Omaishoitajan palkkio riipuu,omaisen sairauksesta.
Jos omaisen sairaus kuuluu 2 luokkaan KELAN. Omaisesi on aika loppusuoralla.
Palkkiosi olisi 950€/kk . 7/24h viiko. Jos tarvitset KOTIHOITAJIA,joutuu omaisesi maksamaan hoitajille kerta korvauksia hoitomäärästäriipuen.Nämä hoitokorvausket sitten lasketaan erikseen,yhteisistä tuloista/Brutto.Jos käytät yksityistä kotihoito-apua,yhteisessä ruokakunnassa syö tämä koko palkkiosi,Asuinkuntasi kotihoito maksaa määrästä riipuen 700€/kk + lisäksi saattaa tulla YLE-vero päälle.
Muista kaikki vaikuttaa kaikkeen,kävit kumminkin äänestämässä,luovuit oikeuksistasi uusille päätäjille. Nämä uudet päätäjät on :Tunareita aivan kuin vanhatkin päätäjät,40 vuotta työtä tehneenä ja veroja makselleena maksamme jatkossakin puolet eläkeistämme kunta ja kaupunki lisäksi valtion veroja.Eduskunnassa on sellainen euroja keräävä porukka jota Purrakaan ei saa kuriin vaikka viisas nainen onkin.!
Omaishoitajan palkkio.
6
850
Vastaukset
- Anonyymi
En ole kuullutkaan noin "suurista" palkkioista. Jotkut kunnat ei maksa mitään.
Tuttuni palkkion on vähän yli 300 € kk.- Anonyymi
Hyvinvointialue kyllä Maksaa omaishoitajille sairaan saadessa hoitotuke Kelalta 2 luokaan kuuluvaa,jotkut kunnat maksavat 1 luokaan kuuluvillekin harkinnan varaisesti.
Tuttusi ei taida olla omaishoita,saa ilmeisemmin sosiaalipuolen maksavaa tukea.
- Anonyymi
Suomessa ei ole yhtään Palvelutalo pystyssä jos nämä pyörisi TAKUUELÄKELÄISTEN
ELÄKEILLÄ. Kyllä kunnat ja Kaupunkit osaavat Sairaat-vanhukset euroitaa,pikaisen paremmin,mitä Omaishoitajat koti-hoidolla pystyvät. Nytkin näitä Konkaanmeneitä palveluasuntoja menee maakunnissa konkaan,Näitä myydään,hintavasti joita edes
vanhuksien perikunnat eivät pysty ostelemaan/Pyörittämään.
Tämä hyvinvointimafia on iskenyt.! - Anonyymi
Mutta kun vanhus voi kaatuilla jo vuosia ennen kuin hänellä todetaan mikään sairaus. Esim parkinson voi ilmetä eka kerran kaatumisena ja vasta vuosien päästä siihen saa lääkärin lausuman. Ellei omaishoitaja ole kotona vahtimassa, vanhus kuolee siihen kaatumiseen. Näin oli käydä meilläkin. Tässä on vaan se ongelma että omaishoitaja tekee työtänsä ilmaiseksi siihen asti kunnes sairaus todetaan. Toteamiseen voi mennä monta vuotta. Kaatumusriski on kuitenkin koko ajan olemassa. Jonkun pitää kotona vahtia.
- Anonyymi
Entäs sitten, kun asuu yksin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103845"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483