Nyt on hyvät neuvot tarpeen. Kertokaa vinkkinne tai miten itse toimitte.
Pankki on alkanut rahastamaan eläkeläistä oikein huolella. Olen OP:n jäsenasiakas ja olen vuosikausia hoitanut kaikki pankkiasiani verkkopankissa. Siis me asiakkaat hoidetaan pankin työt kotikoneillamme.
Nyt on pankki alkanut perimään lähettämistään tekstiviesteistä. Siis kun e-lasku tulee maksuun niin pankki lähettää siitä tekstiviestin. Niin turha viesti, kun tiedän tasan tarkkaan e-laskuni joka kuukausi. Niitä ovat asunnon hoitovastike, puhelinlasku, nettilasku, sähkölasku sekä toimittajalle että sähköyhtiölle, digitaalisen sanomalehden maksu. Kielsin viestien lähettämisen ja nyt ne tulee sähköpostiini.
Käytän laskuja maksaessani avainlukulistaa. Onko vanhanaikaista? E-laskut menee tililtäni automaattisesti, mutta jos maksan koneella muuta niin käytän avainlukua ja se hyväksytään tekstiviestissä tulleen numeron avulla.
Neuvokaa hyvät ihmiset miten saan tuon turhan 30 €:n maksun pois. Pankkiin olen viestitellyt ja oikeaa neuvoa en ole saanut, vain ympäripyöreää sanahelinää. Suututtaa koko pankki ja sen toiminta.
Olen ilmeisesti vanhanaikaisen asiointitavan takia avun tarpeessa, mutta uskon, että meitä on muitakin. Siis asialliset neuvot ja omat hyvät käytäntönne haluaisin tietää. Kiitos asiallisista vastauksista.
Pankki rahastaa
66
461
Vastaukset
- Anonyymi
Danske pankki ei viestittele ainakaan mulle E-laskuista.
- Anonyymi
Aijaa, minulle kyllä tulee tieto spostiin kun on tullut uusi E-lasku. Kuukausimaksu eli palvelumaksu on noin 3 euroa kuukaudessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aijaa, minulle kyllä tulee tieto spostiin kun on tullut uusi E-lasku. Kuukausimaksu eli palvelumaksu on noin 3 euroa kuukaudessa.
5e menee Aktiassa .
- Anonyymi
Aktiassa tämä ilmoitus laskusta on ollut käytössä vuosia. Mieheni sen otti ja maksoi. Minä en koska käyn pari kertaa kuussa pankissa ja hyväksyn joka ikisen laskun itse. Yhtään ei livahda tietämättäni. Se on ruksista kiinni. Itse saa valita. En ymmärrä miksi se ei opssä ole. Kannattaisiko kysyä sitä. Tai jos menisit itse tilitietojesi sivulle ja katsot otsikoista onko siellä mahdollisuutta valita se että ilmoitusta ei tule.
- Anonyymi
Minä olen ollut OP:n omistaja-asiakas jo vuosikymmenet eikä minulta mitään maksua peritä sen enempää sähköposti- kuin tekstiviesteistäkään. Kaikki palvelut tällä hetkellä meksuttomia, myös laskujen maksu. Joka kuukausi tulee säännölliset laskut E-laskuna ja niistä tieto sähköpostiin, kuten myös vakuutusasioista tekstiviestinä, eikä niistä ilmoituksista maksua peritä. E-laskut hoidan kätevästi kännykän pankkisovelluksella ilman avainlukulistoja, pin- koodilla vain hyväksyn ne maksuun. Myös sellaiset laskut hoituu ilmaiseksi joita en saa E-laskuna, esim vuokra.
- Anonyymi
Veloitettavat palvelumaksut tietysti lienee pankkikohtaisia , joten kaikissa Osuuspankeissa ei ole samat, esim Helsingin OP:ssa ja vaikka Rovaniemen OP:ssa saattaa olla eri taksat.
- Anonyymi
Jos tulee liikaa ylimääräisiä maksuja turhista palveluista niin kannattaisi silmäillä mitä maksuja muut pankit ottavat. Sitten voi mennä sinne "omaan" pankkiin ja sanoa että siirtää kaikki tilit toiseen pankkiin.
