Työmarkkinatukea voi hakea takautuvasti 3 kuukautta.
No sitten, kun se maksetaan kaksi kertaa saman kuukauden aikana, aletaan käyttämään kerrointa 21,5 jos ihminen saa toimeentulotukea. No minähän saan.
Joskus aiempina vuosina, ku mulla otettiin tuo kerroin käyttöön, niin tajusin saman tien tän kikan, jota nyt käytän.
No sitten pääsin töihin ja kului vuosia. Mutta nyt oon taas ollut pisempään työttömänä ja muutama kuukausi sitten tuo kerroin olisi pitänyt tulla mulla käyttöön. Mutta minäpä teenkin niin, että ensin viivästytin 2 päivällä, sitten 4:llä... ja nyt tässä kuun vaihteessa jo 5:llä päivällä sitä, ku hain työmarkkinatukea. Ja ainakin nyt huhti touko- ja kesäkuun päätökset ovat olleet ilman kerrointa. Tässä pääsee aika pitkälle tätä menoa, kun se takautuva aika hakea työmarkkinatukea on 3kk.
Laitonta tää ei voi olla, kun missään ei ole määrätty milloin työmarkkinatuki on haettava. Paitsi just tuo 3kk, jonka jälkeen sitä enää ei myönnetä.
Moraali on tietenkin vähän niin ja näin, mutta olen aina arvostanut niitä kelailijoita, jotka keksii hyviä juttuja ilman suurta pahuutta.
Suuri pahuus on esim. että tulot nousee eikä ilmoita siitä liittyen esim. asumistukeen. Huijaus on yksinkertainen ja törkeä.
Mutta, jos sanotte tämän minunkin tempun olevan sitä, niin ehkä mä sitten lopetan. Ei elämä noin 50 eurosta kuussa ole kiinni.
Onko seuraava laitonta
Anonyymi-ap
1
133
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä temppu. Moraalin voi työntää sinne minne päivä ei paista.
Minäkin käytin tuota aikoinaan. Sain puoli vuotta venytettyä kertoimen käyttöön ottoa ja sitten jäin eläkkeelle enkä tarvinnut enää hakea toimeentulotukea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 693874
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.473213Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on1542969Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,482880SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.752436Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s621941Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!
”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a241935Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.1381837- 891259
Mitä tarkalleen tunnet
Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai681200