voiko laittaa bensakoneeseen pesevät dieselöljyt
ajettu noin 300tkm ois tossa vaan tyrkyllä diesel
öljyt. aattelin vaan tuleeko koneesta sen jälkeen
oikea öljyruisku.
bensakoneeseen dieselöljyt
15
6063
Vastaukset
- impala1968
...jos kone on sisältä likainen saattavat vuosien
mittaan kertyneet kokkareet lähtä liikkeelle ja
öljynkiertoon ja pam!
Itse olen käyttänyt rempatussa koneessa dieseliin
tarkoitettuja öljyjä, hyvin on pelannut. - jk
kai raskaan kaluston öljyjä. Enpä rohkenisi
laittamaan uuteen bensakoneeseen, tai
hyväkuntoiseenkaan. Ensinnäkin öljyn SAE-luku
saattaa olla liian paksua, ainakin talvikäyttöä
ajatellen. Jos öljy on tehty hidaskierroksisille
koneille, toimiiko ne sitten nopeissa
bensakoneissa?
Joku voisi tarkemminkin vastata- Romu
Laitoin 1.3 litraiseen Talbotiin Traktoriin
tarkoitettua 10W30 öljyä,ja ajelin sillä n.10km.
Mitään isompia ongelmia ei
esiintynyt,öljynpainevalo vilkahteli kun auto
kävi tyhjäkäyntiä ja ei oikein jaksanut lähteä
käymään kylmänä. - impala1968
....öljyä, tarkoitettu turbodieseleihin, maksoi
jotain 10mk/litra joskus vuosia sitten. Mitään
ongelmia ei ollut sen enempää käynnistyksessä
kuin paineiden kanssa. Vaihdoin n. 5tkm välein
kun öljyt mustui ja rempattu kone pysyi sisältä
aivan puhtaana. - impala1968
Dieselissä on kovista puristuksista johtuen
kovemmat rasitukset kiertokangen laakereilla joten
kyllä kait bensakone pitäisi samoilla rasvoilla
pelata?
- Jonne
Dieselmoottori kuormittaa öljyä erilaisen
prosessinsa vuoksi kemiallisesti eri tavoin kuin
bensakone. Siksi ko. moottorityypille on luotu
öljy jonka lisäaineistus on erilainen.
Toisaalta monen öljypurkin kyljessä lukee, että
öljy sopii sekä Diesel- että bensakoneeseen.
Mitään suurempaa haittaa ei kuitenkaan liene
dieselmoottoriöljyn käytölle bensavehkeessä.
Tämä paljon puhuttu pesevä ominaisuus on
tietenkin olemassa myös bensakoneitten
voiteluöljyissä.
Olen käyttänyt itse aina laadukasta synteettistä
moottoriöljyä ja kone on ollut avaamisen
yhteydessä puhdas.
Usein on niin, että Diesel-moottoriöljyn
viskositeettialue on kapeampi eli kylmänä paksua
ja kuumana turhan juoksevaa; esim 10W30 tai 20W30
verrattuna johonkin 0W40 öljyyn. - Nakkifakiiri
Minkä takia sitä dieselin öljyä sinne
bensakoneeseen pitäisi ylipäätään laittaa, vaikka
sitä nyt olisi tarjollakin. Oikean ja sopivan
öljyn käyttö ja riittävä vaihtoväli on se halvin
henkivakuutus koneelle kuin koneelle. öljystä
pihtaamalla ei paljoa säästä auton muihin
kuluihin verrattuna. - Talviherra
kaveri tuossa viime talvena pisti Honda Civic
merkkiseen kulkineeseen työsuhde-etuna
kuormapirssien oljyä, muuten pelaa ja palas ihan
hyvin, mutta yli 15 miinusasteen ei tarvinnut
Civicillä ajella kun sen startti ei jaksanut
pyörittää konetta ympäri - Ford forever
Aina oon käyttänyt kyseistä halpaa öljyä kaikissa
koneissa, aina ruohonleikkureista, mopoista,
moottoripyöristä, autoista, traktoreihin, eikä
ikinä oo tarvinnu koneita aukoa kulumisen/vaurion
takia.
Omalla Sierralla ajettu kohta 400000km, eikä
mitään merkkejä koneen loppumisesta, ei edes
kuluta tippaakaan öljyä, ja kaiken lisäksi pysyy
puhtaana ts. lähes uutta vastaavaa muutaman
tuhannen km:n ajon jälkeen....No tietysti halvat
öljyt kannatta vaihtaa tiuhemmin, itse vaihdan n.
