elämän janon sammuminen, ja sitä kautta nirvana. Oivalla tämä ja olet Budha.

        Jeesus oli minusta oikeassa. Hän tahtoi sitoutua ihmisyyteen, vaikka oli Budha. Gautamasta minulla on taas se käsitys, että hän mielummin pakeni ihmisyyttään ryhtymällä munkiksi.


      • noin ole
        Hrmada kirjoitti:

        Olet oikeassa, en ole perehtynyt Gautaman opetuksiin. Olen muodostanut kuvan hänen opetuksistaan pelkästään kuulemani perusteella.

        "Elämä on kärsimystä", olen kuullut hänen sanoneen. "Sammuttamalla elämän janon, saavutamme nirvanan.", olen kuullut hänen jatkavan.

        Minulla on sellainen käsitys Gautamasta, ettei hän tahtonut sitoutua luomakunnan kärsimyksiin, vaan julistautumalla Budhaksi, hän ikäänkuin kohosi kärsimyksen yläpuolelle. Mutta onko todellinen Budha kärsimyksen ulkopuolella?

        Yksi Jeesuksen opetuslapsista opettaa budhalaisuutta näin: elämän jano sammuu oivaltamalla olevansa kuollut, so. Kristuksen kanssa ristiinnaulittu. Valaistuminen on hänen mukaansa pois kuolemista "vanhasta ihmisestä" (vrt. elämän janon sammuttaminen), ja heräämistä kuolleista yhdessä Kristuksen hengen kanssa.

        Kuoleminen Kristuksen kanssa merkitsee sitoumista jokaisen ihmisen kärsimyksiin ja kuolemaan. Se on sitoutumista koko luomakunnan kärsimyksiin. Ihmisyys on osa luomakunnan katoavaisuutta. Sen lopputulos on KUOLEMA eli elämän janon sammuminen, ja sitä kautta nirvana. Oivalla tämä ja olet Budha.

        Jeesus oli minusta oikeassa. Hän tahtoi sitoutua ihmisyyteen, vaikka oli Budha. Gautamasta minulla on taas se käsitys, että hän mielummin pakeni ihmisyyttään ryhtymällä munkiksi.

        Tietosi buddhalaisuudesta ovat toistaiseksi hieman hataralla pohjalla. "Buddha" tarkoittaa oman mielesi todellista luontoa.


      • Hramada
        noin ole kirjoitti:

        Tietosi buddhalaisuudesta ovat toistaiseksi hieman hataralla pohjalla. "Buddha" tarkoittaa oman mielesi todellista luontoa.

        Buddha, oman mielesi todellinen luonto, on rakkaus. Rakkaus on elämä. Oivalla tämä, ja olet Buddha.


      • Apostoli34

        Yhtälailla voisin todeta,etten usko koko Gautaman eläneen. Mutta.... Kummastakin on kuitenkin kirjoituksia, joten ihmettelenkin, että miten Gautama olisi enemmän todennäköisesti ollut olemassa kuin historiallinen henkilö Jeesus?

        Mielenkiintoista kummassakin uskonnossa on se, että kumpikin on tietyillä suuntauksilla harhautunut perusajatuksesta jopa valovuosien päähän. Oppiin, kuvien palvontaan jne. Buddha kuitenkin korostaa todellisen luonteen tai oman buddhaluonnon löytämistä meditoimalla ja Jeesus uskomaan vain häneen. Silti kummassakin on intouduttu jos jonkinlaisiin kommervenkkeihin.
        No, minä uskon Jeesukseen. Ehkä jo sen takia, ettei buddhalainen filosofia antanut niitä vastauksia, joita sain kristinuskosta tarpeeksi kauan harhailtuani.


      • mie
        Hrmada kirjoitti:

        Olet oikeassa, en ole perehtynyt Gautaman opetuksiin. Olen muodostanut kuvan hänen opetuksistaan pelkästään kuulemani perusteella.

        "Elämä on kärsimystä", olen kuullut hänen sanoneen. "Sammuttamalla elämän janon, saavutamme nirvanan.", olen kuullut hänen jatkavan.

