"Kuudennen sukupolven RAV4 tulee tarjolle Euroopassa kahtena hybridiversiona: joko itseään lataavana tai pistokkeesta virtaa ottavana. Jälkimmäisessä akun koko on 22,7 kWh, mikä tarkoittaa noin sadan kilometrin ajomatkaa pelkällä sähköllä – kunhan sää on myötämielinen. Arkiliikkumisiin kuitenkin ihan riittävästi. Ilahduttavasti akku ottaa virtaa vastaan 50 kW teholla, tosin vasta paremmissa varustetasoissa. Hybridijärjestelmää on myös päivitetty."
https://moottori.fi/uutinen/koeistuttu-toyota-rav4n-kuudes-sukupolvi-no-nyt-on-jyrkkaa/
Aamulla julkistettu RAV4 on upea ilmestys.
119
684
Vastaukset
- Anonyymi
Kaipa tuohonkin taas silmä tottuu, vaikka ensi katsomalta vaikuttaakin hiukan halvan ja kiinalaisen oloiselta.
- Anonyymi
Muovia on taas taivuteltu joka suuntaan, että olisi edes hieman tukevampi eikä vapisisi ajossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muovia on taas taivuteltu joka suuntaan, että olisi edes hieman tukevampi eikä vapisisi ajossa.
On sillä Skoda-hemmolla jutut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sillä Skoda-hemmolla jutut.
Tuskin paksumpaa muovia kuin edeltäjässä.
- Anonyymi
Everything you need to know // All-New 2026 Toyota RAV4 first look.
https://www.youtube.com/watch?v=rTj8MuE0hcM
all-new Toyota RAV4 Premiere with RAV4 GR Sport (2026)
https://www.youtube.com/watch?v=y1ILEFKALjE- Anonyymi
Täällä on myös kaikki yksityiskohtaiset tiedot:
https://newsroom.toyota.eu/all-new-toyota-rav4-makes-worldwide-debut/
- Anonyymi
Pettymys! Itselläni vm. 2025 plugarina ja olen tyytyväinen että hommasin tämän enkä jäänyt odottamaan uutta. Keula on ruma kuten uudessa C-HR:ssä on entistä mallia rumempi. Sisältä huononnettu lämmityslaitteen nappuloita ja lisätty aiempaa enemmän kuskia liikaa holhoavia turvajuttuja, jotka ärsyttävät piippauksillaan ja väkisin ohjaamisellaan (kaikkien uusien automalllien perisynti typerän yliturvallisuusaatteen takia). Auton takaosa liian pysty, takalasi liian iso ja takavalopaneeli naarmuttumisherkkää mustaa muovia. Perästä muistuttaa liikaa mm. uusinta Subaru Foresteria ja Nissan X-trailia. Ainoa plussa lisääntynyt plugarin range ja parempi latausteho, vaan eipä nekään mullistavaa ole.
- Anonyymi
Minulla on näköjään aivan erilainen mielipide kanssasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on näköjään aivan erilainen mielipide kanssasi.
Kun on itsellä uusi Tiguan, ei tarvitse harkita vaihtoa toiseen merkkiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun on itsellä uusi Tiguan, ei tarvitse harkita vaihtoa toiseen merkkiin.
Tuttavani edellinen Vw-konsernin auto söi öljyä rajusti ja korjattiin osittain myös hänen laskuunsa ja nyt korjattiin DSG-vaihteisto tämän hetkisestä saman konsernin autosta.
Sellaisia ne ovat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun on itsellä uusi Tiguan, ei tarvitse harkita vaihtoa toiseen merkkiin.
Mutta eikös se ole kanssa sellainen kiiltomuovisirkus nykyisin, mitä olen lehtikuvista nähnyt?
- Anonyymi
Nyt on entistä enemmän kirveellä veistetyn näköinen kojetaulua myöten. Ei jatkoon!
- Anonyymi
Toyota taitaa ruman muotoilun. Ennen ne olivat ns. "papparumia" ja nykyiset "lapsirumia" tranformersseja.
- Anonyymi
Kauaksi menneisyyteen kuuluva mielipide.
- Anonyymi
Japanilaisilta puuttuu täysin tyylitaju.
- Anonyymi
Se on muotoiltu Euroopan markkinoille. T- Fordiako ihailet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on muotoiltu Euroopan markkinoille. T- Fordiako ihailet.
Ymmärrätkö mitä tyylikkyys tarkoittaa? Se ei ole 20 muotoilijan näkemysten sekamelska kuten Toyotoissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on muotoiltu Euroopan markkinoille. T- Fordiako ihailet.
Höpsistä, se on muotoiltu kiinalaisten ja jenkkien markkinoille. Tiquan ja Grandland on muotoiltu eurooppalaiseen makuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpsistä, se on muotoiltu kiinalaisten ja jenkkien markkinoille. Tiquan ja Grandland on muotoiltu eurooppalaiseen makuun.
Oletko sinä Tyyne kun käytät höpsistä-sanaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sinä Tyyne kun käytät höpsistä-sanaa?
Miksi on lääkityksen kunnossa olemattomuuden merkki, jos jatkaa olemassaolevaan ketjuun samaa asiaa, kuin mistä ketju on aikoinaan aloitettu?
