Nyt on hyvät neuvot tarpeen. Kertokaa vinkkinne tai miten itse toimitte.
Pankki on alkanut rahastamaan eläkeläistä oikein huolella. Olen OP:n jäsenasiakas ja olen vuosikausia hoitanut kaikki pankkiasiani verkkopankissa. Siis me asiakkaat hoidetaan pankin työt kotikoneillamme.
Nyt on pankki alkanut perimään lähettämistään tekstiviesteistä. Siis kun e-lasku tulee maksuun niin pankki lähettää siitä tekstiviestin. Niin turha viesti, kun tiedän tasan tarkkaan e-laskuni joka kuukausi. Niitä ovat asunnon hoitovastike, puhelinlasku, nettilasku, sähkölasku sekä toimittajalle että sähköyhtiölle, digitaalisen sanomalehden maksu. Kielsin viestien lähettämisen ja nyt ne tulee sähköpostiini.
Käytän laskuja maksaessani avainlukulistaa. Onko vanhanaikaista? E-laskut menee tililtäni automaattisesti, mutta jos maksan koneella muuta niin käytän avainlukua ja se hyväksytään tekstiviestissä tulleen numeron avulla.
Neuvokaa hyvät ihmiset miten saan tuon turhan 30 €:n maksun pois. Pankkiin olen viestitellyt ja oikeaa neuvoa en ole saanut, vain ympäripyöreää sanahelinää. Suututtaa koko pankki ja sen toiminta.
Olen ilmeisesti vanhanaikaisen asiointitavan takia avun tarpeessa, mutta uskon, että meitä on muitakin. Siis asialliset neuvot ja omat hyvät käytäntönne haluaisin tietää. Kiitos asiallisista vastauksista.
Pankki rahastaa
26
115
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Danske pankki ei viestittele ainakaan mulle E-laskuista.
- AnonyymiUUSI
Aijaa, minulle kyllä tulee tieto spostiin kun on tullut uusi E-lasku. Kuukausimaksu eli palvelumaksu on noin 3 euroa kuukaudessa.
- AnonyymiUUSI
Aktiassa tämä ilmoitus laskusta on ollut käytössä vuosia. Mieheni sen otti ja maksoi. Minä en koska käyn pari kertaa kuussa pankissa ja hyväksyn joka ikisen laskun itse. Yhtään ei livahda tietämättäni. Se on ruksista kiinni. Itse saa valita. En ymmärrä miksi se ei opssä ole. Kannattaisiko kysyä sitä. Tai jos menisit itse tilitietojesi sivulle ja katsot otsikoista onko siellä mahdollisuutta valita se että ilmoitusta ei tule.
- AnonyymiUUSI
Minä olen ollut OP:n omistaja-asiakas jo vuosikymmenet eikä minulta mitään maksua peritä sen enempää sähköposti- kuin tekstiviesteistäkään. Kaikki palvelut tällä hetkellä meksuttomia, myös laskujen maksu. Joka kuukausi tulee säännölliset laskut E-laskuna ja niistä tieto sähköpostiin, kuten myös vakuutusasioista tekstiviestinä, eikä niistä ilmoituksista maksua peritä. E-laskut hoidan kätevästi kännykän pankkisovelluksella ilman avainlukulistoja, pin- koodilla vain hyväksyn ne maksuun. Myös sellaiset laskut hoituu ilmaiseksi joita en saa E-laskuna, esim vuokra.
- AnonyymiUUSI
Veloitettavat palvelumaksut tietysti lienee pankkikohtaisia , joten kaikissa Osuuspankeissa ei ole samat, esim Helsingin OP:ssa ja vaikka Rovaniemen OP:ssa saattaa olla eri taksat.
- AnonyymiUUSI
Jos tulee liikaa ylimääräisiä maksuja turhista palveluista niin kannattaisi silmäillä mitä maksuja muut pankit ottavat. Sitten voi mennä sinne "omaan" pankkiin ja sanoa että siirtää kaikki tilit toiseen pankkiin.
