Datsun 100A

disco-datsun

kertokaa miten pirteän pelin saisi sata
amppeerista?miten iso kone menee??onko kalliit
viritys osat?tuplat?peltipakosarja?ym kertokaa

13

6822

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nismo

      100A:han taitaa käydä helpoiten 120AF II:n pannu,
      liekö ulkomitoiltaan ja kiinnikkeiltäänkin samat?
      myös cherryn koneita ovat laitelleet, nekin ovat
      vielä 80-luvun alkupuolella päälleppäin melkein
      samannäköisiä kuin tuo oma tonnikas. joku hurja
      on saanut luvat jopa 1,4:lle, mutta silloin menee
      jo paljon alustan/pyöräntuennan/jarrujen osia
      vaihtoon, niinkuin tietysti muutenkin jos kovin
      pirteää vehjettä tekee. jostain 1,2:stakin saa
      kutiteltua toistasataa kaakkia jos vain taitoa ja
      viriosia (ja rahaa) riittää. viriosia saattaa
      hyvällä säkällä saada käytettyinä tosi halvalla,
      mutta vaatii tietysti etsimistä ja aikalailla
      vaivaa löytää niitä. en sitten tiedä onko noihin
      koneisiin saatavilla paljonkaan viriosaa
      kaupoista, nykyään ainakaan.

      • j.m.

        menee heittämällä, vertailukone 100A coupen 1,2
        20%. Isommalle tarvii ake:n luvan ja siten
        massiiviset alustamuutokset.
        Hae netistä, amppeerista löytyy hyviä sivuja.


      • dbltrbl
        j.m. kirjoitti:

        menee heittämällä, vertailukone 100A coupen 1,2
        20%. Isommalle tarvii ake:n luvan ja siten
        massiiviset alustamuutokset.
        Hae netistä, amppeerista löytyy hyviä sivuja.

        menee myös heittämällä, lohkosta A15 numerot pois
        ja puikollla uudet A12 numerot tilalle. 1,4
        koneesta saa kuitenkin hereämmän lyhyemmästä
        iskusta johtuen.


      • Negro
        dbltrbl kirjoitti:

        menee myös heittämällä, lohkosta A15 numerot pois
        ja puikollla uudet A12 numerot tilalle. 1,4
        koneesta saa kuitenkin hereämmän lyhyemmästä
        iskusta johtuen.

        Joillain peltoauto sivulla oli juttua 100Aan
        koneenvaihdosta.Siihen satiaiseen vaihdettiin 1.2
        Cherryn kone,ainakin öljypohja jouduttiin
        vaihtamaan satiaisen alkuperäiseen.
        Osoitetta en muista mutta se sivu löytyy ihmemaan
        hakukoneella.


      • joku hurja

        saa satukasta tehtyä, itselläni on satku 1,4:lla
        ja ihan katsastettuna!
        nokka on jotain luokkaa 296,alakerta
        tasapainotettu,peltisarjat,40mm Dellortot.
        jäähdytin on Nissan Primerasta.
        nyt moottori alkaa olla jo vähän vähän
        kesyyntymään päin (70000km) ja kovaa ajoa:)
        mutta uutuuttaan... kyyti oli kylmää....


    • RW

      kaverilla oli apinassa 1.4 cherryn kone jossa 1.2
      vauhtipyörä ja coupe cherryn 5v
      laatikko.peltisarjan kanssa aikasta kiukkunen
      peli.tuplakaasareita miettisin kaks kertaa koska
      apinan oma kaasarikin on aikasta riittävä jos
      viet säädettäväksi sellaiselle henkilölle joka
      osaa käsitellä datsunin kaasaria oikein.

      • dbltrbl

        joo tuplakaasarit ovat tuskin katuvirityksessä
        tarpeellisia, sinne voi laittaa esim Fiatin tai
        Fordin 2 kurkkuisen kaasarin omaan 1,4 koneen
        imusarjaan yksinkertaisella välilaipalla.
        Kilpurissani oli (ilmeisesti) japsimallin
        tuontimoottorista muuttuvakurkkuiset
        imusarjoineen, olisivat varmasti mukava paketti
        katumoottoriinkin. Datsun SSS (160) koneissa
        näitä muuttuvakurkkuisia on kai myös?


