Moi!Minulla on pvä sakkoja 20 ja 6€ mukaan 120€ ois pitänyt maksaa viime kuun alussa,mutten saanut sitä maksettua,Tietääkö kukaan tuleeko minulle vielä tieto jostain muualta että muutettu vankeuteen,vai tuleeko Poliisi ilman varoitusta hakemaan minut.Ja miten pitkään joudun istumaan vankilassa 120€ takia.
Muuttosrangaitus pvä sakoista
2
262
Vastaukset
- Anonyymi
Joo, Näin se menee. RL 2a:5 §:n kolmannen momentin mukaan muuntorangaistusta ei saa määrätä, jos maksamattomia päiväsakkoja on vähemmän kuin 120 euroa. Vaikuttaa nyt siltä, että poliisi on piruuttain määrännyt sinulle sakon, jonka suuruudeksi tulee 120 euroa, eli voit joutua sen lusimaan, ellet sitä maksa. Vankeuden pituus on 5 vuorokautta.
Prosessi kestää ainakin vuoden verran, ennen kuin häkki heilahtaa. Ensin sinua lähestyy Oikeusrekisterikeskus parillakin kirjeellä ja kehottaa maksamaan sakon. Ellet maksa, niin sen jälkeen sinua lähestyy haastemies. Ensin haastemies kehottaa sinua maksamaan sakon vaikka vähän kerrallaan. Ellei mitään tapahdu haastemies lähestyy sinua uudemman kerran iskemällä haasteen kouraan muuntorangaistusmenettelyyn. Sen jälkeen sakko muunnetaan oikeudessa vankeudeksi. Senkin jälkeen voit vitkutella maksun kanssa aina vankilan portille saakka. Jos astut sisään ja portti loksahtaa takanasi kiinni on sinun oltava vankilassa vähintään yksi vuorokausi, vaikka sinulla olisi rahaa lompakossa niin paljon, ettei paskalle taivu.
Harvoin poliisi lähtee hakemaan muuntorangaistukseen tuomittua kotoaan, tai esim. työpaikalta. Poliisi sen sijaan julkaisee etsintäkuulutuksen. Otettava kiinni ja toimitettava vankilaan muuntorangaistusta suorittamaan. Etsintäkuulutus on voimassa viisi vuotta. Lain koura on pitkä.- Anonyymi
Jos poliisi on määeännyt sakon, sitä ei voida muuttaa vankeudeksi.
Ks. rikoslaki 2a:4 2 mom.
"Sakkoa ei kuitenkaan saa muuntaa vankeudeksi, jos:
1) sakko on määrätty sakon ja rikesakon määräämisestä annetun lain mukaisessa menettelyssä"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️691537Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1141004YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä48834- 58811
- 57750
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74746Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39737Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli72724Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606026719Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.41697