Toyota valmistautuu polttomoottoriautojen myynnin päättymiseen Suomessa ennen vuotta 2035.

Anonyymi-ap

Maailman suurin autonvalmistaja Toyota valmistautuu Suomessa jo polttomoottoriautojen myynnin päättymiseen.

Sähköautojensa kanssa ensin lähtötelineisiin jäänyt japanilaismerkki uskoo, että polttomoottoriautojen myynti päättyy Euroopassa ennen vuotta 2035.

Toyotan täyssähköautot ensi vuoden alussa:
BZ4X
BZ4X Touring
Urban Cruiser
CH-R+
+ muut kaksi

https://www.hs.fi/talous/art-2000011245016.html

47

393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyota on laittamassa uuden vaihteen silmään sähköautojen tuotannossa. Mallisto laajenee ensi vuonna yhteensä kuuteen eri täysin sähköiseen malliin.

      • Anonyymi

        Uuden bZ4X Touringin valtti on 600 litran tavaratila.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uuden bZ4X Touringin valtti on 600 litran tavaratila.

        Ja sen kuskilla on 10 litran kaljamaha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uuden bZ4X Touringin valtti on 600 litran tavaratila.

        Mitähän sillä aiotaan kuljettaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän sillä aiotaan kuljettaa?

        Sinnfhän mahtuu vaikka mitä, mutta ei sitä rompetta kovin pitkälle pääse viemään noin isolla autolla, noin pienillä akuilla. Lähinnä taajama-auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinnfhän mahtuu vaikka mitä, mutta ei sitä rompetta kovin pitkälle pääse viemään noin isolla autolla, noin pienillä akuilla. Lähinnä taajama-auto.

        Akku on suuri. Touring tulee saataville vain yhdellä, 74,7 kilowattitunnin akkukoolla.
        Älä valehtele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akku on suuri. Touring tulee saataville vain yhdellä, 74,7 kilowattitunnin akkukoolla.
        Älä valehtele.

        Muista valmistajista poiketen Toyota ilmoittaa akun koon bruttona, eikä nettona. Minulla on autossani bruttona 82 kW akku, eikä siinäkään ole yhtään liikaa. Nettona se on 77 kW, joten bz:n akun käyttökelpoinen koko on mahdollisesti jopa alle 70kW. Aika pieni akku isoon autoon. Kulutukseltaan bz on ollut aikaisemmin vertailuissa melkoinen syöppö, enkä usko mitään suurta parannusta tapahtuneen nytkään. Tulevat testit kertovat sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akku on suuri. Touring tulee saataville vain yhdellä, 74,7 kilowattitunnin akkukoolla.
        Älä valehtele.

        Muista valmistajista poiketen Toyota ilmoittaa akun koon bruttona, eikä nettona. Minulla on autossani bruttona 82 kW akku, eikä siinäkään ole yhtään liikaa. Nettona se on 77 kW, joten bz:n akun käyttökelpoinen koko on mahdollisesti jopa alle 70kW. Aika pieni akku isoon autoon. Kulutukseltaan bz on ollut aikaisemmin vertailuissa melkoinen syöppö, enkä usko mitään suurta parannusta tapahtuneen nytkään. Tulevat testit kertovat sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akku on suuri. Touring tulee saataville vain yhdellä, 74,7 kilowattitunnin akkukoolla.
        Älä valehtele.

        Muista valmistajista poiketen Toyota ilmoittaa akun koon bruttona, eikä nettona. Minulla on autossani bruttona 82 kW akku, eikä siinäkään ole yhtään liikaa. Nettona se on 77 kW, joten bz:n akun käyttökelpoinen koko on mahdollisesti jopa alle 70kW. Aika pieni akku isoon autoon. Kulutukseltaan bz on ollut aikaisemmin vertailuissa melkoinen syöppö, enkä usko mitään suurta parannusta tapahtuneen nytkään. Tulevat testit kertovat sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akku on suuri. Touring tulee saataville vain yhdellä, 74,7 kilowattitunnin akkukoolla.
        Älä valehtele.

