Omaisen kuolinpesä pitäisi lakkauttaa. Osakkaita on vain sisareni ja minä. Sisareni hoitaa asioita ja minun kauempana asuvana pitäisi antaa valtakirja. Luulin että on ihan yksinkertainen asia. Mutta nyt on joku pankista soittanut sisarelleni ja hän on itse jättänyt verotoimistoon soittopyynnön. Sisar sanoi että oli saanut paljon ohjeita pankin virkailijalta.
Kaikki äidin perintö on jaettu. Eikö kuolinpesä kannata siinä tapauksessa lakkauttaa? Vai voiko sen jättää lopettamatta?
Kuolinpesän lopetus?
4
112
Vastaukset
- Anonyymi
"Sisar sanoi että oli saanut paljon ohjeita pankin virkailijalta."
Ne ohjeet eivät sinulle kelpaa, vai? Miksi eivät kelpaa? Ota nyt vaan ne ilmaiset ohjeet kiltisti vastaan, niin pääset helpommalla.- Anonyymi
En ole vielä saanut niitä, koska sisar halusi olla vielä yhteydessä verotoimistoon. Sinne on jätetty soittopyyntö.
- Anonyymi
Vai sillain, pankki antaa itseään suojaavat ohjeet aina.
Mitä ilmeisimmin on ainoastaan kyse edesmenneen, eli kuolinpesän tilin lopettaminen, joten annat siskollesi tuon valtakirjan, mitä kauemmin kestää tilin lopettaminen, te itse siitä maksatte, ei pankki..
Teiltä on unohtunut tehdä jakosopimus, kaksi ulkopuolista todistaan jakosopimus ja jonka laitatte verottajalle, alkuperäisen tai oikeaksi todistetun kopion niin kuolinpesä lakkaa olemasta.- Anonyymi
Kiitos tiedosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 457332
- 324058
- 573585
- 503120
- 172796
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons492289- 512265
- 372258
- 432238
- 162236