Enemmänkin lääkitys ei ole kunnossa niillä, jotka aloittavat joka asiasta uuden ketjun, vaikka samasta aiheesta olisi ketjuja joihin voisi jatkaa samasta asiasta keskustelua.
Hyvä esimerkki tästä oli kymmenisen vuotta sitten tv-palstalla jatkuvat "Antenni vai kaapeli?" -kyselyt, kun piti digiboksia hommata, että "mistä tietää onko antenni vai kaapeli?". Samalla sivulla saattoi olla useitakin "Antenni vai kaapeli?" -ketjuja, ja vastaus olisi selvinnyt uutta ketjua aloittamatta lukemalla olemassa olevista ketjuista.
Toinen asia on sitten kokonaan nämä "Bussissa"-idiootin häiriköintitarkoituksessa tekemät nostot, jossa hän kaivaa viimeiseltä sivulta esim. vuonna 2003 aloitetun keskustelun ja täräyttää perään esim. "Totta :)", tai vastaa jollekin vuonna 2005 kyytiä kyselleelle, että kyllä kyytiä olisi tarjolla.
Äänestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpsistä, se on muotoiltu kiinalaisten ja jenkkien markkinoille. Tiquan ja Grandland on muotoiltu eurooppalaiseen makuun.
Sinä tarvitsisit lääkityksen ymmärtääksesi tälläisten keskustelupalstojen luonteen ja tarkoituksen -mutta valitettavasti lääkitystä vaivaasi ei taida olla saatavilla vaan joudut tyytymään siihen mitä aikoinaan on sillä pipetillä annettu.
Äänestä
- Anonyymi
Onhan se kyllä ruma kuin mikä mutta nyt on kilpailijoiden tasolla pikkuhiljaa. Jos vain neliveto olisi toimiva niin kiinnostava seuraavaksi. Toisekseen toivottavasti ovat saaneet tehtyä hiukan pidemmän istuimen jotta olisi reisille tukea.
- Anonyymi
Toyotassa on kuskin ja apumiehen istuin aina muistuttanut enemmän lypsyjakkaraa kuin kunnollista auton istuinta.
- Anonyymi
Miksi autojen aerodynaaminen muotoilu on heitetty romukoppaan?
- Anonyymi
Onhan meillä tuo uusi keräilyharvinaisuus PRIUS.
- Anonyymi
Keulasta erityisesti näyttää kiinalaiselta sähköautolta. Sivuprofiili muistuttaa enemmän nykyistä RAV:ia, jonka viivottimella tehtyisin muotoihin on jo ehtinyt tottua.
- Anonyymi
Keula kiinalaisesta, sivuprofiili Nissan X-trailista ja peräosa Subaru Foresterista. Sisustus Kia EV3:sta.
- Anonyymi
Ruma kammottava riisikuppi kuten tojotat aina on. Hinta nousee 6 kymppiin ja saa ohutpeltisen kumisevan meluisan matolaatikon alleen.
- Anonyymi
Onko sinulla jotain faktaa siitä että pellit olisi ohuempia kuin muilla ja onko sinulla faktaa siitä että ulkopeltien pitäisi olla paksumpaa?
Avaisitko hiukan mikä on ulkopeltien (lokasuojat, ovet, takaluukku) tarkoitus?
- Anonyymi
Ei ole kyllä hieno. Uusi Land Cruiser on hieno ja tähän olisi voinut ottaa mallia siitä. Maasturin tulee olla jykevän näköinen eikä tuo erotu perus perhe-crossoverista mitenkään.
- Anonyymi
Ei tuo ole mikään maasturi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuo ole mikään maasturi.
Katumaasturikin on maasturi
- Anonyymi
Oikeasti tuo on todella ruma, suoria taitoksia ja ilme on kuin lapsen kädestä ilman mitään tyyliä.
- Anonyymi
Nyt näyttää siltä, että Yhdysvaltojen myydyin auto ei olekaan enää Ford F-150 vaan Toyota RAV4.
https://tekniikanmaailma.fi/nyt-nayttaa-silta-etta-yhdysvaltojen-myydyin-auto-ei-olekaan-enaa-ford-f-150-vaan-toyota-rav4/
Toyota ei ole tehnyt maailma myydyimmästä automallista rumaa.
Tässä on maailman myydyin automalli – 20 suosituimman joukossa kuusi Toyotaa.
https://www.is.fi/autot/art-2000009564537.html
Toyota RAV4 on nyt maailman myydyin auto – perässä Corolla ja Tesla
https://www.is.fi/autot/art-2000009572623.html
Tässä maailman myydyin auto vuonna 2022 – varsin tuttu myös suomalaisille.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tassa-maailman-myydyin-auto-vuonna-2022-varsin-tuttu-myos-suomalaisille/fa8314d9-6887-4d78-9c30-e6eb38785870
Vuonna 2019 RAV4 ei ollut vain maailman myydyin SUV, vaan se oli myös neljänneksi myydyin henkilöauto kokonaisuudessaan. Pohjois-Amerikka on ylivoimaisesti sen vahvin markkina-alue yli puolen miljoonan auton vuotuisella myynnillä (535 000 vuonna 2019). Sen jälkeen tulevat Eurooppa (133 000) ja Kiina (127 000), Toyota Magazine UK kirjoittaa.
https://moottori.fi/uutinen/toyotan-suosikkimaasturissa-voi-tulla-vastaan-ikava-sahkoongelma-korjaus-maksaa-pahimmillaan-jopa-yli-5-000-euroa/#:~:text=– Vuonna 2019 RAV4 ei ollut vain,markkina-alue yli puolen miljoonan auton vuotuisella myynnillä
Jne......................... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt näyttää siltä, että Yhdysvaltojen myydyin auto ei olekaan enää Ford F-150 vaan Toyota RAV4.
https://tekniikanmaailma.fi/nyt-nayttaa-silta-etta-yhdysvaltojen-myydyin-auto-ei-olekaan-enaa-ford-f-150-vaan-toyota-rav4/
Toyota ei ole tehnyt maailma myydyimmästä automallista rumaa.