        Muista valmistajista poiketen Toyota ilmoittaa akun koon bruttona, eikä nettona. Minulla on autossani bruttona 82 kW akku, eikä siinäkään ole yhtään liikaa. Nettona se on 77 kW, joten bz:n akun käyttökelpoinen koko on mahdollisesti jopa alle 70kW. Aika pieni akku isoon autoon. Kulutukseltaan bz on ollut aikaisemmin vertailuissa melkoinen syöppö, enkä usko mitään suurta parannusta tapahtuneen nytkään. Tulevat testit kertovat sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akku on suuri. Touring tulee saataville vain yhdellä, 74,7 kilowattitunnin akkukoolla.
        Älä valehtele.

        Muista valmistajista poiketen Toyota ilmoittaa akun koon bruttona, eikä nettona. Minulla on autossani bruttona 82 kW akku, eikä siinäkään ole yhtään liikaa. Nettona se on 77 kW, joten bz:n akun käyttökelpoinen koko on mahdollisesti jopa alle 70kW. Aika pieni akku isoon autoon. Kulutukseltaan bz on ollut aikaisemmin vertailuissa melkoinen syöppö, enkä usko mitään suurta parannusta tapahtuneen nytkään. Tulevat testit kertovat sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akku on suuri. Touring tulee saataville vain yhdellä, 74,7 kilowattitunnin akkukoolla.
        Älä valehtele.

        Muista valmistajista poiketen Toyota ilmoittaa akun koon bruttona, eikä nettona. Minulla on autossani bruttona 82 kW akku, eikä siinäkään ole yhtään liikaa. Nettona se on 77 kW, joten bz:n akun käyttökelpoinen koko on mahdollisesti jopa alle 70kW. Aika pieni akku isoon autoon. Kulutukseltaan bz on ollut aikaisemmin vertailuissa melkoinen syöppö, enkä usko mitään suurta parannusta tapahtuneen nytkään. Tulevat testit kertovat sen.


    • Anonyymi

      Huijarifirma suoltaa surkeita sardiinipurkki-riisikuppeja tyhmille suomalaisille. Keski-Euroopassa Toyotaa ei myyntilistojen kärjessä näy, vaan ostavat fiksusti euroopalaismerkkejä.

      • Anonyymi

        Senkö pitäisi olla autoteollisuutta täynnä olevassa Euroopassakin ykkönen?

        Toyotan markkinaosuus Euroopassa on noussut joka vuosi viimeiset kymmenen vuotta.

        Maailmanlaajuisesti se myy vuosittain kaksi miljoonaa autoa enemmän kuin kakkonen.


      • Anonyymi

        Maailmanlaajuisesti Toyota myy vuosittain kaksi miljoonaa autoa enemmän kuin kakkonen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailmanlaajuisesti Toyota myy vuosittain kaksi miljoonaa autoa enemmän kuin kakkonen.

        Juu myy barbaarimaihin ja Suomeen, ei muualle kelpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu myy barbaarimaihin ja Suomeen, ei muualle kelpaa.

        Toyotan suurin markkina-alue on pohjoinen pallonpuolisko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan suurin markkina-alue on pohjoinen pallonpuolisko.

        Trumpistaniassa Toyota tekee hyvää tulosta. Siellä on bensa halpaa, paljon köyhää väkeä ja huono sähköverkko. Siellä on bensa-autoilla vielä kulta-ajat.


    • Anonyymi

      Vuonna 2030 kukaan ei enää osta pelkällä polttomoottorilla varustettua autoa. Ilmeisesti kaikki uudet myytävänä olevat autot ovat täyssähköautoja.

