Moikka kaikille, pakko jakaa tää juttu jos vaikka joku muu välttyis samalta kohtelulta.Oon yksinhuoltaja ja arki on mitä on – kiirettä pitää ja rahasta ei koskaan oo liikaa. Viime viikolla mun perusfarmariin syttyi joku ihme vikavalo. Auto pelas muuten ihan normaalisti, mut tuli vähän semmonen fiilis et pitäisköhän tää nyt kattoo.
Soitin ensin isolle ketjulle, kun se oli tuttu paikka ja lähellä. Puhelimessa oli joku aspa, tosi kiireinen ja virallinen ääni. Sanoi heti et ”ei kannata ajaa metriäkään, voi hajottaa moottorin”. Käski tuoda auton heti niille. Kysyin paljonkohan maksais, niin vastauksena tuli jotain epämäärästä: "Riippuu viasta, mutta osat maksaa ja työ maksaa."Menin sinne. Eikä siinä ehditty kunnolla ees vilkaista koko autoa ku jo alettiin puhua et vois tehdä ”huoltopaketin” jossa ois joku osa ja tunti työtä. Ja hintaa koko hommalle 700 euroa. Siis täh? Kysyin et mitä hittoa tää maksaa niin paljon niin sanottiin et "me käytetään merkkikohtaisia osia ja tää on valmistajan ohjelman mukaan." No jep jep!!
Sitten kysyin erittelyä. Ei meinannu saada. Väittivät et osa maksaa niille jo tosi paljon. Katoin ite netistä sama osa 150 euroa ja halvempiakin löyty. Jossain varaosakaupassa sama tyyliin 30 €.
Kun aloin epäillä ääneen koko touhua, niin arvatkaa mitä? Aspa sano”voidaan kyllä laittaa tää rahoitukselle, ei tarvii maksaa heti”HALOO – otan rahoituksella osan ja tunnin työn? Tässä vaiheessa mulle riitti.
En suostunut ja lähdin pois. Soitin sitten vielä toiseen huoltoon, josko sieltä sais reilumman tarjouksen. Mutta ei sielläkin hinnat huiteli jossain pilvissä ja rahoituksesta alettiin puhua ennen ku tiesivät edes mikä siinä autossa on vikana.
Lopulta vein auton pienelle pajalle, missä luettiin vikakoodi 25 eurolla. Sanoivat heti et kyse pikkuanturista, ei mikään iso homma. Korjaus hoitui alle 200 eurolla, osineen ja töineen.,
Koko homma jätti pahan maun suuhun. Ihan rehellisesti sanottuna tuntuu et nää isot huollot koittaa vetää ihan kunnolla välistä – ja kohteena on just sellaset niinku minä, joilla ei oo tietoa autoista eikä vara-autoa. Ja jotka ei ehdi alkaa selvittää kaikkea ite.
-Älä sano mitään "joo tehdään" puhelimessa – vaadi kirjallinen arvio
-Käy lukemassa vikakoodi jossain halvassa paikassa ensin
-Älä ota mitään ”paketteja” ennen kun tiedät tarkalleen mikä on vikana
-Ja rahoitus autohuoltoon? Siis oikeesti – EI
Tarkista varaosien hinta ite netistä ennen ku uskot niitten höpinöitä!!!
Jakakaa ihmeessä teidänkin kokemuksia. Mä en oo ainoa jota on yritetty vedättää – ja sitä enemmän näistä puhutaan, sitä vähemmän ne kehtaa.
T. Hoitsu vaan ja auto toimii! KEsä odottaa!
Yksinhuoltajan autonhuolto kokemus
Anonyymi-ap
1
<50
Vastaukset
- Anonyymi00001
Etsitkö seksiä vai seuraa? Täältä löytyy molempia 😏 https://Dianna.hoty.lat/Dianna#/?/?/4305pnop7
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 542608
- 622482
SDP:n lyhyt selviytymisopas
1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p231987- 621782
- 541750
Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea
Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa291098Mitä se olisi
Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?41925Toivoisitko
Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit111857Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!
Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.118807Sotekeskus
Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit36797