Raspberry Pi, alunperin tuon PITI maksaa 25-30 €.
Todellisuudessa ei ole kyllä tuohon hintaan koskaan saanut.
No, koska alkuperäisvalmistaja on antanut hinnoittelusta harhaanjohtavaa tietoa, niin minulle tuo on riittävä syy pyrkiä etsimään ns. kloonituotteita... eli tekisikö joku muu vastaavaa tuotetta halvemmalla hinnalla?
Löysin esim. tällaisen:
https://www.aliexpress.com/item/1005006042755049.html
BIGTREETECH BTT PI V1.2 Board Quad Core Cortex-A53 2.4G WiFi 40Pin GPIO
Ihan 25-30€ hintaan ei saa tuotakaan, mutta Suomen ALV -prosenttia on nostettu useampaan kertaan tuon "25-30 €" lupauksen jälkeen 22% -> 23% -> 24% -> 25,5%!
ALV -korotuksen jälkeen tuota €31.71 hintaa voi pitää kohtuullisena, varsinkin kun tuon saa (ellei suomalaiset toimijat aiheuta asiaan omia lisäkulujaan) ilmaisella toimituksella.
Vaativaampaan käyttöön tuo ei ehkä sovi (vain 1 Gt RAM) mutta jotain yksittäistä ei liian vaativaa tehtävää hoitamaan tuo saattaisi soveltua.
Runsaasti USB -liittimiä (tosin vain USB 2.0), on myös Wi-Fi ja Ethernet "Fast Ethernet + 100Mbps WiFi".
Kannattaako tilata tuo, vai onko parempia ideoita ?
Kai tuohon jonkin linuxin saisi?
Raspberry Pi - hintahuijaus
Anonyymi-ap
0
105
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 422880
- 622804
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle492262Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3401956- 1401729
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161545Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71358Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101217- 421136
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661096