Hybridien yksinkertaisuus on valtava osa sitä, miksi autot ovat osoittautuneet niin luotettaviksi.

Anonyymi-ap

"Toyotan hybridijärjestelmä (THS) ei saa tarpeeksi tunnustusta.

Hybridijärjestelmän laitteisto on hyvin yksinkertainen. Tehokkailla kierroksilla toimimaan suunniteltu moottori, muutamia sähkömoottoreita ja pari vaihdetta. Siinä kaikki. Perinteisessä automaattivaihteistossa saattaa olla neljä tai viisi planeettapyörästöä erikseen. Ja nelivetoisessa mallissa Toyota lisää vain pienen sähkömoottorin, joka toimii itsenäisesti takana.

Tämä yksinkertaisuus on valtava osa sitä, miksi THS-autot ovat osoittautuneet niin luotettaviksi. Kyllä, Toyota suhtautuu luotettavuuteen erittäin vakavasti, mutta suhteellinen komponenttien puute tarkoittaa myös vähemmän rikkoutuvia asioita."

https://www.motor1.com/news/760201/2026-toyota-rav4-hybrid-system/

48

686

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vai on itselataava yksinkertainen. Ei taida sähkö- ja tehoelektroniikkatekniikka tai edes sähkömekaniikka olla vahvinta ymmärrysaluettasi.

      • Anonyymi

        Niin se vain on todellisuudessa.


      • Anonyymi

        Se on mekaanisilta osiltaan hyvin, hyvin yksinkertainen mutta eipä sitten olekaan yksinkertainen enää varsinkaan tietokoneohjelmiston suhteen. Tavallinen vaihteisto antaa moottorin tehon ulos ilman yhtäkään ohjelmariviä vaikka vaihtamista ohjaisikin tietokone mutta Toyotan hybridijärjestelmä toimii joka ikinen sekunti täysin ohjelmistonsa varassa.


      • Anonyymi

        Toyotan hybridi kestää ja sen korjaus- ja huoltokulut ovat paljon pienemmät, koska hybridiautoissa ei ole kytkintä, vaihdelaatikkoa, starttimoottoria, laturia, eikä apulaitehihnaa, jotka kaikki ovat kuluvia osia.

        Merkittävä asia on myös se, että jarruenergian talteenotto säästää jarrupaloja ja -levyjä. Jarrupoljinta painettaessa sähkömoottori jarruttaa nimittäin aina ensin, joten jarrupalat ja levyt eivät kulu. Siksi Toyotan hybridin jarrupalat ja -levyt vaihdetaankin vasta vähintään 200.000 ajokilometrin jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan hybridi kestää ja sen korjaus- ja huoltokulut ovat paljon pienemmät, koska hybridiautoissa ei ole kytkintä, vaihdelaatikkoa, starttimoottoria, laturia, eikä apulaitehihnaa, jotka kaikki ovat kuluvia osia.

        Merkittävä asia on myös se, että jarruenergian talteenotto säästää jarrupaloja ja -levyjä. Jarrupoljinta painettaessa sähkömoottori jarruttaa nimittäin aina ensin, joten jarrupalat ja levyt eivät kulu. Siksi Toyotan hybridin jarrupalat ja -levyt vaihdetaankin vasta vähintään 200.000 ajokilometrin jälkeen.

        Muistutetaan vielä, että Toyotan huoltokulut ovat Kian jälkeen toiseksi kalleimmat Tuulilasi lehden vertailun mukaan. Kun ylläpitää kovasti mainostettua relax-turvaa, niin se maksaa vajjaat 5000€ tuohon 6-8 vuotiaaksi saakka. Ja lisää, jos haluaa pitää 10-vuotiaaksi saakka voimassa. Voi ne korjauskulut maksaa etukäteenkin, jos niin haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistutetaan vielä, että Toyotan huoltokulut ovat Kian jälkeen toiseksi kalleimmat Tuulilasi lehden vertailun mukaan. Kun ylläpitää kovasti mainostettua relax-turvaa, niin se maksaa vajjaat 5000€ tuohon 6-8 vuotiaaksi saakka. Ja lisää, jos haluaa pitää 10-vuotiaaksi saakka voimassa. Voi ne korjauskulut maksaa etukäteenkin, jos niin haluaa.

        Huollot ovat periaatteessa edullisia, mutta kun niitä on paljon enemmän, kuin kilpsilijoilla, kertyy kustannuksia enemmän, kuin muilla. Puhumattakaan vaivasta, kun suto pitää viefä huoltoon vähän väliä.