- Anonyymi
En ole OPn asiakas (minulla siis oli todella vanha tilijoukko sukulaisia myöten
ja pyysin että eivät alkaisi laskuttaa niistä kun käytän niitä vain pari kertaa
vuodessa pankille edullisesti suurien summien siirtelyyn salkkusijoituksessa, ei auttanut
joten lopetin tilit muutama vuosi sitten. Vetosivat pankkien tietojen ylläpitoon ja muuhun mukakuluun)
en siis tunne OP-käytänteitä nyt mutta
https://www.op.fi/hinnasto#/hinnat
E-laskun vastaanottaminen OP:n digipalveluun Maksuton
Sähköposti-ilmoitus saapuneesta e-laskusta Maksuton
Tekstiviesti-ilmoitus saapuneesta e-laskusta 0,40 € sis. ALV
YLEENSÄ PANKISSA ON RAJASUMME E-LASKULLE
muuta kaikki helpot laskut fortum luottokortit ...
e-laskuiksi
kiellä tekstiviestely e-laskuista ts. itse pidät huolta että saldo riittä tileillä
pane e-laskuihin rajasumma esim. jos 4 kuukauden e-sähkölaskusi on yleensä 90 euron pinnassa
pane rajaksi 100 niin joudut reagoimaan siihen vain, jos lasku menee yli 100
muuten maksu sujuu suoraan, lasku menee jonoon ja toteutetaan määräpäivänä vahvistus tarvitaan vain rajan ylittäviltä- Anonyymi
Ei tulisi mieleenkään laittaa rajasummaa laskuilleni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään laittaa rajasummaa laskuilleni.
ei tulisi melenkään laittaa mitään ei se paljon maksa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei tulisi melenkään laittaa mitään ei se paljon maksa
Siis mitä ?
Tarkastan E-suoraveloitukset, joissakin laskuissa on heittoja mikä on luonnollista, voi olla laskutus virhe tms. Ei ole tullut mieleen lähteä rajoittamaan laskun summaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis mitä ?
Tarkastan E-suoraveloitukset, joissakin laskuissa on heittoja mikä on luonnollista, voi olla laskutus virhe tms. Ei ole tullut mieleen lähteä rajoittamaan laskun summaa.en laittaisi sinuun panosta vedonlyönnisä enkä opetusta koulussa
- Anonyymi
Luulisi olevan vaihtoehtona ottaako ilmoitukset, niin kuin muillakin pankeilla. Ja yleensä ne maksavat joilla ei ole riittävästi säästöjä ja muuta asiointia pankissa. Jos on rikas roisos, niin säästyy melkein kaikilta turhilta maksuilta.
- Anonyymi
Sikamaista. Ensin pitäisi kysyä asiakkaalta haluaako hän 30:n ilmoitukset
eikä yksipuolisesta alkaa periä 30 €.- Anonyymi
meidän on aloittittettava laaja sika oikea sikamaisuuksien päivittely tällä palstalla
ei ole sika miestä jos pankki haluaa ansaita rahaa vain keräämällä niin kyllä ne sitten
siitä tippuu jotka muuten ei vät tekisi rahaa pankille
- Anonyymi
Avainsana on omistaja-asiakkuus. Päivittäiset pankkipalvelut ilman kuukausimaksuja.
- Anonyymi
tiedän että pskalistalla eikuulu neuvoa mutta
siis
jos ette laita summarajaa e laskuille
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18942442/pankki-rahastaa#comment-135528392
sillon on silti raja nimittäin
raja on NOLLA AUTOMAATTISESTI
jos teillä on joku maksu joka on nolla, siitäkin tulee lmoitus
Esimerkiksi minulla on turhia pankin pakottamia luottokortteja joita käytän
harvoin ja niissä siis on käyttö nolla usein
ja niistä tulee ilmoitus ellen pane e-maksurajaa esim. satanen tms- Anonyymi
Mikä on pankin pakottama luottokortti? Minulla ei ole ollut ainuttakaan luottokorttia, pankkikorttiini on liitetty Visa mutta se on luototon.
- Anonyymi
Vaikeaa on estää pankin inhottavuuksia.