Tässä on maailman myydyin automalli – 20 suosituimman joukossa kuusi Toyotaa.
https://www.is.fi/autot/art-2000009564537.html
Toyota RAV4 on nyt maailman myydyin auto – perässä Corolla ja Tesla
https://www.is.fi/autot/art-2000009572623.html
Tässä maailman myydyin auto vuonna 2022 – varsin tuttu myös suomalaisille.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tassa-maailman-myydyin-auto-vuonna-2022-varsin-tuttu-myos-suomalaisille/fa8314d9-6887-4d78-9c30-e6eb38785870
Vuonna 2019 RAV4 ei ollut vain maailman myydyin SUV, vaan se oli myös neljänneksi myydyin henkilöauto kokonaisuudessaan. Pohjois-Amerikka on ylivoimaisesti sen vahvin markkina-alue yli puolen miljoonan auton vuotuisella myynnillä (535 000 vuonna 2019). Sen jälkeen tulevat Eurooppa (133 000) ja Kiina (127 000), Toyota Magazine UK kirjoittaa.
https://moottori.fi/uutinen/toyotan-suosikkimaasturissa-voi-tulla-vastaan-ikava-sahkoongelma-korjaus-maksaa-pahimmillaan-jopa-yli-5-000-euroa/#:~:text=– Vuonna 2019 RAV4 ei ollut vain,markkina-alue yli puolen miljoonan auton vuotuisella myynnillä
Jne.........................Hauska omapoika jaksaa puskea kuraa palstoille, hihii!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hauska omapoika jaksaa puskea kuraa palstoille, hihii!
Eivätkö Skodat mene oikein kaupaksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivätkö Skodat mene oikein kaupaksi?
Ei ne oikein, dsg nylkyttää ja öljyä menee litrakaupalla.
- Anonyymi
Ei ole mikään uusi versio vaan vain uudelleen muotoiltu. Alustan mitat samat kuin vanhassa,
- Anonyymi
Kun luet tekstin niin kaikki on uutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun luet tekstin niin kaikki on uutta.
Kuten mallilta, joka on enemmän uudelleensuunnittelun kuin täydellisen uudistuksen kokenut, voi arvata, kompaktin katumaasturin jalanjälki pysyy pitkälti muuttumattomana, pituudeltaan 4 595–4 618 mm ja akseliväliltään 2 690 mm. Se on kuitenkin hieman edellistä mallia korkeampi, korkeutensa vaihdellen 1 687–1 722 mm:n välillä.
https://www.carscoops.com/2025/05/2026-toyota-rav4-electrified-upgrades-sporty-design-tech-improvements/
- Anonyymi
Menee pieleen heti merkistä lähtien...ei jatkoon.
- Anonyymi
Ihme senioriautoja. Nuorempi piirtäjäsukupolvi vissiin haluaa laatikoita ja jeeppejä. Minun tulee ikävä Pininfarinaa.
- Anonyymi
Päivitetty* Hybridijärjestelmä ei kai tarkoita sitä että Gable Gate olisi korjattu?
https://driving.ca/features/maintenance/toyota-rav4-hybrid-cablegate-class-action-lawsuit-settlement-canada
Toyota nyt vain työntää pa*kaa matkkinoille sen kun kerkii.
Tyhmät ostaa.- Anonyymi
Kaapeli on 24 karaattin kultaa kuten oli 1992-2001-Corollassakin, ei hapetu!
- Anonyymi
Onneksi nuo on maksanut maahantuoja ihan kiltisti vaikka takuu olisi päättynyt.
Kaksoismassavauhtipyöriä tai megatroniikkaa ei maahantuoja maksa takuun jälkeen. - Anonyymi
Näinhän se aina on ollut. Aikanaan ostivat kilpaa sitä hengetöntä ja syöppöä 1.6 16v moottoria. Oli kuulemma ikuinen....ei hajoa koskaan....vaan eipä noita enää liikenteessä näy. Paalattu kaikki.
- Anonyymi
Toyotien penkit ovat aina sen heikko kohta. Lyhyt istuinosa ja alkeelliset säädöt.
- Anonyymi
Mitkä alkeelliset säädöt?
Minun nykyisessä Tojossa on paremmat säädöt kuin edellisessä germaani-premiumissani.
Jokos 3-sarjassa on nykyään ristiseläntuki vakiona?
Ainakaan käytetyissä 3 ja 5-sarjalaisissa (3-5 vuotiaissa) ei ole ristiselän tuen säätöä kuin yhdessä sadasta.
VW ID:eitä mitä viime vuonna käytettynä katselin ei ollut yhdessäkään ristiselän tuen säätöä. Outoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitkä alkeelliset säädöt?
