Menetimme lapsemme lääkäreiden vakavan laiminlyönnin seurauksena Nova-sairaalassa, Jyväskylässä.
Kirjoitan tämän, koska hiljaisuus ei ole enää vaihtoehto.
Lapseni menetti tajuntansa päiväkodissa. Hänellä nousi kuume, ja hänet tuotiin ambulanssilla sairaalaan vakavassa kunnossa. Lääkäreiden mukaan ”kaikki oli kunnossa” ja meille sanottiin, että riittää kun annamme vain Buranaa. Meitä oltiin jo lähettämässä kotiin.
Kun oksentelu alkoi ja pyysin tutkimuksia, meille kerrottiin, että testit eivät näyttäneet mitään. Kukaan ei kuunnellut huoliani. Useiden tuntien odottelun jälkeen lääkärit mainitsivat mahdollisen bakteeritulehduksen – mutta hoitoa ei aloitettu. Meidät siirrettiin osastolle, jossa yli 15 tunnin ajan lapselle ei tehty mitään. Ei tutkimuksia, ei lääkärikäyntejä. Ainoa hoito oli glukoositippa, joka tietyissä bakteeri-infektioissa voi aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä.
Kun lapsen tila alkoi selvästi huonontua ja ilmoitin hoitajalle uusista, vakavista oireista, sain vastauksen: "Se on normaalia." Lääkärit reagoivat vasta kun lapsi alkoi sinertää. Silloin oli jo liian myöhäistä.
Vanhempien näkökulmasta myös toimet, joita tehtiin lapsen tilan romahdettua, olivat puutteellisia ja mahdollisesti virheellisiä. Ne saattoivat aiheuttaa enemmän vahinkoa kuin apua.
Tämä välinpitämättömyys, toimettomuus ja haluttomuus kuunnella johti lapseni nopeaan heikkenemiseen ja kuolemaan.
Haluamme, että tämä ei toistu kenenkään muun kohdalla. Me haluamme totuuden.
Me vaadimme vastuuta ja oikeutta.
Me vaadimme vastuuta ja oikeutta.
Anonyymi-ap
1
92
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Tuttavaani hoidettiin myös Jyväskylän Novassa. Ensin ei tiedetty mikä vaivasi, otettiin kokeita ja tutkittiin. Viimein hänellä todettiin myelinolyysi, mm.natriuarvot olivat jo alle alarajan. Hoito aloitettiin, mutta aivan liian korkeilla annoksilla, josta seurasi AIVOVAMMA. Onneksi hän jäi kuitenkin eloon, vaikkakin työkyvyttömäksi vammautuneena. Että sellaista "terveydenhoitoa" Jyväkylän Novassa !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2008950
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k265498- 534651
- 904470
- 593619
- 513356
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.663283Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262856Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv502722- 432621