Velkahelvetti

Anonyymi-ap

Mielestäni ei mene ihan oikein tämä! Joskus nuorena tuli velkaa tyhmyykissäni. No ulos- ottoa makselinkin sitten reilusti koko työ-ikäni. Koska koskaan ei sen ulso-oton jälkeen jäänyt rahaa, niin valitettavasti uutta velkaa vaan kertyi. Terveydenhuollon laskuja jne....Elin ulos- otossa koko sen ajan kun olin perheelinen. No en ihan alku-aikoja. Sitten yksi lapsistani sairastui vakavasti. Sairaalaskuja vaan kertyi ja kertyi, siitä se hemmetin moinen velkakierre vasta alkoikin. Kaikki ns normaaliin perhe- elämään kuuluvat laskut jäi maksamatta...mm koulukuvaukset jne. Lapset kasvoi ja sain ulos- oton maksettua! No nyt alkavat taas perimään iki-vanhoja velkoja nuo perintätoimistot. Velka ollut taanoin ulos- otossa, mutta kun varattomaski on minut silloin todettu, niin nyt taas aktivoituvat! Sanotaan, että velka vanhenee. Ei pidä paikkaansa. Kyllä ne aktivoivat sen heti kun huomaavat, että olet saanut uo- velan maksettua! Vaikka aikaa on kulunut yli 15 vuotta itse laskun syntymisestä. Itse teen niska limassa töitä, ja olin jopa innoissani, että jee kerrankin saan palkan käteen, eikä uo vie siitä siivuansa, niin jopa taas tulee kirjettä siletä sun täältä. Uskomatonta. Ikivanhoja velkoja. Ei edes 2020 luvulla syntyneitä. Pääseköhän tästä ikinä eroon, vai mistä lie vielä kaivavat ...Vanhimmat velat mitä nyt on taas ulos- ottoon menossa on syntynyt 2005

6

316

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ota yhteyttä talous- ja velkaneuvontaan ja kerro tilanne. Chatin kautta voi jutella nimettömänäkin, ainakin ennen voi. Kuulostaa todella törkeältä touhulta ja saa epäilemään virhettä tai ainakin huijausta.
      Mitä ihmettä siellä Ulosotoolaitoksella oikein touhutaan meidän veroeuroilla, kun tuollaista voi tulla vastaan vuosikymmenien jälkeen! Alkaa tulla fiilis, että ovat vähintään epäpäteviä.

• Anonyymi

"Mitä ihmettä siellä Ulosotoolaitoksella oikein touhutaan meidän veroeuroilla, kun tuollaista voi tulla vastaan vuosikymmenien jälkeen!"

Tässä on kyse perintätoimistosta, ei ulosotosta.

Velka vanhenee lopullisesti tapauksesta riippuen 15–25 vuodessa, Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivulla on selitetty tarkemmin.

Vanhentunutta velkaa ei lain mukaan saa periä.

• Anonyymi

Ulosotto ja perintätoimistot käyttävät köyhien hätää hyväkseen. Pistävät ihmisen vielä ahtaammalle. Kukapa auttaa heidän kiipelistä? Työvoimatoimisto?

• Anonyymi

Ulosotossa on kyse laiminlyödyn velvoitteen pakkotäytäntöönpanosta. Kyse ei ole terapiasta, joskin monet saavat prosessin aikana runsaasti ahaa-elämyksiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ulosotossa on kyse laiminlyödyn velvoitteen pakkotäytäntöönpanosta. Kyse ei ole terapiasta, joskin monet saavat prosessin aikana runsaasti ahaa-elämyksiä.

Ahaa-elämys on sama, kuin kärsimysnäytelmä

• Anonyymi

Noinhan se valitettavasti yleensä menee, kun luulet että olet selvillä vesillä niin perästä kuuluu. Itelle napsahti onneksi "vain" tonnin lasku kun olin velat saanut kuitattua, sen sai perintätoimiston kanssa selvittyä.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      199
      7024
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2076
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1708
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1400
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1268
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      55
      1150
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      100
      1084
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      7
      1026
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      256
      981
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      959
    Aihe