Tekee todella hyvää lukea näistä lukemista:
https://gs.statcounter.com/os-market-share/desktop/finland
Linux Suomessa toisella sijalla desktop-käyttiksissä 18,06%:lla! Hymyksi pistää. 😁️
Nämä lukemat on nannaa Linuxisteille
24
333
Vastaukset
- Anonyymi
Statcounter Global Stats
Desktop Operating System Market Share in Finland - April 2025
Windows
70.63%
Linux
18.06%
OS X
4.58%
macOS
2.52%
Chrome OS
2.29%
Unknown
1.92% - Anonyymi
Moni käyttää mm Chromebookkiaan Linux tilassa.
- Anonyymi
Linuxtilasssa saa Chromebookkiin ilmaisia täysversioita ohjelmista.
- Anonyymi
Statcounter Global Stats
Desktop Operating System Market Share in Norway - April 2025
Windows
60.6%
Linux
18.61%
OS X
11.33%
macOS
5.3%
Unknown
2.27%
Chrome OS
1.89% - Anonyymi
Loistavaa! Suomi kirii Norjaa kiinni Linux maana!
- Anonyymi
Kyllä oli aikakin, onhan Linux alunperin suomalaislähtöinen joten on syytäkin kasvulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä oli aikakin, onhan Linux alunperin suomalaislähtöinen joten on syytäkin kasvulle.
Linux on GNU/Linux lähtöinen - ei siis suomalainen. Kernel on alunperin toki suomalainen, mutta nykyisin taitaa olla jo alle 2% koodista suomalaisten kirjoittamaa, koska kontribuutioita tulee ympäri maailmaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Linux on GNU/Linux lähtöinen - ei siis suomalainen. Kernel on alunperin toki suomalainen, mutta nykyisin taitaa olla jo alle 2% koodista suomalaisten kirjoittamaa, koska kontribuutioita tulee ympäri maailmaa.
Tuota minä tarkoitinkin, siis linux-ydintä eli se on alunperin suomalainen!
- Anonyymi
Linkki on NANNAA
- Anonyymi
Linux kovassa nosteessa.
- Anonyymi
Lukkuun tulisi lisätä myös ChromeOS, joka on myös Linux
- Anonyymi
Nam nam!
- Anonyymi
Ei ihme, kun Microsoft itse neuvoo asentamaan Linuxin vanhaan Windows 10 koneeseen, jota ei voi päivittää Windows yhteentoista.
- Anonyymi
Vaihdoin itsekkin kaksi konetta linuxiin.
- Anonyymi
Nannaa on!
- Anonyymi
Onko? En tiedä yhtäkään Linux-käyttäjää, jota kiinnostaisi mitä käyttöjärjestelmää joku muu käyttää. Omat valinnat ratkaisee.
- Anonyymi
Ilmeisesti turvattomasta Windows 10 halutaan eroon ja asennetaan Linuxia koneeseen.
- Anonyymi
Statcounter Global Stats
Desktop Operating System Market Share in Finland - May 2025
Windows
71.99%
Linux
17.22%
OS X
3.96%
macOS
2.41%
Chrome OS
2.32%
Unknown
2.1%- Anonyymi
Nanna JATKUU!
- Anonyymi
Nanna näytää jatkuvan! seuraavan kuun luku lähes yhtä korkea.
- Anonyymi
Linux Jyrää ;D
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645626Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204277Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172916- 1702237
- 171936
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1261792- 951377
- 681164
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171136Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77998