        Minulla on sellainen käsitys Gautamasta, ettei hän tahtonut sitoutua luomakunnan kärsimyksiin, vaan julistautumalla Budhaksi, hän ikäänkuin kohosi kärsimyksen yläpuolelle. Mutta onko todellinen Budha kärsimyksen ulkopuolella?

        Yksi Jeesuksen opetuslapsista opettaa budhalaisuutta näin: elämän jano sammuu oivaltamalla olevansa kuollut, so. Kristuksen kanssa ristiinnaulittu. Valaistuminen on hänen mukaansa pois kuolemista "vanhasta ihmisestä" (vrt. elämän janon sammuttaminen), ja heräämistä kuolleista yhdessä Kristuksen hengen kanssa.

        Kuoleminen Kristuksen kanssa merkitsee sitoumista jokaisen ihmisen kärsimyksiin ja kuolemaan. Se on sitoutumista koko luomakunnan kärsimyksiin. Ihmisyys on osa luomakunnan katoavaisuutta. Sen lopputulos on KUOLEMA eli elämän janon sammuminen, ja sitä kautta nirvana. Oivalla tämä ja olet Budha.

        Jeesus oli minusta oikeassa. Hän tahtoi sitoutua ihmisyyteen, vaikka oli Budha. Gautamasta minulla on taas se käsitys, että hän mielummin pakeni ihmisyyttään ryhtymällä munkiksi.

        Buddha ei paennut kärsimystä vaan oivalsi ja opetti metodit joilla sen voi kiskoa juurineen irti. Buddha opetti sekä maallikko että munkki opetuksia jotta kaikenlaiset ihmiset saisivat mahdollisuuden työskennellä mielen kanssa. Itse en usko että hän itse olisi ollut munkki.

        "Mutta onko todellinen Budha kärsimyksen ulkopuolella?" On.

        "Yksi Jeesuksen opetuslapsista opettaa budhalaisuutta näin:"
        Jeesuksen opetuslapset opettavat kristinuskoa eivät buddhalaisuutta.
        niissä voi olla samankaltaisia opetuksia mutta päämäärä on eri. Jeesus oli hyvä opettaja mutta hänen opetuksensa pohjautuvat jumala uskoon ja buddhalaisuus ei ole "jumala uskonto". Buddhalaisuutta voi tarkastella kristinuskon termein ja toisimpäin mutta niiden sekoittaminen johtaa vaan hämmennykseen koska niiden lähtökohdat ja päämäärä ovat erilaiset.

        "Elämän jano" ei automaattisesti sammu kuollessa karman takia joten kuolema ei ole nirvana.
        Buddha opetti myös että kaikki on pysymätöntä ja se on yksi buddhalaisuuden perusopetusksista.
        Buddhalaiset sitoutuvat omalla näkemyksellään kaikkien olentojen kärsimyksen poistamiseen.
        Eli Jeesuksen opetukset Jeesuksen opetuksina ja Buddhan opetukset Buddhan opetuksina..


      • keskustellaan
        Hrmada kirjoitti:

        Olet oikeassa, en ole perehtynyt Gautaman opetuksiin. Olen muodostanut kuvan hänen opetuksistaan pelkästään kuulemani perusteella.

        "Elämä on kärsimystä", olen kuullut hänen sanoneen. "Sammuttamalla elämän janon, saavutamme nirvanan.", olen kuullut hänen jatkavan.

        Minulla on sellainen käsitys Gautamasta, ettei hän tahtonut sitoutua luomakunnan kärsimyksiin, vaan julistautumalla Budhaksi, hän ikäänkuin kohosi kärsimyksen yläpuolelle. Mutta onko todellinen Budha kärsimyksen ulkopuolella?

        Yksi Jeesuksen opetuslapsista opettaa budhalaisuutta näin: elämän jano sammuu oivaltamalla olevansa kuollut, so. Kristuksen kanssa ristiinnaulittu. Valaistuminen on hänen mukaansa pois kuolemista "vanhasta ihmisestä" (vrt. elämän janon sammuttaminen), ja heräämistä kuolleista yhdessä Kristuksen hengen kanssa.

