Hybridien yksinkertaisuus on valtava osa sitä, miksi autot ovat osoittautuneet niin luotettaviksi.

Anonyymi-ap

"Toyotan hybridijärjestelmä (THS) ei saa tarpeeksi tunnustusta.

Hybridijärjestelmän laitteisto on hyvin yksinkertainen. Tehokkailla kierroksilla toimimaan suunniteltu moottori, muutamia sähkömoottoreita ja pari vaihdetta. Siinä kaikki. Perinteisessä automaattivaihteistossa saattaa olla neljä tai viisi planeettapyörästöä erikseen. Ja nelivetoisessa mallissa Toyota lisää vain pienen sähkömoottorin, joka toimii itsenäisesti takana.

Tämä yksinkertaisuus on valtava osa sitä, miksi THS-autot ovat osoittautuneet niin luotettaviksi. Kyllä, Toyota suhtautuu luotettavuuteen erittäin vakavasti, mutta suhteellinen komponenttien puute tarkoittaa myös vähemmän rikkoutuvia asioita."

https://www.motor1.com/news/760201/2026-toyota-rav4-hybrid-system/

43

531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vai on itselataava yksinkertainen. Ei taida sähkö- ja tehoelektroniikkatekniikka tai edes sähkömekaniikka olla vahvinta ymmärrysaluettasi.

      • Anonyymi

        Niin se vain on todellisuudessa.


      • Anonyymi

        Se on mekaanisilta osiltaan hyvin, hyvin yksinkertainen mutta eipä sitten olekaan yksinkertainen enää varsinkaan tietokoneohjelmiston suhteen. Tavallinen vaihteisto antaa moottorin tehon ulos ilman yhtäkään ohjelmariviä vaikka vaihtamista ohjaisikin tietokone mutta Toyotan hybridijärjestelmä toimii joka ikinen sekunti täysin ohjelmistonsa varassa.


      • Anonyymi

        Toyotan hybridi kestää ja sen korjaus- ja huoltokulut ovat paljon pienemmät, koska hybridiautoissa ei ole kytkintä, vaihdelaatikkoa, starttimoottoria, laturia, eikä apulaitehihnaa, jotka kaikki ovat kuluvia osia.

        Merkittävä asia on myös se, että jarruenergian talteenotto säästää jarrupaloja ja -levyjä. Jarrupoljinta painettaessa sähkömoottori jarruttaa nimittäin aina ensin, joten jarrupalat ja levyt eivät kulu. Siksi Toyotan hybridin jarrupalat ja -levyt vaihdetaankin vasta vähintään 200.000 ajokilometrin jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan hybridi kestää ja sen korjaus- ja huoltokulut ovat paljon pienemmät, koska hybridiautoissa ei ole kytkintä, vaihdelaatikkoa, starttimoottoria, laturia, eikä apulaitehihnaa, jotka kaikki ovat kuluvia osia.

        Merkittävä asia on myös se, että jarruenergian talteenotto säästää jarrupaloja ja -levyjä. Jarrupoljinta painettaessa sähkömoottori jarruttaa nimittäin aina ensin, joten jarrupalat ja levyt eivät kulu. Siksi Toyotan hybridin jarrupalat ja -levyt vaihdetaankin vasta vähintään 200.000 ajokilometrin jälkeen.

        Muistutetaan vielä, että Toyotan huoltokulut ovat Kian jälkeen toiseksi kalleimmat Tuulilasi lehden vertailun mukaan. Kun ylläpitää kovasti mainostettua relax-turvaa, niin se maksaa vajjaat 5000€ tuohon 6-8 vuotiaaksi saakka. Ja lisää, jos haluaa pitää 10-vuotiaaksi saakka voimassa. Voi ne korjauskulut maksaa etukäteenkin, jos niin haluaa.


    • Anonyymi

      Eiköhän rivi-tai jakajapumpulla varustettu diesel manuaalivaihteistolla edustanut sitä yksinkertaisinta autotekniikkaa

    • Anonyymi

      Kummasti Toyotalla on ollut ja on ongelmia 12 voltin järjestelmässään joka ei lataa akkua riittävästi ja korjausta asiaan ei vaan tule.

