Parhaimmat Iskelmät

.... Mulle on edelleen epäselvää mikä musiikki on iskelmä musiikkia? Onko se sellaista musiikkia mitä ei muuhun genreen pysty astuttaa??

Esim.
HEY PoppaJoe. Sweetiltä onko se iskelmää :)
Entäs POP corn ...Hot Butterilta :) Onks se !!
Entäs Letkajenkka- jonka tausta on jossain muualla kuin KutriHeelenassa:)

Mikä on iskelmä taivaan parhaimmistoa! :)

8

113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vielä lisäkysymys: ONKO muissa maissa nk ISKELMÄ -musiikkia ja jos on millä nimellä :)

• Anonyymi

on olemassa mm kotikutoinen tanssi-iskelmämusa kuten semmosta on esim Saija tuupasen ja Anne mattilan esittämä musa.

juha pohjola kommentoi!

• Anne Mattila on mieleeni,
        Tuupasen Saijalla o hyvä ääni :) ja tanssimusiikki.

• Anonyymi
        OutoIintu kirjoitti:

Anne Mattila on mieleeni,
        Tuupasen Saijalla o hyvä ääni :) ja tanssimusiikki.

mul on yks anne mattilan levy ja se ei ole se perutaan häät studiokiekko että se on ootas nimi ei tuu miäleeni mut siinä on kaks lempparilaulua jotka ovat ; syttynyt olikin jo rakkautemme ja hittibiisi unihiekkaa.

Tuupasta ei löydy hyllystäni.

Anne mattilan pikkusiskon Anneli mattilan yksi singlelevy löytyy mutten saa mieleen sen nimmee. Ihan kiva akustinen kitara siinä biisissä joka koristaa kokonaisuutta hyvin.

Juha pohjola kommentaattorina

• Anonyymi

Viihdekökköä tehdään kyllä lähes kaikissa maissa. Tekijäkoneistot ja esittäjät on erikseen, samoin solistit ja palkkaorkesterit. Itse musa on tietty humppaa ym. humua. Hitin ainekset.

• Anonyymi

...Yleisenä nyrkkisääntönä iskelmämusiikki on sitä parempaa mitä vanhempaa se on.

• Anonyymi

Pidän monenlaisesta musiikista. Joku vain "kolahtaa". Joitakin iskelmiä inhoan ja kysyn ketähän varten tuokin on tehty. Ei ole yhtä ainoaa suosikkia, joskus selailen tarjontaa ja haen mielimusiikkiani monesta tuutista ja saatan kuunnella jopa tunnin pari mieleisiäni. Lista on pitkä, en nimeä ketään kun kuuntelen paljon.

• Anonyymi

mun kohalla sama kuvio että kuuntelen kaikkea eri genreä.

Esim tällä hetkellä = treha sektori- rejet (youtuben kautta kuuntelen eli dark ambient -tyylistä musaa)

aamun aloitin sound collage -tyylisellä musalla eli embolia assassina-diskarika screaming 1992(tykkäsin rytmiikasta tosi paljon! aivoherkkua niin sanotusti että nautin jos musa on aivoherkkua jos on tietyt rytmit että rytmikäs ja svengaava musa soppii tiettyyn mielentillaan jos on esim stressiä niin rentouttaa miälen kovinki tehokkaasti !)

eilen kuuntelin pääosin noise musaa sekä harsh noise ja harsh noise wall tyylistä musaa eli kaikki kolome on äänimusaa. Jotkut vettää minimalistisella tyylillä , osa ei taas vejä sillä tekniikalla. Ei väliä onko minimalistinen lähetymistapa vaiko ei mut pääasia että musa toimii ja noissa äänimusajutuissa ne prosessoi mun aivot vapautuneeseen tilaan kaikesta ylimääräisestä stressistä kun telkkarista ja somelaitteista tuleva tietotulva ei ole hyväksi aina meille ihimisille niin musa voi vapauttaa niistä !

Sitten menee mulla hyvin myös ns perusrock kuten popeda tai kolmas nainen tai junttipunk tapaan Klamydia.

Poukkoilevaa siis mun musankuuntelu ja vaihtelevaa siis.

Viimeiset kaks viikkoa menny pääosin äänimusan parissa. Klamydiaa kuuntelin myös toissa päivänä että sieltä täältä niiden tuotantoa "pläräsin " läpi vanhalla CD &kasettisoittimellani. Esim harvinaisuus CD levy (singlelevy) jossa kappaleet räppiä ja kemppainen technoversioina ja kappale letoisa lewinsky myös sillä sinkulla.

technomusapuolelta kolahti lujjaa muutama vuos sitten Arttu snelmannin juttu että vettää tietyllä amatöörityylillä muttei mee koskaan liian korniuden puolelle.

Chiptune genree vetävä säästöpojat vettää amatöörimäisellä tyylillä ja siinä mennään jopa korniuden puolelle muttei käänny silti kuitenkaa itteään vastaan (joskus liika kornius voi tehdä tepposensa toki).

noin pari kuukautta sitten oli klassisen musan fanitusta että pääosin kristina Fialovan viulumusaa kuuntelin. Esitti harmonisella tyylillä esim Mozartin teoksia muistaakseni.

viestin lähettäjä Juha pohjola

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2288
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2033
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1485
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1424
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      121
      1361
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1055
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      954
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      904
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      78
      886
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      863
    Aihe