      • Anonyymi

        Eihän niitä uusia itselataavia ja ladattavia hybridejä eli bensa-autoja saisi edes myydä


    • Anonyymi

      Entäpä ylivertainen Toyota Mirai, mitä sille kuuluu?

      • Anonyymi

        Huonoa kuuluu. Eihän se kelpaa kenellekään, vaikka vielä kovasti yritetään kaupata.


    • Anonyymi

      Toyotan maahantuojalla on nököjään osattu lukea ensirekisteröintitilastoja.

    • Anonyymi

      Toyota huutaa kiinalaisia apuun, tulkee aattamaan!

      • Anonyymi

        Tuo aloitus ei kerro niin. Noissa autoissa ei ole mitään kiinalaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo aloitus ei kerro niin. Noissa autoissa ei ole mitään kiinalaista.

        Eikö ole mitään Kiinalaista?
        Ainakin ne tuntuu ihan samalta pa*kalta kuin Kiinalaiset.
        Vai miten se nyt menee?


    • Anonyymi

      Ihanaa, lisääntyykö kansa enää 2035 jälkeen?

    • Anonyymi

      Aasialaisia kaikki tyynni, eli meidän talousvihollisia ja kohta ehkä sotilaallisiakin. Itä on itä ja länsi on länsi, eivätkä ne koskaan kohtaa. Idiootit ohjaavat rahansa aasialaisten kassaan Euroopan sijaan.

      • Anonyymi

        Paitsi että Euroopassa myytävät Toyotat valmistetaan Euroopassa ja työllistävöt 25000 eurooppalaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi että Euroopassa myytävät Toyotat valmistetaan Euroopassa ja työllistävöt 25000 eurooppalaista.

        Eivätkö japanilaiset saakaan asiasta tuloja?


    • Anonyymi

      Toyotistien mielestä Tsekki on itämaa ja Japani länsimaa. Toyotistien mielestä Hitlerin liittolaisen Japanin pommitus atomipommilla oli aiheetonta ja japsien olisi pitänyt antaa jatkaa Tyynenmeren kansojen raiskausta. En inhoa Toyotoja, vaan äärettömän typeriä toyotisteja siinä missä putinisteja ja trumpistejakin.

      • Anonyymi

        Kaikki autot Japanin Toyota citystä itään ovat itäautoja.


    • Anonyymi

      Vihdoinkin alkaa tapahtua. Totuus on valjennut Toyotallekin.

      • Anonyymi

        On kuitenkin vuoden myöhässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kuitenkin vuoden myöhässä.

        bZ4x myöhästyi omituisten ongelmien takia vuoden vai oliko enemmän.
        Sitten Toyota halusi ostaa sen takasin. Oli niin hyvä.
        Liian hyvä myytäväksi.

        Saan nähdä millaisia nämä uutuudet sitten on kun tulevat.
        Taas seuraa peruutuksia ja takaisinkutsuja runsaasti kuten aina Toyotan uutuuksilla.

        Luotettavuutta ei saavuteta sillä että autoja korjataan vasta sen jälkeen kun ne on jo myyty asiakkaille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        bZ4x myöhästyi omituisten ongelmien takia vuoden vai oliko enemmän.
        Sitten Toyota halusi ostaa sen takasin. Oli niin hyvä.
        Liian hyvä myytäväksi.

        Saan nähdä millaisia nämä uutuudet sitten on kun tulevat.
        Taas seuraa peruutuksia ja takaisinkutsuja runsaasti kuten aina Toyotan uutuuksilla.

        Luotettavuutta ei saavuteta sillä että autoja korjataan vasta sen jälkeen kun ne on jo myyty asiakkaille.

        Voihan sinä noinkin kuvitella. Totuus onkin sitten toinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        bZ4x myöhästyi omituisten ongelmien takia vuoden vai oliko enemmän.
        Sitten Toyota halusi ostaa sen takasin. Oli niin hyvä.
        Liian hyvä myytäväksi.