      • Anonyymi

        Tuo on sinun valettasi. siitä ei ole näyttöä kuin yksi tapaus, jossa oli viallinen akku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on sinun valettasi. siitä ei ole näyttöä kuin yksi tapaus, jossa oli viallinen akku.

        Miksi kuluttajaviranomaisella on ollut näit tapauksia useita kymmeniä? Lehdissä ollaan tuosta puhuttu paljon ja täällä keskusteltu paljonkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kuluttajaviranomaisella on ollut näit tapauksia useita kymmeniä? Lehdissä ollaan tuosta puhuttu paljon ja täällä keskusteltu paljonkin.

        Muista, että vahva usko voi siirtää vuoriakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kuluttajaviranomaisella on ollut näit tapauksia useita kymmeniä? Lehdissä ollaan tuosta puhuttu paljon ja täällä keskusteltu paljonkin.

        Siitäkään sinulla ei ole näyttöä kun ei ole ollut muuta kuin risoista Volkswagen-konsernin autoista ja niistä ovat lehdet juttuja täynnä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitäkään sinulla ei ole näyttöä kun ei ole ollut muuta kuin risoista Volkswagen-konsernin autoista ja niistä ovat lehdet juttuja täynnä.

        Tiedät kyllä tuon Toyotan ongelman, et muuten alkaisi siilipuolustukseen ja kääntämään vikoja muille.🤡


      • Anonyymi

        No kuule kun vika on virallisessa käynnistys reidessä jotka on vaihdettu takuuna ja kaikissa autoissa akku tyhjenee jos ajetaan vaan kauppa ja takaisin ja hetimsammutettaanmauto


    • Anonyymi

      Vain Toyotan omistajat ovat yksinkertaisia, mutta eivät toimi järkevästi.

      • Anonyymi

        Toyotan omistajat toimivat hyvinkin järkevästi, koska he tykkäävät ajella markkinoiden varmatoimisimmalla ja muutenkin parhaalla autolla.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Monet ei ymmärrä millainen auto on sellainen jossa ei ole joka kuukausi jotain uutta virkaa

      Kunnes sotinntpyotan. Nyt jo kolmas rav 4 hybriid nelivetoinen

      • Anonyymi

        Vaihdfatko niitä kuukausittain?


    • Anonyymi

      Motor ei kuluta öljyä vaikka ajaisi 20 tuhatta kilometriä.

    • Anonyymi

      Ei kai kukaan sano automaattivaihteista "autoa" autoksi?

      • Anonyymi

        Yksivaihteiset sähköautot ne vasta mukavia autoja ovatkin. Tehoa riittää, melua ei.


    • Anonyymi

      Ketjua alusta ilmenee asiantuntijan sanat.

      • Anonyymi

        Lukekaahan ne siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukekaahan ne siitä.

        Niin ja oikein suunnitellussa hybridissä ei ole vaihdelaatikkoa ollenkaan puhumattakaan mölisevästä polttomoottorista täyskaasukiihdytyksessä. Toyotan tekniikka on jäänyt jälkeen muista. Oikea hybridi vetää sähkömoottorilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja oikein suunnitellussa hybridissä ei ole vaihdelaatikkoa ollenkaan puhumattakaan mölisevästä polttomoottorista täyskaasukiihdytyksessä. Toyotan tekniikka on jäänyt jälkeen muista. Oikea hybridi vetää sähkömoottorilla.

        Toyotan hybrideissä ei ole vaihdelaatikkoa ollenkaan ja ne osaavat käyttää polttomoottoria suurimman tehon kierrosluvulla täyden kaasun kiihdytyksessä, mikä on tietenkin se paras kierrosluku ko. tilanteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja oikein suunnitellussa hybridissä ei ole vaihdelaatikkoa ollenkaan puhumattakaan mölisevästä polttomoottorista täyskaasukiihdytyksessä. Toyotan tekniikka on jäänyt jälkeen muista. Oikea hybridi vetää sähkömoottorilla.