Minun nykyisessä Tojossa on paremmat säädöt kuin edellisessä germaani-premiumissani.
Jokos 3-sarjassa on nykyään ristiseläntuki vakiona?
Ainakaan käytetyissä 3 ja 5-sarjalaisissa (3-5 vuotiaissa) ei ole ristiselän tuen säätöä kuin yhdessä sadasta.
VW ID:eitä mitä viime vuonna käytettynä katselin ei ollut yhdessäkään ristiselän tuen säätöä. Outoa.Esim. Mersun GLC:ssä on mahtavat istuimet isollekin kuskille, samoin Volvo V60:ssä ja XC60:ssä. Kummallista kehittämiskielteisyyttä Toyotalta etteivät viitsi panostaa hyviin istuimiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esim. Mersun GLC:ssä on mahtavat istuimet isollekin kuskille, samoin Volvo V60:ssä ja XC60:ssä. Kummallista kehittämiskielteisyyttä Toyotalta etteivät viitsi panostaa hyviin istuimiin.
Volvossa on ihan hyvät penkit ja joissakin mersissa myös jopa vakiona. mutta mitenkäs BMW ja VAG, siis vakiona?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitkä alkeelliset säädöt?
Minun nykyisessä Tojossa on paremmat säädöt kuin edellisessä germaani-premiumissani.
Jokos 3-sarjassa on nykyään ristiseläntuki vakiona?
Ainakaan käytetyissä 3 ja 5-sarjalaisissa (3-5 vuotiaissa) ei ole ristiselän tuen säätöä kuin yhdessä sadasta.
VW ID:eitä mitä viime vuonna käytettynä katselin ei ollut yhdessäkään ristiselän tuen säätöä. Outoa.Outoa, en ole ID.4:ssä edes kaivannut ristiselän tuen säätöä, vaikka olen sillä jo pidempään ajellut. Kiitos kun ilmoitit sen puutteesta.
- Anonyymi
Kuuluu sarjaan nykyautot, jotka tunnistaa vain logosta.
- Anonyymi
Legopalikoista kootun näköisiä kaikki. Missä kauneuden taju?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Legopalikoista kootun näköisiä kaikki. Missä kauneuden taju?
En tiedä, volkkarin muotoilu on aina ollut palikkamaista ja vanhaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä, volkkarin muotoilu on aina ollut palikkamaista ja vanhaa.
Volkkarin muotoilu on sentään tyylikästä ja kestää aikaa.
Miksi sinulla Toyotan omapoika on noin herkkä mieli, että yrität kääntää moitteet Toyotasta parempien merkkien niskaan, vaikka se on kovin epätoivoista ja noloa.
Onhan tuo RAV todella nolon näköinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä, volkkarin muotoilu on aina ollut palikkamaista ja vanhaa.
Palikka voi olla myös yksinkertaisen kaunis mutta rypytetty ja sinne tänne kaartuva palikka ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palikka voi olla myös yksinkertaisen kaunis mutta rypytetty ja sinne tänne kaartuva palikka ei.
Katsoppas ne rypytykset ja taitteet tukevat koria, se ei kestäisi muuten kasassa kun on maailman ohuimmat autopellit.
- Anonyymi
Minä ajan vuoden päästä tällä äärettömän kauniilla autolla:
https://cdn.motor1.com/images/mgl/E6p4oR/s1/2026-toyota-rav4-gr-sport-exterior-3.webp- Anonyymi
Yritä sitten olla tuon auton rinnalla liikennevaloissa mahdollisimman näkymätön.
- Anonyymi
No se ei sitten ole ainakaan tuo linkkisi auto.
- Anonyymi
Se onkin intialaisten muotoilema keulan typerää hunajakennoa lukuunottamatta
- Anonyymi
Komea auto, ei mikään itäblokinskoooda
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Komea auto, ei mikään itäblokinskoooda
Ravi on itäauto kun se tehdään idässä Japaniassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se onkin intialaisten muotoilema keulan typerää hunajakennoa lukuunottamatta
Miksi valehtelet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritä sitten olla tuon auton rinnalla liikennevaloissa mahdollisimman näkymätön.
Miten liikennevalot liittyy autolla autoll ajamiseen muutenkuin että ne ohjaa liikennevirtoja?
- Anonyymi
Ilta vie minkä aamu tuo.
- Anonyymi
Susiruma on, nykymalli on siedettävä ulkonäöltään mutta uutuus on ruma. Hullua enää hankkia polttispohjaista autoa edes ladattavana vaan suora siirtymä täyssähköautoon. Koeajojen pohjalta valinta tulee olemaan faceliftattu Skoda Enyaq 85 x Style.
- Anonyymi
Erikoista, että tämä uusi malli on 10cm lyhempi, mitää uudet Outlander ja CR-V. Häviää tiloissa melkoisen paljon. CR-V näistä ylivoimaisesti tyylikkäin, tämä yhtä kolho mitä edeltäjänsäkin.
- Anonyymi
Katsos eihän tämä uusin malli ole täysin uusi vaan rankempi facelift. Pitäisi puhua versiosta 5.1. Akseliväli on C-genren katumaasturiluokassa vuonna 2025 todella hävyttömän lyhyt mutta niihän se on tojotissa ollut kautta vuosikymmenet vs. kilpailijat. Lyhyt akseliväli tekee epävakaan vaarallisen ajettavuuden esim. lumisohjossa kun auto pyörähtääkin rajusti ympäri.
