Ensikertalaisena Prahassa

Olisin lähdössä muutaman päivän matkalle Prahaan tässä kuukauden päästä, joten mitä kaikkea Prahassa vierailleet suosittelisitte ensikertalaiselle?

Olisin kiinnostunut kovasti erilaisista museoista ja muista kulttuurinähtävyyksistä, joten mitä kaikkea nähtävää Prahasta löytyisi tähän tarkoitukseen.

Lisäksi haluaisin löytää edullista ostettavaa, kuten vaatteita ja matkamuistoja. Mistä päin Prahaa näitä paikkoja siis löytäisi? Entä onko Prahassa tarjolla hyviä CD-levykauppoja joista löytäisi mielellään käytettyjä, tai ainakin edullisia levyjä.

5

2079

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • häämöttää

      Nooh, yritä rauhoittua. Luettuani aikaisempia viestejäsi, ymmärrän että tarvitset lomaa.
      Taidetaan olla Prahassa samaan aikaan. Ekakertalaisia mekin. Turistit ovat kaikkialla vaarassa tulla ryöstetyksi, pitää vain olla tarkkana.
      Tässä on pientä ohjeistusta, kiitos Eerolle, kuka oletkin. =)

      http://www.kolumbus.fi/eero.balk/PRAHA.HTM

    • kirjanen

      esim. Antti Helin: Praha, Helsinki Media: Praha, Berlitz: Prahan matkakirja. Nämä tuli mieleen näin äkkiä, koska itselläni on nämä julkaisut hankittuna tai lainattuna. Soitin myös OK-matkojen toimistoon, ovat samassa yhteydessä Tsekin matkailutoimistoon,,lähettivät tosi hyvän kartan ja suomenkielisen kaupunki-infon. Sanoivat myös, että heidän retkilleen pääsee vaikka ei olisikaan ostanut heidän kauttaan matkaa. Itsekin olen menossa omatoimimatkalle loppukuussa viikoksi, myös ensi kertaa.

      • westend

        On syytä hankkia myös hyvä kartta. Ja jo kotona etukäteen suunnitella matkareittejä Prahassa. Prahassa on
        hyvä ja halpa julkinen liikenne. Esim. 3.n päivän turistilippuja voi ostaa jo lentoasemalta.
        Kaikkiin turisti attraktioneihin on hyvät opasteet ei tarvitse turhaa haahuilla.
        Ketjussa joku antoi Eero Balkin hyvän linkin siinä on myös olennainen Prahasta.
        Jos hotellissa on talletus, niin tallettakaa ihmeessä rahanne ja arvoesineenne ja otatte vain päivän tarpeen rahaa kaupungille.
        Vain tollo ottaa koko kaikki rahansa ja korttinsa kun lähtee liikenteeseen.
        Stare Mestossa ja Kaarlen sillan kupeella kannattaa vain katsoa nähtävyyksiä ja ihailla kaunista Prahaa, mutta nälän yllättäessä suosittelen pelimannihenkeä ja ajautumista vaikka hieman syrjään , missä on bubeja joiden hinnoittelu on asiakas ystävällisempää ja ruoka on ihan kelvollista.
        Muuten kirjastosta kannattaa lainata kaupunkikirja, niissä käy ilmi ostokset ja miten ostosparatiiseihin pääsee.
        Hyvää Prahanmatkaa teille, itse olen tulossa perässä syksymmällä.
        Viimesyksynä olin lokakuun lopulla Prahassa ja lämpötila oli 20 astetta.


    • ex-ekakertalaisen silmin

      Upea kaupunki,vaatii enemmän kuin pari päivää/viikonloppu. Itse olin 1 vko pääsäisviikolla.
      Käy nyt ihmeessä upealla Kaarlensillalla ja Hradin (linnan) alueella. Myös Juutalaiskortteli ja Vaclavske Namesti (Vaclavin aukio) ovat hyviä paikkoja. Pubeista U Fleklu ja U Kalicha, vaikka ovatkin kalliita turistirysiä, niin silti. Tietty joku halpa lähipivnice kannattaa myös huomioida. Itse ajattelin tulla uudelleen, vaikka "päähäntävyydet" tuli nähtyä jäi paljon näkemättä.Tarpeksi edullista ostosta löytyy Vaclavin aukiolta ja majapaikan lähikaupoista, halvempaa esikaupungeista?!?

    • ratge

      Omasta mielestäni paras opaskirja Prahaan (ja muuallekin, mihin ko. kirjasarjasta oppaita löytyy) on Eyewitness travel guides PRAGUE. Tämä opas löytyy myös suomeksi Helsinki Median julkaisemana nimellä Kaupunkikirjat PRAHA.

      Tässä joitakin itselleni mieleen jääneitä kohteita jotka sopivat nimenomaan etsiskelemääsi kirkko- ja kulttuurikategoriaan:

      Prahan linna Pyhän Vituksen katedraaleineen ja kaikkineen sekä linnan lähellä sijaitseva Loreto. Täällä menee helposti kokonainen päivä jos paikkoihin tutustuu huolellisesti.

      Strahovin luostari. Varsinkin luostarin kirjastosalit ovat häkellyttävän upeat.

      Pyhän Nikolauksen kirkko.

      Petrinin mäki. Mäen päältä näkötornista avautuu hieno näkymä kaupunkiin ja sen ympäristöön.

      Kansallisteatteri.

      Ja tietenkin se Kaarlen silta..

      Itse vietin Prahassa viikon ja tässä ajassa ennätti hädin tuskin tutustua pääosaan parhaista nähtävyyksistä. Valitettavasti useita kirkkoja ja muita kohteita jäi vielä näkemättä.

      t: Ratge

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      30
      1969
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1291
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1184
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1165
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      11
      1097
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1041
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1014
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1005
    10. 10
      980
    Aihe