      • Ruune
        dbltrbl kirjoitti:

        joo tuplakaasarit ovat tuskin katuvirityksessä
        tarpeellisia, sinne voi laittaa esim Fiatin tai
        Fordin 2 kurkkuisen kaasarin omaan 1,4 koneen
        imusarjaan yksinkertaisella välilaipalla.
        Kilpurissani oli (ilmeisesti) japsimallin
        tuontimoottorista muuttuvakurkkuiset
        imusarjoineen, olisivat varmasti mukava paketti
        katumoottoriinkin. Datsun SSS (160) koneissa
        näitä muuttuvakurkkuisia on kai myös?

        Romiksistakin löytyy aika hyvin Weberin
        mekaanisesti vaiheittain aukeavia DGV 32/36
        kaasareita ja niihin löytyy hyvin suuttimia.
        Vaihdoin aikoinaan passattiini seonneen
        kaksikurkkuisen solexin tilalle. Alumiinilevystä
        voi jyrsiä välilaippaa.
        Kaasaria on käytetty mm. 2-litraisessa
        taunuksessa joten ilmaa piisaa.

        Uutenakin ko. kaasaria myydään kohtuu hintaan.


      • Joku hullu
        Ruune kirjoitti:

        Romiksistakin löytyy aika hyvin Weberin
        mekaanisesti vaiheittain aukeavia DGV 32/36
        kaasareita ja niihin löytyy hyvin suuttimia.
        Vaihdoin aikoinaan passattiini seonneen
        kaksikurkkuisen solexin tilalle. Alumiinilevystä
        voi jyrsiä välilaippaa.
        Kaasaria on käytetty mm. 2-litraisessa
        taunuksessa joten ilmaa piisaa.

        Uutenakin ko. kaasaria myydään kohtuu hintaan.

        omaani en saanut 2-kurkkuisella kunnollista
        tyhjäkäyntiä,kiitos jyrkän nokan.
        vakionokalla kaasariksi riittää mainiosti tuo
        weber,jota on käytetty esim.Sierroissa.
        tuplilla tulee satkussa vielä tilaongelma,jollei
        halua hakata rintapeltiä solmuun.
        Free tecniksillä oli ainakin yhteenaikaan
        myynnissä erikoislyhyttä imusarjaa A14-
        koneeseen,eli siihen soikeakanavaiseen kanteen.


      • dbltrbl
        Joku hullu kirjoitti:

        omaani en saanut 2-kurkkuisella kunnollista
        tyhjäkäyntiä,kiitos jyrkän nokan.
        vakionokalla kaasariksi riittää mainiosti tuo
        weber,jota on käytetty esim.Sierroissa.
        tuplilla tulee satkussa vielä tilaongelma,jollei
        halua hakata rintapeltiä solmuun.
        Free tecniksillä oli ainakin yhteenaikaan
        myynnissä erikoislyhyttä imusarjaa A14-
        koneeseen,eli siihen soikeakanavaiseen kanteen.

        olette käyttäneet? Ajoin Keravan R-koneistuksen
        hiomalla, tyyppiä en muista mutta mainosasteita
        oli 290, tyhjäkäynti oli kyllä hieman ohkaista
        nokasta johtuen. Kaasarina 1,8 Fiat 132 TC;n
        solex vaiheittainavautuva.


      • joku hullu
        dbltrbl kirjoitti:

        olette käyttäneet? Ajoin Keravan R-koneistuksen
        hiomalla, tyyppiä en muista mutta mainosasteita
        oli 290, tyhjäkäynti oli kyllä hieman ohkaista
        nokasta johtuen. Kaasarina 1,8 Fiat 132 TC;n
        solex vaiheittainavautuva.

        asteita 296,nosto jotain 10,???Mopo sportista
        ostettu vuosia sitten, jos oikein hyvän haluais
        tehdä niin Jenkeistä saa Nissan motorsportilta
        kunnon neniä,eikä maksa "aivan järjettömiä"
        tilasin omaan L28:siin nokan sieltä ja hinnaksi
        jäi kaikkineen jotain 2000 fim, ja neloskoneen
        nokat on kyllä jonkin verran halvempia.


    • Anonyymi

      Aikanaan oli mulla 100 aakkosessa 1,4 kone hyvin kulki ihan vakionakin😉😣

    • Anonyymi

      KOna

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

      Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      94
      9367
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

      Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      69
      4864
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

      https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      41
      4531
    4. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

      Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      59
      2887
    5. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

      Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      8
      2088
    6. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

      Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      100
      1576
    7. Miksi pitäisit enemmän

      Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      41
      1354
    8. Tämmönen höpsö

      Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1276
    9. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

      Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      47
      1276
    10. Heräsin taas sinä mielessä

      Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      64
      1242
    Aihe