    • Anonyymi

      Eiköhän rivi-tai jakajapumpulla varustettu diesel manuaalivaihteistolla edustanut sitä yksinkertaisinta autotekniikkaa

    • Anonyymi

      Kummasti Toyotalla on ollut ja on ongelmia 12 voltin järjestelmässään joka ei lataa akkua riittävästi ja korjausta asiaan ei vaan tule.

      • Anonyymi

        Tuo on sinun valettasi. siitä ei ole näyttöä kuin yksi tapaus, jossa oli viallinen akku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on sinun valettasi. siitä ei ole näyttöä kuin yksi tapaus, jossa oli viallinen akku.

        Miksi kuluttajaviranomaisella on ollut näit tapauksia useita kymmeniä? Lehdissä ollaan tuosta puhuttu paljon ja täällä keskusteltu paljonkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kuluttajaviranomaisella on ollut näit tapauksia useita kymmeniä? Lehdissä ollaan tuosta puhuttu paljon ja täällä keskusteltu paljonkin.

        Muista, että vahva usko voi siirtää vuoriakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kuluttajaviranomaisella on ollut näit tapauksia useita kymmeniä? Lehdissä ollaan tuosta puhuttu paljon ja täällä keskusteltu paljonkin.

        Siitäkään sinulla ei ole näyttöä kun ei ole ollut muuta kuin risoista Volkswagen-konsernin autoista ja niistä ovat lehdet juttuja täynnä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitäkään sinulla ei ole näyttöä kun ei ole ollut muuta kuin risoista Volkswagen-konsernin autoista ja niistä ovat lehdet juttuja täynnä.

        Tiedät kyllä tuon Toyotan ongelman, et muuten alkaisi siilipuolustukseen ja kääntämään vikoja muille.🤡


      • Anonyymi

        No kuule kun vika on virallisessa käynnistys reidessä jotka on vaihdettu takuuna ja kaikissa autoissa akku tyhjenee jos ajetaan vaan kauppa ja takaisin ja hetimsammutettaanmauto


    • Anonyymi

      Vain Toyotan omistajat ovat yksinkertaisia, mutta eivät toimi järkevästi.

      • Anonyymi

        Toyotan omistajat toimivat hyvinkin järkevästi, koska he tykkäävät ajella markkinoiden varmatoimisimmalla ja muutenkin parhaalla autolla.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Monet ei ymmärrä millainen auto on sellainen jossa ei ole joka kuukausi jotain uutta virkaa

      Kunnes sotinntpyotan. Nyt jo kolmas rav 4 hybriid nelivetoinen

      • Anonyymi

        Vaihdfatko niitä kuukausittain?


    • Anonyymi

      Motor ei kuluta öljyä vaikka ajaisi 20 tuhatta kilometriä.

    • Anonyymi

      Ei kai kukaan sano automaattivaihteista "autoa" autoksi?

      • Anonyymi

        Yksivaihteiset sähköautot ne vasta mukavia autoja ovatkin. Tehoa riittää, melua ei.


    • Anonyymi

      Ketjua alusta ilmenee asiantuntijan sanat.

      • Anonyymi

        Lukekaahan ne siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukekaahan ne siitä.

        Niin ja oikein suunnitellussa hybridissä ei ole vaihdelaatikkoa ollenkaan puhumattakaan mölisevästä polttomoottorista täyskaasukiihdytyksessä. Toyotan tekniikka on jäänyt jälkeen muista. Oikea hybridi vetää sähkömoottorilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja oikein suunnitellussa hybridissä ei ole vaihdelaatikkoa ollenkaan puhumattakaan mölisevästä polttomoottorista täyskaasukiihdytyksessä. Toyotan tekniikka on jäänyt jälkeen muista. Oikea hybridi vetää sähkömoottorilla.

        Toyotan hybrideissä ei ole vaihdelaatikkoa ollenkaan ja ne osaavat käyttää polttomoottoria suurimman tehon kierrosluvulla täyden kaasun kiihdytyksessä, mikä on tietenkin se paras kierrosluku ko. tilanteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja oikein suunnitellussa hybridissä ei ole vaihdelaatikkoa ollenkaan puhumattakaan mölisevästä polttomoottorista täyskaasukiihdytyksessä. Toyotan tekniikka on jäänyt jälkeen muista. Oikea hybridi vetää sähkömoottorilla.

