Datsun 100A

disco-datsun

kertokaa miten pirteän pelin saisi sata
amppeerista?miten iso kone menee??onko kalliit
viritys osat?tuplat?peltipakosarja?ym kertokaa

13

5995

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nismo

      100A:han taitaa käydä helpoiten 120AF II:n pannu,
      liekö ulkomitoiltaan ja kiinnikkeiltäänkin samat?
      myös cherryn koneita ovat laitelleet, nekin ovat
      vielä 80-luvun alkupuolella päälleppäin melkein
      samannäköisiä kuin tuo oma tonnikas. joku hurja
      on saanut luvat jopa 1,4:lle, mutta silloin menee
      jo paljon alustan/pyöräntuennan/jarrujen osia
      vaihtoon, niinkuin tietysti muutenkin jos kovin
      pirteää vehjettä tekee. jostain 1,2:stakin saa
      kutiteltua toistasataa kaakkia jos vain taitoa ja
      viriosia (ja rahaa) riittää. viriosia saattaa
      hyvällä säkällä saada käytettyinä tosi halvalla,
      mutta vaatii tietysti etsimistä ja aikalailla
      vaivaa löytää niitä. en sitten tiedä onko noihin
      koneisiin saatavilla paljonkaan viriosaa
      kaupoista, nykyään ainakaan.

      • j.m.

        menee heittämällä, vertailukone 100A coupen 1,2
        20%. Isommalle tarvii ake:n luvan ja siten
        massiiviset alustamuutokset.
        Hae netistä, amppeerista löytyy hyviä sivuja.


      • dbltrbl
        j.m. kirjoitti:

        menee heittämällä, vertailukone 100A coupen 1,2
        20%. Isommalle tarvii ake:n luvan ja siten
        massiiviset alustamuutokset.
        Hae netistä, amppeerista löytyy hyviä sivuja.

        menee myös heittämällä, lohkosta A15 numerot pois
        ja puikollla uudet A12 numerot tilalle. 1,4
        koneesta saa kuitenkin hereämmän lyhyemmästä
        iskusta johtuen.


      • Negro
        dbltrbl kirjoitti:

        menee myös heittämällä, lohkosta A15 numerot pois
        ja puikollla uudet A12 numerot tilalle. 1,4
        koneesta saa kuitenkin hereämmän lyhyemmästä
        iskusta johtuen.

        Joillain peltoauto sivulla oli juttua 100Aan
        koneenvaihdosta.Siihen satiaiseen vaihdettiin 1.2
        Cherryn kone,ainakin öljypohja jouduttiin
        vaihtamaan satiaisen alkuperäiseen.
        Osoitetta en muista mutta se sivu löytyy ihmemaan
        hakukoneella.


      • joku hurja

        saa satukasta tehtyä, itselläni on satku 1,4:lla
        ja ihan katsastettuna!
        nokka on jotain luokkaa 296,alakerta
        tasapainotettu,peltisarjat,40mm Dellortot.
        jäähdytin on Nissan Primerasta.
        nyt moottori alkaa olla jo vähän vähän
        kesyyntymään päin (70000km) ja kovaa ajoa:)
        mutta uutuuttaan... kyyti oli kylmää....


    • RW

      kaverilla oli apinassa 1.4 cherryn kone jossa 1.2
      vauhtipyörä ja coupe cherryn 5v
      laatikko.peltisarjan kanssa aikasta kiukkunen
      peli.tuplakaasareita miettisin kaks kertaa koska
      apinan oma kaasarikin on aikasta riittävä jos
      viet säädettäväksi sellaiselle henkilölle joka
      osaa käsitellä datsunin kaasaria oikein.

      • dbltrbl

        joo tuplakaasarit ovat tuskin katuvirityksessä
        tarpeellisia, sinne voi laittaa esim Fiatin tai
        Fordin 2 kurkkuisen kaasarin omaan 1,4 koneen
        imusarjaan yksinkertaisella välilaipalla.
        Kilpurissani oli (ilmeisesti) japsimallin
        tuontimoottorista muuttuvakurkkuiset
        imusarjoineen, olisivat varmasti mukava paketti
        katumoottoriinkin. Datsun SSS (160) koneissa
        näitä muuttuvakurkkuisia on kai myös?


