Lastensuojelun julkisuuskuvan kielteisyydestä on puhuttu muutamia vuosia sitten siten, että se haittaisi lastensuojelun työntekijöiden työtä. Turhan harvoin kuitenkaan keskitytään siihen, että pääosin tämä johtuu lastensuojelun puutteista, kuten työntekijöiden ilkeydestä ja valehtelusta. Useista lähteistä olen saanut tietää, että lastensuojelussa ei tavallinen hyvällä omallatunnolla pärjää, vaan työnteko tuntuu sen verran pahalta, että hän haluaa vaihtaa työpaikkaa. Syynä ovat siis ilkeät ihmiset samassa työpaikassa, joita ei yleensä siedetä. Lastensuojelun työntekijöiksi ajautuukin sairaimmat ihmiset. He ketkä ovat tervehenkisimpiä ja joilla on tavallinen omatunto, eivät mene lastensuojeluun töihin, vaan he valitsevat jonkin toisen alan.
Sosionomien tutkinto on monitieteellinen tutkinto, jossa kurssit koostuvat eri tieteiden materiaalista. Päästäkseen läpi kurssista ei kuitenkaan tarvitse tieteistä oppia mitään eikä sosionomiset käytä tieteellistä tai tutkimustietoa apuna työssään. Muilla alueilla sosionomit ovat mielestäni olleet osaavia ihmisiä, mutta lastensuojelussa pääosin sosionomit ovat tavallisia vanhempia, jotka kuvittelevat olevansa lastenhoidon ammattilaisia, vaikka tästä ei ole mitään merkkejä. Sosionomeille on myös vaikeuksia erottaa omia outoja tapojaan ja käsityksiään siitä, mikä olisi yleisesti hyväksi lastenhoidossa. Siksi he yksinkertaisina ja ammattitaidottomina ihmisinä pyrkivät pakottamaan vanhempia toimimaan omien käsitystensä mukaan. Sosiaalityön kurssien opiskeleminen on vaativampaa, mutta valmistuvat maisteritkaan eivät opi tutkimistiedon käyttöä työssään.
Olen erittäin huolestunut siitä, miten Seinäjoella lastensuojelun asioita hoidetaan. Erityisesti yksi sosiaalityöntekijä käyttäytyy kuin seonnut ja on kadottanut täysin sen, mikä olisi tärkeätä hänen työssään. Mielessään hänellä siintää vain rahan ansaitseminen huostaanottojen avulla lasten edun vastaisesti, mikä näkyy älyttömissä selityksissä. Vanhempana voi toki pyrkiä vaikuttamaan asioihin poliisin, Valviran tai aluehallintoviraston kautta. Koskahan tämä rikollinen saadaan edes pois työstään?
Lastensuojelu Seinäjoki
Anonyymi-ap
2
182
Vastaukset
- Anonyymi
Samaa mieltä olen: todella huonosti asiat hoidetaan Pohjanmaalla!
- Anonyymi
Noin 10 v sitten pohjanmaalta kirjoitti .Että hänen noin 10 v pojat nousivat pineen piha kuuseen. Joku naapuri teki lasu ilmoituksen tulivat käymään kotona. Pitää paikkansa. .
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun503404Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5742154Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si892071Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171970- 201608
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431568- 281406
Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1291363Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?901359KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar581353