        Saan nähdä millaisia nämä uutuudet sitten on kun tulevat.
        Taas seuraa peruutuksia ja takaisinkutsuja runsaasti kuten aina Toyotan uutuuksilla.

        Luotettavuutta ei saavuteta sillä että autoja korjataan vasta sen jälkeen kun ne on jo myyty asiakkaille.

        Kun epäkohtia suurennellaan niin teksti on tuollaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        bZ4x myöhästyi omituisten ongelmien takia vuoden vai oliko enemmän.
        Sitten Toyota halusi ostaa sen takasin. Oli niin hyvä.
        Liian hyvä myytäväksi.

        Saan nähdä millaisia nämä uutuudet sitten on kun tulevat.
        Taas seuraa peruutuksia ja takaisinkutsuja runsaasti kuten aina Toyotan uutuuksilla.

        Luotettavuutta ei saavuteta sillä että autoja korjataan vasta sen jälkeen kun ne on jo myyty asiakkaille.

        Suomessa takaisinkutsu koski kahden Bz4x:n etupyörän napaa. Takaisinkutsu ei ole vieläkään valmis!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa takaisinkutsu koski kahden Bz4x:n etupyörän napaa. Takaisinkutsu ei ole vieläkään valmis!!

        "Takaisinkutsu ei ole vieläkään valmis!!"

        Äläpä valehtele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Takaisinkutsu ei ole vieläkään valmis!!"

        Äläpä valehtele.

        No Toyota mokailee jatkuvasti näissä takaisinkutsuissa.

        Kyseiset ajoneuvot olivat mukana aiemmassa kampanjassa, joka ilmoitettiin lokakuussa 2023 ja kesäkuussa 2024 (laajennus koski VIN-numeroiden lisäyksiä) korkeapainepolttoainepumpun osalta, joka on asennettu 8NR- ja 8AR-moottoreihin. Näitä ajoneuvoja tarkastettiin aiemmin tarkastusohjelmistolla, jolla tarkistettiin 2D-viivakoodi avulla, tarvitseeko korkeapainepolttoainepumppu vaihtaa. Alkuperäisten kampanjatarkastusten aikana, jotkut autoista saattoivat olla tarkastettuina tietyillä jälleenmyyjillä virheellisen ohjelmistoversion avulla, mikä johti mahdollisesti virheelliseen arviointitulokseen. Tässä tilanteessa korkeapainepolttoainepumppua ei ehkä ole vaihdettu, vaikka se olisi ollut tarpeen. Tämä voi johtaa polttoainevuotoon ja mahdolliseen polttoaineen hajuun. Sytytyslähteen läsnä ollessa polttoainevuoto voi johtaa lisääntyneeseen tulipaloriskiin. Pumppu tarkastetaan ja tarvittaessa vaihdetaan.

        Merkki Toyota
        Malli Corolla Auris C-HR

        Toyota Auto Finland Oy

        Trafi.

        Asiakkaan naaman perusteellako se vaihtamistarve päätetään?
        Vai sillä miten paljon asiakas on kantanut rahaa Toyota huoltoon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No Toyota mokailee jatkuvasti näissä takaisinkutsuissa.

        Kyseiset ajoneuvot olivat mukana aiemmassa kampanjassa, joka ilmoitettiin lokakuussa 2023 ja kesäkuussa 2024 (laajennus koski VIN-numeroiden lisäyksiä) korkeapainepolttoainepumpun osalta, joka on asennettu 8NR- ja 8AR-moottoreihin. Näitä ajoneuvoja tarkastettiin aiemmin tarkastusohjelmistolla, jolla tarkistettiin 2D-viivakoodi avulla, tarvitseeko korkeapainepolttoainepumppu vaihtaa. Alkuperäisten kampanjatarkastusten aikana, jotkut autoista saattoivat olla tarkastettuina tietyillä jälleenmyyjillä virheellisen ohjelmistoversion avulla, mikä johti mahdollisesti virheelliseen arviointitulokseen. Tässä tilanteessa korkeapainepolttoainepumppua ei ehkä ole vaihdettu, vaikka se olisi ollut tarpeen. Tämä voi johtaa polttoainevuotoon ja mahdolliseen polttoaineen hajuun. Sytytyslähteen läsnä ollessa polttoainevuoto voi johtaa lisääntyneeseen tulipaloriskiin. Pumppu tarkastetaan ja tarvittaessa vaihdetaan.