        Täyskaasukiihdytyksessä yksikään automerkki, joka on hybridi ei vedä sähköllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyskaasukiihdytyksessä yksikään automerkki, joka on hybridi ei vedä sähköllä.

        Jos maksimiteho saadaan sähkömoottorista, joka on suoraan kytketty vetopyörästöön, niin milläs se sitten veto tapahtuu jos ei sähkömoottorilla?

        Toyotamiehet ne vaan mielissään pyörittelee planeettapyörästöjä, ja eivät ymmärrä hyvän tekniikan päälle yhtään mitään. Musta muuttuu valkoiseksi, vaikka testit kertoo ihan muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyskaasukiihdytyksessä yksikään automerkki, joka on hybridi ei vedä sähköllä.

        Sähköautot liikkuvat vain sähköllä, polki niitä sitten enemmän tai vähemmän. Niissä ei ole polttomoottoria, vaihteistoa eikä niiden apulaitteita menoa haittaamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautot liikkuvat vain sähköllä, polki niitä sitten enemmän tai vähemmän. Niissä ei ole polttomoottoria, vaihteistoa eikä niiden apulaitteita menoa haittaamassa.

        Nyt on kyse hybriditekniikoiden eroista, eikä saivartelusta itsestäänselvyyksistä.

        Hyviä sähköautoja on olemassa, mutta edelleen niiden hinta on liian korkea ja käytettyjen tarjonta heikkoa. Vetokoukullinen, isoakkuinen, akkutakuullinen sähköauto. Hinta nousee käytetyissäkin helposti päälle 30k€:n ja vaihtoehtoja on vain muutamalla merkillä. Riski akkutakuuttoman ostoon on aivan liian suuri, koska akun kosteudenpoistoon ei vielä ole yksikään valmistaja tehnyt toimivaa ratkaisua. Jokainen sähköauto jossain vaiheessa saa eristysvastusvian akkuun, ennemmin tai myöhemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos maksimiteho saadaan sähkömoottorista, joka on suoraan kytketty vetopyörästöön, niin milläs se sitten veto tapahtuu jos ei sähkömoottorilla?

        Toyotamiehet ne vaan mielissään pyörittelee planeettapyörästöjä, ja eivät ymmärrä hyvän tekniikan päälle yhtään mitään. Musta muuttuu valkoiseksi, vaikka testit kertoo ihan muuta.

        Tuosta voit lukea kumpi tekniikka voittaa niin taloudellisuudessa, suorituskyvyssä kuin käytettävyydessäkin: Toyota!

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/10b-2021/tm-vertailu-pikkuautot-enemman-kuin-pikkuautoja/

        Ei auta vaikka kuinka yrität muuttaa mustan valkoiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta voit lukea kumpi tekniikka voittaa niin taloudellisuudessa, suorituskyvyssä kuin käytettävyydessäkin: Toyota!

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/10b-2021/tm-vertailu-pikkuautot-enemman-kuin-pikkuautoja/

        Ei auta vaikka kuinka yrität muuttaa mustan valkoiseksi.

        Onhan tuo luettu moneen kertaan. Jazz oli ylivoimainen ykkönen ko. testissä. Kaikki muut jäi kauas isolla piste-erolla.

        Honda Jazz e:HEV Executive 8,7 pistettä
        Ford Fiesta Active 1,0 EcoBoost mHEV 125 hv 8,3 pistettä
        Toyota Yaris 1,5 Hybrid Active Plus 8,3 pistettä
        Renault Clio E-Tech Hybrid Intens 8,2 pistettä
        Volkswagen Polo 1,0 TGI 66 kW Style 8,1 pistettä
        Hyundai i20 1,0 T-GDI 48 V hybrid 7-DCT Style 8,0 pistettä

        En ymmärrä, miksi joku ostaa Yariksen, kun samalla rahalla saa paljon paremman Jazzin. Eikä siinä ole vikojakaan kuten Yariksessa. Ruotsissa ja ihan kaikkialla testien tulos on sama. Vibilagären kommentti Jazzista : "Meille on mysteeri, ettei tämä ole Ruotsin myydyin pikkuauto"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tuo luettu moneen kertaan. Jazz oli ylivoimainen ykkönen ko. testissä. Kaikki muut jäi kauas isolla piste-erolla.

