olen ostamassa autoa mihin mahtuisi pikinokkani ja pohjanpystykorvani. kiertelen ympäri suomea koirat mukanani... Mitkä varustukset autossa kannattaisi olla ettei koirallani olisi niin kuuma?? auttaako tummennetut lasit? auton väritys? ilmastointi?
autossa kuumalla säällä...
13
2273
Vastaukset
- kaisu
Ilmastointi auttaa ihan varmasti ja se onkin ainoa, joka auttaa. Mutta mikään ilmastointi ei toimi auton ollessa sammutettuna, joten koiria ei ilmastoituunkaan autoon voi jättää pitkäksi aikaa odottelemaan kuumalla ilmalla, sillä viilennys loppuu heti kun moottori sammutetaan.
Auton värityksellä ei ole väliä, jos autossa on toimiva ilmastointi. Ja kuumenee se valkoinen auto muutenkin yhtä vaaralliseksi koiran kannalta.- slsl
...toimii takana vaikka auto ei ole käynnissä.Se on jälki käteen asennettu ja teknisistä jutuista en tiedä mitään,eli miten pyörii,vaikkei ole käynnissä.Laitetaan eri nappulasta päälle.Pitää taka osan tosi kylmänä ja ovet voi pitää lukossa ja ikkunat kiinni kisoissa ja näyttelyissä.
- auttaa
meidän autossa on ilmastointi, mikä on mielestäni ihan pakollinen jos koirien kanssa autossa pljon matkustaa. Myös tummat lasit auttavat meillä. Meillä on farmari auto, jossa tummat lasit taka ikkunassa, peräosan ikkunoissa ja takapenkin ikkunoissa, näin aurinko ei useinkaan pääse porottamaan suoraan koiraan. ja en tarkoita mitään
tarratummennuksia ikkunnoihin, ne ovat yhtä turhan kanssa, vaan oikeita tummia laseja- wuffis
Vai oikeat tummat lasit? Kukas niitä myy ja mihin merkkeihin niitä sitten saa? Tehdastilauksena varmaan joihinkin merkkeihin mutta...
Ikkunakalvot ovat aivan kelvollisia kunhan ne nyt laittaa niin ettei ole kovin kuprulla tai rytyssä (ammattilainen laittaa siis miel.) Kalvoja saa eri tummuuksia ja esim 3M kalvot eivät heti haalistu. Eikä tosiaan ole yhtä tyhjän kanssa. Tumma ikkuna on tumma on se sitten aitoa lasia tai kalvolla tummennettu, lopputulos on sama.
Mutta asiaan ilmastointi on ehdoton, tummat ikkunat ja mielellään sopivasti tilaa. - meidän itse
laittamat tummennukset ovat aivan mainiot ja ajavat aivan saman asian kuin tummat lasit tai ammattilaisen laittamat tummennukset...
On kyllä tullut harjoiteltua noiden tummennusten laittamista muutamaan autoon. Ja kannattaa kiinnittää siihen mitä merkkiä tummennukset ovat...
- Riva
pitää olla keltainen,tummennetut lasit ja ilmastoitu farmari.
- CollieN76
Ja auton väriksi vielä joku vaalea ni eiköhän ne koirulit siellä tykkää kuumallakin olla. Ilmastointi olisi meille ihmisillekin näissä keleissä tervetullut. =)
- taida
olla auton värillä väliä! Samanlaisia "saunoja" ovat kaikki oli sitten tummennettuja ikkunoita tai ei. Ilmastoinnista on toki hyötyä, mutta sekään ei toimi jos autossa ei ole virta päällä. Joku kyllä väitti muuta, mutta ainakaan itse en ole moisesta kuullut ja sentään autojen parissa työskentelen.
Paras keino viilentää koiria helteellä on käyttää ne suihkussa tai uimassa ennen autoon menoa. Eihän se märkä koira mitenkään miellyttävältä tuoksahda kuumassa autossa, mutta tärkeintä kaiketi on koiran hyvinvointi!?!
Olen nähnyt froteesta tehtyjä loimia, jotka kastellaan kylmällä vedellä ja laitetaan koiran päälle autoon mennessä. Itse olen tehnyt sellaisen vanhasta pyyhkeestä ja myöntää täytyy että näppärä on!- opl
henkilö joka sanoi, että heillä toimii ilmastointi vaikka auton virta on pois päällä, sanoi että kyseinen kapistus on asennettu jälki käteen. Audi S6:ssa toimii ilmastointi vaikka olisi virrat pois. Jos on varaa vaan... :)
- kaisu
opl kirjoitti:
henkilö joka sanoi, että heillä toimii ilmastointi vaikka auton virta on pois päällä, sanoi että kyseinen kapistus on asennettu jälki käteen. Audi S6:ssa toimii ilmastointi vaikka olisi virrat pois. Jos on varaa vaan... :)
Ihmetyttää vähän, että mistä se sitten ottaa virtansa jos auto on sammuksissa. Jos ottaa virtansa akusta, se ei voi kovin pitkään olla päällä, sillä ilmastointi syö paljon energiaa.
Sellaisia autoja ainakin on, joissa tuuletin toimii myös virran ollessa poissa, mutta sehän ei koiraparkaa auta, sillä tuulettimen ilma on yhtä kuumaa kuin ulkoilma. - opl
kaisu kirjoitti:
Ihmetyttää vähän, että mistä se sitten ottaa virtansa jos auto on sammuksissa. Jos ottaa virtansa akusta, se ei voi kovin pitkään olla päällä, sillä ilmastointi syö paljon energiaa.
Sellaisia autoja ainakin on, joissa tuuletin toimii myös virran ollessa poissa, mutta sehän ei koiraparkaa auta, sillä tuulettimen ilma on yhtä kuumaa kuin ulkoilma.tuossa audi S6:ssa on aurinkokenno, josta akut saa virtaa myös auton virran ollessa pois päältä. Akku kylläkin on myös vähän parempi kuin monessa muussa autossa. Voihan joku kekseliäs ihminen kehittää vanhempaakin autoon ilmastoinnin toimimaan aurinkokennolla :)
- öps
opl kirjoitti:
tuossa audi S6:ssa on aurinkokenno, josta akut saa virtaa myös auton virran ollessa pois päältä. Akku kylläkin on myös vähän parempi kuin monessa muussa autossa. Voihan joku kekseliäs ihminen kehittää vanhempaakin autoon ilmastoinnin toimimaan aurinkokennolla :)
ilmastointi on ihan ykkönen mutta meillä on myös kattoluukku...... vaikka ei se kyllä paljoo vaikuta mutta ei siitä haittaakaan ole! :)
- *Tiitu*
Kyllä se nyt vaan valitettavasti on niin että se on ihan sama minkä värinen/mallinen/lainen auto on, kyllä sillä koiralla silti siellä kuuma tulee olemaan. Itse jätin (tyhmänä) kuumana päivänä koiran autoon (lyhytkarvainen) ja ikkunat auki. Olin poissa vain kymmenen minuuttia ja ku tulin takaisin, koira makasi takapenkillä suu valkosta vaahtoa valuen.
Siinä vaiheessa kyllä jysähti enkä enää ikinä jätä koiraani kuumaan autoon, en edes huoli mukaan jos tiedän etten saa jonnekin sitä mukaan sinne minne minäkin menen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803