- Anonyymi
Ennen oli helppoa , vaikka oli kovaakin.
- Anonyymi
Eikö OP:n verkkopankissa voi määritellä ne e-laskut siten, että maksetaan automaattisesti summasta riippumatta? Nordeassa voi, ja kaikki pakolliset toistuvat maksut, sähkö, puhelin, vuokra, sanomalehti, maksetaan automaattisesti eräpäivänä eikä mitään viestejä minulle tule. Jos tilaan vaikka jonkun halvan pätkän lehteä, joudun vain sen laskun syöttämään verkkopankissa ja vahvistamaan tunnuslukuvempeleellä.
Ainoat tekstiviestit mitä Nordea lähettää ovat jotain asiakirjajuttuja jotka pitää lukea, eikä tekstiviesteistä veloiteta. - Anonyymi
Vaikeaa on estää pankin inhottavuuksia
siis miksi tyhjätaskuja pitäisi pankkien tukea?
Esim. nyt Nordea jakaa 7+ prosenttia osinkoja ja sen jälkeen vielä
osakkeen arvo on noussut jotain 35 % tänä vuonna runsaassa 4 kuukaudessa
se että palstan tyhjätaskut pitävät rahojaan nollakorkotilillä ja kinuavat
tulonsiirtoja on heidän asiansa, sitä saa tehdä mutta mitäpä sitten?
nollakorkomiesten kanssa keskustelu on aika turhaa, en uskalla, pskathousuissa,
marisen tulonsiirtoja, saako rahansa takaisin jos sijoittaa ... ei ei ei tällaista- Anonyymi
En tiedä kenenkään tilimuotoja, käyttötili käytössä. Lantalainen kysyi saamelaiselta paljonko sinulla poroja...saamelainen tähän noo paljonko sinulla on pankissa rahaa.
- Anonyymi
Mitä tarkoittaa: "senkin löyttä netistä heti" ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tarkoittaa: "senkin löyttä netistä heti" ?
menepä miettimään sitä kotiisi
ja pohdi tarkkaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
menepä miettimään sitä kotiisi
ja pohdi tarkkaaSääliksi käy jos tietäisin että naapurilla tyhjä tili.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sääliksi käy jos tietäisin että naapurilla tyhjä tili.
onhan se tiedettävä että likaa kaveraa eli pitää etäisyyttä eikä luule mitään
tai ota perhetutuksi tai
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18942442/#comment-135533838
- Anonyymi
Lopeta tekstiviestien vastaanotto.
- Anonyymi
''Siis kun e-lasku tulee maksuun niin pankki lähettää siitä tekstiviestin.''
Tekstiviestistä pankki veloittaa 40 senttiä per viesti.
Vaihda ilmoitus tulemaan sähköpostina, se ei maksa mitään.- Anonyymi
Kannattaa joo.
- Anonyymi
Olen ketjun aloittaja. Kirjoitin, että kielsin tekstiviestien lähettämisen ja nyt ne e-laskujen saapumiset ilmoitetaan sähköpostiini. Olen omistaja-asiakas. Hämmästyttää noin iso lasku tekstiviesteistä, enemmän uin kuukauden puhelinlaskuni. Pankkitoiminta on raakaa bisnestä, kovat on taksat ja lisää varmaan kehitellään asiakasmaksuja jotta pankin miljoonavoitot tuplaantuu.
- Anonyymi
Pankin ryöstäminen ei ole edes rikos verrattuna pankin perustamiseen.
- Anonyymi
ihan oikein teit kun muutit pois tekstiviestit
voi olla hyvä keino myös pitää toisessa pankissa tiliä varalla
ja jos ei halua maksaa paljon mistään niin
niin sitten S-pankki tileineen kakkostiliksi
kauppatiliksi
sieltä voi myös nostaa seteleitä
https://www.s-pankki.fi/fi/verkkopalvelut/verkkopankki/palveluhinnasto/ - Anonyymi
S-pankissa päivittäisten maksuasioiden hoitaminen ei maksa mitään. Saan sähköpostiviestin kun tulee e-lasku, voisin tietenkin valita suoraveloituksen ilman tuota sähköpostia, mutta haluan tarkistaa laskuni aina ennen kuin sen maksan ja kun ei tuo sähköpostiviesti mitään maksa, niin on hyvä saada ilmoitus tulleesta laskusta, en niin kovin usein verkkopankissa käy tai mobiilissa. S-pankki lienee ainoa joka ei peri mitään kk-maksuja asiakkailta.