        Honda Jazz e:HEV Executive 8,7 pistettä
        Ford Fiesta Active 1,0 EcoBoost mHEV 125 hv 8,3 pistettä
        Toyota Yaris 1,5 Hybrid Active Plus 8,3 pistettä
        Renault Clio E-Tech Hybrid Intens 8,2 pistettä
        Volkswagen Polo 1,0 TGI 66 kW Style 8,1 pistettä
        Hyundai i20 1,0 T-GDI 48 V hybrid 7-DCT Style 8,0 pistettä

        En ymmärrä, miksi joku ostaa Yariksen, kun samalla rahalla saa paljon paremman Jazzin. Eikä siinä ole vikojakaan kuten Yariksessa. Ruotsissa ja ihan kaikkialla testien tulos on sama. Vibilagären kommentti Jazzista : "Meille on mysteeri, ettei tämä ole Ruotsin myydyin pikkuauto"

        Näin oli 10v sitten. Nyt on nyt. Toyota Yaris on edelleen Suomen eniten myyty auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin oli 10v sitten. Nyt on nyt. Toyota Yaris on edelleen Suomen eniten myyty auto.

        Jazz ja Yaris on ihan samalla korilla edelleen myytävänä tänä päivänä. Jazzista on tullut facelift hetki sitten. Jazz on markkinoiden paras pikku auto.


    • Anonyymi

      "Toyotan hybridijärjestelmä (THS) ei saa tarpeeksi tunnustusta"
      Ei sen tarvitsekaan saada. Mitä ei ymmärrä, sitä ei arvosta. Ylivoimaisesti suurimmalla osalla tästäkään porukasta ei ole älliä tuon toimintaperiaatteen ymmärtämiseen.

      • Anonyymi

        Ihan hyvä viime vuosituhannen keksintö, mutta aika on ajanut siitä ohi. Nyt voidaan jo poistaa hybridistäkin se polttomoottori ja vaihteisto turhina.


    • Anonyymi

      Miten niin ei saa tarpeeksi tunnustusta????
      Pitäiskö nyt sille glooriaa hokea ja syvään kumarrella aina nähdessä, itäkippoa, hah!!!!

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jaa, että muun merkkisten hybridien kanssa tulee konkurssi. Pitää sitten ostaa sähköauto.


    • Anonyymi

      Miten kansamme on selvinnyt sodista ja koettelemuksista ilman LUOTETTAVAA TOYOTAA?

    • Anonyymi

      Teknarissa juttua Ponun GTO:sta. Ketä kiinnostaisi, muita kuin toyotisteja, lukea juttuja joistan haukotuttavista aasialaisiata kinnereistä. Autojen klassikot eivät koskaan ole Aasiasta.

      • Anonyymi

        Autojen ikonit ja klassikot ovat nimenomaan japanista. Toyotan hybridi on automaailman tärkein ikoni.


    • Anonyymi

      Tojofanien yksinkertaisuutta ei voita mikään.

    • Anonyymi

      Hybrideissä on todellakin paljon vähemmän liikkuvia osia kuin perinteisissä vanhanaikaisissa autoissa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nyt tajusin mitä haet takaa

      En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      2997
    2. Kaksi tyttöä putosi

      Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      70
      2467
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

      Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      174
      2324
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

      En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      33
      2008
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

      Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      18
      1416
    6. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

      Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1366
    7. Naiselle mieheltä

      Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      22
      1363
    8. Eiii...

      Etkä! 😘
      Ikävä
      13
      1249
    9. Kaipaan niin....

      Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1244
    10. Mikset vain

      Unohtaisi?
      Ikävä
      22
      1221
    Aihe