- Anonyymi
Ja taas on päästöissä ja kolaritestissä huijattu.
- Anonyymi
Miksi sinä kuvittelet, luulet ja uskot?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sinä kuvittelet, luulet ja uskot?
No pelkät ohuet pellit sen kertoo, ei jää selviytymismahdollisuuksia missään kolarissa.
- Anonyymi
RAV4 on todella hyvännäköinen auto:
https://www.topgear.com/sites/default/files/2025/05/2026_RAV4-GR-Sport_static_001.jpg?w=1784&h=1004- Anonyymi
Pelleauto. Teinix.
- Anonyymi
Juu Sputnik muotoilua.
- Anonyymi
Kaamean näköinen lotisko, kannattaisi ottaa oppia muotoilun osalta italiasta ja ranskasta.
- Anonyymi
Komein on uusi Renault Rafale ja sen 300 hp nelivetoplugari on parempi kuin tojotin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Komein on uusi Renault Rafale ja sen 300 hp nelivetoplugari on parempi kuin tojotin.
Renault on hyvää vain ja ainoastaan pullosta! Etkö tiennyt?
- Anonyymi
K annatais ottaa mallia MUOTOILUSSA SAKSALAISESTA PREMIUM LAATUAUTOISTA..onko ladan suunitelija pistäny näppinsä tuohon vladimir........
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Renault on hyvää vain ja ainoastaan pullosta! Etkö tiennyt?
Aina mielummin Renu kuin Tuhnu. Jälkimmäisessä melu, ergonomia ja suorituskyky kuin KE70-Corollassa. Kehitys jämähtäny 80-luvulle. Renussa sentään kaikki on nykypäivää ja auto kulkee. Valtateillä Tojottimet vaan pyörii muiden jaloissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aina mielummin Renu kuin Tuhnu. Jälkimmäisessä melu, ergonomia ja suorituskyky kuin KE70-Corollassa. Kehitys jämähtäny 80-luvulle. Renussa sentään kaikki on nykypäivää ja auto kulkee. Valtateillä Tojottimet vaan pyörii muiden jaloissa.
Koeajoissa Toyotia kehutaan äänettömiksi ja meluttomiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
K annatais ottaa mallia MUOTOILUSSA SAKSALAISESTA PREMIUM LAATUAUTOISTA..onko ladan suunitelija pistäny näppinsä tuohon vladimir........
Mitä ihmettä? Hinaustilasto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koeajoissa Toyotia kehutaan äänettömiksi ja meluttomiksi.
Missä, annapa linkit
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä, annapa linkit
Ei nyt varsinaisesti äänetötön mutta sama arvosana kuin Passatilla TM 1/20.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Renault on hyvää vain ja ainoastaan pullosta! Etkö tiennyt?
En juo viinaa joten järki ja aivot on säilyneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ihmettä? Hinaustilasto.
Miten hinaus tilasto liittyy auton muotoiluun joka on toyotassa kuin ladassa kerroppa se PERÄKAMMARIN POIKA JOLLA EI OLE SITÄ PINKKAA OSTA SAKSALAISTA PREMIUN LAATUAUTOA.
- Anonyymi
Teknisesti se on taas huippua mutta muotoilu varsikin sisällä on hirveä.
Kaippa tuohonkin tottuisi.
Tuossa varmasti paikataan ne isoimmat puutteet mitä vanhenevassa mallissa alkaa olla, eli akku on isompi (+40%), äänieristys parempi.
Hybriditekniikka on taas astetta parempi vaikka vanhassakin hyötysuhde on parempi kuin muilla. Sähkövoimaa olisi voinut hiukan lisätä kun akku kasvaa.
Hintaansa nähden se on aika kova luu. Se on myös sähköllä nelivetoinen. Sen kulutus on erittäin pieni (kokoon nähden) myös akku tyhjänä ajaen. Suorituskyky hyvä (6s sataseen). Auto on varmaan myös suuntavakaa kuten nykyinenkin (TM talvitestissä maantieajettavuus 10). Sitten tietysti 10v Turva mukaan lukien akku. Akulle on myös akkutakuun puitteissa kapasiteetin laskutakuu.- Anonyymi
Valitettavasti muut on menneet hybriditekniikassa jo edelle. Esim. Moottorilehden SUV testi.
- Anonyymi
Ravin muotoilu aivan järkyttävä renkagas melu vielä järkyttävämpi,muotoilu ladasta da da lada rav4.haa cccp rav lada vladimir ,haaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valitettavasti muut on menneet hybriditekniikassa jo edelle. Esim. Moottorilehden SUV testi.
Missä asiassa muut menneet edelle Toyotan 6 vuotta sitten julkaistuun tekniikkana liittyen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ravin muotoilu aivan järkyttävä renkagas melu vielä järkyttävämpi,muotoilu ladasta da da lada rav4.haa cccp rav lada vladimir ,haaa
Missä olet päässyt kokeilemaan uutta RAVia minkä tuotanto ei ole alkanut?
TM 1/20 vertailussa RAV4 melu sai saman arvosanan kuin VW Passat.
Eihän kovin hiljaisia ole mutt aei varsinaisesti meluisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä asiassa muut menneet edelle Toyotan 6 vuotta sitten julkaistuun tekniikkana liittyen?
