"Toyotan hybridijärjestelmä (THS) ei saa tarpeeksi tunnustusta.
Hybridijärjestelmän laitteisto on hyvin yksinkertainen. Tehokkailla kierroksilla toimimaan suunniteltu moottori, muutamia sähkömoottoreita ja pari vaihdetta. Siinä kaikki. Perinteisessä automaattivaihteistossa saattaa olla neljä tai viisi planeettapyörästöä erikseen. Ja nelivetoisessa mallissa Toyota lisää vain pienen sähkömoottorin, joka toimii itsenäisesti takana.
Tämä yksinkertaisuus on valtava osa sitä, miksi THS-autot ovat osoittautuneet niin luotettaviksi. Kyllä, Toyota suhtautuu luotettavuuteen erittäin vakavasti, mutta suhteellinen komponenttien puute tarkoittaa myös vähemmän rikkoutuvia asioita."
https://www.motor1.com/news/760201/2026-toyota-rav4-hybrid-system/
Hybridien yksinkertaisuus on valtava osa sitä, miksi autot ovat osoittautuneet niin luotettaviksi.
34
327
Vastaukset
- Anonyymi
Vai on itselataava yksinkertainen. Ei taida sähkö- ja tehoelektroniikkatekniikka tai edes sähkömekaniikka olla vahvinta ymmärrysaluettasi.
- Anonyymi
Niin se vain on todellisuudessa.
- Anonyymi
Se on mekaanisilta osiltaan hyvin, hyvin yksinkertainen mutta eipä sitten olekaan yksinkertainen enää varsinkaan tietokoneohjelmiston suhteen. Tavallinen vaihteisto antaa moottorin tehon ulos ilman yhtäkään ohjelmariviä vaikka vaihtamista ohjaisikin tietokone mutta Toyotan hybridijärjestelmä toimii joka ikinen sekunti täysin ohjelmistonsa varassa.
- AnonyymiUUSI
Toyotan hybridi kestää ja sen korjaus- ja huoltokulut ovat paljon pienemmät, koska hybridiautoissa ei ole kytkintä, vaihdelaatikkoa, starttimoottoria, laturia, eikä apulaitehihnaa, jotka kaikki ovat kuluvia osia.
Merkittävä asia on myös se, että jarruenergian talteenotto säästää jarrupaloja ja -levyjä. Jarrupoljinta painettaessa sähkömoottori jarruttaa nimittäin aina ensin, joten jarrupalat ja levyt eivät kulu. Siksi Toyotan hybridin jarrupalat ja -levyt vaihdetaankin vasta vähintään 200.000 ajokilometrin jälkeen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan hybridi kestää ja sen korjaus- ja huoltokulut ovat paljon pienemmät, koska hybridiautoissa ei ole kytkintä, vaihdelaatikkoa, starttimoottoria, laturia, eikä apulaitehihnaa, jotka kaikki ovat kuluvia osia.
Merkittävä asia on myös se, että jarruenergian talteenotto säästää jarrupaloja ja -levyjä. Jarrupoljinta painettaessa sähkömoottori jarruttaa nimittäin aina ensin, joten jarrupalat ja levyt eivät kulu. Siksi Toyotan hybridin jarrupalat ja -levyt vaihdetaankin vasta vähintään 200.000 ajokilometrin jälkeen.Muistutetaan vielä, että Toyotan huoltokulut ovat Kian jälkeen toiseksi kalleimmat Tuulilasi lehden vertailun mukaan. Kun ylläpitää kovasti mainostettua relax-turvaa, niin se maksaa vajjaat 5000€ tuohon 6-8 vuotiaaksi saakka. Ja lisää, jos haluaa pitää 10-vuotiaaksi saakka voimassa. Voi ne korjauskulut maksaa etukäteenkin, jos niin haluaa.
- Anonyymi
Eiköhän rivi-tai jakajapumpulla varustettu diesel manuaalivaihteistolla edustanut sitä yksinkertaisinta autotekniikkaa
- Anonyymi
Kummasti Toyotalla on ollut ja on ongelmia 12 voltin järjestelmässään joka ei lataa akkua riittävästi ja korjausta asiaan ei vaan tule.
- Anonyymi
Tuo on sinun valettasi. siitä ei ole näyttöä kuin yksi tapaus, jossa oli viallinen akku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on sinun valettasi. siitä ei ole näyttöä kuin yksi tapaus, jossa oli viallinen akku.