- Anonyymi
Taidat höpistä. Kyl ne perii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat höpistä. Kyl ne perii.
Otapa selvää ennenkuin alat aliarvioimaan toista!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otapa selvää ennenkuin alat aliarvioimaan toista!
Pankit perii maksunsa aina, joko palvelumaksuissa, koroissa tms. Ota selvää itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pankit perii maksunsa aina, joko palvelumaksuissa, koroissa tms. Ota selvää itse.
S-pankin asiakkaana ei minulta peritä minkäänlaisia palvelumaksuja. En tiedä mitä korkoja tarkoitat, tosin aloittajalla oli kyseessä juuri palvelumaksut laskuja maksaessa.
- Anonyymi
"suoraveloituksen "
Tuollaista palvelua ei ole ollut enää aikoihin. EU:n pyrograatit muuttivat sen SUORAMAKSUKSI.
"S-pankki lienee ainoa joka ei peri mitään kk-maksuja asiakkailta."
Joo, jos olet jonkun SOK- jäsenhinta jäsen, ..............
"Paljonko maksaa S-ryhmään liittyminen?
Asiakasomistajaksi liityttäessä maksetaan osuuskaupan osuusmaksu (100 €). Sen voi maksaa kerralla kokonaan, tai liityttäessä 20 €, jolloin loppuosa maksetaan kertyvällä Bonuksella 24 kk:n kuluessa." On ainakin
S-Etukortti Visa Credit/Debit
S-pankista otat Debit visan se on maksuton, ja niin ovat vielä toistaiseksi olleet myös verkkopankki palvelut.
- Anonyymi
Siis,Siis, mihinkä loosiin tämä joutava täydennyssana kuuluu???
- Anonyymi
Minä vaihtaisin pankkia. S-pankki ei ainakaan vielä toimi noin, mutta jos nostat omia rahojasi yli 2000 euroa niin joudut maksamaan siitä 0,5% pankin ? On kuulemma niin työllästä pankin hoitaa ?
- Anonyymi
Nosta automaatista niin ei maksa mitään. Ei kai sitä kovin usein tuollaista summaa tarvitse käteistä, tai en minä ainakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nosta automaatista niin ei maksa mitään. Ei kai sitä kovin usein tuollaista summaa tarvitse käteistä, tai en minä ainakaan.
No mutta, miten nostat automaatista jos pankki on tehnyt tilin noston 20€ rajoituksen ? Elikkä et saa nostettua kun max 20€ vrk.
Prisman neuvonta pisteestä sain 1000€ ,se on max summa jos heillä on sen verran "oikea rahaa" sanoivat.
Aamuisin tulee jonkin verran jostain sinne seteliä. Aika outoa kun tuossa Prismassa on myös S-pankki.
Missähän se S-pankin seteli varasto sitten on, kun noita rahoja noin pitää kiikuttaa joka aamu ?
- Anonyymi
tämä on filosofeerausta
ei liity käytännön elämään
on eri asia miettiä esim. mistä saa seteleitä ja miten s-kortilla voi ostaa yhdellä vedolla kaupan kanssalla
kun
hakea asuntolainaa tai sijoituslainaa
minulla ei ole asuntolainaa mutta rutosti limiittilaineaa 4+ korolla odottamassa
sijoituskohdella jo dippaa eikä se liity päivätavaroiden ostoon- Anonyymi
Pankki voittaa aina, sinä joskus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pankki voittaa aina, sinä joskus.
miten tuollaiseenkin mulkunpuheesee pitäisi suhtauta
käyttäisinkö aikaa selittelyyn
OmaSp kurssi on laskenut vuodessa noin 50 prosenttia kun se ei voita - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
OmaSp kurssi on laskenut vuodessa noin 50 prosenttia kun se ei voitapotkut saanut pomo kehuu 2 vuotta sitten
Kannattava kasvu jatkuu - tilikauden 2022 vertailukelpoinen tulos ennen veroja kasvoi 43 %
Lämpimät kiitokset vuodesta 2022 kaikille asiakkaille, henkilöstölle, omistajille sekä yhteistyökumppaneille. https://twitter.com/OmaSaastopankki/status/1622496815525363715#m - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
OmaSp kurssi on laskenut vuodessa noin 50 prosenttia kun se ei voitaKenkien hiekat putsattava, kun astuu saliin.