Vetää sähkömoottorilla, maksimi vääntö aina käytössä, ei vaihdelaatikkoa, ei huuda täyskaasukiihdytyksessä, parempi suorituskyky vastaavalla kulutuksella, enempi vääntöä, reagoi heti kaasuun, ei nyi missään ajotilanteessa. Ei akun tyhjenemisiä tai relevikoja, rikkinäisiä lämmönvaihtimia. Tämä esimerkkinä 2.0 tekniikan vertailussa.
Mietin vaan, että miten joku voi olla näin tietämätön asioista, kun ne testit ja mitatut arvot on kaikkien luettavissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vetää sähkömoottorilla, maksimi vääntö aina käytössä, ei vaihdelaatikkoa, ei huuda täyskaasukiihdytyksessä, parempi suorituskyky vastaavalla kulutuksella, enempi vääntöä, reagoi heti kaasuun, ei nyi missään ajotilanteessa. Ei akun tyhjenemisiä tai relevikoja, rikkinäisiä lämmönvaihtimia. Tämä esimerkkinä 2.0 tekniikan vertailussa.
Mietin vaan, että miten joku voi olla näin tietämätön asioista, kun ne testit ja mitatut arvot on kaikkien luettavissa.Millä valmistajalla on plugari mikä täyttää nuo ehdot?
RAV plugari täyttää ne erittäin hyvin.
Kerrohan missä testissä oli RAV4 plugari? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä valmistajalla on plugari mikä täyttää nuo ehdot?
RAV plugari täyttää ne erittäin hyvin.
Kerrohan missä testissä oli RAV4 plugari?.. ja kerro nyt sitten mikä on noissa jokaisessa manitsemassasi parempi plugari kuin RAV4
itellä on auton vaihto kohta edessä ja plugari vaihtoehdot nykyiselle RAVille kiinnostaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
.. ja kerro nyt sitten mikä on noissa jokaisessa manitsemassasi parempi plugari kuin RAV4
itellä on auton vaihto kohta edessä ja plugari vaihtoehdot nykyiselle RAVille kiinnostaa.Ei toyolla 6 vuotta sitten plugaria ole ollut. Nykyinen Rav4 on vanha. Ei sitä kannata ostaa kun on uutta mallia Hondalla ja Mitsubishillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
.. ja kerro nyt sitten mikä on noissa jokaisessa manitsemassasi parempi plugari kuin RAV4
itellä on auton vaihto kohta edessä ja plugari vaihtoehdot nykyiselle RAVille kiinnostaa.Voisit harkita jotain Mercedes Benz mallia kuten EQA , EQB tai EQE. Kaikki laadukkaita ja varmasti mukavampia ajo ja käyttö ominaisuksiltaan kuin RAV4.
Niin, ja onhan vielä saatavissa GLC mallia, tosin vain käytettynä, joka jopa ikääntyneenä joka ominaisuudeltaan ja joka tilanteessa on yhtä hyvä tai parempi kuin mikä tahansa RAV4. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisit harkita jotain Mercedes Benz mallia kuten EQA , EQB tai EQE. Kaikki laadukkaita ja varmasti mukavampia ajo ja käyttö ominaisuksiltaan kuin RAV4.
Niin, ja onhan vielä saatavissa GLC mallia, tosin vain käytettynä, joka jopa ikääntyneenä joka ominaisuudeltaan ja joka tilanteessa on yhtä hyvä tai parempi kuin mikä tahansa RAV4.Samat tilata ja sama hinta samoilla varusteilla. Se on aika paha juttu.
Kokkolan autohuollon videoita Mersun sähköautoista... ja Mersun heikko (akku) takuu plugareille.
GLC on oikein hyvä mutta kustannuksia paljon enemmän kuin RAVissa samoilla varusteilla.
Kun tilastoja katsoo niin Mersu pitäisi saada 10ke halvemmalla koska takuu on huonompi ja vikaantumisriskit isommat ja arvon alenema isompi.
Elinkaarikustannus siis RAVissa paljon pienempi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samat tilata ja sama hinta samoilla varusteilla. Se on aika paha juttu.
Kokkolan autohuollon videoita Mersun sähköautoista... ja Mersun heikko (akku) takuu plugareille.
GLC on oikein hyvä mutta kustannuksia paljon enemmän kuin RAVissa samoilla varusteilla.
Kun tilastoja katsoo niin Mersu pitäisi saada 10ke halvemmalla koska takuu on huonompi ja vikaantumisriskit isommat ja arvon alenema isompi.
Elinkaarikustannus siis RAVissa paljon pienempi.Nuo mainitut on kyllä täyssähköautoja, joten moitteet plugareiden heikoista akuista ei noita koske.
Niin, kahta, hyvää ja halpaa, on tosiaan vaikea saada.
Eihän tuo GLC käytettynä uutta RAV4 kalliimpi ole, vaan päin vastoin ja varusteiltaankin moni yksilö on uutta RAV4 paremmin varusteltu.
Tuosta elinkaari kustannuksesta rohkenen olla erimieltä, koska silloin kun RAV4 on ollut paalissa jo vuosikaisia, niin mersu on vielä ryhdissään ja kaikki aja- ja muut ominaisuudet edelleen jopa parempia kuin uudessa RAV4:sa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo mainitut on kyllä täyssähköautoja, joten moitteet plugareiden heikoista akuista ei noita koske.