Miksi kuluttajaviranomaisella on ollut näit tapauksia useita kymmeniä? Lehdissä ollaan tuosta puhuttu paljon ja täällä keskusteltu paljonkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kuluttajaviranomaisella on ollut näit tapauksia useita kymmeniä? Lehdissä ollaan tuosta puhuttu paljon ja täällä keskusteltu paljonkin.
Muista, että vahva usko voi siirtää vuoriakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kuluttajaviranomaisella on ollut näit tapauksia useita kymmeniä? Lehdissä ollaan tuosta puhuttu paljon ja täällä keskusteltu paljonkin.
Siitäkään sinulla ei ole näyttöä kun ei ole ollut muuta kuin risoista Volkswagen-konsernin autoista ja niistä ovat lehdet juttuja täynnä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitäkään sinulla ei ole näyttöä kun ei ole ollut muuta kuin risoista Volkswagen-konsernin autoista ja niistä ovat lehdet juttuja täynnä.
Tiedät kyllä tuon Toyotan ongelman, et muuten alkaisi siilipuolustukseen ja kääntämään vikoja muille.🤡
- Anonyymi
No kuule kun vika on virallisessa käynnistys reidessä jotka on vaihdettu takuuna ja kaikissa autoissa akku tyhjenee jos ajetaan vaan kauppa ja takaisin ja hetimsammutettaanmauto
- Anonyymi
Vain Toyotan omistajat ovat yksinkertaisia, mutta eivät toimi järkevästi.
- Anonyymi
Toyotan omistajat toimivat hyvinkin järkevästi, koska he tykkäävät ajella markkinoiden varmatoimisimmalla ja muutenkin parhaalla autolla.
- Anonyymi
Tämäkö on sitä laatua?
https://youtu.be/19FItGnjlX0 - Anonyymi
Monet ei ymmärrä millainen auto on sellainen jossa ei ole joka kuukausi jotain uutta virkaa
Kunnes sotinntpyotan. Nyt jo kolmas rav 4 hybriid nelivetoinen- Anonyymi
Vaihdfatko niitä kuukausittain?
- Anonyymi
Motor ei kuluta öljyä vaikka ajaisi 20 tuhatta kilometriä.
- Anonyymi
Ei kai kukaan sano automaattivaihteista "autoa" autoksi?
- Anonyymi
Yksivaihteiset sähköautot ne vasta mukavia autoja ovatkin. Tehoa riittää, melua ei.
- Anonyymi
Ketjua alusta ilmenee asiantuntijan sanat.
- Anonyymi
Lukekaahan ne siitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lukekaahan ne siitä.
Niin ja oikein suunnitellussa hybridissä ei ole vaihdelaatikkoa ollenkaan puhumattakaan mölisevästä polttomoottorista täyskaasukiihdytyksessä. Toyotan tekniikka on jäänyt jälkeen muista. Oikea hybridi vetää sähkömoottorilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja oikein suunnitellussa hybridissä ei ole vaihdelaatikkoa ollenkaan puhumattakaan mölisevästä polttomoottorista täyskaasukiihdytyksessä. Toyotan tekniikka on jäänyt jälkeen muista. Oikea hybridi vetää sähkömoottorilla.
Toyotan hybrideissä ei ole vaihdelaatikkoa ollenkaan ja ne osaavat käyttää polttomoottoria suurimman tehon kierrosluvulla täyden kaasun kiihdytyksessä, mikä on tietenkin se paras kierrosluku ko. tilanteeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja oikein suunnitellussa hybridissä ei ole vaihdelaatikkoa ollenkaan puhumattakaan mölisevästä polttomoottorista täyskaasukiihdytyksessä. Toyotan tekniikka on jäänyt jälkeen muista. Oikea hybridi vetää sähkömoottorilla.
Täyskaasukiihdytyksessä yksikään automerkki, joka on hybridi ei vedä sähköllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täyskaasukiihdytyksessä yksikään automerkki, joka on hybridi ei vedä sähköllä.
Jos maksimiteho saadaan sähkömoottorista, joka on suoraan kytketty vetopyörästöön, niin milläs se sitten veto tapahtuu jos ei sähkömoottorilla?
Toyotamiehet ne vaan mielissään pyörittelee planeettapyörästöjä, ja eivät ymmärrä hyvän tekniikan päälle yhtään mitään. Musta muuttuu valkoiseksi, vaikka testit kertoo ihan muuta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täyskaasukiihdytyksessä yksikään automerkki, joka on hybridi ei vedä sähköllä.