        Kuoleminen Kristuksen kanssa merkitsee sitoumista jokaisen ihmisen kärsimyksiin ja kuolemaan. Se on sitoutumista koko luomakunnan kärsimyksiin. Ihmisyys on osa luomakunnan katoavaisuutta. Sen lopputulos on KUOLEMA eli elämän janon sammuminen, ja sitä kautta nirvana. Oivalla tämä ja olet Budha.

        Jeesus oli minusta oikeassa. Hän tahtoi sitoutua ihmisyyteen, vaikka oli Budha. Gautamasta minulla on taas se käsitys, että hän mielummin pakeni ihmisyyttään ryhtymällä munkiksi.

        elämän janon sammuttaminen on turhien mietteitten sammuttamista ja meditaatiota


      • Harhaopit
        Apostoli34 kirjoitti:

        Yhtälailla voisin todeta,etten usko koko Gautaman eläneen. Mutta.... Kummastakin on kuitenkin kirjoituksia, joten ihmettelenkin, että miten Gautama olisi enemmän todennäköisesti ollut olemassa kuin historiallinen henkilö Jeesus?

        Mielenkiintoista kummassakin uskonnossa on se, että kumpikin on tietyillä suuntauksilla harhautunut perusajatuksesta jopa valovuosien päähän. Oppiin, kuvien palvontaan jne. Buddha kuitenkin korostaa todellisen luonteen tai oman buddhaluonnon löytämistä meditoimalla ja Jeesus uskomaan vain häneen. Silti kummassakin on intouduttu jos jonkinlaisiin kommervenkkeihin.
        No, minä uskon Jeesukseen. Ehkä jo sen takia, ettei buddhalainen filosofia antanut niitä vastauksia, joita sain kristinuskosta tarpeeksi kauan harhailtuani.

        "Buddha kuitenkin korostaa todellisen luonteen tai oman buddhaluonnon löytämistä meditoimalla ja Jeesus uskomaan vain häneen."

        Missä kohtaa Raamattua Jeesus kehottaa uskomaan VAIN häneen? Ymmärtääkseni kyseessä on kristinuskon uskovaisten keksintö, ei mikään Jeesuksen kehotus tai Jeesuksen sanat.


    • Olen mestari

      Jos Budda ja Jeesus taistelisivat niin kumpi voittaisi.

      Jeesus voisi salaman nopeasti parantaa haavansa ja voi tehdä viikunapuun riudutus iskuja lisäksi hän pystyy herättämään kuoleista armeijoita budhaa vastaan. Hänellä on (jois tain raamatun kohdista päätellen) myös elementikon kykyjä maanjäristystä ja muuta sellaista. Ja ilmeisesti hän oppi vielä lentämään vähän kuolemansa jälkeen.

      Budha on tietääkseni mestarillinen torjuja. Hän saa kiinni nuolet ilmasta. Lisäksi hänellä on ympärillä jonkinlainen energia kenttä joka muutta enerkia amukset kukkasiksi. Niin ja vaaralliset kukat menee budhan lävitse. Ja hän kai on myös mahtava budoka kun on munki ja kaikkea. lisäksi hän voi ottaa eläinten hahmoja.

      Äänestys

      A)Jeesus
      B)Buddha
      C)Jeesus oli Budha ja lensi kuolemansa jälkeen 500 vuotta ajassa taakse päin Intiaan Buddailemaan

    • a.v.a

      >>>Oliko Sidharta Gautama todellinen "Budha"?>>>

      Oli, Gotama oli Buddha.

    • tao

      on hindumystiikan jumala, Merkurius-planeetan jumala.
      Buddha lienee se mitä tarkoitat.

      Laotsen ei uskota saavuttaneen valaistumista, olisiko päässyt varastotajunnan tilaan. Jeesuksesta en sano mitään.
      Sillä mitä Laotse tai Jeesus olivat ei liene mitään merkitystä sinun valaistumisellesi?