        Merkki Toyota
        Malli Corolla Auris C-HR

        Toyota Auto Finland Oy

        Trafi.

        Asiakkaan naaman perusteellako se vaihtamistarve päätetään?
        Vai sillä miten paljon asiakas on kantanut rahaa Toyota huoltoon?

        Toyota ei ole mokaillut yhdessäkään ja ne eivät edes ole takaisinkutsuja vaan tarkastuksia.


    • Anonyymi

      Pitäisi käyttää valmistuksessa vain ennalta tarpeeksi hyviksi todettujs komponentteja, jottei jouduta vaihtamaan näitä halpuutettuja osia, jotka ovat juuri ja juuri hyväksytyllä rajalla. Joskus jopa hylkyrajan alapuolella. Mutta laatu maksaa.

      • Anonyymi

        Toyota-liikkeiden varaosatiskillä ei ole koskaan ketään. Kirjoitatko Skodasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota-liikkeiden varaosatiskillä ei ole koskaan ketään. Kirjoitatko Skodasta.

        Mielenkintoisia näkymiä tulevaisuudessa.
        Toyotan varaosat on loppuneet usein ja se aiheuttaa jopa sen että auto määrätään ajokelvottomaksi. Toyotan varaosatuotantoa siis ei saada nopeasti käytiin kun tarve yllättää ja auto jää seisomaan.
        https://www.is.fi/autot/art-2000011238779.html


        Vuonna 2030 sähköajoneuvojen odotetaan muodostavan merkittävän osan maailmanlaajuisesta uusien autojen myynnistä, vaihdellen 44 prosentista 86 prosenttiin eri skenaarioista ja analyyseistä riippuen. Joidenkin raporttien mukaan sähköajoneuvot voivat jopa ylittää kaksi kolmasosaa maailmanlaajuisesta automyynnistä vuoteen 2030 mennessä.

        Hienoa että Toyota tekee montaa mallia ja myy niitä hurjaa tahtia.


    • Anonyymi

      Toyota myy jo 2026 yli miljoona Urban Cruiseria! Koko maailma on niitä kohta täynnä.

      • Anonyymi

        Suomessa vuonna 2030 ostetaan ainoastaan sähköautoja.


    • Anonyymi

      Hienoa Toyota todella hienoa.

      Hauskuuden taustalla

      Uuden Aygo X -mallin tehokas hybridimoottori tarjoaa sulavaa, itsevarmaa ja taloudellista ajoa matalilla CO₂-päästöillä.
      116 hv
      Yhdist. CO₂ 86 g/km*

      Toyota ei kerro Kw tehoja koska ne on niin pienet?
      Ilmeisesti haluavat pysyä vanhoissa tehoyksiköissä niin pitkään kun on vanhaa tekniikkaa mallistossa.

      Tietysti pienet CO päästöt on etusijalla mutta eihän se haittaa jos yksi Toyota vähän tuottaa päästöjä kaupungeissa.

      Ainakaan jos saman ajon voi hoitaa sähköautolla. (samanhintaisella)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      177
      11238
    2. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      54
      5338
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

      r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2590
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

      Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      37
      2276
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

      Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1791
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

      Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      43
      1695
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      35
      1357
    8. Känniläiset veneessä?

      Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      37
      1289
    9. Tulemmeko hyvin

      Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1136
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

      Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      120
      1029
    Aihe