Sähköautot liikkuvat vain sähköllä, polki niitä sitten enemmän tai vähemmän. Niissä ei ole polttomoottoria, vaihteistoa eikä niiden apulaitteita menoa haittaamassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautot liikkuvat vain sähköllä, polki niitä sitten enemmän tai vähemmän. Niissä ei ole polttomoottoria, vaihteistoa eikä niiden apulaitteita menoa haittaamassa.
Nyt on kyse hybriditekniikoiden eroista, eikä saivartelusta itsestäänselvyyksistä.
Hyviä sähköautoja on olemassa, mutta edelleen niiden hinta on liian korkea ja käytettyjen tarjonta heikkoa. Vetokoukullinen, isoakkuinen, akkutakuullinen sähköauto. Hinta nousee käytetyissäkin helposti päälle 30k€:n ja vaihtoehtoja on vain muutamalla merkillä. Riski akkutakuuttoman ostoon on aivan liian suuri, koska akun kosteudenpoistoon ei vielä ole yksikään valmistaja tehnyt toimivaa ratkaisua. Jokainen sähköauto jossain vaiheessa saa eristysvastusvian akkuun, ennemmin tai myöhemmin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos maksimiteho saadaan sähkömoottorista, joka on suoraan kytketty vetopyörästöön, niin milläs se sitten veto tapahtuu jos ei sähkömoottorilla?
Toyotamiehet ne vaan mielissään pyörittelee planeettapyörästöjä, ja eivät ymmärrä hyvän tekniikan päälle yhtään mitään. Musta muuttuu valkoiseksi, vaikka testit kertoo ihan muuta.Tuosta voit lukea kumpi tekniikka voittaa niin taloudellisuudessa, suorituskyvyssä kuin käytettävyydessäkin: Toyota!
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/10b-2021/tm-vertailu-pikkuautot-enemman-kuin-pikkuautoja/
Ei auta vaikka kuinka yrität muuttaa mustan valkoiseksi. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta voit lukea kumpi tekniikka voittaa niin taloudellisuudessa, suorituskyvyssä kuin käytettävyydessäkin: Toyota!
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/10b-2021/tm-vertailu-pikkuautot-enemman-kuin-pikkuautoja/
Ei auta vaikka kuinka yrität muuttaa mustan valkoiseksi.Onhan tuo luettu moneen kertaan. Jazz oli ylivoimainen ykkönen ko. testissä. Kaikki muut jäi kauas isolla piste-erolla.
Honda Jazz e:HEV Executive 8,7 pistettä
Ford Fiesta Active 1,0 EcoBoost mHEV 125 hv 8,3 pistettä
Toyota Yaris 1,5 Hybrid Active Plus 8,3 pistettä
Renault Clio E-Tech Hybrid Intens 8,2 pistettä
Volkswagen Polo 1,0 TGI 66 kW Style 8,1 pistettä
Hyundai i20 1,0 T-GDI 48 V hybrid 7-DCT Style 8,0 pistettä
En ymmärrä, miksi joku ostaa Yariksen, kun samalla rahalla saa paljon paremman Jazzin. Eikä siinä ole vikojakaan kuten Yariksessa. Ruotsissa ja ihan kaikkialla testien tulos on sama. Vibilagären kommentti Jazzista : "Meille on mysteeri, ettei tämä ole Ruotsin myydyin pikkuauto"
- Anonyymi
"Toyotan hybridijärjestelmä (THS) ei saa tarpeeksi tunnustusta"
Ei sen tarvitsekaan saada. Mitä ei ymmärrä, sitä ei arvosta. Ylivoimaisesti suurimmalla osalla tästäkään porukasta ei ole älliä tuon toimintaperiaatteen ymmärtämiseen.- Anonyymi
Ihan hyvä viime vuosituhannen keksintö, mutta aika on ajanut siitä ohi. Nyt voidaan jo poistaa hybridistäkin se polttomoottori ja vaihteisto turhina.
- Anonyymi
Miten niin ei saa tarpeeksi tunnustusta????
Pitäiskö nyt sille glooriaa hokea ja syvään kumarrella aina nähdessä, itäkippoa, hah!!!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3761591- 771534
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3641488Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀481221- 671213
Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht371055Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆2521018vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163908Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40885Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20877