    • zuruguru

      Ei kyllä-Buddha; ei ei-Buddha; ei sekä kyllä-Buddha että ei-Buddha; ei ei kyllä-Buddha eikä ei-Buddha. :P

    • keskustellaan

      kyllä gautama buddha oli buddha eli valaistunut . jeesus valaistui n 30 vuotiaana . moni on valaistunut sen jälkeen . meditoi ja meditoi kyllä valaistut . usko itseesi sammuta elämän jano . älä lue huonoja kirjoja . seuraa oma tuntoa se on ääni sisältäsi , luota meditaatioosi . antaudu . rukoile jos se on etsimäsi . suositukseni on ... opttele ZAZEN , sen oppii netistä . ole kärsivällinen . lue ja ajattele mitä olen sanonut . älä ole kyyninen ei sarkastinen ei negatiivinen . anna itsellesi mahdollisuus . aloita matkasi heti olemalla hetki hiljaa . anna hyvän virrata

    • Dippaii

      Jeesus ja Gautama puhuvat samasta asiasta erilaisin kielikuvin. Kärsimyksestä vapautuminen on sitä, että ei samaistu enää mieleen, luopuu tuomitsemisesta. Jeesus sanoi "älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi" tarkoittaen tätä asiaa. Sillä ihminen tuomitsee ainoastaan itsensä kun tuomitsee muita, sillä silloin hän ei näe ykseyttä - sitä että jokainen on yhden ja saman ilmentymismuoto. Kun katsoo maailmaa rakkauden silmin, näkee kaikessa ykseyden. "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itsesi."Erillisyydessä uskonnot eroavat toisistaan, ykseydessä näkee, kuinka jokainen uskonto kuvaa samaa asiaa eri sanoin, näkee kuinka jokainen olemassa olon muoto on yhtä - erillisyyttä ei ole kuin harhan maailmassa. Jokainen polku johtaa totuuteen, silti lopullinen totuus löytyy yksilön sisimmästä, eikä sitä kukaan voi ulkopuolelta ojentaa.

    • klpo

      Budha ennustim : Budhalaisuus loppuu 2500 vuotta hänen syntymänsä jällkeen.
      Turvallinen jatko oiisi Jeesuksen opastamana!
      Kristinusko on Jumalan perustama usko, jonka kautta ihmiset voivat pelastua iankaikkiseen elämään autuuteen Jesuksen Ktistuksen kautta, jonka Jumsla on antanut!
      Jeesus tuli pelastamaan, ei tuhoamaan!
      Jeesus käski julistamaan Evankeliumia maailman loppuun asti.
      Islam ei ole tuota Evankeliumia, jota Jeesus käski julistamaan!
      Vain Jeesukseen uskomalla voi pelastua Jumalan luo!
      Jeesus sovitti koko maailman synnit Jumalan suhteen.
      Joka uskoo Jeesukseen saa syntinsä anteeksi ja perii iankaikkisen elämän!
      "Jumala käskee kaikkia ihmisä kaikkialla tekemään parannuksen ja uskomaan Jeesuksen nimessä synnit anteeksi! Vakuudeksi Jumala on herättänyt Jeesuksen kuolleista ensimmäisenä kuolleista ylösnousseista!"
      Jeesus tuli pelastamaan, ei tuhoamaan!
      Jeesus käski justamaan Evankeliumia maailman loppuun asti.
      Jeesus torjui kiusaajan Jumalan Sanalla!
      Myös Uusi Testamnetti on Jumalan Sanaa!
      "13 Ja sentähden me myös lakkaamatta kiitämme Jumalaa siitä, että te, kun saitte meiltä kuulemanne Jumalan sanan, otitte sen vastaan, ette ihmisten sanana, vaan, niinkuin se totisesti on, Jumalan sanana, joka myös vaikuttaa teissä, jotka uskotte." 1Tessalonikalaiskirje 2.luku


