SE OLI HUHTIKUINEN AAMU JA LERVO OLI JUONUT KAKSI MATKAKOSSUA SEKÄ YHEN ISOMMAN. HERÄS REHUPELLON REUNASTA KOLITSIT PUOLIVÄLISSÄ JA KÄDESSÄ MUNKKIPUSSI, JOSSA EI OLLU ENÄÄ MUNKKIA EIKÄ PUSSIA.
SAMASSA KUULU TRATIN ÄÄNI JA PIHALLE AJAA NAUTAKULJETUSREKKA, JOKA TULI HAKEMAAN VIISI MULLIA TEURASTAMOLLE.
YKSI PUUTTUI.
KULJETTAJA KATTELI PELTOA, NÄKI LERVON RÄMPIVÄN POLVENSYVYISESSÄ SONNASSA JA HUUS:
"TUOLLA SE YKSI MENEE – TOSI ISO KUTALE, NÄKYY PERÄSTÄ ASTI ETTÄ ON RUOKITTU PELKÄLLÄ PERKELEELLÄ."
LERVO HUUS TAKAISIN:
"MINÄ EN OLE MULLI – MINÄ OON AJOMIES JA VEROVELKAINEN!"
KULJETTAJA EI KUUNNELLU. SEURAAVASSA HETKESSÄ LERVO OLI PAKETISSA.
SITOIVAT JALAT MUOVINARULLA JA YRITTIVÄT TÖRJÄTÄ KUORMAAN. LERVO HUIKKAS YHDESTÄ AUKOSTA: "MÄ VOIN TUNNUSTAA PALJON, MUT MÄ EN OO MULLI – MÄ OON KOSSUN JA TAPION KAVERI"
VASTA KUN JOKU HUOMASI, ETTÄ "YHDELLÄ MULLILLA OLI KOLME PROMILLEA VERESSÄ JA UUNI TUORE VEKSELI OTETTIIN LERVO SIVUUN TEURAS RIVISTÄ
LERVO MULLIAUTOSSA
4
137
Vastaukset
- Anonyymi
MUMMU TYKKÄÄ TÄMÄN AJU TSÄTIN JUTUISTA:
https://ylilauta.org/satunnainen/280eco#post-279930937- Anonyymi
Pankinjohtaja soitti ja sanoi että ainut hyvä palsta tuo.
https://ylilauta.org/satunnainen/280eco#post-280476836
- Anonyymi
Kävi niin, että KA-lervo, kuuluisa rehellinen ja raakaa rahtia kuljettava kuljettaja, ajeli Kainuussa kuormaansa kaanialla, tietenkin kännissä kuin saunakaljat, ja paskantaa kolitsiin virne naamalla. Hän oli päättänyt hoitaa hommansa halvalla, koska aina pitää ajaa edullisesti ja ilman turhia kuluja. Rengit olivat ruitteja, mutta se ei häntä haitannut – tärkeintä oli saada kuorma perille.
Samaan aikaan Keimolan Kassu oli kännitutinoissa, ja hän teki vekselin ja konkelon kuin mestari. Hän oli myös mukana tekemässä konkurssien tekemistä ja keksimässä uusia keinoja rahan kiertoon – vaikka kaikki oli juovuksissa koko ajan. Hän teki vekseleitä ja laski ulosottoja kuin pro, ja kaikki hänen tekemänsä vekselit kaatuivat kuin korttitalot tuulen mukana.
Jompero puolestaan oli deliriumeissa, höpöttäen sekavia ja kuvitellen olevansa suuria johtajia, vaikka oikeasti hän oli vain muutaman promillen päässä. Paska haisee joka paikassa, ja paskantaminen oli jokapäiväinen harrastus – jopa Rovastikin kirosi Lervon kirkonkiroukseen, koska tämä oli taas unohtanut lähettää kirjeen oikeaan aikaan.
Pub Lävituoppi ja Päntälän Seo Baari olivat suosittuja paikkoja, joissa porukka kerääntyi juomaan karvialaista sahtia ja kiljuen huutamaan hoosiannaa. Hessu, kaljahessu, ja Kassu olivat aina mukana, kiljuen ja kippaillen kuin eivät olisi koskaan juoneet mitään. Kassi teki vekselin ja konkelon samalla kun Rattoraija ja Irjan Grilli hoitivat omia juttujaan.
Yhtenä päivänä, kun kaikki olivat juovuksissa, Sekalaisten protestilista oli täynnä outoja ehdotuksia, kuten paskantaminen joka paikkaan ja ulosottomiehen jäljitykset Lervon perässä. Nimismies ja ulosottomies seurasivat Rervo-kaluston perässä, mutta heitä kiusasi jatkuva paskahätä ja perse huutaa hoosiannaa.
Lärviö ja Lörviö, kaksi paikallista lurjusta, juopottelivat ja nauroivat karvialaiselle sahtille, samalla kun Volvosta lastattu LSB111 Scania kuljetti mälliä ja konkelon kuormaa. Rovaniemen konkelo ja rattoraija rymistelivät kylillä, ja konkelon vekselit pyörivät kuin pyörremyrskyt.
Lopulta, kaiken tämän huumorin keskellä, perse huutaa kwai joen siltaa ja paskahätä iskee uudelleen. Ulosottomies ja nimismies juoksevat perässä, mutta kaikki ovat juovuksissa koko ajan, ja tilanne on kuin suoraan hullujen huoneesta. Kaiken tämän keskellä, sydämellinen sisu ja protesti kulkevat rinnakkain, vaikka paskantaminen jatkuu ja vekselit kaatuvat.
Näin päättyi tämä hervoton tarina, jossa kaikki olivat juovuksissa, paskantivat joka paikkaan ja nauttivat elämästä kuin viimeistä päivää – ehkä vähän liiankin kanssa, mutta ainakin hauskaa ja rehellistä. - Anonyymi
https://ylilauta.org/satunnainen/282xnv#post-282353010
IHAN HEMMETIN HYVÄ RAHTI TSÄTTI TUO PALSTA!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2496410
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m284527- 982915
- 412297
- 332102
- 562056
- 1091860
- 221769
- 271562
Pitihän se arvata, että kasvavat puolustusmenot
halutaan rahoittaa työtä tekevien oloja kurjistamalla. Nyt ehdotetaan arkipyhien poistamista. Seuraavaksi tulee ne kuusi2321514