- AnonyymiUUSI
En ole OPn asiakas (minulla siis oli todella vanha tilijoukko sukulaisia myöten
ja pyysin että eivät alkaisi laskuttaa niistä kun käytän niitä vain pari kertaa
vuodessa pankille edullisesti suurien summien siirtelyyn salkkusijoituksessa, ei auttanut
joten lopetin tilit muutama vuosi sitten. Vetosivat pankkien tietojen ylläpitoon ja muuhun mukakuluun)
en siis tunne OP-käytänteitä nyt mutta
https://www.op.fi/hinnasto#/hinnat
E-laskun vastaanottaminen OP:n digipalveluun Maksuton
Sähköposti-ilmoitus saapuneesta e-laskusta Maksuton
Tekstiviesti-ilmoitus saapuneesta e-laskusta 0,40 € sis. ALV
YLEENSÄ PANKISSA ON RAJASUMME E-LASKULLE
muuta kaikki helpot laskut fortum luottokortit ...
e-laskuiksi
kiellä tekstiviestely e-laskuista ts. itse pidät huolta että saldo riittä tileillä
pane e-laskuihin rajasumma esim. jos 4 kuukauden e-sähkölaskusi on yleensä 90 euron pinnassa
pane rajaksi 100 niin joudut reagoimaan siihen vain, jos lasku menee yli 100
muuten maksu sujuu suoraan, lasku menee jonoon ja toteutetaan määräpäivänä vahvistus tarvitaan vain rajan ylittäviltä- AnonyymiUUSI
Ei tulisi mieleenkään laittaa rajasummaa laskuilleni.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään laittaa rajasummaa laskuilleni.
ei tulisi melenkään laittaa mitään ei se paljon maksa
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
ei tulisi melenkään laittaa mitään ei se paljon maksa
Siis mitä ?
Tarkastan E-suoraveloitukset, joissakin laskuissa on heittoja mikä on luonnollista, voi olla laskutus virhe tms. Ei ole tullut mieleen lähteä rajoittamaan laskun summaa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Siis mitä ?
Tarkastan E-suoraveloitukset, joissakin laskuissa on heittoja mikä on luonnollista, voi olla laskutus virhe tms. Ei ole tullut mieleen lähteä rajoittamaan laskun summaa.en laittaisi sinuun panosta vedonlyönnisä enkä opetusta koulussa
- AnonyymiUUSI
Luulisi olevan vaihtoehtona ottaako ilmoitukset, niin kuin muillakin pankeilla. Ja yleensä ne maksavat joilla ei ole riittävästi säästöjä ja muuta asiointia pankissa. Jos on rikas roisos, niin säästyy melkein kaikilta turhilta maksuilta.
- AnonyymiUUSI
Sikamaista. Ensin pitäisi kysyä asiakkaalta haluaako hän 30:n ilmoitukset
eikä yksipuolisesta alkaa periä 30 €.- AnonyymiUUSI
meidän on aloittittettava laaja sika oikea sikamaisuuksien päivittely tällä palstalla
ei ole sika miestä jos pankki haluaa ansaita rahaa vain keräämällä niin kyllä ne sitten
siitä tippuu jotka muuten ei vät tekisi rahaa pankille
- AnonyymiUUSI
Avainsana on omistaja-asiakkuus. Päivittäiset pankkipalvelut ilman kuukausimaksuja.
- AnonyymiUUSI
tiedän että pskalistalla eikuulu neuvoa mutta
siis
jos ette laita summarajaa e laskuille
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18942442/pankki-rahastaa#comment-135528392
sillon on silti raja nimittäin
raja on NOLLA AUTOMAATTISESTI
jos teillä on joku maksu joka on nolla, siitäkin tulee lmoitus
Esimerkiksi minulla on turhia pankin pakottamia luottokortteja joita käytän
harvoin ja niissä siis on käyttö nolla usein
ja niistä tulee ilmoitus ellen pane e-maksurajaa esim. satanen tms - AnonyymiUUSI
Vaikeaa on estää pankin inhottavuuksia.