4000 tonnin välein....Kesällä SAE 30, talvella
kymppi ja välikausina 20:nen.
Tässä menneinä talvina oli yks aamu 33 astetta
pakkasta ja oli unohtunut lämppärin piuha
laittamatta illall ja töihin piti päästä; ei
muutakuin starttaamaan....lähti ku palmun alta!
no ei ihan mutta jakso kuitenki pyörittää sen
verran että hörähti käyntiin...vissiin jo
kymppikin aika "jankkia" värkkiä noissa
lukemissa! Mutta lähtipä kuitenkin, ei tosin
koneen kannalta kovin järkevää...
Nooh uudet ja uudemma autot on tietysti asia
erikseen, eikös jo takuun voimassa pysyminenkin
edellytä syntettisiä öljyjä monissa merkeissä,
mutta siltikin joku 20-30 000 km tuntuu lähinnä
joltain vitsiltä...eikai mitkää öljyt säilytä
voiteluominaisuuksiaan täysin noin kauan!!- jenkkivoimaa
Ku isuzun paku 2,5D oli jo jonkin aikaa syönyt
öljyä turhan paljon, että laittasin frendin ro-ro
aluksen konehuoneesta tuomaa öljyä hiukan
joukkoon, josko viskositeetti alkais piisaamaan.
No alko, aluksi ei tapahtunut mitään startilla
sitten pikkuhiljaa lisävirran kanssa sahaamalla
alko kuulu kurnutusta, lopuksi paukahahti pari
kertaa ja pakarista tupsahti kunnon ruiskaus
öljyä. Tämän jälkeen ei startistakaan lähtenyt
elon merkkejä. Kyseinen öljy-tuote on todella
tuhtia, melkein kuin voitelurasva tai
pakastimesta revitty voi.
- sumo
Itse olen käyttänyt autossani samoja öljyjä kuin
firman kaivureissa,kuorkissa ja pakuissakin. Öljy
on Teboil D 10W-30 ja maksaa mulle n. 6mk/ltr.
Vaihdan öljyt 5-8 tkm:n välein ja suodattimen joka
kerta. Volvolla on mittarissa 210 tkm ja
puristukset ovat kuin uutena eikä muitakaan
ongelmia ole. Käytän talvisin lohkolämppäriä
ja etelän "pakkasilla" on viskositeetti riittänyt.
Jos siirtyy diesel-öljyihin kannattaa varmaan eka
vaihto (myös suodatin) tehdä aika pian, koska
diesel-öljyt pesevämpinä saattavat irrottaa likaa
moottorista ja öljy vanhenee nopeammin. - TUHOTAPIT
Hydrauliikkaöljy ei ainakaan toimi dx:ssä
korollassa kokeiltu on. Kone kuumuu, keittää ja
lopulta leikkaa kiinni.
www.tuhotapit.ca.tc - webmaster
me ollaan käytetty jäteöljyä jäärata-autoissa.
suurimmat klöntit mitä jättärin seassa on ja
jotka ei mahdu täyttöaukosta sisään ollaan
jätetty pois. samalla pääsee eroon jäteöljystä.
http://fullspeed.to/haukiracing - Erppajaterppa
Sitä öljyä laitetaan moottoriin mitä ohjekirjat käskee,hyväkuntosen moottorin saa rikki väärillä öljyillä ja kun ei talvella käytä moottorinlämmitintä.
Jo tiensäpäässä oleviin moottoreihin voi kokeilla mitä vaan,jollei halua tehdä koneremppaa.
Öljyt on myöskin muuttuneet 40vuodessa rajusti,eli sinne ikivanhaan työkoneeseen voi olla paha löytää oikeanlaista öljyä samoilla tunnuksilla vaan pitää tehdä kompromisseja.- EeroKaivuriukko
Siinä dieselöljykannun etiketissä on lähes aina laatuluokitukset näkyvissä. Se API S on bensakoneille tarkoitettu. Vilkaiset kulkineesi ohjekirjasta minkä API luokan öljyä valmistaja vaatii käytettävän. Nykyisin markkinoilla on API SJ, SL, SM, ja SN luokan öljyjä. Mitä pidemmällä aakkosissa mennään, sen paremmin sopii nykyautoille. Olen käyttänyt firmamme työkoneisiin ostettua Teboil Power plus dieselöljyä, API SJ vm. -05 bensaPrimerassani jo viisi vuotta. Kilometrejä tulee autooni noin 40 000 vuosittain ja hyvin pelittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448139Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432171Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262072- 951698
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811637- 251116
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071071Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 53995
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28860