Tiktok pitäisi kieltää lapsilta

Anonyymi-ap

Asensin itselleni Tiktok:n 14-vuotiaana tyttönä. Tykkäsin kaikkia melankolisia videoita ja sellaisia, missä on kauniita hoikkia tyttöjä.

Jo tunnin selailun jälkeen Tiktok alkoi näyttämään laihuutta ihannoivia sekä itsemurhaan liittyviä videoita lähes ainoastaan.

Tässä kymmenen videota:
1. Teksti: "Tiesin, että olen valmis, kun aloitan joka päivän mittanauhan kanssa." Videolla löysiin vaatteisiin pukeutunut nuori tyttö kiristää paitaa vyötäröllään osoittaen luonnottoman laihan vyötärön.
2. Kuva itkevästä tytöstä pimeässä huoneessa. Teksti: "Olen niin loppu. Olen saanut tarpeekseni kaikesta."
3. Meikkaus vinkkejä. (OK video)
4. Video puistosta (OK video)
5. Heburger video (OK)
6. Teksti: "Itkin niin paljon, että oksensin ja sä menit nukkumaan normaalisti" Videolla apeamielinen meikattu nuori tyttö laulaa
7. Outo tummiin meikattu tyttö osoittaa sormella sinua ja minua "Ollaan ystäviä. Sinä ja minä."
8. Video tytöstä jolla on outo meikki (aika OK)
9. Anoreksinen tyttö talvitakissa. "Minä, koska aivoni eivät ole koskaan tyytyväisiä vaa-an lukuihin olivatpa ne miten pienet tahansa."
10. Sängyssä itkevä tyttö meikit levinneenä. Teksti: "En välitä. Paniikkokohtaukseni ovat takaisin."

Edelliset videot olivat 10 videon sarja katsottuna peräjälkeen tämän kirjoituksen aikana.

Sitten niitä kamalimpia:
- Kuva pimeästä sateisesta kadusta: "Haluatko tappaa itsesi, hän kysyy. Ja se kysymys tuntui oudolta, koska kukaan ei koskaan kysy sitä oikeassa elämässä."
- Kuvaa pimeästä kadusta. Ääni sanoo: "Koska tämä on se hetki, jolloin ymmärrät, että jokin sisälläsi on rikki, ja sitä ei voi koskaan korjata."

Tiktok pitäisi yrityksenä saada vastuuseen tästä sisällöstä, mitä se näyttää pienille lapsille!!!

5

267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

TikTokissa oli haaste:
      "Vedä huppari solmuun kaulan ympäri niin solmu aukeaa kun taju lähtee."

"Oululainen nuori poika menetti haastetta tehdessään henkensä"

• Anonyymi

Totta puhut. Netti on saastaa täynnä. Ei ole lasten tai nuorten terveellistä olla siinä. Vanhemmat ovat vastuussa. Pitää puhua lapsille ja huolehtia heistä. Ei heillä ole muuta suojelevaa tahoa. Asiat täytyy puhua ja käsitellä.

• Anonyymi

Masentunut nuori sulkeutuu - hän ei puhu. Vanhemmat eivät välttämättä ole tietoisia millaisia ajatuksia liikkuu nuoren päässä.

• Anonyymi

Myös tiedotusvälineet ovat heränneet Tiktokin vastuuttomuuteen:

Kaksi Ylen juttua aiheesta

"Masentava sovellus"

"Selvityksen loppupuolen sisältö saa Syömishäiriöliiton Katri Mikkilän hämmentyneeksi.
      – Vetää sanattomaksi. Jos algoritmi huomaa, että syömishäiriösisältö kiinnostaa katsojaa, hänelle pitäisi tarjota toipumista tukevaa sisältöä eikä tällaisia videoita.
      Mikkilä ihmettelee, miten Tiktokista voi löytyä videoita, joissa neuvotaan suoraan, miten syömistä voi estää."
      https://yle.fi/a/74-20059318
      "Tiktok on vuosia vakuuttanut suojelevansa nuoria. Yle testasi sovelluksen turvallisuustoimintoja 13-vuotiaan profiililla. Tulos asettaa yhtiön puheet hyvin kyseenalaisiksi."

"Vaatteisiin on piirretty punertavalla kynällä jälkiä. Aluksi jälkiä on vain muutamia, mutta vuosien vaihtuessa niitä on ympäri kehoa. Videon aihetunnisteissa toistuu sana sharp eli terävä."
      https://yle.fi/a/74-20134762

• Anonyymi

Siellähän vaikuttaa pedofiili pastorikin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      243
      4629
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      76
      3065
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2473
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1777
    5. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      28
      1753
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      80
      1456
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1285
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      965
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      948
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      894
    Aihe