- Anonyymi
Mistähän tuo 30 € muodostuu, et kerro, etkä sitä mainitse muuten kuin että haluat sen pois? Olisi helpompi neuvoa jos tietäisi mistä tuo summa kertyy. Tuntuu kyllä korkealta hinnalta, jos kysymys vain laskujen maksamisesta verkkopankissa.
- Anonyymi
Mielestäni kerroin, että maksu peritään pankin lähettämistä tekstiviesteistä. Saan tekstiviestin, kun e-lasku on tullut ja sitten saan tekstiviestin, kun maksan kotikoneella laskuja, tekstiviesti ilmoittaa mitä avainlukulistan numeroa käytän hyväksyessäni maksun. Nyt loppuvat, kun laitoin kiellon.
Saan nyt ne sähköpostiini enkä tarvitse edes niitä, kun tiedän joka kuukausi e-laskuni. Asunnon hoitovastike, puhelin- sähkölaskut ym säännöllisesti toistuvat maksut ja ne kyllä tiedän ilman minkäänlaisia viestejä ja käyttötilillä on aina rahaa laskuihin ja "pahan päivän" varalle.
- Anonyymi
Suosittelen tutustumaan pankkisi palvelumaksuhinnastoon, sieltä löytyy paras vastaus.
- Anonyymi
Vaihda pankkia. Mm S-pankki tai Nordea. Kumpikaan ei veloita minulta mitään. S-pankki toimii ihan kivasti. Nordea ei kai veloita siksi kun pakottivat ottamaan platina kortin. Sekään ei maksa mitään.
- Anonyymi
Kiitos. Pankki vaihtuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos. Pankki vaihtuu.
Älä ainakaan vaihda S-pankkiin. Olen nyt yrittänyt saada rahojani sieltä mutta ei onnistu kun heillä on tiedoissaan minun vanha puhelinnumeroni, johon tulee aina vahvistuskoodi eli en pääse kirjautumaan tililleni
Asiakaspalvelunumeroa olen metsästänyt, turhaan eli jos joku teistä tietää tuon numeron, olisin ikionnellinen jos sen saisin. Asiakaspalvelunumeroita löytyy vain tilin sulkemiseen tai kortin kuolettamiseen. Muutoin vastaavat kylmästi spsotiin ja vastauksesta ei ole mitään hyötyä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä ainakaan vaihda S-pankkiin. Olen nyt yrittänyt saada rahojani sieltä mutta ei onnistu kun heillä on tiedoissaan minun vanha puhelinnumeroni, johon tulee aina vahvistuskoodi eli en pääse kirjautumaan tililleni
Asiakaspalvelunumeroa olen metsästänyt, turhaan eli jos joku teistä tietää tuon numeron, olisin ikionnellinen jos sen saisin. Asiakaspalvelunumeroita löytyy vain tilin sulkemiseen tai kortin kuolettamiseen. Muutoin vastaavat kylmästi spsotiin ja vastauksesta ei ole mitään hyötyä... ja siis olen aikoja sitten päivittänyt yhteystietoni, joskaan ne eivät ole päivittyneet heidän päässään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos. Pankki vaihtuu.