      • Ruune
        dbltrbl kirjoitti:

        joo tuplakaasarit ovat tuskin katuvirityksessä
        tarpeellisia, sinne voi laittaa esim Fiatin tai
        Fordin 2 kurkkuisen kaasarin omaan 1,4 koneen
        imusarjaan yksinkertaisella välilaipalla.
        Kilpurissani oli (ilmeisesti) japsimallin
        tuontimoottorista muuttuvakurkkuiset
        imusarjoineen, olisivat varmasti mukava paketti
        katumoottoriinkin. Datsun SSS (160) koneissa
        näitä muuttuvakurkkuisia on kai myös?

        Romiksistakin löytyy aika hyvin Weberin
        mekaanisesti vaiheittain aukeavia DGV 32/36
        kaasareita ja niihin löytyy hyvin suuttimia.
        Vaihdoin aikoinaan passattiini seonneen
        kaksikurkkuisen solexin tilalle. Alumiinilevystä
        voi jyrsiä välilaippaa.
        Kaasaria on käytetty mm. 2-litraisessa
        taunuksessa joten ilmaa piisaa.

        Uutenakin ko. kaasaria myydään kohtuu hintaan.


      • Joku hullu
        Ruune kirjoitti:

        Romiksistakin löytyy aika hyvin Weberin
        mekaanisesti vaiheittain aukeavia DGV 32/36
        kaasareita ja niihin löytyy hyvin suuttimia.
        Vaihdoin aikoinaan passattiini seonneen
        kaksikurkkuisen solexin tilalle. Alumiinilevystä
        voi jyrsiä välilaippaa.
        Kaasaria on käytetty mm. 2-litraisessa
        taunuksessa joten ilmaa piisaa.

        Uutenakin ko. kaasaria myydään kohtuu hintaan.

        omaani en saanut 2-kurkkuisella kunnollista
        tyhjäkäyntiä,kiitos jyrkän nokan.
        vakionokalla kaasariksi riittää mainiosti tuo
        weber,jota on käytetty esim.Sierroissa.
        tuplilla tulee satkussa vielä tilaongelma,jollei
        halua hakata rintapeltiä solmuun.
        Free tecniksillä oli ainakin yhteenaikaan
        myynnissä erikoislyhyttä imusarjaa A14-
        koneeseen,eli siihen soikeakanavaiseen kanteen.


      • dbltrbl
        Joku hullu kirjoitti:

        omaani en saanut 2-kurkkuisella kunnollista
        tyhjäkäyntiä,kiitos jyrkän nokan.
        vakionokalla kaasariksi riittää mainiosti tuo
        weber,jota on käytetty esim.Sierroissa.
        tuplilla tulee satkussa vielä tilaongelma,jollei
        halua hakata rintapeltiä solmuun.
        Free tecniksillä oli ainakin yhteenaikaan
        myynnissä erikoislyhyttä imusarjaa A14-
        koneeseen,eli siihen soikeakanavaiseen kanteen.

        olette käyttäneet? Ajoin Keravan R-koneistuksen
        hiomalla, tyyppiä en muista mutta mainosasteita
        oli 290, tyhjäkäynti oli kyllä hieman ohkaista
        nokasta johtuen. Kaasarina 1,8 Fiat 132 TC;n
        solex vaiheittainavautuva.


      • joku hullu
        dbltrbl kirjoitti:

        olette käyttäneet? Ajoin Keravan R-koneistuksen
        hiomalla, tyyppiä en muista mutta mainosasteita
        oli 290, tyhjäkäynti oli kyllä hieman ohkaista
        nokasta johtuen. Kaasarina 1,8 Fiat 132 TC;n
        solex vaiheittainavautuva.

        asteita 296,nosto jotain 10,???Mopo sportista
        ostettu vuosia sitten, jos oikein hyvän haluais
        tehdä niin Jenkeistä saa Nissan motorsportilta
        kunnon neniä,eikä maksa "aivan järjettömiä"
        tilasin omaan L28:siin nokan sieltä ja hinnaksi
        jäi kaikkineen jotain 2000 fim, ja neloskoneen
        nokat on kyllä jonkin verran halvempia.


    • Anonyymi

      Aikanaan oli mulla 100 aakkosessa 1,4 kone hyvin kulki ihan vakionakin😉😣

    • Anonyymi

      KOna

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1877
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1286
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1224
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1222
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1186
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1150
    Aihe