- AnonyymiUUSI
Ennen oli helppoa , vaikka oli kovaakin.
- AnonyymiUUSI
Eikö OP:n verkkopankissa voi määritellä ne e-laskut siten, että maksetaan automaattisesti summasta riippumatta? Nordeassa voi, ja kaikki pakolliset toistuvat maksut, sähkö, puhelin, vuokra, sanomalehti, maksetaan automaattisesti eräpäivänä eikä mitään viestejä minulle tule. Jos tilaan vaikka jonkun halvan pätkän lehteä, joudun vain sen laskun syöttämään verkkopankissa ja vahvistamaan tunnuslukuvempeleellä.
Ainoat tekstiviestit mitä Nordea lähettää ovat jotain asiakirjajuttuja jotka pitää lukea, eikä tekstiviesteistä veloiteta. - AnonyymiUUSI
Vaikeaa on estää pankin inhottavuuksia
siis miksi tyhjätaskuja pitäisi pankkien tukea?
Esim. nyt Nordea jakaa 7+ prosenttia osinkoja ja sen jälkeen vielä
osakkeen arvo on noussut jotain 35 % tänä vuonna runsaassa 4 kuukaudessa
se että palstan tyhjätaskut pitävät rahojaan nollakorkotilillä ja kinuavat
tulonsiirtoja on heidän asiansa, sitä saa tehdä mutta mitäpä sitten?
nollakorkomiesten kanssa keskustelu on aika turhaa, en uskalla, pskathousuissa,
marisen tulonsiirtoja, saako rahansa takaisin jos sijoittaa ... ei ei ei tällaista- AnonyymiUUSI
En tiedä kenenkään tilimuotoja, käyttötili käytössä. Lantalainen kysyi saamelaiselta paljonko sinulla poroja...saamelainen tähän noo paljonko sinulla on pankissa rahaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä kenenkään tilimuotoja, käyttötili käytössä. Lantalainen kysyi saamelaiselta paljonko sinulla poroja...saamelainen tähän noo paljonko sinulla on pankissa rahaa.
niin mutta USAssa nuo tiedot voi jokainen saada netissä
sosdemiassa piilotellaan erityisesti tulot ja myös raha ja annetaan luulo, että se on salaisuus
viinden minuutin keskustelun jälkeen teen kulivoidun arvauksen kenen tahansa omaisuudesta ja tuloista
asiaa helpottaa se
SUOMESSA TULONJAKO ON TASAINEN (tasaisempi on vain valikoiduissa
diktatuureissa)
eli yli 90 prosenttia suomalaista saa verojen jälkeen summan joka on
välillä 2000 - 4000
Warren Buffett jää varhaiseläkkeelle nyt 95 vuotiaana ja hänen "pankissaan" on
160
miljardia
senkin löyttä netistä heti - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
niin mutta USAssa nuo tiedot voi jokainen saada netissä
sosdemiassa piilotellaan erityisesti tulot ja myös raha ja annetaan luulo, että se on salaisuus
viinden minuutin keskustelun jälkeen teen kulivoidun arvauksen kenen tahansa omaisuudesta ja tuloista
asiaa helpottaa se
SUOMESSA TULONJAKO ON TASAINEN (tasaisempi on vain valikoiduissa
diktatuureissa)
eli yli 90 prosenttia suomalaista saa verojen jälkeen summan joka on
välillä 2000 - 4000
Warren Buffett jää varhaiseläkkeelle nyt 95 vuotiaana ja hänen "pankissaan" on
160
miljardia
senkin löyttä netistä hetiMitä tarkoittaa: "senkin löyttä netistä heti" ?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tarkoittaa: "senkin löyttä netistä heti" ?
menepä miettimään sitä kotiisi
ja pohdi tarkkaa - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
menepä miettimään sitä kotiisi
ja pohdi tarkkaaSääliksi käy jos tietäisin että naapurilla tyhjä tili.
- AnonyymiUUSI
Lopeta tekstiviestien vastaanotto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1195467
- 715178
- 924208
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753650Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603278- 432861
- 152317
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️582029- 431877
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381723