Niin, kahta, hyvää ja halpaa, on tosiaan vaikea saada.
Eihän tuo GLC käytettynä uutta RAV4 kalliimpi ole, vaan päin vastoin ja varusteiltaankin moni yksilö on uutta RAV4 paremmin varusteltu.
Tuosta elinkaari kustannuksesta rohkenen olla erimieltä, koska silloin kun RAV4 on ollut paalissa jo vuosikaisia, niin mersu on vielä ryhdissään ja kaikki aja- ja muut ominaisuudet edelleen jopa parempia kuin uudessa RAV4:sa.Käytetyn hybridi tai sähkömersun kun ostaa, niin pitää olla vähintään 10000€ takataskussa varattuna korjaamolaskuihin. Rahalle on parempaakin käyttöä itsellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytetyn hybridi tai sähkömersun kun ostaa, niin pitää olla vähintään 10000€ takataskussa varattuna korjaamolaskuihin. Rahalle on parempaakin käyttöä itsellä.
Varmasti se korjaaminen on kallista, merkistä riippumatta. Tosin kyse oli uuden auton, vaikkapa sitten täyssähkö mersun ostamisesta jossa on takuu, niin ei ne korjauslaskut ostajaa ainakaan pariin vuoteen rasita.
Niin, ja ainahan on mahdollisuus valita mersun käytetty GLC diesel malli, jossa noita korjaamolaskuja ei mainitussa määrin tule, kuitenkin kyydin ollessa sitä uutta RAV4 laadukkaampaa ja mukavampaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti se korjaaminen on kallista, merkistä riippumatta. Tosin kyse oli uuden auton, vaikkapa sitten täyssähkö mersun ostamisesta jossa on takuu, niin ei ne korjauslaskut ostajaa ainakaan pariin vuoteen rasita.
Niin, ja ainahan on mahdollisuus valita mersun käytetty GLC diesel malli, jossa noita korjaamolaskuja ei mainitussa määrin tule, kuitenkin kyydin ollessa sitä uutta RAV4 laadukkaampaa ja mukavampaa.Valitettavasti Mersulla ei ole uutena mitään järkihintaan myytävää. Ja ei kyllä 7 vuotta vanha ravikaan kovin järkevä ostos ole. Muutkin merkit tekee autoja, japanilaisetkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valitettavasti Mersulla ei ole uutena mitään järkihintaan myytävää. Ja ei kyllä 7 vuotta vanha ravikaan kovin järkevä ostos ole. Muutkin merkit tekee autoja, japanilaisetkin.
Siis 7 vuotta vanha malli
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valitettavasti Mersulla ei ole uutena mitään järkihintaan myytävää. Ja ei kyllä 7 vuotta vanha ravikaan kovin järkevä ostos ole. Muutkin merkit tekee autoja, japanilaisetkin.
Toki totta, että mersut on iänpäivän olleet ja ovat edelleen hinnakkaita, se laatu kun aina tuppaa maksamaan.
Juu, tokihan monet valmistajat autoja tekee ja hyvä niin, onhan se hyvä, että jokaisella on valinnan vapaus mieltymyksiensä ja kukkaronsa mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti se korjaaminen on kallista, merkistä riippumatta. Tosin kyse oli uuden auton, vaikkapa sitten täyssähkö mersun ostamisesta jossa on takuu, niin ei ne korjauslaskut ostajaa ainakaan pariin vuoteen rasita.
Niin, ja ainahan on mahdollisuus valita mersun käytetty GLC diesel malli, jossa noita korjaamolaskuja ei mainitussa määrin tule, kuitenkin kyydin ollessa sitä uutta RAV4 laadukkaampaa ja mukavampaa.Maksatko sinä sitten ne GLC korjauskulut kun niitä kuitenkin tulee?
Kuinka pitkälle olet valmise menemään tuon mersun viattomuuden uskomuksessasi?
Kivoja ne Mersun A ja B sarjojen sähköautojen moottoriviatkin. Sama moottori kuin Teslan kolmosessa mutta ilman toista roottorin staattisen sähkön eliminoinitirengasta ja niinpä niitä menee 60tkm kohdalla pajalle. Tässä on Kokkolan autohollon Jessen video.
Miksi huo germaanien sähkömoottorit hajottaa laakerinsta 50-60tkm kohdalla. Tojolla on ollut sähkömoottorit voimalinjassa on 25 vuotta mutta eipä ole kuulunut mitään ongelmia moottorien laakereista. Onko tämä se syy miksi pitäisi ostaa Mersu? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maksatko sinä sitten ne GLC korjauskulut kun niitä kuitenkin tulee?
Kuinka pitkälle olet valmise menemään tuon mersun viattomuuden uskomuksessasi?
Kivoja ne Mersun A ja B sarjojen sähköautojen moottoriviatkin. Sama moottori kuin Teslan kolmosessa mutta ilman toista roottorin staattisen sähkön eliminoinitirengasta ja niinpä niitä menee 60tkm kohdalla pajalle. Tässä on Kokkolan autohollon Jessen video.
