Tuossa on virheellistä tietoa, golf 4 osalta. http://www.autowiki.fi/index.php/Volkswagen_Golf_mk4_Variant
Ei ole tyyppivikaa nämä, " EGR-putkisto tukkeutuu, "Käsijarrumekanismin jumiutuminen"
"Polttoainemittari näyttää täyttä, vaikka tankki tyhjillään "
" Vetoakselin kumit heikkolaatuiset."
Ovien sähköisten lukkomekanismien toimintahäiriöt.
"Korinpuoleinen oven tiiviste kulahtaa, vesi valuu oven ja korin väliin"
"Kaasuläppäkotelo karstottuu,"
Tiedän muutaman auton historian vuodesta 2002, niitä ei ole uudesta käytetty kertakaan ulkopuolisilla firmoilla huollossa, autot on pidetty itse kunnossa. Eli huollettu itse ja vaihdettu viallinen osa kun tarvetta. Autot olleet yli 20 vuotta liikennekäytössä ja yli 300tkm ajettuja.
Kummassakin on alkuperäinen egr venttiili ja putkisto + kaasuläppä. = kaasuläpän puhdistus joskus kuulu huoltoon kaikissa autoissa joissa egr syöttää pakokaasua. Muuten eteen tulee häiriö jossakin vaiheessa tai pieni nykiminen osakaasulla. Jos joku ajaa jumiin niin täysin käyttäjästä johtuva vika/häiriö = kaikilla jotka ei ymmärrä tiedostaa itse.
Kummassakin yli 20 vuotiaassa ja yli 300tkm ajettussa polttoainemittari toimii kuin uutena eikä niissä ole ole ollut koskaan vikaa.
Kummassakin on alkuperäiset ehjät vetoakselin kumit ja vetoakselit, nivelet. Ei äännä ollenkaan. Kumit on siis hyvää materiaalia jotka laitettu uutena niveleen.
Keskuslukolliset autot ja lukituksen avaaminen avaimesta liikuttaa joka kerta kaikkien ovien lukituksia, näissä joku oven lukko ei toiminut 16-17vuoden iässä, eli napin painaminen sormilla että joku ovi lukkoo. On normaalia että iso monimutkainen lukkoyksikkö ei kestä kymmeniä vuosia liikuttelua päivittäin. Turhaan niiden kaikkien ovien lukot aukeaa. Keskuslukko periaatteessa tarpeeton suurimmalle osalle ihmisistä. 20€ lukkoja pari uusittu.
Takaluukun avausnapin takana on sähköinen moottori joka avaa lukkosalvan ja saa nostettua luukun auki, uusin toiseen 5kk sitten ja toiseen 1,5 vuotta sitten. Osa maksoi 7€ kpl aeromotorsilta. Kun se moottori hajoaa niin nappia takaluukun nappia painaessa kuuluu vain ääni mutta luukku luukkua ei saa auki.
Kummassakaan autossa ei ole ollut ollut ovien kahvasta avaaminen talvella jäässä ehkä kuin kerran, bensaluukku ei ole ollut koskaan jäässä koska se pidetty puhtaana ja liikkuva salpa öljyssä.
Juuri katsoin jotain 2013 volvoa jossa kusen keltaiset haalistuneet, kuluneet umpiot = muovia.
Golf 4 autossa on laadukasta lasia joka on ainoa oikea materiaali.
Golf 4 variant on hirvittävän hyvä auto.
4
64
Vastaukset
- Anonyymi
Nelossukupolven Golf ja sen sisarmallit olivat erittäin laadukkaista autoja. Siis Audi A3, Seat Leon/Toledo ja Skoda Octavia olivat samalla tekniikalla pienin varuste-eroin.
Itselläni oli vuosimallin 2000 Seat Toledo, jonka hankin 75 000 kilometrin kohdalla ja ajoin 300 000 kilometriin asti. Normaaleja huoltoja, paitsi moottorin lämpötila-anturi jouduttiin vaihtamaan. Esimerkiksi laturi oli vielä alkuperäinen. Etuovien sisään tuli aluksi vettä, kunnes avarsin ovitiivistettä veden poistoaukkojen kohdalta.- Anonyymi
Lisäys: autossa ei välttämättä ollut EGR:ää. Eikös se tullut vasta muutamaa vuotta myöhemmin?
- Anonyymi
Auto on kyllä hirvittävä muttei hyvä.
- Anonyymi
Yli 20 vuotta vanhoja rotiskoja.
Saahan sitä parsimalla pidettyä vaikka 40 vuotta vanhan lintan ajokuntoisena, jos haluaa. Jostain syystä kaikki ei osaa eikä halua osata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 447276
- 324038
- 573565
- 483082
- 172786
- 372258
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482246- 432228
- 162226
- 482209