      Kristityt ovat odottaneet kauan antikristuksen ilmestymistä, jonka tunnistaa sellaisesta, että antiristus ei tunnusta Jeesusta Kristusta Jumalan Pojaksi! Amen
      Raamatun sana osoittaa islamin antikristullseksi, joka Raamatussa ilmoitettu!
      Kyseessä se Raamatussa ilmoitettu antikristuksen ilmaantuminen!?
      Raamatun mukaan antikristus ei tunnusta Jeesusta Jumalan pojaksi!
      Ja Kalliomoskeijan ulko- ja sisäseiniin muhamettilaiset ovat kirjoittaneet;"Ettei Jumalalla ole Poikaa!" Eli kirjoitukset käyvät tuossa toteen, eli muhamettilaisuus eli islam on Antikristus, joka Raamatuissa on ilmoitettu tulevan maailmaan!!!
      Hitler oli areolainen, eli tuota 400 luvulla Saksassa ollutta oppikuntaa edustamassa, joka kieltänyt Jeesuksen jumalluuden eli pitivät Jeesusta ihminsenä vain. "Joka ei tunnusta Jeesusta Jumalan Pojaksi, on Antikristus!" Raamatun mukaan!
      Voi vain kysellä, pelastuvatko ne antikristuksen joukotkin!
      Voiko antikristuksen seuraajat olla syyttömiä, kun kristityt vertaavat antikristusta aivan paholaiseen ja pitävät 'perkeleen' lähettiläänä!
      Voi verrata Jeesuksen tarjoamaan pelastukseen autuuteen:" Evankeliumia julistettava
      rauhassa rauhaa pitäville!" Uuden Testamentin mukaan! Kristinusko on siis rauhan uskonto!

      RAAMATUN KÄSIKIRJOITUSTEN LUOTETTVUUS
      Uuden Testamentin käsikirjoitukset ovat yhtäpitäviä eli niissä ei ole paljoa poikkeavuuksia ja nekään ei ole missään opillisesti tärkeissä paikoissa. Eli Uuden Testamentin suomennoksia voi pitää hyvin luotettavina. Uuden Testamentin käsikirjoitukset ovat olleet jo paljon ennen muhametttiilaisuuden syntyä, eli muhametilaisuus ei ole pätevä Uuden Testamentin tulkitsuja vaan Kristillistä kirkkoa voi pitää ainoana oikeana UudenTestamentin edustajana, ja toisten on väistyttävä kommentoimasta! Papit ja piispat ovat opetetut oikein ymmärtämään Raamattuja ja oikein ymmärtävät Jeesuksen opetukset!

      JEESUS ON MESSIAS
      Johanneksen Evankeliumin alussa on mainittuu Nikodemus, jonka kanssa Jeesus puhui, joka tunnisti Jeesuksen Messiaaksi (Kristus, kreikaksi)!
      Enkelien sanoma Jeesuksen syntyissä:"Teille on syntynyt Vapahtaja,Kristus Herra Daavidin kauppungissa!"
      "Hän on sovittava kansan synnit!"
      "Jeesus Kristus,, hän on sovinto meidän synteimme edestä, ei ainoasti meidän, vaan koko maailman edestä!" 1. Johanneksen kirje 2.luku, Kristittyjen Raamattu(Sisältää "Usko Jeesukseen, niin sinä pelastut, autuuteen." RaamattuVanhan ja Uuden Testamentin)

      JUMALA LOI KAIKKI KRISTUKSEEN
      "Jumala loi kaiken Kristukseen ja kaikki kuoli Golgatalla. " Joka uskoo Jeesukseen, saa syntinsä anteeksi ja uudestisyntyy ja saa Pyhän Hengen ja liittyy Kristilliseen Seurakuntaan!Jeesus pelastaa!

