Kun seurailen aktiivisesti ulosoton pakkohuutokauppoja, olen pannut merkille viime vuosina kaikenlaista. Myynti-ilmoitukset ovat toisissa kohteissa perinpohjaisen hyviä ja toisissa kuin vasemmalla kädellä laadittuja. Toisissa on valokuvat ok, toisissa on kuvattu vain virheitä ja sotkuja. Onko tarkoitus saada tarjotut hinnat alas näin?
Kun seuraan myös toteutuneita kauppoja, on huomattu epäkohtia ja paljon. Vanhusten ja lapsiperheitten asunnot ja talot myydään alle alehintojen. Jos on rollaattori tai pyörätuoli näkyvissä, voi olla varma ettei isoja summia saada. Lapsiperheen lelut ja "yh-vanhemman" koti menee myös aina alle paikkakunnan hintatason. Sama suuntaus myös maaseudun kiinteistökaupoissa, joita ulosotto myy.
Onko vouti hoveineen puolueellinen ja asenteellinen? Onko tarkoitus manipuloida velallista myymään hinnalla millä hyvänsä? Pelottelullako?
Asunto pakkomyyntiin
7
166
Vastaukset
- Anonyymi
Oman talon kaupassa vouti kyllä yritti isoa alemyyntiä ja teki kohteesta huonon ja mitättömän. Kuten minustakin, yritti. Ei tullut kauppoja. Ei on tärkeä sana kaikille osapuolille.
- Anonyymi
Ulosottovelallinen voi aina itse realisoida talonsa juuri niin hyvään hintaan, kuin itse siitä onnistuu onkimaan. Siitä vain tekemään itse paremmin.
- Anonyymi
Kerrotko tästä lisää. Kauppahan on julkinen, väitätkö siis, että vouti hylkää korkeampia tarjouksia vai mikä mystinen tekijä saisi aikaan tämän "alle alehintojen" myynnin?
Mites vaikka https://www.minilex.fi/a/asunto-osakkeen-pakkohuutokauppa -sivun ensimmäisen kappaleen viimeisen lauseen vaikutus hintaan?- Anonyymi
Asuntoja ja kiinteistöjä myydään alle paikkakunnan hintatason jopa yli puolet halvemmalla, tämähän on ihan tuttu juttu ja jumalan tosi. Parilla tonnilla myydään osakkeita, taloja ja maaseudun rintamamiestaloja ja töllejä. Samaan aikaan samanlainen talo myydään jopa reilulla sadalla tonnilla etuovessa.
Vouti ei hylkää tarjouksia, ei tietenkään, mutta ei myöskään kehota velallista harkitsemaan tarkkaan minkä summan hyväksyy. Jos manipulointia tehdään oikeuslaitosta myöten jopa rikostuomioissa (raiskaus on naisen syy esimerkiksi), on aivan oikea tapa verrata eri myyntikohteita, yksilöitä eri sosioekonomisissa ryhmissä, kuntakohtaisesti arvottaa yms. miten viranomainen toimii. Voi olla naamakerrointa ja syrjivää asennetta, tietenkin.
Juurihan uutisoidaan, että myös poliisi kohtelee aktivisteja eri tavoin riippuen asuinkunnasta. Leipävouti luovii monikansallisten perintäfirmojen kanssa, joten...
- Anonyymi
Kotoisat remontit luultavasti, kannattaa jättää väliin, jos uhkaa huutokauppa.
- Anonyymi
Harva tietää mitä tuleva tuo. Kun työpaikka menee alta, harva tiedostaa että siitä se alamäki lähti. Työpaikan menetyksestä kaatuu talous, talouden romahtamisesta lähtee puoliso ja lapset, siitä yritys pärjätä yksin ja lopulta taju ettei onnistunutkaan.
Itse olin tehnyt taloon ison rempan (min 20t) ja korjannut mm. vesivahingon jota vakuutusyhtiö ei korvannutkaan (yllätys!). Sitten kaatui talous sairauteen. Pinnistelin muutaman vuoden minimillä ja myin kaiken mistä rahaa sai. Ei riittänyt vaikka tahtotila oli tapissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harva tietää mitä tuleva tuo. Kun työpaikka menee alta, harva tiedostaa että siitä se alamäki lähti. Työpaikan menetyksestä kaatuu talous, talouden romahtamisesta lähtee puoliso ja lapset, siitä yritys pärjätä yksin ja lopulta taju ettei onnistunutkaan.
Itse olin tehnyt taloon ison rempan (min 20t) ja korjannut mm. vesivahingon jota vakuutusyhtiö ei korvannutkaan (yllätys!). Sitten kaatui talous sairauteen. Pinnistelin muutaman vuoden minimillä ja myin kaiken mistä rahaa sai. Ei riittänyt vaikka tahtotila oli tapissa.Niin ja remontin jälkeen vouti yritti painostaa myymään kiinteistöni isolla metsämaalla alle 9 tuhannen hintaan! Kertoo mitä röyhkeyttä löytyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1058227- 1105743
- 555211
- 2895196
- 783831
- 583031
- 662747
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452491