Älä päs kiitä ennen kuin tajuat mitä ylläoleva puhuu
Aikanaan olin Nordean privatebanking PB ja minulla oli mustakortti
Sitten siirsin sijoitukset vähitellen investointipankkiini IB ja N ilmoitti että nyt pitäisi lisätä N salkkua puoleen miljoonaan tai pla tinakortti muuttuu
No muutos ei ole ihmeellinen rahassa joten minulla on enää tinakortti ( kultakortti) eikä pla
N tilit on ja osakkeita ... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä päs kiitä ennen kuin tajuat mitä ylläoleva puhuu
Aikanaan olin Nordean privatebanking PB ja minulla oli mustakortti
Sitten siirsin sijoitukset vähitellen investointipankkiini IB ja N ilmoitti että nyt pitäisi lisätä N salkkua puoleen miljoonaan tai pla tinakortti muuttuu
No muutos ei ole ihmeellinen rahassa joten minulla on enää tinakortti ( kultakortti) eikä pla
N tilit on ja osakkeita ...Jep, näin se on, eli s pankki on toimivin tuossa tapauksessa. Jos jollain on ongelma päivittää puhelinnumero niin palvelutiskille selvittämään asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiakaspalvelunumeroa olen metsästänyt, turhaan eli jos joku teistä tietää tuon numeron, olisin ikionnellinen jos sen saisin. Asiakaspalvelunumeroita löytyy vain tilin sulkemiseen tai kortin kuolettamiseen. Muutoin vastaavat kylmästi spsotiin ja vastauksesta ei ole mitään hyötyäOnko sinulla lähistöllä Prismaa jossa on S-pankki myös? Siellä tuo sinun ongelmasi ratkeaisi, paikanpäällä. Henkilökortti tai passi mukaan, ajan voi varata netistä.
Yritin sinulle etsiä asiakaspalvelun numeroa, vaan en löydä kuin tuon S-kanavan jossa asiakaspalvelun numoroksi annetaan 010 76 5858.
Taivas tietää miten vanha numero, mahtaako olla voimassa vielä. Se on minulla noissa S-pankin paperian joukossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinulla lähistöllä Prismaa jossa on S-pankki myös? Siellä tuo sinun ongelmasi ratkeaisi, paikanpäällä. Henkilökortti tai passi mukaan, ajan voi varata netistä.
Yritin sinulle etsiä asiakaspalvelun numeroa, vaan en löydä kuin tuon S-kanavan jossa asiakaspalvelun numoroksi annetaan 010 76 5858.
Taivas tietää miten vanha numero, mahtaako olla voimassa vielä. Se on minulla noissa S-pankin paperian joukossa.Lisään vielä toisen numeron! 010 76 5800. Tämä voisi olla oikea. Löytyy lapusta jossa oli kiinni uusi s-korttini joka tuli viime vuonna. Jouduin soittamaan erään ongelmani takia, olin hieman sössinyt salasanani. Vastasikin nopeasti, ja sain hyvin asiani hoidettua, oli kiva aspa.
- Anonyymi
Ennen oli pankkiryöstäjiä, nyt on ryöstöpankkeja....
- Anonyymi
Se on hyvä. Nalle toi muutama vuosi sitten Nordean Suomeen takas jotta se voi ryöstää sveduja ja Suomi saa verot
Seuraa Nallea rahan taju Sampo Mandatum Nordea Upm ...
- Anonyymi
Minun käsityksen mukaan op maksuttomuus on koko maan juttu. Jos jäsenmaksu on 100€ ja palvelupaketin hinta oli vajaa kymmenen vuotta sitten 8-9€, niin se maksuttomuuden myötä sen satasen saa takaisin jo vuodessa. Saa nyt nähdä onko 1,5v kestänyt maksuttomuus vielä 2026.
Eikä op veloita mitään lisää e tai suoralaskuista. Olen yhden yhdistyksen rahastosta vastaava, ja sillä puolen maksut on aika suolaiset. - Anonyymi
Pankkien röyhkeys on hurjaa, vaikka virkailijat ovatkin mukavia ja auttavaisia aina.
- Anonyymi
Markkinatalous toimii, ja kapitalismi.
- Anonyymi
Sosialismi ei toimi eikä niiden pankki
ps enpä tiedä suurempaa kuu settajaa kuin sundqvistinveljesten veiap- pankki STS ja sen liitännäiset STTinvest ... Ne antoivat kyllä minulle täyden peruskurssin harhautuksessa, onneksi oli vähän rahaa silloin
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?805028- 794859
- 1324258
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103048- 522689
- 402586
- 502237
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102211Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211840