Jonotusnumeron umpeutuminen

Anonyymi-ap

Ne jotka hankkivat uuden järjestelmän mukaisen aso jonotusnumeron vajaa kaksi vuotta sitten 1.9. ... niin ko. numero vanhenee kesän lopulla 31.8. Tänä vuonna. Onko teillä, jotka ette ole löytäneet mieluisaa asuntoa näiden 2 vuoden aikana, joku varasuunnitelma uuden jonotusnumeron haun suhteen? Onko odotettavissa taas 1.9.2025 valtaisa ryntäys uusien jonotusnumeroiden hankinnassa?

7

685

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onhan niitä haettu tasaiseen tahtiin sen jälkeenkin. Eli vaik tulisi ryntäys niin ei ole enää mitään joukkoa jolla olisi etulyöntiasema.

• Anonyymi

Ensin pitää selvitä, jatkuuko asumisoikeussysteemi. Sitä ennen jaksa vaivautua.

• Anonyymi

Valmistelimme myös vuosien
        2025–2027 rakentamista yli 800 uudelle
        Haso-kodille eri puolille Helsinkiä
        Näin Hason toimari Harri Palviainen, joten kyllä asoja edelleen riittää haettavaksi ja asukkaita kaipaa kaikki asoyhtiöt.

• Anonyymi

Ne joilla on perusteltu syy hakea ARAlta jatkoa vanhalle numerolle saavat sitten valita parhaat päältä, että voi mennä aikaa ennen kuin muiden hyödyttää edes hakea uutta numeroa.

• Anonyymi

Valtion tuki loppuu tämän vuoden lopulla. Saa firmat ihan rauhassa rakentaa, mutta kustannukset tulevat jatkossa asukkaiden niskoille eli käyttövastikkeet nousee. Ja firmoillahan yritys muuttaa asunnot vuokra-asunnoiksi. Katselin tässä kaupungin vuokra-asuntoja.

• Anonyymi

"Valtion tuki loppuu tämän vuoden lopulla"
        Kaikki HASOn rakenteilla olevat talot on rahoitettu korkotukilainoilla ja ne muutamat joita ei ole vielä aloitettu tullaan myös rakentamaan korkotukilainoilla eli näiden osalta ei mikään muutu.

Ja jos korko pysyy alle 2,5 prosentin niin silloinkaan eivät kustannukset nouse niiden talojen osalta mitkä mahdollisesti joskus rakennetaan ilman korkotukea koska se valtion tuki alkaa vasta kun korot nousevat yli 2,5 prosentin.

• Anonyymi

Kiitän kommentistasi, mutta en ole kiinnostunut kys. Asunnoista. Ovat liian Itä-Helsinki painotteisia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      277
      2885
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      47
      2280
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      347
      1987
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      113
      1717
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      105
      1644
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1365
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1307
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1243
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      55
      1179
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1161
    Aihe