tunnet itsesi?
Minä olen syntynyt 60-luvulla, mutten tunnista itsessäni tätä ikääni. Lapset on kolmikymppisiä, lapsenlapset alle kouluikäisiä. Mieheni kuolemasta reipas 10v, silti tää aika vain ei tunnu sellaiselta että olisin 60+ tai edes lähellä sitä.
Viiskymppisetkään ei enää tuntuneet missään, neljäkymppiset vielä jaksoi juhlistella. Elämä tuntui silloin soljuvan itsestään, nyt ei enää ehkä ole mitään päämäärää, tavoitetta. Päivä kerrassaan kohti sitä lopullista parasta ennen - päivämäärää.
Mä tunnen itseni kuitenkin henkisesti jo aika väsyneeksi, 60luvusta on jo paljon aikaa. Vähemmästäki väsyy,
saati sitten että olis jo 4kymmentä luvulla syntynyt. Kaikki kunnioitus kuitenkin ikäistäni vanhemmille ja pitkän iän toivotukset! 🎀
Minkä ikäiseksi
10
129
Vastaukset
- Anonyymi
Siinä välissä olemme myös me 50-luvulla syntyneet. En myöskään ymmärrä, miten voin olla jo näin monta vuotta elänyt. Vanha en ole.
- Anonyymi
Ajattele, jos olisit elänyt joskus 3000 vuotta sitten pronssikaudella. Tuolloin ihmisten eliniän pituus oli keskimäärin noin 30 vuotta. Sinä olet saanut elää kaksi kertaa pidempään. Nykyaikana sinullakin on hyvä mahdollisuus elää vielä seuraavatkin tulevat 30 vuotta tästä eteenpäin ja ihmettelet elämää täällä vielä 90 vuotiaana.
- Anonyymi
En tiedä miltä tuntuu, jos "tunnistaa oman ikänsä". Nykyään kuitenkin samanikäiset voivat olla niin erilaisia ja erilaisissa elämäntilanteissa esim. joku 4-kymppinen odottaa ensimmäistä lastaan kun toinen on jo isoäiti, tai että 5-kymppinen aloittaa opiskelun ja hankkii uuden ammatin jne.jne.
Ehkäpä sitä ikää ei voikaan sen kummemmin tunnistaa vaan jokainen on sitä mitä on; vuodet kuluvat joka tapauksessa
Itselläni on kolme lasta, 4-kympin molemmin puolin eikä yhtään lastenlasta. Lähes kaikilla ystävilläni on jo useampi lapsenlapsi ja he elävät mummoarkea. Minä taas mieheni kanssa elän sellaista aikuisten parisuhdearkea; tehdään mitä huvittaa milloin huvittaa noin suurin piirtein. Ikäisekseni olen kuitenkin melko hyvässä kunnossa, lievää vanhenemista, ikääntymistä havaittavissa. Mutt olen elänyt nämä vuodet, viime aikoina vähän hiljaisempaa! Mutta siihenkin tottuu, että on jo ... vanha.
- AnonyymiUUSI
Hyvä kysymys.
Jonkinlainen ikäkriisi. Aloin loispummieläkeläiseksi, enkä oikein osaa suhtautua asiaan mitenkään. Ikää toki jo kuuskytviis, mutta kunto vielä kuin satavuotiaalla :D
Mutta vaikka jo jonkinverran vuosia ja kilometrejäkin takana, en vieläkään tiedä, miksi alkais isona. Jotenkin vanhenemisessa kuitenkin kyse enenpi mielentilasta, kuin vaikkapa fysiikasta.
Terveysongelmat kyllä vaikuttavat elämiseen, mutta koen kuitenkin itseni keskenkasvuiseksi. Kuitenkin aina ajatuksia etiäpäin ja uusiin juttuihin. Vanhoja ei niin kiinnosta muistella. Ok. Kovin isoja suunnitelmia ei enää ole, mutta kokoajan jotain mielessä.
Sen ikä on tuonut, oppinut, harvemmin kaikki menee, kuin suunnitellut ja ehkä kärsivällisyyttä hiven enenpi. Kuitenkin koko ajan fiilis, jokin isompi juttu mulla vielä tekemättä. Noh, sellanen tulee, tai ei tule. Tärkeetä kuitenkin, on edes haaveissa vielä tehdä jotain merkittävää. Siis itelle merkittävää, ei kiinnosta pystit, pokaalit.
Epävarmaa, mitä tulevaisuus tuo. Ollut kuitenkin kaikenlaista, tottunut jonkinlaiseen epävarmuuteen. Se pitää virettä yllä. Se selkeetä, jossain vaiheessa kuolee. Kunhan ei tarvis kovin kitua. Kannatan eutanasiaa ja toivon säilyväni terveenä niin kauan, että se sallitaan suomessa.
Mutta juu, vielä ei kiire kuolemaan.
=DW=- AnonyymiUUSI
Onkohan toi keskeneräisyyden tunne kovinkin yleistä. Itsekin pohdin, että mitä sitä vielä tekisi, vaikka olen jo yli-ikäinen ja kuolinsiivous on aloitettu. Kun se on tehty hyvälle mallille, niiin mitä sitten ...
Tunnen itseni ikävuosieni ikäiseksi.
Olen miettinyt että olen varmaan koko ikäni ollut jonkun sortin suorittaja ja se jatkuu edelleen. Siis suoritan elämää ja siitä pitänee koittaa päästä pois. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan :).- AnonyymiUUSI
En tunne itseäni numeroni ikäiseksi, mutta tuo suorittaja osuu tännekin melkolailla nappiin. Sukulaiset sanovat ADHD-tyypiksi ja ehdottelevat, josko jo rupeaisit rentoilemaan.
- AnonyymiUUSI
Tänään keväisenä päivänä Espalla istuessani ja sidukkaa lipittäessäni, tunsin itseni niin nuoreksi. Aurinko paistoi ja juttu luisti ja monet vanhat asiat ja tapahtumat naurattivat. Välillä 50-luvulla syntynytkin tuntee häivähdyksen jostain, joka on jo mennyt.
Vähän pilviä ilmestyi taivaalle ja aurinko enää vain kurkisteli. Siitä sitten tartuin rollaattorin kahvaan ja jatkoimme matkaa.
Mutta se häipyvä onnen hetki jätti hyvän mielen pitkäksi aikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662218Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381843Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711450Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣211424Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1761083Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬211074Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.731069Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1031026En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9902- 75888