        Täyskaasukiihdytyksessä yksikään automerkki, joka on hybridi ei vedä sähköllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyskaasukiihdytyksessä yksikään automerkki, joka on hybridi ei vedä sähköllä.

        Jos maksimiteho saadaan sähkömoottorista, joka on suoraan kytketty vetopyörästöön, niin milläs se sitten veto tapahtuu jos ei sähkömoottorilla?

        Toyotamiehet ne vaan mielissään pyörittelee planeettapyörästöjä, ja eivät ymmärrä hyvän tekniikan päälle yhtään mitään. Musta muuttuu valkoiseksi, vaikka testit kertoo ihan muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyskaasukiihdytyksessä yksikään automerkki, joka on hybridi ei vedä sähköllä.

        Sähköautot liikkuvat vain sähköllä, polki niitä sitten enemmän tai vähemmän. Niissä ei ole polttomoottoria, vaihteistoa eikä niiden apulaitteita menoa haittaamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautot liikkuvat vain sähköllä, polki niitä sitten enemmän tai vähemmän. Niissä ei ole polttomoottoria, vaihteistoa eikä niiden apulaitteita menoa haittaamassa.

        Nyt on kyse hybriditekniikoiden eroista, eikä saivartelusta itsestäänselvyyksistä.

        Hyviä sähköautoja on olemassa, mutta edelleen niiden hinta on liian korkea ja käytettyjen tarjonta heikkoa. Vetokoukullinen, isoakkuinen, akkutakuullinen sähköauto. Hinta nousee käytetyissäkin helposti päälle 30k€:n ja vaihtoehtoja on vain muutamalla merkillä. Riski akkutakuuttoman ostoon on aivan liian suuri, koska akun kosteudenpoistoon ei vielä ole yksikään valmistaja tehnyt toimivaa ratkaisua. Jokainen sähköauto jossain vaiheessa saa eristysvastusvian akkuun, ennemmin tai myöhemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos maksimiteho saadaan sähkömoottorista, joka on suoraan kytketty vetopyörästöön, niin milläs se sitten veto tapahtuu jos ei sähkömoottorilla?

        Toyotamiehet ne vaan mielissään pyörittelee planeettapyörästöjä, ja eivät ymmärrä hyvän tekniikan päälle yhtään mitään. Musta muuttuu valkoiseksi, vaikka testit kertoo ihan muuta.

        Tuosta voit lukea kumpi tekniikka voittaa niin taloudellisuudessa, suorituskyvyssä kuin käytettävyydessäkin: Toyota!

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/10b-2021/tm-vertailu-pikkuautot-enemman-kuin-pikkuautoja/

        Ei auta vaikka kuinka yrität muuttaa mustan valkoiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta voit lukea kumpi tekniikka voittaa niin taloudellisuudessa, suorituskyvyssä kuin käytettävyydessäkin: Toyota!

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/10b-2021/tm-vertailu-pikkuautot-enemman-kuin-pikkuautoja/

        Ei auta vaikka kuinka yrität muuttaa mustan valkoiseksi.

        Onhan tuo luettu moneen kertaan. Jazz oli ylivoimainen ykkönen ko. testissä. Kaikki muut jäi kauas isolla piste-erolla.

        Honda Jazz e:HEV Executive 8,7 pistettä
        Ford Fiesta Active 1,0 EcoBoost mHEV 125 hv 8,3 pistettä
        Toyota Yaris 1,5 Hybrid Active Plus 8,3 pistettä
        Renault Clio E-Tech Hybrid Intens 8,2 pistettä
        Volkswagen Polo 1,0 TGI 66 kW Style 8,1 pistettä
        Hyundai i20 1,0 T-GDI 48 V hybrid 7-DCT Style 8,0 pistettä

        En ymmärrä, miksi joku ostaa Yariksen, kun samalla rahalla saa paljon paremman Jazzin. Eikä siinä ole vikojakaan kuten Yariksessa. Ruotsissa ja ihan kaikkialla testien tulos on sama. Vibilagären kommentti Jazzista : "Meille on mysteeri, ettei tämä ole Ruotsin myydyin pikkuauto"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tuo luettu moneen kertaan. Jazz oli ylivoimainen ykkönen ko. testissä. Kaikki muut jäi kauas isolla piste-erolla.