Miksi huo germaanien sähkömoottorit hajottaa laakerinsta 50-60tkm kohdalla. Tojolla on ollut sähkömoottorit voimalinjassa on 25 vuotta mutta eipä ole kuulunut mitään ongelmia moottorien laakereista. Onko tämä se syy miksi pitäisi ostaa Mersu?Potaskaa, Mersu kestää edelleen kuten 40 v. sitten. Merkkiuskollisia kuskeja niissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti se korjaaminen on kallista, merkistä riippumatta. Tosin kyse oli uuden auton, vaikkapa sitten täyssähkö mersun ostamisesta jossa on takuu, niin ei ne korjauslaskut ostajaa ainakaan pariin vuoteen rasita.
Niin, ja ainahan on mahdollisuus valita mersun käytetty GLC diesel malli, jossa noita korjaamolaskuja ei mainitussa määrin tule, kuitenkin kyydin ollessa sitä uutta RAV4 laadukkaampaa ja mukavampaa.Diesel: ad blue-kusiruiskun ongelmat talvella, hiukkassuodatin, suuttimet...remppaa riittää.
- Anonyymi
Ei kiinnosta. Erehdyin hankkimaan uuden plug in-mallin viime syksynä ja olen pettynyt. Raskas tunnoton ohjaus ja epämääräinen ajettava, melua on, kulutus hybridiajossa 6,5-7 litraa eli ei ole taloudellinen, akku "tyhjänä" laiskistuu selvästi ja kulutus kasvaa yli 7,5:een. Joitakin suunnittelulapsuksia on ja hankala kori pestä ja kuivata.
- Anonyymi
Mitäs ostit Volvon.
- Anonyymi
Miten sitä on parannettu?
äänieristys parempi.
Jos vanhasta sai näin hyvän niin mitä uudelle tehdään?
https://youtu.be/17DdVsMp-_8 - Anonyymi
Nykymallia halvemmin tehty ja tehojakin tiputettu. Vanhaa tekniikkaa jonka aikakausi on jo ohi. Olisi järjetön ostos. Jos joku on niin Toyota-uskovainen niin sitten fiksuinta on hankkia joko perusmallinen Yaris/Yaris Cross tai sähköautona uusittu bZ4X. Kaikki muu välissä on antiikkia kovalla hinnalla.
- Anonyymi
Ilmasto lämpenee kiihtyvällä tahdilla ja jäätiköt sulavat silmissä mutta se ei valveutunutta toyotistia huoleta, kunhan saa aasialaisella polttiksellaan ajaa Tellustamme tuhoon.
- Anonyymi
Mitä mieltä olet amerikkalaisista tai eurooppalaisista polttiksista; ajavatko ne Telluksemme tuhoon? Vai tekeekö sen ainoastaan aasialainen polttis?
- Anonyymi
Se Tojon polttis kuitenkin tuottaa vähemmän päästöjä kuin vagenin polttis.
Tiedät varmaan että viime vuonna VAG valmistamista autoista 90% oli polttomoottorilla.
- Anonyymi
Sähköinen toimintamatka 80Km max.
Kilpailijat menee jo nyt 120 ja yli.
Pitää olla aika jälkeenjääny jos RAV4 ostaa ja surkea takuu siinä.
Toyota tarjoaa henkilöautoille yleiseurooppalaisen takuun: Joka kattaa 3 vuotta / 100 000 km, ensin täyteen tulevan ollessa määräävä.
MAZDAN 6 VUODEN TEHDASTAKUU
Mazdalla laatu on lupaus, jonka haluamme täyttää. Siksi uuden ajoneuvon takuumme on laajennettu 6 vuoteen tai 150 000 kilometriin asti. Tietäessäsi, ettei sinun tarvitse huolehtia odottamattomista korjauksista tai kustannuksista, voit keskittyä täysin ajamiseen ja siitä nauttimiseen.
Lisöksi Mazdaan kuuluu tiepalvelu mitä Toyota ei tarjoa.- Anonyymi
Heh maksalaatikkomyyjä se siinä mainostelee. 😂
Missäs ne matukat ovat kun niitä ei juuri näe? - Anonyymi
Niin RAV4 on maailman eniten myyty SUV. Meinaatko että vain Suomessa ja vain sinä tiedät mikä on hyvä auto?
- Anonyymi
Katselen tuossa pihalle ja naapurin puolivuotias Rav4 seisoo parkissa. Viereisessä talossa asuu ukrainalaisia turviksia ja yhdellä perheellä on uskomattoman kiiltävä ja hienossa kunnossa oleva ykköskorimallin BMW X5 mustana. Alumiiniset astinlaudat ja upeat isot vanteet, tummimmat mahdolliset takalasikalvot. On siis hieno ja tuo naapurini Rav4 näyttää tummanharmaana todella pliisulta ja rumalta 20-vuotiaan maasturibemarin rinnalla! Siis en voi käsittää miten hölmöt suomalaiset laittavat suuret rahat johonkin tylsään Raviin! Ukrainalaiset, virolaiset jne tajuavat sen että pikkurahalla saa hienoja premiumeja pilkkahinnalla. Hölmöt suomalaiset eivät, tai siis valtaosa heistä.
- Anonyymi
Mukava kun jokin täysijärkinen puhuu täällä asiaa.
- Anonyymi
Luulin, että oli kyse autosta, mutta kyse olikin nenäkarvatrimmeristä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 14210781
- 525160
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452363- 292073
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131661Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,411492Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta291184Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351146Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo92905TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o317862