Suomessa ei tilastoida rikoksia tekijän etnisen taustan mukaan. Poliisihallituksen keräämien tietojen mukaan romaneiksi oletetut henkilöt ovat kuitenkin yliedustettuja julkisella paikalla tapahtuneissa vakavissa väkivallanteoissa.
Yksi syy siihen on poliisiin mukaan ”negatiiviset käyttäytymissäännöt”.
Aihetta käsittelee myös tuore MOT-ohjelma. Siinä selvitettiin tapauksia, joissa väkivaltaa on perusteltu romanien kirjoittamattomilla säännöillä ja kunnialla.
Annanpalon ja Nymanin mukaan tapaukset kertovat vääristyneestä tapakulttuurista.
– Tämä menee minulla tunteisiin. Rakastan tätä kansaa. Tampereen tapaus meni vain niin syvälle. Tunsin uhrin ja hänen omaisiaan. Se oli liikaa, Miska Nyman sanoo.
Jumala ei anna anteeksi kaikkea
Anonyymi-ap
1
252
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad671232- 42901
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että335695- 51661
- 51638
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116636- 101625
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76592
- 56574