      "Joka uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Pojan, sillä on elämä, mutta joka ei usko Jeesusta Jumalan Pojaksi, sillä ei ole elämää!" Raamattu
      "Jeesus tuli pelastamaan, ei tuhoamaan!"
      JUMALAN PYHÄ HENKI LASKEUTUI TAIVAASTA
      "Evankeliumi julistettava rauhassa rauhaa pitäville!"
      Pyhä Henki laskeutui Jeesuksen lupausten jälkeen Jerusalemiin Ensimmisenä Helluntaina ja alkoi saarnavirka Jeesuksen käskemänä ja sitä tehden Pyhän Hengen saarnavirka on jatkunut vuosisadasta toiseen! Lue vaikka Apostolien tekojen alusta!!! Ja siellä oli paljon todistajia todistamassa tuota!
      JUMALA ON YKSI
      "Kolme on, jotka todistavat Taivaassa, Isä Jumala, Sana, Jeesus ja Pyhä Henki ja he kolme yksi ovat!" Uusi Testamentti,Vanha KirkkoRaamattu
      "Jeesus sanoi:"Miksi sanot minua hyväksi,Jumala yksin on Hyvä!"
      Kristityt uskovat YHTEN JUMALAN!
      Jeesus tuli pelastamaan, ei tuhoamaan!

      KRISTUS HALLITSEE MAAILMAN LOPPUUN ASTI
      "Evankeliumi julistettava rauhassa rauhaa pitäville!"Raamattu

    • wertykl

      Joku ennustus ollut, jossa ilmoittaneet jossakin luostarissa kaapissa säilytetyn Budhan kuvan vaihtuvan Jeesuksen kuvaksi ennenkuin Budhalaisuus loppuu ja se oli vaiihtunut 1900 luvun alussa, vaikka olivat vahtinneet sitä yötäpäivää jatkuvasti.
      Jeesus tarjous on töydellinen!
      Kristinusko on Jumalan perustama usko, jonka kautta ihmiset voivat pelastua iankaikkiseen elämään autuuteen Jesuksen Kristuksen kautta, jonka Jumsla on antanut!
      Jeesus tuli pelastamaan, ei tuhoamaan!
      Jeesus käski julistamaan Evankeliumia maailman loppuun asti.
      Islam ei ole tuota Evankeliumia, jota Jeesus käski julistamaan!
      Vain Jeesukseen uskomalla voi pelastua Jumalan luo!
      Jeesus sovitti koko maailman synnit Jumalan suhteen.
      Joka uskoo Jeesukseen saa syntinsä anteeksi ja perii iankaikkisen elämän!
      "Jumala käskee kaikkia ihmisä kaikkialla tekemään parannuksen ja uskomaan Jeesuksen nimessä synnit anteeksi! Vakuudeksi Jumala on herättänyt Jeesuksen kuolleista ensimmäisenä kuolleista ylösnousseista!"
      Jeesus tuli pelastamaan, ei tuhoamaan!
      Jeesus käski justamaan Evankeliumia maailman loppuun asti.
      Jeesus torjui kiusaajan Jumalan Sanalla!
      Myös Uusi Testamnetti on Jumalan Sanaa!
      "13 Ja sentähden me myös lakkaamatta kiitämme Jumalaa siitä, että te, kun saitte meiltä kuulemanne Jumalan sanan, otitte sen vastaan, ette ihmisten sanana, vaan, niinkuin se totisesti on, Jumalan sanana, joka myös vaikuttaa teissä, jotka uskotte." 1Tessalonikalaiskirje 2.luku


      Kristityt ovat odottaneet kauan antikristuksen ilmestymistä, jonka tunnistaa sellaisesta, että antiristus ei tunnusta Jeesusta Kristusta Jumalan Pojaksi! Amen
      Raamatun sana osoittaa islamin antikristullseksi, joka Raamatussa ilmoitettu!
      Kyseessä se Raamatussa ilmoitettu antikristuksen ilmaantuminen!?
      Raamatun mukaan antikristus ei tunnusta Jeesusta Jumalan pojaksi!
      Ja Kalliomoskeijan ulko- ja sisäseiniin muhamettilaiset ovat kirjoittaneet;"Ettei Jumalalla ole Poikaa!" Eli kirjoitukset käyvät tuossa toteen, eli muhamettilaisuus eli islam on Antikristus, joka Raamatuissa on ilmoitettu tulevan maailmaan!!!
      Hitler oli areolainen, eli tuota 400 luvulla Saksassa ollutta oppikuntaa edustamassa, joka kieltänyt Jeesuksen jumalluuden eli pitivät Jeesusta ihminsenä vain. "Joka ei tunnusta Jeesusta Jumalan Pojaksi, on Antikristus!" Raamatun mukaan!
      Voi vain kysellä, pelastuvatko ne antikristuksen joukotkin!
      Voiko antikristuksen seuraajat olla syyttömiä, kun kristityt vertaavat antikristusta aivan paholaiseen ja pitävät 'perkeleen' lähettiläänä!
      Voi verrata Jeesuksen tarjoamaan pelastukseen autuuteen:" Evankeliumia julistettava
      rauhassa rauhaa pitäville!" Uuden Testamentin mukaan! Kristinusko on siis rauhan uskonto!