        Honda Jazz e:HEV Executive 8,7 pistettä
        Ford Fiesta Active 1,0 EcoBoost mHEV 125 hv 8,3 pistettä
        Toyota Yaris 1,5 Hybrid Active Plus 8,3 pistettä
        Renault Clio E-Tech Hybrid Intens 8,2 pistettä
        Volkswagen Polo 1,0 TGI 66 kW Style 8,1 pistettä
        Hyundai i20 1,0 T-GDI 48 V hybrid 7-DCT Style 8,0 pistettä

        En ymmärrä, miksi joku ostaa Yariksen, kun samalla rahalla saa paljon paremman Jazzin. Eikä siinä ole vikojakaan kuten Yariksessa. Ruotsissa ja ihan kaikkialla testien tulos on sama. Vibilagären kommentti Jazzista : "Meille on mysteeri, ettei tämä ole Ruotsin myydyin pikkuauto"

        Näin oli 10v sitten. Nyt on nyt. Toyota Yaris on edelleen Suomen eniten myyty auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin oli 10v sitten. Nyt on nyt. Toyota Yaris on edelleen Suomen eniten myyty auto.

        Jazz ja Yaris on ihan samalla korilla edelleen myytävänä tänä päivänä. Jazzista on tullut facelift hetki sitten. Jazz on markkinoiden paras pikku auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyskaasukiihdytyksessä yksikään automerkki, joka on hybridi ei vedä sähköllä.

        Kylläpä vetää. Minun edellinen bemari veti kiihdytyksessä edestä polttomoottorilla ja työnsi takaa sähkömoottorilla. Molemmista moottoreista sai täyden tehon, ilman vähennyksiä Toyotan tapaan.
        Nykyisin ajan kuitenkin jo sähköautolla.


    • Anonyymi

      "Toyotan hybridijärjestelmä (THS) ei saa tarpeeksi tunnustusta"
      Ei sen tarvitsekaan saada. Mitä ei ymmärrä, sitä ei arvosta. Ylivoimaisesti suurimmalla osalla tästäkään porukasta ei ole älliä tuon toimintaperiaatteen ymmärtämiseen.

      • Anonyymi

        Ihan hyvä viime vuosituhannen keksintö, mutta aika on ajanut siitä ohi. Nyt voidaan jo poistaa hybridistäkin se polttomoottori ja vaihteisto turhina.


    • Anonyymi

      Miten niin ei saa tarpeeksi tunnustusta????
      Pitäiskö nyt sille glooriaa hokea ja syvään kumarrella aina nähdessä, itäkippoa, hah!!!!

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jaa, että muun merkkisten hybridien kanssa tulee konkurssi. Pitää sitten ostaa sähköauto.


    • Anonyymi

      Miten kansamme on selvinnyt sodista ja koettelemuksista ilman LUOTETTAVAA TOYOTAA?

    • Anonyymi

      Teknarissa juttua Ponun GTO:sta. Ketä kiinnostaisi, muita kuin toyotisteja, lukea juttuja joistan haukotuttavista aasialaisiata kinnereistä. Autojen klassikot eivät koskaan ole Aasiasta.

      • Anonyymi

        Autojen ikonit ja klassikot ovat nimenomaan japanista. Toyotan hybridi on automaailman tärkein ikoni.


    • Anonyymi

      Tojofanien yksinkertaisuutta ei voita mikään.

    • Anonyymi

      Hybrideissä on todellakin paljon vähemmän liikkuvia osia kuin perinteisissä vanhanaikaisissa autoissa.

      • Anonyymi

        Toyotan hybridi kestää ja sen korjaus- ja huoltokulut ovat paljon pienemmät, koska hybridiautoissa ei ole kytkintä, vaihdelaatikkoa, starttimoottoria, laturia, eikä apulaitehihnaa, jotka kaikki ovat kuluvia osia.


    • Anonyymi

      Amispelle ei edes tajua aloituksen totuutta.

      • Anonyymi

        Ei ne sähkömoottoritkaan itsestään pyöri eikä osaa muuttua generaattoriksi yms


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

      Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      60
      7859
    2. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

      Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      67
      5941
    3. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

      Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      74
      5459
    4. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      51
      5333
    5. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

      eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      109
      4657
    6. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

      Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      110
      2379
    7. Ei välimatka meitä erottanut

      Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e
      Ikävä
      4
      1271
    8. Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!

      Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol
      Maajussille morsian
      6
      1227
    9. Kohta taas mesikämmeneen

      Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa
      Ähtäri
      40
      1077
    10. Olin ihan varma että sä olet se oikea

      Tunteet kuitenkin kuoli käyttäytymisesi johdosta. Hyvin tehty jos oli tarkoituskin. Oppia ikä kaikki ja jotkut ei opi ko
      Ikävä
      47
      1052
    Aihe