Yksin _o_

Olen niin yksin. Niin mitätön. Niin kadoksissa. Elämäni karkas, haluttomuuteen.
Toivoisin toisinaan olevani edes kakspuolisuuntainen, ois edes se toinen puoli mihin piiloutua ajoittain. Toisinaan toivoisin jo olevani elämäni elänyt, kuulostaa masennukselta, mutt minkäs teet.
Olen niin yksin. Yksinäisyys painostaa. Yksin oon tottunut olee, ja viihdynkin. Yksin on hyvä hoitaa asioita, saada aikaan mieleistään. Yksin ei kuitenkaan aika kulu. Aina samaa päivästä toiseen. Pieniä poikkeuksia lukuunottamatta.
Olen niin yksin. Toisinaan se sattuu, jopa auringon paiste sattuu ja tuntuu että vain toisille paistaa, minulle vaan loistaa suoraan silmiin, niin että joudun turvautumaan pimennysverhoihin.
Olen niin yksin. Ei minusta ole minulle seuraa, kaipaan seuraa. EI ihminen ole tarkoitettu olemaan yksin, eihän?

5

325

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En tiedä miten ihminen on tarkoitettu olemaan. Joku harrastus voisi olla tarpeen? Joku sellainen, joka kutsuisi ihan uusiin maisemiin. Luonnossa liikkuminen rauhoittaa ja joskus jopa virkistää minua.

Minunkin silmiini sattuu aurinko, varsinkin näin keväisin. Yöllä silmät rähmivät ja korvat ovat täynnä vaikutusta.

Kumma kyllä vaikka asun vaimon ja poijjan kanssa, on minulla päivisin yksinäistä. Kissoista ei oikein ole suuremmalti seuraa, enemmän rasittavat, kun pitää ulkoiluttaa ja ruokkia ja estellä niitä tappelemasta keskenään.

• Minä asun yksin, elän melko hiljaista rauhallista elämää. Vielä muutama vuosi sitten en edes kaivannut ketään, nyt se jostain syystä on tullut ajankohtaiseksi ajoittain kovastikin kaivata seuraani Ihmistä. Kaipaus on lähinnä unelmointia, kuvittelua että voisin paremmin jonkun Ihmisen seurassa, ehkä olen väärässä, entiedä.

Kyllä muistan hyvin senkin, miten yksinäisyys valloitti mielen perhe-elämän aikana. Silloin oli toiset touhut ja vastuut, oma rooli äitinä oli niin kaiken valtaavaa ja lasten asiat oli ensimmäisenä mielessä.

Nyt kun on vanhentunut, lapset kasvaneet omiin perheisiinsä, niin elämä on muuttunut. Mielekäs elämä on hiukan hakusessa, masennus saattaa olla herkemmässä kuin tyytyväisyys, valittaminen on helpompaa kuin kiitollisuus.

• Nyt on taasen runosuonen aika avautua. Se on ajoittain hiljaa, virtaa hissukseen.
      Toisinaan se pauhaa niin ettei mahdu housuihinsa. Väkivaltaisen aggressiivina.
      Iloja saan ajatuksistani, rakkaasta, rakkaista. he ovat usein aihe runojen rustaukseen.

Runo- Poem - ihana ajatus, rakkaus! Rakastan sanoja, rakastan suomen kielee. Rakastan tätä kieltä jopa sen vuoksi, että jo alkusanoissaan, se haastaa. Suomi on mielikuvituksen vuoripuro, runo - jota ei pysty koneet hallitsee älyineen.

Runokone auttaa runojen kirjoittamiseen. Runokone ei auta ihmisen mielikuvitukseen.
      "" seuraava kopsattu runokone.com-sivulta:
      """Kuka ties´ - jos hyvin käy, teos on jo sinänsä helmi. kokeile."""

Mun helmi on mun sanat, mun suomi, mun ajatus. Sanoilla voi tehdä niin paljon hyvää mieltä, myös itselle. Ehkä ne -mun sanat - resonoi muillakin. Ehkä runo antaa voimaa, uskoa ja toivoja. Ehkä runo kertoo, miten pohjatonta on ihmisäly, tunteiden viidakko ja nautinnon vesiputous. En ikinä lainais keltään sanoja, tykkään omistani.

• Tabermann sai minussa värähtelyjä, Eeva Kilpi samoin, eri ikävaiheissa tosin.
      Mutt nyt todellakin lainaan toisten sanoja ja tuon ne tähän mietittäväksi, miten kuolemattomia sanoja ovat nämä runoilijat joskus lausuneet ja julkaisseet.

Tommy Tabermannin runo: ”Elinehto”, kokoelmasta Intohimojen panttivanki 1980

Kaikkea saa tehdä.
      Kaikkea pitää tehdä.
      Kaikkia ovia täytyy tempoa, kaikkia kuita kurkotella.
      On vain yksi ehto, elinehto:
      Värisevää sielua ei saa tallata.

Sitten Eeva Kilpeä: Laulu rakkaudesta, 1972

Ja eräänä päivänä me koukistumme toistemme ympärille ja naksahdamme lukkoon emmekä irtoa enää, sinun kulumavikasi minun kihtiini kietoutuneena minun mahahaavani sinun sydänvaivasi vieressä ja reumatismini sinun noidannuoltasi vasten, emme erkane konsana ei.

Heidän sanoilleen ei vain voi mitään, ne ovat niin kauniita 💓💓

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      133
      7280
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      14
      2650
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      266
      1278
    4. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1049
    5. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      169
      988
    6. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      71
      935
    7. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      137
      930
    8. Kiitoksia kaikille epäasiallisesta sisällöstä liputtaneille

Se ylimielisyys ja epäasiallisen julkaisun jakaminen ei sitten kantanut.
      Tuusniemi
      79
      784
    9. Kirkonkylän puliveivarit

Hieman pistää silmään nuo puliukot ja akat kirkonkylän penkeillä ja S-marketin kulmilla. Tarttis varmaan tehdä asialle j
      Karstula
      13
      763
    10. Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa

Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com
      Puolanka
      18
      741
    Aihe