      RAAMATUN KÄSIKIRJOITUSTEN LUOTETTVUUS
      Uuden Testamentin käsikirjoitukset ovat yhtäpitäviä eli niissä ei ole paljoa poikkeavuuksia ja nekään ei ole missään opillisesti tärkeissä paikoissa. Eli Uuden Testamentin suomennoksia voi pitää hyvin luotettavina. Uuden Testamentin käsikirjoitukset ovat olleet jo paljon ennen muhametttiilaisuuden syntyä, eli muhametilaisuus ei ole pätevä Uuden Testamentin tulkitsuja vaan Kristillistä kirkkoa voi pitää ainoana oikeana UudenTestamentin edustajana, ja toisten on väistyttävä kommentoimasta! Papit ja piispat ovat opetetut oikein ymmärtämään Raamattuja ja oikein ymmärtävät Jeesuksen opetukset!

      JEESUS ON MESSIAS
      Johanneksen Evankeliumin alussa on mainittuu Nikodemus, jonka kanssa Jeesus puhui, joka tunnisti Jeesuksen Messiaaksi (Kristus, kreikaksi)!
      Enkelien sanoma Jeesuksen syntyissä:"Teille on syntynyt Vapahtaja,Kristus Herra Daavidin kauppungissa!"
      "Hän on sovittava kansan synnit!"
      "Jeesus Kristus,, hän on sovinto meidän synteimme edestä, ei ainoasti meidän, vaan koko maailman edestä!" 1. Johanneksen kirje 2.luku, Kristittyjen Raamattu(Sisältää "Usko Jeesukseen, niin sinä pelastut, autuuteen." RaamattuVanhan ja Uuden Testamentin)

      JUMALA LOI KAIKKI KRISTUKSEEN
      "Jumala loi kaiken Kristukseen ja kaikki kuoli Golgatalla. " Joka uskoo Jeesukseen, saa syntinsä anteeksi ja uudestisyntyy ja saa Pyhän Hengen ja liittyy Kristilliseen Seurakuntaan!Jeesus pelastaa!

      "Joka uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Pojan, sillä on elämä, mutta joka ei usko Jeesusta Jumalan Pojaksi, sillä ei ole elämää!" Raamattu
      "Jeesus tuli pelastamaan, ei tuhoamaan!"
      JUMALAN PYHÄ HENKI LASKEUTUI TAIVAASTA
      "Evankeliumi julistettava rauhassa rauhaa pitäville!"
      Pyhä Henki laskeutui Jeesuksen lupausten jälkeen Jerusalemiin Ensimmisenä Helluntaina ja alkoi saarnavirka Jeesuksen käskemänä ja sitä tehden Pyhän Hengen saarnavirka on jatkunut vuosisadasta toiseen! Lue vaikka Apostolien tekojen alusta!!! Ja siellä oli paljon todistajia todistamassa tuota!
      JUMALA ON YKSI
      "Kolme on, jotka todistavat Taivaassa, Isä Jumala, Sana, Jeesus ja Pyhä Henki ja he kolme yksi ovat!" Uusi Testamentti,Vanha KirkkoRaamattu
      "Jeesus sanoi:"Miksi sanot minua hyväksi,Jumala yksin on Hyvä!"
      Kristityt uskovat YHTEN JUMALAN!
      Jeesus tuli pelastamaan, ei tuhoamaan!

      KRISTUS HALLITSEE MAAILMAN LOPPUUN ASTI
      "Evankeliumi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5228
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3397
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1532
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      185
      1399
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      759
    Aihe